Ottakaa neloset ruotsinkielestä

loppuu.jo.hei

Vastaprotesti pakkoruotsia vastaan, ottakaa nelonen ruotsinkielestä ja kun moni tekee sen, mahdollisimman moni niin sillä on muuten ihan oikeasti vaikutusta ja saa huomiota!

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001236668.html
ja lisää vaan tulee, ei voi kuin ottaa syvimmät osanotot, kyllä taas suomalaista laitetaan syvään kyykkyyn eikä voi mitään mutta katsotaan onko tässä kansassa munaa enää mihinkään.

Levitä tätä ideaa muuallekkin, olen eri mieltä pakkoruotsin tarpeesta.

15

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ettädilleen

      Vai niin. Minä tykkään ruotsista ja mulla on siitä aina 10. En vaihtaisi sitä mihinkään.

      Vain typerä juntti ottaa ruotsista 4. Näille junteille olisi hyvä olla ihan omaa junttiruotsia omassa junttiryhmässä. Mutta kuka suostuisi opettajaksi? Ei kukaan.

      • derftgerte

        Mistä et tykkää?


      • ettädilleen
        derftgerte kirjoitti:

        Mistä et tykkää?

        En tykkää matikasta, mutta en silti vaadi, ettei sitä saisi koulussa opettaa. Enkä huoli nelosta siitäkään.


    • Ei_onnistu

      Ruotsi on niin helppoa, että en millään saa siitä nelosta. Ysiä pukkaa.

      • huusianaa

        Pakkoruotsi on Suomen valtion tuottamaa aivopesua jota se harjoittaa kansalaisiinsa monia vuosia kouluverkon kautta.

        Kaikki suomalaiset ovat joutuneet monivuotisen valtiollisen aivopesun uhriksi ja siksi se haittaa objektiivisen mielipiteen muodostamista. Pakkoruotsi on härski koko kansalle kohdistettu aivopesun muoto jota pitää vastustaa.

        Aivopesun vastustaminen ja sen havaitseminen vaatii älyä. Siksi ei saa olla yllättynyt jos niin monet eivät ymmärrä olleensa aivopesun kohteena ja harrastavat rajua pakkoruotsin puolustamista.


    • Älläpitkästäruotsista

      Harvinaisen tyhmä idea, jolla ei ole muuhun vaikutusta kuin omaan päättötodistukseen.

    • tättäräääääh

      Älä hanki nelosta vaan vitonen ja hanki vastaavasti englannista täysi kymppi. Jos mahdollista niin opiskele jotain muuta kieltä (saksa, venäjä, ranska jne.) ja hanki siitäkin kymppi, panosta täysillä. Ruotsiin on turha haaskata aikaa koska se on turhaa, aika kannattaa käyttää hyödyllisten kielten opiskeluun.
      Itse aion yliopistossa vetästä virkamiesruotsin niin vähällä vaivalla kun vaan suinkin: rimaa hipoen läpi ja olemalla paikalla just ja just sen verran etten lennä kurssilta pihalle. Opiskelen espanjaa ja venäjää joten käytän säästyneen ajan niihin.

      • ruotsi.kannatti

        Minäkin vetäsin sen virkamiesruotsin mahdollisimman vähällä vaivalla. Menin alkukokeeseen, ja minut vapautettiin opiskelusta. Sain vieläpä arvolauseeksi hyvä kirjallinen ja suullinen taito.

        Panostin nimittäin lukiossa ruotsiin minimivaatimuksia enemmän.


    • Kzixiix

      Ruotsista on hyötyä, jos matkustat pohjoismaissa tai haluat mennä joskus töihin norjaan/ruotsiin. Musta ruotsin opettelu on ollut ihan kivaa ja helppoa se on aina ollut. Jos pakkoruotsi lopetetaan, saattaa alkaa kiusaaminen, kun joku lukee "homoruotsia" ja jättää sen takia opiskelematta, koska ei kehtaa. Kyllä kaikkien pitää kuvaamataitoa, käsitöitä ja musiikkiakin opiskella, vaikka ei haluais.

      • Lolololololololololol

        Joo tämän logiigalla pitäis kaikkien ruveta homoikski, ettei vaan ketään kiusattais.


    • ugholenpuhunut

      On se kyllä niin ikävää kun pakotetaan opiskelemaan jotain muutakin vierasta kieltä sen englannin lisäksi. :'(
      Pakkoruotsin vastustajilla on asennevamma, joka tartutetaan omiin lapsiin jo pienestä pitäen.

      • huusianaa

        Ei Suomessa ole pakko opiskella englantia.

        Kukaan ei saa syyllistää itseään jos pakkoruotsi ei maistu. Vika on pakkoruotsissa. Pakkoruotsia vaivaa sen tarpeettomuus ja pakollisuus.

        Suomessa yritetään osoittaa että pakkoruotsin opiskelijaa vaivaisi motivaation puute tai motivaation puute olisi oma yksilön vika. Näin ei kuitenkaan ole. Vika on ruotsinkielessä ja sen haitallisuudessa, turhuudessa ja pakollisuudessa.

        Ruotsin pakollisuus on hyödyttömyyden seurausta. Koska ruotsi on turhaa ja hyödytöntä eikä sitä monikaan valitsisi vapaaehtoisesti, siksi se on pakollista.
        Ruotsin pakottaminen koko kansalle alleviivaa ruotsin tarpeettomuuden ja valheellisen mantran ruotsin kielen rikkaudesta Suomelle. Tarpeettomuuteen panostaminen ei millään voi olla rikkaus vaan se on rasite. Suomessa tämä pakkorasite on tehty koko väestöä koskevaksi rasitteeksi, eikä sen haitallisia vaikutuksia saa aliarvioida.
        Siten ruotsin kielen keinotekoinen tarve on muodostunut jarruksi suomenkieliselle yksilölle ja koko kansantaloudelle.


      • autocritique

        Juu, ennen ei pakotettu ottamaan englannin ja ruotsin lisäksi muita kieliä, mutta sitä vaan otettiin. Luettiin lisänä saksaa, ranskaa tai venäjää. Nyt ei taida motivaatio riittää, eikä siitä tietenkään pidä kenenkään itseään syyttää eikä peiliin katsoa.


      • Persupersu

        Suomenruotsalaisilla on se vamma ja rasismi. Jokainen suomalainen sen tajuaa.


    • ensentään

      Niin tyhmä en sentään ole, että ottaisin ruotsista nelosen omaksi haitakseni.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      354
      4041
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1759
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1282
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe