Identiteettikriisi

Bibarkakku

Juups.
Olen jo parisen vuotta sitten tunnustanut itselleni olevani bi, ja olen tässä vuoden mittaan rynnännyt kolinalla kaapista ulos.

Mutta... Nyt minulle on iskenyt pahanlaatuinen identiteettikriisi, ja vaaka uhkaa kallistua tavallista enemmän tyttöjen puoleen, enkä millään saa silmiäni irti kauniista naisista. Miehiä en muista sillä silmällä juuri katelleen..

Seurustelen miehen kanssa, ja rakastan häntä paljon. Hän on turvallinen ja iso mies, juuri sellainen kun olen aina miehen halunnut olevan. Fyysinen puoli suhteesta sujuu hyvin, mutta tunnepuolen nälkään kuolen.. Toisin sanoen: minusta tuntuu että en tämän tunnemellakan vuoksi osaa/jaksa enää antaa itsestäni tarpeeksi.

Miksi en osaa olla stressaamatta omaa seksuaalista suuntautumista ja antaa itselleni mahdollisuuden olla onnillenen??

11

1985

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • O_O

Sellaista vain, että tuskin lesboksi olet muuttunut jos fyysinen puoli (oletan että tällä tarkoitit seksiä) miehesi kanssa sujuu hyvin.
      Olisiko kyse sitten jostain muusta kun bisseydestä?

• Griisi

Olen naimisissa mitä ihanimman ja turvallisimman miehen kanssa, oikean unelmamiehen suorastaan. Olemme parhaat ystävät ja arki sujuu hienosti..on sujunut jo 12 vuotta. Mutta seksuaalinen veto on minun puoleltani olematonta. Olen monta vuotta ajatellut että seksuaalisen halun menettäminen on normaalia kaikissa pitkissä suhteissa ja siksi olen vain hyväksynyt tilanteen. Olen myös ajatellut että olen jotenkin viileä seksuaalisesti, että seksi ei ole minulle niin tärkeää. En kiihotu ollenkaan mieheni katsomisesta enkä hänen kosketuksestaan. Kiihotun ainoastaan omien fantasioitteni kautta ja noissa fantasioissa on yleensä naisia. Vähän yli vuosi sitten ihastuin yhtäkkiä naiseen...en ollut koskaan voinut edes kuvitella mitään sellaista.

Nyt sitten mietin miten tämä juttu oikein menee. Rakastan miestäni, mutten halua häntä seksuaalisesti. Ehkä kuuluisa tantraseksi voisi auttaa meitä...vaikka olisinkin enemmän suuntautunut naisiin seksuaalisesti, voin kuitenkin henkisellä tasolla rakastaa miestäni. Olen kokenut sellaista seksuaalista kiihottuneisuutta naisten kanssa, josta en aiemmin olisi edes osannut uneksia....mutta onko se silti niin tärkeää? Minulla on ihana ihminen elämänkumppanina ja tämä suhde perustuu aitoon rakkauteen....täydellistä kumppania tuskin kukaan löytää. Nämä ovat vaikeita asioita. Yritän antaa itselleni aikaa ja vapautta tehdä kuten sisimpäni sanoo.

• juu kulua
        Griisi kirjoitti:

Olen naimisissa mitä ihanimman ja turvallisimman miehen kanssa, oikean unelmamiehen suorastaan. Olemme parhaat ystävät ja arki sujuu hienosti..on sujunut jo 12 vuotta. Mutta seksuaalinen veto on minun puoleltani olematonta. Olen monta vuotta ajatellut että seksuaalisen halun menettäminen on normaalia kaikissa pitkissä suhteissa ja siksi olen vain hyväksynyt tilanteen. Olen myös ajatellut että olen jotenkin viileä seksuaalisesti, että seksi ei ole minulle niin tärkeää. En kiihotu ollenkaan mieheni katsomisesta enkä hänen kosketuksestaan. Kiihotun ainoastaan omien fantasioitteni kautta ja noissa fantasioissa on yleensä naisia. Vähän yli vuosi sitten ihastuin yhtäkkiä naiseen...en ollut koskaan voinut edes kuvitella mitään sellaista.

Nyt sitten mietin miten tämä juttu oikein menee. Rakastan miestäni, mutten halua häntä seksuaalisesti. Ehkä kuuluisa tantraseksi voisi auttaa meitä...vaikka olisinkin enemmän suuntautunut naisiin seksuaalisesti, voin kuitenkin henkisellä tasolla rakastaa miestäni. Olen kokenut sellaista seksuaalista kiihottuneisuutta naisten kanssa, josta en aiemmin olisi edes osannut uneksia....mutta onko se silti niin tärkeää? Minulla on ihana ihminen elämänkumppanina ja tämä suhde perustuu aitoon rakkauteen....täydellistä kumppania tuskin kukaan löytää. Nämä ovat vaikeita asioita. Yritän antaa itselleni aikaa ja vapautta tehdä kuten sisimpäni sanoo.

jne ihan hyvät tuuminnat sulla asiasta on.
        Mutta sen mä vaan haluan sanoa että jos teillä muuten on siis hyvin mutta seksi on vähän niin ja näin, siis et oikein kiihoitu yms. Niin aika suuren uhrauksen sä teet elämässäsi sille että kaikki on suht mukavasti.
        Kyllähän seksi on tärkeää ja siitä nauttiminen, kymmeen vuotta lisää tuohon saldoon niin sä olet parhaan ystäväsi kanssa naimisissa. Tarkoitan että teillä ei ole seksielämää lainkaan.
        En mä kehoita eroamaan ja ottamaan naista, ja en ymmärrä pettämistä, mutta eiköhän sun olisi aika tarttua ongelmaa ns sarvista ja saada seksielämänne kuntoon.
        Ja edelleen olen sitä mieltä että täydellistä ei olekkaan mutta se Oikea on meille jokaiselle, ja mä en olisi suhteessa jossa rakkaus on noinkin platoonista. Mutta kuten sanottu ehkä se tantraseksi auttaa, kunpahan teet vaan jotain asialle. Ihmiselo ei maksa paljoa nykypäivänä, muuta kuin itselle ja olisi sääli hukata elämänsä mukavuuden takia.

• Griisi
        juu kulua kirjoitti:

jne ihan hyvät tuuminnat sulla asiasta on.
        Mutta sen mä vaan haluan sanoa että jos teillä muuten on siis hyvin mutta seksi on vähän niin ja näin, siis et oikein kiihoitu yms. Niin aika suuren uhrauksen sä teet elämässäsi sille että kaikki on suht mukavasti.
        Kyllähän seksi on tärkeää ja siitä nauttiminen, kymmeen vuotta lisää tuohon saldoon niin sä olet parhaan ystäväsi kanssa naimisissa. Tarkoitan että teillä ei ole seksielämää lainkaan.
        En mä kehoita eroamaan ja ottamaan naista, ja en ymmärrä pettämistä, mutta eiköhän sun olisi aika tarttua ongelmaa ns sarvista ja saada seksielämänne kuntoon.
        Ja edelleen olen sitä mieltä että täydellistä ei olekkaan mutta se Oikea on meille jokaiselle, ja mä en olisi suhteessa jossa rakkaus on noinkin platoonista. Mutta kuten sanottu ehkä se tantraseksi auttaa, kunpahan teet vaan jotain asialle. Ihmiselo ei maksa paljoa nykypäivänä, muuta kuin itselle ja olisi sääli hukata elämänsä mukavuuden takia.

Mukavuuden takia ei kannata uhrata omaa elämäänsä, mutta joskus ihminen voi mennä ojasta allikkoon ja siksi olen niin varovainen. Minulla on nyt kokemusta taivaallisesta rakastelusta naisen kanssa tarpeeksi niin, että tiedän etten ole koskaan ollut sillä tavalla kiihottunut yhdenkään miehen kanssa. Mutta kun tämä elämä ei ole pelkkää rakastelua, vaan enimmäkseen muuta. On kyse siitä, että heitänkö tämän hienon ihmissuhteen ja yhdessä vietetyn ajan pois ja alan hakea naispuolista "vastinetta" hänen tilalleen. Yksi vaihtoehto on olla yksin, mutta sekään ei kiehdo pitemmän päälle. Toinen vaihtoehto on jatkaa ns. avointa liittoa mieheni kanssa, mutta luulen että moniavioisuus toimiessaankin käy ajan myötä raskaaksi kaikille osapuolille....nunnaluostariin vaan.
        On kamalaa ja ihanaa löytää itsensä olennaisia puolia vasta näin myöhään. Miksen ole aiemmin ajatellut naisia tällä tavalla? Miksi miehet eivät kiinnosta seksuaalisesti ollenkaan enää nykyään? En ole koskaan pitänyt yhdynnästä, joka myös kielii jotain...jos olen lesbo, niin miksen sitä erittäin älykkäänä ja tiedostavana ihmisenä ole aiemmin tajunnut?

• Bibarkakku
        Griisi kirjoitti:

Mukavuuden takia ei kannata uhrata omaa elämäänsä, mutta joskus ihminen voi mennä ojasta allikkoon ja siksi olen niin varovainen. Minulla on nyt kokemusta taivaallisesta rakastelusta naisen kanssa tarpeeksi niin, että tiedän etten ole koskaan ollut sillä tavalla kiihottunut yhdenkään miehen kanssa. Mutta kun tämä elämä ei ole pelkkää rakastelua, vaan enimmäkseen muuta. On kyse siitä, että heitänkö tämän hienon ihmissuhteen ja yhdessä vietetyn ajan pois ja alan hakea naispuolista "vastinetta" hänen tilalleen. Yksi vaihtoehto on olla yksin, mutta sekään ei kiehdo pitemmän päälle. Toinen vaihtoehto on jatkaa ns. avointa liittoa mieheni kanssa, mutta luulen että moniavioisuus toimiessaankin käy ajan myötä raskaaksi kaikille osapuolille....nunnaluostariin vaan.
        On kamalaa ja ihanaa löytää itsensä olennaisia puolia vasta näin myöhään. Miksen ole aiemmin ajatellut naisia tällä tavalla? Miksi miehet eivät kiinnosta seksuaalisesti ollenkaan enää nykyään? En ole koskaan pitänyt yhdynnästä, joka myös kielii jotain...jos olen lesbo, niin miksen sitä erittäin älykkäänä ja tiedostavana ihmisenä ole aiemmin tajunnut?

Niin.. Paljastukseksi on pakko sanoa että olen jo reilun puolenvuoden ajan seurustellut myös naisen kanssa. Paha minä..

Seksi naisen kanssa on niin erilaista kuin miehen kanssa. Vaikka kyse on aina yksilöistä ja persoonan piirteistä, olen huomannut että naisen kanssa on luontevampaa olla olla oma itsensä, ja ehdotella/käyttää ja nauttia apuvälineistä yms...

Naiseltani saan myös paljon hellyyttä ja emotionaalista turvaa, jota miessuhteessani jään vaille. Jotenkin ne täydentävät toisiaan...

Tämä jatkuva salailu ja pettäminen on rankkaa, ja olen tullut siihen pisteeseen, jolloin olisi tehtävä valinta kahden rakastamani henkilön välillä. En vain tiedä kumpi minulle olisi se oikea???

Olen aina haaveillut omasta talosta, lapsista ja farmariautosta ja koirista jotem siksi mies tuntuu luontevalta vaihtoehdolta. Miten vnhempani ja sukuni suhtautuu minuun jos valitsen naisen? Se pelottaa. Entä jos lastani kiusataan koulussa kun sillä on kaksi äitiä? Entä tulevat yhteiset lapsemme? Millaista on kasvaa kahden äidin kanssa ilman isää? Kysymyksiä on paljon...

• Griisi
        Bibarkakku kirjoitti:

Niin.. Paljastukseksi on pakko sanoa että olen jo reilun puolenvuoden ajan seurustellut myös naisen kanssa. Paha minä..

Seksi naisen kanssa on niin erilaista kuin miehen kanssa. Vaikka kyse on aina yksilöistä ja persoonan piirteistä, olen huomannut että naisen kanssa on luontevampaa olla olla oma itsensä, ja ehdotella/käyttää ja nauttia apuvälineistä yms...

Naiseltani saan myös paljon hellyyttä ja emotionaalista turvaa, jota miessuhteessani jään vaille. Jotenkin ne täydentävät toisiaan...

Tämä jatkuva salailu ja pettäminen on rankkaa, ja olen tullut siihen pisteeseen, jolloin olisi tehtävä valinta kahden rakastamani henkilön välillä. En vain tiedä kumpi minulle olisi se oikea???

Olen aina haaveillut omasta talosta, lapsista ja farmariautosta ja koirista jotem siksi mies tuntuu luontevalta vaihtoehdolta. Miten vnhempani ja sukuni suhtautuu minuun jos valitsen naisen? Se pelottaa. Entä jos lastani kiusataan koulussa kun sillä on kaksi äitiä? Entä tulevat yhteiset lapsemme? Millaista on kasvaa kahden äidin kanssa ilman isää? Kysymyksiä on paljon...

vaihtaa kanssasi ajatuksia enemmänkin Bibarkakku. Onko sinulla nettisosoitetta johon voin lähettää postia? Tunnumme olevan aika tavalla samanlaisessa elämäntilanteessa. Ehkä voisimme hieman valottaa toistemme tilannetta ja auttaa tässä kaksijakoisuuden hyvin raskaassa olotilassa. Tämä on todella raskasta eikä tee hyvää kenellekään pitemmän päälle.

• Biparkakku
        Griisi kirjoitti:

vaihtaa kanssasi ajatuksia enemmänkin Bibarkakku. Onko sinulla nettisosoitetta johon voin lähettää postia? Tunnumme olevan aika tavalla samanlaisessa elämäntilanteessa. Ehkä voisimme hieman valottaa toistemme tilannetta ja auttaa tässä kaksijakoisuuden hyvin raskaassa olotilassa. Tämä on todella raskasta eikä tee hyvää kenellekään pitemmän päälle.

mulla on vähän turhan tunnettu sähköposti niin en kehtaa sitä tännre laittaa. siinä on nimet ja kaikki. jos laittaisit omasi niin vastaan kyllä. olisi kiva vaihtaa ajatuksia..

• Nimetön
        Griisi kirjoitti:

nyt on... [email protected]

• tutulta
        Griisi kirjoitti:

..kuulostaa tosi tutulta. Itse tosin olen vasta 19-v., mutta nykyinen parisuhde pojan kanssa on jo pelottavan pitkällä... En ole koskaan harrastanut seksiä naisen kanssa, ja poikaystäväni kanssa kyllä kiihotun, mutta tuntuu, että naiset kiihottavat mua huomattavasti enemmän kuin miehet..

Olen miettinyt sitäkin, että ehkä seksi naisen kanssa (ajatus siitä) kiihottaa senkin takia enemmän, että se on tavallaan "kiellettyä" - itse en haluaisi kiihottua naisista vaan miehistä, ja siksi naisen kanssa seksi tuntuu vapauttavammalta, kun ei ole ikäänkuin paineita siitä, että nyt pitäisi nauttia. Poikien kanssa olen aina jotenkin pelännyt sitä, että mitä jos en osaakaan nauttia tästä - naisten kanssa sitä ongelmaa ja paineita siitä ei ainakaan olisi! Ainakin omalla kohdallani uskon, että juuri nämä omaan seksuaalisuuteen liittyvät paineet saavat heteroseksin tuntumaan välillä kauhean ahdistavalta...

• olet tunnustautunut

bisseksi niin ehkäpä siis siihen on syynsä?
      Ja jos olet kovin nuori niin kyllähän se silmä seuraa naista jossain vaiheessa ihan vaikka oisit heterokin, se vain menee niin.

Sanoit ettet ole miehiä sillä silmällä pitkään aikaan katsonutkaan, mut sehän johtuu kun olet tyytyväinen omaan poikaystävääsi.

Toi sun tila kyllä tuntuisi että teillä on poikaystäväsi kanssa ongelmia ja siksi sun tunnepuoli on köyhää.

Varmaan tuolla bisse puolella on enempi tän asian ammattilaisia.

• aquilegia

kuulostaa ihan minulta.
        Seksi mieheni kanssa ei tahdo olla enää
        nykyisin niin ihmeellistä, haluan naisia, äsken olin baarissa, minua paljon nuorempi nainen halusi minun esittäsän tyttöystäväänsä hänen ex-miehelleen... Lähdin mukaan, mutta on tämä maailma kummallinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1577
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1460
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1260
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      111
      1229
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      258
      977
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      971
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      907
    Aihe