tojo- kölli

mielenkiinnostatojoon

Onkohan tojo-kölli unohtanut koko palstan, olisi kiva kuulla kuinka auton historia on edennyt?

25

295

    Vastaukset

    • Tojo-kölli oli Vw:n palkaama trolli, joka on nyt psykiatrisessa hoidossa.

      • Älä viitsi.


    • Ei tietenkään ole. -täällä ei vain ole ollut kommentointiin asti kiinnostavia avauksia.....
      Tai olen tullut vanhaksi, että väittely ei enää kiinosta :-)

      Minun auto on muuten ok, mutta kuskin penkin sivusta alkaa nahka repeämään.
      -tyylini nousta autosta on ilmeisesti sellainen, että penkit ei kestä.
      117tkm vasta mittarissa, vähän tuo harmittaa, kun takuuseen ei enää mene.....

      T. Tojo-Kölli

      • onkin taas palstan Toyotaa solvaavalta trollipojulta. Aina yhtä lapsellisia on pojun oksennukset. Nyt skitsofreeninen poju esiintyy vieläpä toisena henkilönä. Pojun fanittamassa vokkelossa penkit repeää noilla kilometreillä, kun Toyotan penkit on 300tkm ajettunakin uudenveroiset.



      • On täysin mahdotonta keskustella mitään toyotaan tai volkkariin liittyvää autoilun näkökumasta kun täällä riehuu tällaiset fanaatikot joille kaikki muut kuin Toyotan varaukseton hypettäminen on trollipojan oksennusta. Ymmärrän radiohiljaisuuden.


      • Edellinen_vastaus kirjoitti:

        onkin taas palstan Toyotaa solvaavalta trollipojulta. Aina yhtä lapsellisia on pojun oksennukset. Nyt skitsofreeninen poju esiintyy vieläpä toisena henkilönä. Pojun fanittamassa vokkelossa penkit repeää noilla kilometreillä, kun Toyotan penkit on 300tkm ajettunakin uudenveroiset.

        Toyotan kuuluisat penkit, hihii. Paskat istua ja kankaat puhki alle 100tkm.
        Tämä on faktatieto. Tosin Toyotalla tuo 100tkm tarkoittaa keskivertovaarilta noin 7-8 vuoden ajoja.


      • TheKöle kirjoitti:

        Oliskin.... -mihin sähköpostiosoitteeseen haluat kuvan rikkoutuneesta penkistä?

        Asiaa tuntetemattomille, tästä autosta on kysymys:

        http://www.spritmonitor.de/en/detail/570676.html

        Kerrankin uskottavaa tietoa auton kulutuksesta ja huolloista ym. Yllättävän isot nuo huoltokulut, onko ollut jotain erikoista?


      • Edellinen_vastaus kirjoitti:

        onkin taas palstan Toyotaa solvaavalta trollipojulta. Aina yhtä lapsellisia on pojun oksennukset. Nyt skitsofreeninen poju esiintyy vieläpä toisena henkilönä. Pojun fanittamassa vokkelossa penkit repeää noilla kilometreillä, kun Toyotan penkit on 300tkm ajettunakin uudenveroiset.

        Taitaa TheKölellä olla hieman enemmän kokemusta Tojoista kuin sinulla pelkällä suunpieksijällä.


      • kiitos.Köle kirjoitti:

        Kerrankin uskottavaa tietoa auton kulutuksesta ja huolloista ym. Yllättävän isot nuo huoltokulut, onko ollut jotain erikoista?

        Ei ole. Olen tähän autoon tehnyt kaikki mahdolliset huollot mitä ajatella voi.... vapaaehtoisia on mukana ilmastoinnin huolto ja kerran on vaihdettu laatikon öljyt, vaikka ei kuulukaan huolto-ohjelmaan....

        -jos puhutaan auton huoltokuluista, en minä ainakaan väitä, että ne olisivat Toyotassa edulliset.... jos puhutaan korjauskuluista, niin niitä ei ole toistaiseksi ollut, lukuunottamatta muutamaa takuuseen mennyttä juttua. (rikkoutunut kromilista, löystynyt takaluukun lukon vastakappale ja vakkarin nappi)


      • siitäs.sait kirjoitti:

        Taitaa TheKölellä olla hieman enemmän kokemusta Tojoista kuin sinulla pelkällä suunpieksijällä.

        Vähän vaatimatonta tuo kokemus vielä ;-)

        Näyttäisi siltä, että vasta ensi vuoden vuoden puolella saavutan 1 milj. km rajan Toyotilla...... Vuosissa mitattuna olen jo saavuttanut 30v. kokemuksen......


    • Tämäkin keskustelu vahvistaa taas kerran teoriani, että Toyotalla ja Mersulla on enemmän yhteistä kuin arvaisikaan. Kumpikin on kolarin aiheuttajana odotusarvoaan harvemmin, kummankin ostaja joutuu selittelemään valintaansa muille "tietäjille", joiden mielestä samalla rahalla olisi pitänyt ostaa joku muu.

      Ja istuinverhoilut alkavat hajota sadan tonnin jälkeen. En tiedä, mikä tuo Toyotan verhoiluongelma on, mutta Mersussa se on Avantgarde malliversion puolinahkaverhoilu, jonka keinonahkaosa on luokattoman kehnoa tavaraa. Jos Toyotan tapaus on samanlainen, siihen löytyy suutarilta apu muutamalla satasella ja jälki on helposti alkuperäistä selvästi parempi ja mukavampi.

      • Mulla on just tuo puolinahkaverhoilu. -ilmeisesti samaa keinonahkaa Avessa?


      • TheKöle kirjoitti:

        Mulla on just tuo puolinahkaverhoilu. -ilmeisesti samaa keinonahkaa Avessa?

        Kuulostaa tutulta, ainakin Mersussa ongelma on keinonahan heikko laatu, jonka vuoksi tuo materiaali alkaa ratkeilla, vaikka saumat kestävätkin.

        Edelliseen autooni teetin ammattisuutarilla korjauksen nahasta ja hänen veloituksensa oli jotain parin - kolmen sadan välillä. Korjaus tehtiin avaamalla saumat ja ompelemalla korjauspala alkuperäisen keinonahkamallin mukaan. Nykyisen autoni päätyessä samaan tilanteeseen keulitin moponi ympäri ja teetin koko istuimet eteen ja taakse käsin ommeltuna suutarimestarin vuotavalikoimasta valituilla nahoilla kokonahasta. Minusta hyvälaatuisenkin puolinahan hankaluus on hoidon vaikeus, kun joka istuin tarvitsee kahdet prosessit ja niiden välinen raja on terävä. Yleensä oma istuinpesu meni niin, että ensin pesin kangasosan, sitten (keino)nahan, levitin hoitoaineen nahalle, ja pesin hoitoainetahrat pois kankaasta. Kokonahka tai pelkkä kangas menee yhdellä työtavalla alusta loppuun.

        Lopputulos on nyt mieleiseni, ja vaikka tuolle hintaa tulikin, sekin jäi rehellisellä pelillä kuitilla tehtynä selvästi halvemmaksi kuin uuteen autoon tilattuna olisi maksanut (koska nahkavuodista ja työstä ei makseta autoveroa). Nyt käytettynä ostamani on täsmälleen niillä valinnoilla kuin olisin sen itsekin tehtaalta tilannut, paitsi että istuimet ovat tehtaan nahkaverhoilua mukavammat ja hienommat, joten minun mielestäni suutari on palkkansa ansainnut.

        Päteviä tekijöitä löytyy ympäri Suomen, joten kannattaa harkita tuota korjausta, koska nahalla korjattuna siitä istuimesta tulee yleensä myös hieman pehmeämpi, vähemmän hiostava ja siten ehkä vähän mukavampi?


      • Täytyy nyt sulatella..... -ajamiseen toi "vekki" penkin sivussa ei vaikuta....

        Jos jotakin kiinnostaa, niin merkkiliikkeen korjauskustannusarvio olis 900


      • TheKöle kirjoitti:

        Täytyy nyt sulatella..... -ajamiseen toi "vekki" penkin sivussa ei vaikuta....

        Jos jotakin kiinnostaa, niin merkkiliikkeen korjauskustannusarvio olis 900

        900 € kuulostaa kovalta, etenkin ellei ole selkeää tietoa parannetusta materiaalista jolloin korjauksen kestävyyden odotusarvo on heikohko?

        Eihän tuollainen vika ole kuin kosmeettinen, mutta JOS päätät korjata, en edes harkitsisi alkuperäisosan vaihtoa tuohon hintaan. Samaan hintaan voit ompeluttaa ammattilaisella kummankin etupenkin alkuperäistä mukavammaksi aidolla nahalla.


      • Ongelma on siinä, että mulla on auto jatkuvasti ajossa, eikä ole toista autoa.....

        Muutaman tunnin odotuksen aina löytää, mutta löydänkö suutarin, joka tekee tuon odottaessa?

        Sitäkin mieten, jos ostaisi jostain kolariautosta toisen istuimen, mutta kun ei enää yhtään nappaa korjata autoa..... -väliraha uuteenkin on siis vaihtoehto.

        -tai käytettyyn Mersuun :-)


    • Ai niin, Köle hei. Nuo hybridiäijät vedättelevät tuolla kieltämättä kovilla kulutuslukemillaan. Sullahan on myös tämä puoli hallussa ja seuraamme samalla tyylillä pitkän ajan lukemia, joista näkee todellisen kulutuksen vuodessa lompsasta poistuvan rahamäärän muodossa.

      Mutta arvaanko oikein, että sinullakin parhaat lukemat ihan perinnemoottorilla ajaen ovat tuolla nelosen pinnassa, vai meneekö jopa alle?

      • Renkaat vaikuttavat hirveästi kulutukseen. -nyt ovat ylisuuret Michelin Latitudet ja niillä ei oikein pääse alle viiden, vaikka mitä tekisi.

        Nokian kitkoilla minulla on 220km matkalla ajotietokoneen mukaan 3,8 mutta taisi olla kova myötätuuli....... Koko tankillisen ennätys on jotain 4,4 -se on tuolla spritmonitorissa....

        -ajotietokone näyttää ko. yksilössä tankkauksiin verrattuna liikaa, eikä liian vähän, vaikka nyt joku peelo tulee seuraavaksi niin väittämaan.....


    • Ködellä pieru aiheuttanut takuun loppumisen ensihuollon jälkeen.

    • Toyota haisee paskalle eikä kukaan voi katsastaa. Kölli ajokiellossa.

      • Skodapojutkin nykyisin hereillä jo ennen klo 9. Kouluun vai amikseen matka?


    • Tuossa yläpuolella on taas muutama esimerkki, miksi tämän palstan saatan ajansaatossa unohtaakin.....

      • Älä oo milläskään. Jos joudut ajokieltoon ja pakkohoitoon, niin minä päädyn viereiseen selliin. Jatketaan rakkineiden vertailua sitten siellä :-)

        Tällä foorumilla on tosiaan turhan paljon roskia ja fanaattista merkkiuskollisuutta vailla realiteettien tajua.


      • Eihän tuossa ole mitään merkkiuskollisuutta, vaan keskenkasvuiset luulee olevansa huumontajuisia.....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sedu Koskinen aikoo järjestää isot juhlat

      Näihin julkkiksiin ei näköjään päde mitkään lait tai korona tartu. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637821.html Kyllä esim. taviksen ylioppilas
      68
      4135
    2. Vapaavuorelle tuli kiire - Kaikki yleisötilaisuudet kielletään, mutta mites juottolat?

      Pelimies Vapaavuoren loppupeli Helsingin johdossa meni kimuraiseksi koronakriisin vuoksi. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637875.html "Vapaavuori
      Maailman menoa
      72
      2445