Milloin olen valmis seurustelemaan?

Suurisaari

Hey. Minulla on ollut monia "yhden illan juttuja" sekä monia ihastuksia ja muutenkin nais puolisia kavereita. En ole kuitenkaan ikinä seurustellut, enkä halua kiitehtiä seurustelemaan kenenkään sellaisen kanssa, jota en tunne itselleni sopivaksi. Olen kuitenkin vasta 18- vuotias ja koko elämä edessä. Mutta monesti olen ollut siinä tilanteessa, että olen aidosti kiinnostunut jostain naisesta, tai nainen on pyytänyt minua treffeille. Tällöin alan kuitenkin epäröimään ja ajattelen että en ole vielä valmis sitoutumaan mihinkään vakavaan suhteeseen ja en etene pidemmälle. Joskus tuntuukin siltä että tunteeni ovat ristiriidassa keksenään. Jos olen ollut täysin ihastunut johonkin naiseen ja haaveillut kuinka mukavaa olisi rakentaa hänen kanssaan yhteistä tulevaisuutta, niin menen silti lukkoon/paniikkiin, jos hän laittaisinkin treffi pyyntöä ja tuntuu siltä että en halua jatkaa juttua pidemmälle. Kun vietän aikaa naisten kanssa koulussa/vapaa-ajalla kaveri mielessä, niin olen vapautunut enkä koe tilannetta mitenkään ahdistavaksi.
Nuorempana minulla oli hieman itseluottamus ongelmia sekä itsetunto hukassa enkä usko että ne vaikuttavat tähän. Olen nykyään melko suosittu, hauska ja ystävällinen henkilö.
Enkö siis ole yksinkertaisesti vielä valmis seurustelemaan vai kannattaisiko minun rohkeasti ottaa yhteyttä seuraavaan ihastukseeni ja katsoa mihin homma etenee?

Kiitos vastauksista.

2

214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minun mielestäni ihminen on valmis "oikeaan" seurustelemiseen ollessaan valmis vakiintumaan ja asettumaan aloilleen, muuttamaan kumppaninsa kanssa yhteen ja perustamaan perheen.

• cjlmcx

Se että menet treffeille ei välttämättä tarkoita että "he eivät elämänsä onnellisina loppuun asti", joten ei sitä kannata liikaa pelätä. Toiselle on ihan OK sanoa että tämä ei nyt vaan toimi.
      Minun on mahdotonta sanoa mihin sinä olet valmis. Mieti itse mitä haluat. Lopulta se on aika paljon tahdosta kiinni. Aikaa tosin on myös odotella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      37
      3393
    2. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      159
      2467
    3. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      143
      1907
    4. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      14
      1561
    5. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      40
      1339
    6. Venäjältä tullut jo 2 noottia. Kolmatta ei tule, silloin jo hyökätään

Suomi on saanut itänaapurilta muutaman päivän sisään jo kaksi tiukkasanaista noottia. Venäjä ilmoittaa paheksuvansa sit
      Maailman menoa
      265
      1208
    7. Hämeenlinna määrättiin maksamaan sakot - maahanmuuttaja lapsi oli kuullut koulussa maininnan Jeesus

Hämeenlinna joutuu maksamaan 1 500 euroa korvauksia koska lapsi oli kuullut koulussa laulun jossa oli mainittu Jeesus. Y
      Luterilaisuus
      224
      1156
    8. Ranta-Kosulassa riitaisaa!!

Siellä Kosulassa on ny isot jytinät käynnissä. Kaksi peräkamaripoikaa kaivaavat haudatun sotakirveen esille. Kumpiko on
      Tuusniemi
      68
      1112
    9. Näkiköhän naapuri

Voi hitto jos näki
      Ikävä
      80
      1103
    10. 84
      1055
    Aihe