Minkälaista on yläasteella?

Kohtayläasteella

Meen ihan kohta yläasteelle ja mua jännittää ihan hirveästi😨 Eli, kaikki yläasteelaiset: minkälaista siellä on? Kiusataanko siellä enemmän vai vähemmän kuin ala-asteella? Entäs minkälaisia sääntöjä sielä on? Minkälainen tunnelma yms...Kertokaa!😁

10

2032

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinenyläastelainen

Yläasteella opiskelu tuntuu hieman vapaammalta ainakin oman kokemukseni perusteella verrattuna siihen millaista se oli alakoulussa. Myös vastuuta omasta opiskelusta kertyy lisää ja suosittelen panostamaan kaikkiin koulutöihin ja kokeisiin alusta loppuun.
      Kävin itse ala-asteeni pienessä koulussa ja yläaste oli huomattavasti suurempi ja siellä oli paljon enemmän oppilaita. Ilmapiiri tuntui rennolta ja mukavalta. Luultavasti sinunkin tuleva koulusi on mukava paikka. Älä huolehdi turhaan :)

• 232131521

yläasteella pitää pitää puoliaan enemmän, ei muita eroja oikein

• osjsokdsokdi

oo omaperänen ja rento jne nii hyvi se menee.

• kasilleee

oma kokemus että yläasteen opet on omaperäisempiä:D nojoo siel on vähän vapaampaa ja sääntöjä vähemmän

• Kannataa varoi ettei sitä päätä tungeta sinne vessanpöttöö ysi luakkalaisten toimesta

• rassexd

Meidän koulus en oo hirveesti kiusaamista nähny, ja paljo vapaampaa. Älä vittuile opettajille liikaa sitte.

• hhii

mitä yläasteella tehdän ensimmäinen päivänä? :)

• Yläkouluonrennompi

Ensimmäisenä päivänä yläkoulussa yleensä tutustutaan luokkaan ja luokanvalvojaan, joka kertoo enemmän yläkoulusta ja vastaa oppilaidensa kysymyskiin.

• Anonyymi

Entä miten välkät

• Anonyymi

No mäkin kohta meen ylä asteelle mutta mun kun me käytiin sielä niin meillä kestää joku 15 min välkkä(^o^)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi teki aloitteen?

😃 häh
      Ikävä
      109
      4236
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      78
      3476
    3. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      80
      3292
    4. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      24
      3199
    5. Just alkoi ottamaan päähän

Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      22
      3142
    6. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      72
      2896
    7. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      45
      2770
    8. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      61
      2721
    9. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      85
      2539
    10. Ei me saada toisiamme

Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      33
      2384
    Aihe