Museorekisterissä olevan mp:n osto

rtgh

Moottoripyörän hankinta edessä, mutta kannattaako museorekisterissä olevaa pyörää hankkia? Pienet vakuutusmaksut houkuttavat, varsinkin kun ajoa tulisi vain viikonloppuisin. Museopyörien hinnat tuntuvat hiukan kovilta. Kuinka helppo on saada esim. parin vuoden päästä museoikään tuleva pyörä aikanaan museorekisteriin?

4

401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinkinvoiajaa

Hinnat ovat tosiaan kovia. Kuitenkin pyörän kunnostaminen museokelpoiseksi on vielä kalliimpaa, ellei lähtökohta ole jokin utopistisen hyvin säilynyt löytö, joita ei käytännössä juuri ole.

Ajopyöräksi kannattavin vaihtoehto on ilman muuta ostaa jokin alle 100 tkm ajettu ja hyvin pidetty 1990-2010 väliltä oleva nykypyörä, joita saa muutamalla donalla.

Museopyörän karismaa ei sillä rahalla saa, mutta huolettomiin ajoihin on paremmat mahdollisuudet (enemmän kuin 30 vrk vuodessa).

Itse ajan museopyörällä ja samanlaisella ei museoidulla, mutta kun on ajo- ja huoltokokemusta jo lähes 40 vuotta, niin sujuu näinkin. En suosittele muille, ellei osaa itse tehdä ihan kaikkea huoltoon liittyvää.

• mp-Konvertoija67

Museopyörä on haastavampi huoltaa, varaosia ei välttämättä ole enään kovin helposti saatavilla. Sen ostaminen päivättäiseen ajoon rajoittaa 30pv ajo-oikeus vuodessa. Ajo-ominaisuudet eivät yleensä yllä nykypyörien tasolle. Kannattavampaa on ehkä ostaa 1990-2000 vuosimallin pyörä, noissa ei vielä ole ruiskua eikä katalysaattoria sekä tekniikka on yksinkertaista. Nettimotosta löytyy vaihtoehtoja nojlla hakuparametreillä lompakon mukaan.

• uufuf

No kyllä tuo 30 vrk riittää useimmille kuskeille... Ja museoikäisiä pyöriä on paljon ajossa. Itse en tosin tiedä onko pelkkä vakuutusetu niin merkittävä että kannattaa..

• Jutustelija1

Suosittelen ostamaan korkeintaan 7 vuotta vanhan 1000cc kyykyn, silloin pyörä on kunnossa ja myös pysyy kunnossa ja ominaisuudet ovat riittävät.

Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/

Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      2024
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      102
      1835
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1629
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      61
      1484
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1172
    6. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1093
    7. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      76
      1077
    8. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      1073
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1056
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1003
    Aihe