Kun julistamme evankeliumia, niin kenen valtaa silloin julistamme? Jeesus Kristus julisti Hänen omasta vallastaan, jonka Isä oli hänelle antanut. Paavali ja apostolit julistivat Jeesusta Kristusta ja Hänen vallastaan. Hänen omansa jatkavat edelleen julistamista Jeesuksen Kristuksen vallasta, niin silloin tuntuu vähän oudolta, että on Suomessakin herätysliike, joka julistaa omasta vallastaan antaa syntejä anteeksi ja ajatuksella "vain me"..
Tässä on totisesti paikallaan muistaa, että JEESUS KRISTUS antoi omilleen vallan julistaa HÄNEN VALLASTAAN antaa syntejä anteeksi vain HÄNEN NIMESSÄÄN, eikä koskaan julistajan tai julistajien nimissä. Siksi ei koskaan kukaan, eikä ketkään voi sanoa "vain me", vaan AINA ja IANKAIKKISESTA: JEESUS KRISTUS, vain JEESUKSESSA KRISTUKSESSA! Ylistetty olkoon MEIDÄN HERRAMME JEESUS KRISTUS!
Kenen valtaa julistetaan.
14
144
Vastaukset
- yhtävaikahta
Ettei totuus olisi vajavainen, pitää muistaa, kuka on suurempi ja keneltä valta on lähtöisin. Ylistettäköön Jeesusta Kristusta, mutta ei tule unohtaa Jumalaa.
Room. 1:25
nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
Room. 9:5
heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!
2. Kor. 11:31
Herran Jeesuksen Jumala ja Isä, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele.
Ef. 1:3
Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
1. Piet. 1:3
Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta, Missä Jeesus sanoi opetuslapsilleen, -antakaa ihmislle synnit anteeksi minun nimessäni??
Olisi hyvä saada se kohta esille.
Kes.- älävastaapahaa
Mutustele noita jakeita.
Joh. 20:23
Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
1. Joh. 2:12
Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.
Luuk. 24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
Ap. t. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.
Sinähän kuitenkin kumoat noiden jakeiden sanoman tekemäsi kysymyksen suhteen.
Vastaukseksi ei kuitenkaan käy se , että Raamattuun ei ole kirjattu yhtään tapausta, missä ihminen antaa syntejä anteeksi. Jeesuskin maan päällä ollessaan Totisena ihmisenä Jumalalta saadun vallan mukaisesti antoi syntejä anteeksi. Minua ei oudoksuta, se että Raamattu ei kerro näitä anteeksiantotapahtumia, eihän Raamattuun ole kaikkea kirjattu ylös.
Varaudun esimerkin kera mahdolliseen sanamuotojen ristiriitaan.
Sama lopputulos on oleva (potentiaalinen):
Kesitas kadotetaan epäuskon tähden.
Kesitas kadotetaan epäuskossa. älävastaapahaa kirjoitti:
Mutustele noita jakeita.
Joh. 20:23
Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
1. Joh. 2:12
Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.
Luuk. 24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
Ap. t. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.
Sinähän kuitenkin kumoat noiden jakeiden sanoman tekemäsi kysymyksen suhteen.
Vastaukseksi ei kuitenkaan käy se , että Raamattuun ei ole kirjattu yhtään tapausta, missä ihminen antaa syntejä anteeksi. Jeesuskin maan päällä ollessaan Totisena ihmisenä Jumalalta saadun vallan mukaisesti antoi syntejä anteeksi. Minua ei oudoksuta, se että Raamattu ei kerro näitä anteeksiantotapahtumia, eihän Raamattuun ole kaikkea kirjattu ylös.
Varaudun esimerkin kera mahdolliseen sanamuotojen ristiriitaan.
Sama lopputulos on oleva (potentiaalinen):
Kesitas kadotetaan epäuskon tähden.
Kesitas kadotetaan epäuskossa.>>Mutustele noita jakeita.** Muistelen kyllä ja koomentoin.
Kysymys oli, - Jeesuksen nimessä Hänen sanomana?
>>Joh. 20:23
Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."** Missä kirjoitetaan Jeesuksen nimessä?
>>1. Joh. 2:12
Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.** Kuka on kirjoittaja, oliko se Jeesus?
Luuk. 24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista. ** Tässä on
saarnattava anteeksi saamista (ei antamista) kaikelle kansalle, kuten sanotaan tarkemmin; Alkutekst- kääntymystä ja anteeksi antamista kaikille kansoille. Saarna on aina Jeesuksen nimessä.
Sinähän kuitenkin kumoat noiden jakeiden sanoman tekemäsi kysymyksen suhteen.** Kysyin, saarasiko Jeesus -antakaa ihmisille synnit anteeksi minun nimessäni??
Lue ensin kysymys ja vastaa sitten siihen, ei muihin, sillä vain Lääkärille selitellään.
>>Minua ei oudoksuta, se että Raamattu ei kerro näitä anteeksiantotapahtumia, eihän Raamattuun ole kaikkea kirjattu ylös.
Varaudun esimerkin kera mahdolliseen sanamuotojen ristiriitaan.** Ehkä apua on SRK. rampadasta.
>>Kesitas kadotetaan epäuskon tähden.
Kesitas kadotetaan epäuskossa.** Minutko viedään kadotukseen, jos et osaa vastata kysymykseeni.
Ehkä joku toinen; saarnasiko Jeesus -antakaa ihmisille synnit anteeksi minun nimessäni??
Kes.- älävastaapahaa
Paljon sanoivat opetuslapset ja apostolit, mitä Jeesus ei sanonut.
Toivoin ,ettet vastaisi pahaa. Mikä sinua riivaa ylimielinen otus.
Tämä kadotusjuttu esimerkkinä oli potentiaalinen ja sinulla on pelko perseessä, että se toteutuu.
Jeesus lupasi, että Henki opettaa ja selittää teille kaiken.
Saturaatioaste ihmisillä sinun tarinoihin kyllästymiseen lähestyy sataa. älävastaapahaa kirjoitti:
Paljon sanoivat opetuslapset ja apostolit, mitä Jeesus ei sanonut.
Toivoin ,ettet vastaisi pahaa. Mikä sinua riivaa ylimielinen otus.
Tämä kadotusjuttu esimerkkinä oli potentiaalinen ja sinulla on pelko perseessä, että se toteutuu.
Jeesus lupasi, että Henki opettaa ja selittää teille kaiken.
Saturaatioaste ihmisillä sinun tarinoihin kyllästymiseen lähestyy sataa.Olenko minä Riivaajan vanki, kun pysyyn eksaktisti sanassa, jopa kirjaimessakin.
Seuraan Jeesusta ja Hän sanoo; Luuk. 16:17
Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa.
Sama koskee evankeliumia, ja juuri VL;T keksivät omalle uskolleen sieltä selittelyjä, kristitty taas sieltä oppia seuraamaan Jeesusta.
Henki kirkastaa VAIN kristusta, ei muita juttuja.
Hengen läsnäolo näkyy taas armolahjoilla, nehän menivät SRKS;sta hoitokokouksissa.
Ei enään puhuta kieleillä, ei paranneta, kuten tehdään kristityissä seurakunnissa.
Kes.- älävastaapahaa
#Henki kirkastaa VAIN kristusta, ei muita juttuja.#
Oliskohan tässä muita juttuja?
Ap. t. 16:6
Ja he kulkivat Frygian ja Galatian maan kautta, sillä Pyhä Henki esti heitä julistamasta sanaa Aasiassa.
Ap. t. 20:23
Sen vain tiedän, että Pyhä Henki jokaisessa kaupungissa todistaa minulle ja sanoo, että kahleet ja ahdistukset minua odottavat.
Sanassa ja jopa kirjaimessa pysyminen ilman Henkeä kuolettaa. älävastaapahaa kirjoitti:
#Henki kirkastaa VAIN kristusta, ei muita juttuja.#
Oliskohan tässä muita juttuja?
Ap. t. 16:6
Ja he kulkivat Frygian ja Galatian maan kautta, sillä Pyhä Henki esti heitä julistamasta sanaa Aasiassa.
Ap. t. 20:23
Sen vain tiedän, että Pyhä Henki jokaisessa kaupungissa todistaa minulle ja sanoo, että kahleet ja ahdistukset minua odottavat.
Sanassa ja jopa kirjaimessa pysyminen ilman Henkeä kuolettaa.Eikö Sana ole Kristus (K. Joh 1;1)
Samoin toinen kysymys.
21 Sekä juutalaisia että kreikkalaisia olen todistuksellani taivuttanut kääntymään Jumalan puoleen ja USKOMAAN MEIDÄT Herraamme Jeesukseen.
22 "Nyt on Pyhä Henki sitonut minut ja vie minua Jerusalemiin, enkä tiedä, mitä siellä on osakseni tuleva.
23 Tämän vain tiedän: joka kaupungissa Pyhä Henki vakuuttaa, että minua odottavat kahleet ja ahdinko.
24 Eloon jäämiseni ei minulle kuitenkaan merkitse mitään sen rinnalla, että pääsen matkani päähän ja saatan loppuun Herralta Jeesukselta saamani palvelutehtävän: julistaa evankeliumia Jumalan armosta.
Kaikki liittyy Kristukseen.- älävastaapahaa
Seli,seli,... Tuleeko sulle koskaan epätoivonen olo noiden omien omituisten pähkäilyjesi kanssa?
- Oikein_menee
Jeesuksen nimessä ja veressä on syntien anteeksiantamus.
Tervehenkinen avaus. Kristuksen oppia. - Älä_isottele_Kesitas
Kesitakselta unohtui tärkeä asia, Jeesus ei puhunut lestadiolaisille, "joille te".
Lestadiolainen liike syntyi luterilaisen kirkon yhteyteen vasta 1840 luvulla, ja on pysynyt hyvin pienenä.
Liike on 1800/1900 lukujen vaihteen jälkeen hajaantunut useisiin eri joukkoihin,
- valtataisteluiden seurauksena. Joille te, tarkoittaa Jeesuksen opetuslapsia kautta koko maapallon.
Vallan ja kunnianhimo ohjaa liikkeen (liikkeiden) johtoa, hengellisen ylepyden ja sokeuden lisäksi. - Armosta_ei_ansioista
Todellakin Kristus itse ohjaa omiaan. Ihmis- välimiehet ja vääränvallan käyttäjät ovat ylpeyden ja vallanhimon aikaansaamia tauteja seurakunnissa.
Jumalan armon alle taipuminen ei luonnostaan ylpeälle ihmiselle sovi ollenkaan.
Ansaitsemisenhalu on perisynnin seurausta. Teeseitse vanhurskaus on hyvin haluttua tavaraa. On ihan selvä asia, että kun sakramentit on kerran asetettu, niiden vaikutus on konkreettisempi, vahvistavampi ja muutenkin erilainen kuin yksin sanan. Lisäksi sakrametissa on ruumiillinen yhteys (niinkuin uskonpuhdistuskin opettaa) ja ehtoollinen on seurakunnan yhteisateria. Näin ajattelen ja uskon. Eihän Jumala ole turhaan asettanut kastetta ja ehtoollista-
Sanomme silloin näin: "Olen kuitenkin kastettu, ja jos minut kerran on kastettu, minulle on myös luvattu, että minä pelastun, että sieluni ja ruumiini saavat iankaikkisen elämän." Juuri sen vuoksi kasteessa tehdään nämä kaksi: ruumis valellaan, koska se ei voi ottaa vastaan muuta kuin veden, ja samalla lausutaan sana, jotta myös sielu saisi, mihin tarttua. Mutta koska vesi ja sana yhdessä ovat yksi kaste, niin täytyy myös ruumiin ja sielun yhdessä pelastua ja elää iankaikkisesti. Sielu pelastuu sanan tähden, johon se uskoo, ruumis taas siksi, että se on yhdistynyt sieluun ja ottaa kasteen vastaan sillä tavoin kuin ruumille on mahdollista. Ruumiimme ja sielumme eivät sen vuoksi voi omistaa tätä suurempaa aarretta. Sen vaikutuksesta me näet tulemme kokonaan pyhiksi ja autuaiksi. Tällaista ei muutoin ikinä voitaisi saavuttaa, ei minkäänlaisella elämänvaelluksella eikä millään teoilla.
Matt.26:28. "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi." Ainakin minä ja perheeni liityttiin Luther säätiöön. On hienoa, että voi mennä ehtoolliselle ja Kirkkoon, vaikka kerran, kaksi viikossa. Ei ole ns. Naispappeja. Mielestäni ei edes ole muita vaihtoehtoja todelliselle Luterilaiselle, enkä kaipaakkaan vaihtoehtoja- Maamme on tosi "täynnä", pikkuisia riitaisia ns. luterilaisia seurakuntia, jotka eivät tule edes keskenään toimeen, eikä ole hengellisiä yhteyksiä. Evankeliumi kuuluu kaikille ja sitä juuri Luther säätiö yhdistää ja julistaa.
- eeeerfgh
Wehan mukaan kaikki suomalaiset kastettuina ja rippikoulunkäyneinä pelastuvat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun694899KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1923840- 1883611
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?783279Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo502979- 252004
- 241961
- 1851833
- 301696
- 431405