minä tarvitsen vähän apua

sldfksfjd

nattaako mun kännykkäliittymä vaihtaa tänne moimobiili?
ähän vois kirjottaa oman mielipiteen

115

3205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rioohoi

      https://globetel.fi/ mä mietin tota ens talvella,vaikuttaa hyvältä vähän puhuvalle,hiukan dataa tarvitseva, selkeä hinnoittelu

      • Anonyymi

        Vähän puhuvalle ilmainen prepaid on ainakin halvin.
        Aloituspakkauksesta ja latauksesta maksetuilla euroilla saat puhetta.

        MOI käy jos tykkää mielivaltaisista laskutuksista ("datakaton ylityksistä"), "kätevästä"
        vaivihkaa hoidetusta korttilaskutuksesta ja 9-euroisessa olemattomasta datamäärästä.

        18-euroinen moi-rajaton on kallis verrattuna prepaideihin.
        Minulla nyt prepaid 56,6 snt/vrk. Ennen laskutettavissa kului 70GT/kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän puhuvalle ilmainen prepaid on ainakin halvin.
        Aloituspakkauksesta ja latauksesta maksetuilla euroilla saat puhetta.

        MOI käy jos tykkää mielivaltaisista laskutuksista ("datakaton ylityksistä"), "kätevästä"
        vaivihkaa hoidetusta korttilaskutuksesta ja 9-euroisessa olemattomasta datamäärästä.

        18-euroinen moi-rajaton on kallis verrattuna prepaideihin.
        Minulla nyt prepaid 56,6 snt/vrk. Ennen laskutettavissa kului 70GT/kk.

        Eipä Moi turhaan laskuttele..


    • toteaja-

      mun mielestä sun kannattaa ihan itse tietää mitä sun kannattaa tehdä.
      toivottavasti tiedät mitä tarvitset.

    • MoiMobiiliko

      Ihan sun asia. Houkuttaa mua harkitsemaan. Saa nyt ihan 1:llä SIM:llä. 6 € / kk:ssa. Sisältää 4 GT datasiirtoa/kk:ssa. Puhelut/viestit 0.055 €:a min. /kpl. MMS:ät 0.30 €:a kpl. 12 €:lla saa rajattoman datan (100 Mbit/s). Kymppi vielä lisää niin saa rajattomat puhelut. Taidanpa pitäytyä vielä Globetel:in liittymässä. Mikä liittymä sulla on nyt ?
      Kannataa harkita!

    • sldfksfjd

      mulla on sonera

      • MoiMobiiliko

        Noi MMS:sät suhteellisen kalliit. Globetel:llä 0.059 € kpl. Vielä sen verran että 1.5 €/ Gt ton 4 Gt:n ylittävät jos ei ole rajatonta dataa. Vastaaja 1.50 € /kk:ssa. Eli on jonkin
        verran kalliimpi kun Globetel. Muttaa siinä on 100 Mbit/s:ssa yhteys. Globetel:ssa vaan 4 Mbit/s:ssa. Sillä ihan pärjää paitsi jos siirtää esim. ISO-tiedostoja. Miten käytät sitä ? Onko sulla jo 4G puhelin ? Globetel:kin on harkinnan arvoinen. Pelkkiin puheluihin ottaisin vaan Globetel:in. Tällä mennään..


    • sldfksfjd

      kännykästä löytyy 4G ja kyllä minä käytän nettiä paljon

    • MoiMobiiliko

      Meneekö sulla kuten mulla helposti 100:ja Mt:ja ja jos siirrä Linux ISO-levynkuvia voi mennä muutama Gt:u ? Toi 4 Gt ei välttämättä riitä koko kuukaudeksi. Jos data maksaa ilman 4 Gt ylimenevää 1.5 € / Gt ja rajaton data maksaa 12 €. Pitää siirtää yli 8 Gt että tulee halvemmaksi kuin ilman rajatonta dataa. Pidän Linux:it ajan tasalla joten mulla helposti menee 8 Gt.
      18 € / kk:ssa ei ole paha hinta tosin siihen tulee vielä päälle puhelut/viestit.
      Niitäkin tulee usea 100 min. Aika raskasta käyttöä mulla 😊

    • sldfksfjd

      Laskutusjakso 1.4.2016-10.7.2016

      Tiedonsiirto 115.485Gt

      • MoiMobiiliko

        Oho :-) Joku muukin käyttää raskaasti :-) Mulla ei tule varmaan noin paljon reilussa 3 kk:ssa. Onko sulla siinä Sonerassa rajaton data ? On varmaan kun
        noin paljon tulee siirtoa. Muuten maksaisi kunnolla ? Mulla menne toistakymmentä Gt /kk:ssa. Vaihtelee vähän. Otin äsken datasaldon. Vajaa 9681 Mt:a. Kuukauden alusta oli osan ulkomailla joten siirtoa on tullut vähemmän.
        Noilla siirtomäärillä kannattaa ottaa ilman muuta rajaton, ei Globetel..


    • sldfksfjd

      tottakai mulla on rajaton netti siitä tulee muuten ihan kauhea lasku jos ei ole rajaton

    • MoiMobiiliko

      Niinpä! Kattelin vanhoja Globetel:in laskuja sähköpostista niin oli 15-16 Gt per laskutuskausi. En vaihtaisi jos sulla on Soneralla rajaton 150 Mbit/s yhteys.
      100 Mbit/s Moi Mobiiliin. Niillähän on suora veloitus tililtä. Saa seurattua tarkkaa data ja puhelumääriä. Vielä sen verran että kannattaa ottaa rajaton puhepaketti (10 €/kk:ssa) jos puhuu reilut 180 min. / kk.:ssa. Mulla menee molemmat rikki.
      Pitää kattoa kun pääsen eroon (määräaika umpeutui) yli määräisestä DNA:n
      mokkula liittymästä. Jos taas kokeilisi uutta ??

      • MoiMobiiliko

        PS. DNA:n mokkula on 3G (21 Mbit/s). Olen sen jo sanonut irti niin että viimeinen päivä elokuuta loppuu..

        PS1. Käytän kännyä WiFi mokkulana.


    • sldfksfjd

      ei oo kauheen kivaa jos on määräaikainen sopimus

      • MoiMobiiliko

        Ei oo enää. Sanoin irti kun tuli 24 kk:tta täyteen. Tuli tässä vielä mieleen jos sulla on mennyt umpeen Sonera:lla se tarjousaika jolloin saa vähän halvemalla perusmaksut. Vielä sen verran Sonerasta että sen Sopiva liitymillä saa halvalla
        surffata/puhua/viestitellä pohjolassa ja Balttian maissa. Sen lisäksi saa 300 Mt
        datasiirtoa EU:ssa. Kiinnostaa vaikka ei ole kauheasti varaa matkustella.
        Saunalahdella on 4G ja 4G liittymissä 500 Mt EU-datasiirtoa. Mulla oli ensimmäinen dataliittymä Saunalahden 50 Mbit/s rajattomalla puheella ja
        data:lla Honor 6:een. Tulee 28 € /kk:ssa 6 € SIM (4 Gt dataa) 12 € rajaton
        data 10 € rajattomat puhelut. Ihan kohtuullinen hinta. Tähän saa vaihdettua
        saman numeron. Yksi vaihtoehto on DNA rajaton prepaid. 0.89 € /pv saa rajat-
        tomat puhelut/viestit/data (max. 100 Mbit/s). Tekee joka 31. pv:n kuukaudessa
        27.59 €. Pitää kattoa ja miettiä jos kohta TAAS vaihtasi..


    • Vaihdan Moi liittymään syyskuun lopussa , dna määräaikainen loppuu .
      Puhelut pari minuuttia kuussa , data alle 4 gigaa
      Nyt lasku 19,80 moilla 6€

      • MoiMobiiliko

        Vähän sulla kuluu mutta ihan mukava säästö 😊


      • sldfksfjd

        sitten kertoa miten se on on sulla toiminu ois kiva tietää minä aattelin myös vaihtaa tähän moimobiili


      • MoiMobiiliko
        sldfksfjd kirjoitti:

        sitten kertoa miten se on on sulla toiminu ois kiva tietää minä aattelin myös vaihtaa tähän moimobiili

        DNA:n verkko. Missä päin Suomea olet ? Olen täällä Päijät-Hämeessä.
        Ratkaisee kuuluvuuden. Saa muuten
        25 % alennuken ensimmäisestä kuu-
        kaudesta. 5 € on toimutusmaksu.
        Miten sulla oli puheluiden kanssa ?
        Toimii varmaan ihan hyvin..


    • sldfksfjd

      minä asun täällä Päijät-Häme

      • MoiMobiiliko

        Kas kas :-) Ei olla varmaan kauhean kaukana :-) Täällä ainakin kuuluu hyvin keskustoissa. Pidän ainakin toistaseksi Globetel:in. Katotaan myöhemmin.
        DNA:n peitosta en osaa kauheasti sanoa mitään. Ollut aikanaan myös DNA:n
        liittymä. Sonera kiinnostaisi Balttian ja pohjolan ilmaisen käytön takia, sekä
        300 Mt:n EU datasiirron takia. Tuskimpa ihan heti pääsee reissuun. On ollut
        vasta niin vähän aikaa Globetel. DNA:lla on muuten pohjoisemmassa yhteis-
        verkko Soneran kanssa. Pitäisi kuulua hyvin. Pääse ainkain 300 Mbit/s jos
        puhelin vaan tukee. Vai oliko ? En nyt muista olisiko ollut jopa 600 Mbit/s:ssa ?
        Ei sen väliä..


      • MoiMobiiliko
        MoiMobiiliko kirjoitti:

        Kas kas :-) Ei olla varmaan kauhean kaukana :-) Täällä ainakin kuuluu hyvin keskustoissa. Pidän ainakin toistaseksi Globetel:in. Katotaan myöhemmin.
        DNA:n peitosta en osaa kauheasti sanoa mitään. Ollut aikanaan myös DNA:n
        liittymä. Sonera kiinnostaisi Balttian ja pohjolan ilmaisen käytön takia, sekä
        300 Mt:n EU datasiirron takia. Tuskimpa ihan heti pääsee reissuun. On ollut
        vasta niin vähän aikaa Globetel. DNA:lla on muuten pohjoisemmassa yhteis-
        verkko Soneran kanssa. Pitäisi kuulua hyvin. Pääse ainkain 300 Mbit/s jos
        puhelin vaan tukee. Vai oliko ? En nyt muista olisiko ollut jopa 600 Mbit/s:ssa ?
        Ei sen väliä..

        Muistin väärin. On kuulema 450 Mbs (LTE cat 9) taajamissa yhteisverkossa. Tarkastin DNA:n
        tiedotteesta..


    • MoiMobiiliko

      Harkitsen siirtymistä takasin Sonera:n kun tulee seuraava reissu. Olivat tuplanneet EU datasiirron 600 Mt:n.
      150 Mbit/s datasiirto. Täällä oli muis-
      taakseni 1800 Mhz verkko. Pitäis toimia
      nopeasti jos ei ole paljon muita käyttjiä.
      Sekä tietysti pohjolan ja Balttian maiden halpa käyttö. Tolla 15 Gt:n datarajalla surffaa jo ihan kunnolla.
      On tullut jo testattua kaikki perus-
      operaattorit. En tartte rajattomia puhe-
      luita. Mutta vielä mennään Globetel:llä..

    • sldfksfjd

      olen tilannut kännykkäliittymän täältä moimobiil

      tilauksen tiedot

      rajaton puhe

      rajaton data

      yhteensä 28.00€kk

      • MoiMobiiliko

        Kerro vielä kun olet saanut sen kuinka on toiminut kuuluvuus etc. ??


      • kentinlarry

        ompa pirun kallis eli voi unohtaa


      • MoiMobiiliko
        kentinlarry kirjoitti:

        ompa pirun kallis eli voi unohtaa

        On ihan kohtuu hinta. Tosin tohon tulee päälle SMS ja MMS:t. Yleensä 30 €:n loukkaa 100 Mbit/s ja rajattomat puhelut. Ittekin kokeilen tota Moimobiili:a.
        Saa nähdä milloin posti tuo SIM:in. Onneksi ei tule paljon lähettyä teksti ja
        multimedia viestejä. Odotetaan numerosiirron valmistumista..


      • sldfksfjd

        kannatta kokeilla ja minä otin liittymän tänään käyttöön


    • sldfksfjd

      joo

    • sldfksfjd

      liittymä on otettu tällöin käyttöön 29.8.2016 klo 10:00

      • MoiMobiiliko

        Tuliko sulle heti tekstiviesti kun tilasit ? Oliko sulla numeron siirto ? Kuinka pian sait SIM:in postititse ? Ei muuta kun onnea uuteen liittymään..


      • sldfksfjd

        vaika sanoa kauanko siinä meni tällä tällä tavalla miten tein numeronsiirto


      • MoiMobiiliko
        sldfksfjd kirjoitti:

        vaika sanoa kauanko siinä meni tällä tällä tavalla miten tein numeronsiirto

        Joskus viime viikon lopuilla täytin netissä tilauskaavakkeen numeron-
        siirrolla. Vielä tänäänkään ei ole mitään kuulunut (posti tai teksti-
        viesti)! Onko tavallista vai onko asia-
        kaspalvelussa hämäläisiä 😊?
        Sulla kaikki toiminut O.K. ?


      • sldfksfjd
        MoiMobiiliko kirjoitti:

        Joskus viime viikon lopuilla täytin netissä tilauskaavakkeen numeron-
        siirrolla. Vielä tänäänkään ei ole mitään kuulunut (posti tai teksti-
        viesti)! Onko tavallista vai onko asia-
        kaspalvelussa hämäläisiä 😊?
        Sulla kaikki toiminut O.K. ?

        mulla on hyvin toiminu kannattaa khta ottaa sinne yhteyttä


      • MoiMobiiliko
        sldfksfjd kirjoitti:

        mulla on hyvin toiminu kannattaa khta ottaa sinne yhteyttä

        Moimobiili:n chat:in kautta kyselin. Ei ollut mennyt tilaus perille. Kuulema tulee
        tilausvahvistus sähköpostiin. Lupasi ilmottaa tekniselle puolelle. Pitää kuulema
        huomenna tehdä uusi tilaus. Ajattelin jos vielä pitäisi jonkin aikaa vielä Globetel.
        Jos koittais etttä suurin piirtein menisi vielä laskutus kausi. Numeron siirrossa
        pitäisi mennä 7-8 pv:ää. Mulla on suurinpiirteinkuun alussa alkava laskutus-
        kausi. Eli en vielä huomenna uusi tilausta..


    • Moi simmi tuli muutamassa päivässä otin uuden numeron ei numeron siirtoa
      Nettitutka näyttää nopeudeksi 48 kun singaali 3 töpykkaa , sama kuin dna , oli minulla aikaisemmin , moi käyttää dna verkkoa
      Hyvä aplikaatio , jossa voi seurata käyttöä ja muuttaa asetuksia tai ottaa data/puhe paketteja , käyttöni on pientä , en tarvitse paketteja

    • Nyt latausnopeus 80 lähetysnopeus 15.5

      • MoiMobiiliko

        Et varmaan asu kauhean kaukana tukiasemasta kun tulee noin hyvin ?
        Tästä on jonkin matkaa tukiasemalle. Tulee DNA:n prepaid:lla parhaim-
        milaan 5-6 Mt/s:ssa. Odotan vielä jonkin aikaa ennekuin siirryn Moimobiiliin.


      • SoneranTulevaAsiakas

        Hylkäsin ton Moimobiilin. Siirryn marraskuun alussa suoraan Soneran asiakkaaksi.
        1200 Min./SMS/MMS ja 150 Mbit/s netti (alueella 1800 Mhz tukiasemat).
        Ilmanen käyttö Skandinaviassa ja Baltiassa (15 Gt datasiirtoa) ja 600 Mt EU-data.
        Toivottavasti saa ton 26.90 € 12 kk:ta. Pidän tän ainakin 12 kk:ta jos saan tohon
        hintaan. SIM-kortti on jo tullut. Tuli muutaman päivän päästä tilauksesta.
        Muitten operaattoreiden tukiasemat kai toimii täällä 800 Mhz alueella.
        Tollaseen lopputulokseen tulin ??


      • SoneranAsiakas
        SoneranTulevaAsiakas kirjoitti:

        Hylkäsin ton Moimobiilin. Siirryn marraskuun alussa suoraan Soneran asiakkaaksi.
        1200 Min./SMS/MMS ja 150 Mbit/s netti (alueella 1800 Mhz tukiasemat).
        Ilmanen käyttö Skandinaviassa ja Baltiassa (15 Gt datasiirtoa) ja 600 Mt EU-data.
        Toivottavasti saa ton 26.90 € 12 kk:ta. Pidän tän ainakin 12 kk:ta jos saan tohon
        hintaan. SIM-kortti on jo tullut. Tuli muutaman päivän päästä tilauksesta.
        Muitten operaattoreiden tukiasemat kai toimii täällä 800 Mhz alueella.
        Tollaseen lopputulokseen tulin ??

        Eilen aamulla kytkeyty Soneran verkkoon. Näyttää olevan 26.90 €/kk:ssa eli en saanut sitä hyvää
        tarjousta (22.90€/kk:ssa). Liitty-
        män siirron viivästettynä tilasin
        Syyskuun alussa. Katotaan jos
        jaksaisi pitää ainakin vuoden.
        On muuten nopea verrattuna
        Globetel:iin. Jos tulisi reissattua
        jonnekkin ??


    • sldfksfjd

      Laskutusjakso 29.8.2016-18.9.2016

      Tiedonsiirto 36.37Gt

      uusi liittymä on hyvin toimiu

      • MoiMobiiliko

        Hyvä 😊


      • sldfksfjd

        kannattaa kokeilla tätä liittymää


      • MoiMobiiliko
        sldfksfjd kirjoitti:

        kannattaa kokeilla tätä liittymää

        Joskus myöhemmin ehkä. Katotaan ensin miten Sonera pelaa..


      • MoiMobiiliko
        sldfksfjd kirjoitti:

        kannattaa kokeilla tätä liittymää

        Sisko vaihto ittensä ja tyttöjen liittymät (TeleFinland) Moi mobiileihin. Tulee 12 Gt
        datasiirtoa. Yksi tytär käyttää yleensä runsaasti dataa (<10 Gt). Joten sille voi juo-
        tua ottamaan rajattoman datan ( 12 €). Siitä saan kokemusta (täällä) Rovaniemellä. Eilen illalla laitto tilausksen. Tulee varmaan SIM:it tällä viikolla
        postitse. Kaikkiin SIM:in tuli numeronsiirto. Globetel toimii hyvin täällä Rovaniemellä. Olen täällä vielä melkein viikon. Terveisia täältä !!


      • MoiMobiiliko

        Mulla noin 15780 Mt ja vajaa viikko
        vielä jäljellä laskutuskautta. Tämä
        siis hitaalla (4 Mbs) Globetel liitty-
        mällä. Vielä käytin pääkännykässä
        viikon DNA 4G rajaton prepaid:ia.
        Joten vähensi vielä siirtoa. Aika
        hyvin ???


    • MoiMobiiliko

      Nykyisin 3G Latausliittymä. Siirretty tässä kuussa yli 80 Gt. Suunnittelen jo kun tulee
      tän saldo käytettyä että kokeilen Moi:n liittymää seuraavaksi. Siis Saunalahden latausliittymä muilla ei taida olla latausliittymiä ?? Tulee noita Gt:ja kun lataan ISO-levynkuvia. Onko sulla yhä MoiMobiili ??

    • sldfksfjd

      liittymä on siirretty muualle

      • MoiMobiiliko

        O.K. Tulin tilanneeksi eilen MoiMobiilin SIM. Piti ottaa joku nopeampi uudelle puhelimelle (OnePlus 5). Saa nähdä joko nyt onnistu tilaaminen. Olen kerran aikaisemmin yrittänyt epäonnistuneesta
        tilata Moi:n liittymän! Pitäisikö siitä tulla heti
        vahvistus sähköpostiin ?? Ei ole mitään tullut!
        Siis numeron siirto Saunalahden 3G lataus-
        liittymästä. Katotaan jos tulee SIM postissa
        ensiluokkaiset...


      • MoiMobiiliko
        MoiMobiiliko kirjoitti:

        O.K. Tulin tilanneeksi eilen MoiMobiilin SIM. Piti ottaa joku nopeampi uudelle puhelimelle (OnePlus 5). Saa nähdä joko nyt onnistu tilaaminen. Olen kerran aikaisemmin yrittänyt epäonnistuneesta
        tilata Moi:n liittymän! Pitäisikö siitä tulla heti
        vahvistus sähköpostiin ?? Ei ole mitään tullut!
        Siis numeron siirto Saunalahden 3G lataus-
        liittymästä. Katotaan jos tulee SIM postissa
        ensiluokkaiset...

        Tuli jostain syystä ensiluokkaiset piti olla ensi viikolla...


    • sldfksfjd

      okei

      • MoiMobiiliko

        Otin rajattomasti puheella ja datalla. Elikkä 28 €/kk. Jouduin vielä tekemään 3. kerran tilauksen!
        Oli kuulema tullut Moin kuori postissa. Olen taas
        käymässä täällä Lapissa. Eipä ole vielä tullut mil-
        loin siirtyy tietoa tekstiviestinä. Toivottavasti olen
        jo silloin etelässä. Elisa pommittaa tekstiviesteillä
        kun vaihdan operaattoria. Mutta kokeillaan myös-
        kun Moi niin on kokeiltu melkein kaikki...


    • sldfksfjd

      okei

    • MoiMobiiliko

      Olen nyt matkalla etelään. Eilen tuli tekstiviesti että siirretään numero 12.7 klo 14:jotain. Nyt on käytetty
      loppuun latausliittymän puhelut. Muutaman tekstiviestin voi vielä lähettää apusaldolla. Pitää
      laittaa kortti jompaan kumpaan SIM kortti paikkaan kun pääsen kotiin. Rajattomalla datalla kuuluu 2 Gt/kk datasiirtoa EU/ETA maissa. Sekä puhelut
      kotimaan hinnoilla (mulla rajaton). Teksti ja MMS
      viestit maksaa jotain ? Sekin oli yksi syy vaihtaa liittymä pois Saunalahden 3G latausliittymästä.
      Suunnitteilla lyhyt reissu tossa syksymmällä.
      Mutta huomenna sitten näkee...

    • MoiMobiili

      Noin tunti sitten kytkeyty MOI:n verkkoon. Tormäsin heti ongelmaan. MOI:n kortti oli 1 SIM paikassa eikä kytkeytynyt kun H eli ei 4G :n. Vaihdoin niin että Telia:n prepaid oli 1 SIM
      paikassa ja 2:ssa oli MOI:n kortti niin sai 4G yhteyden. Kokeilin asettaa oletus dataSIM:ksi
      1:n elikä Telian sai 4G yhteyden. Sitten koitin vielä vaihtaa takaisin MOI:n 1 ja Telian 2 paikkaan.
      Nyt toimii MOI:n data 4G yhteydellä. Onko joku ominaisuus vaiko bugi tai muuta ??

    • sldfksfjd

      En osaa sanoa

    • sldfksfjd

      Hei MoiMobiili miten sun liittymä on toiminu Kiitos etukäteen asiasta

      • MoiMobiili

        Hei! Ihan hyvin. En ole kauheasti kerinnyt testata
        DNA kuuluvuutta muualla! Kohta saan kokeilla
        datasiirtoa (Max. 2 Gt/kk) EU/ETA alueella. Prahaan tarkotus suunnata ei vielä sunnuntaina
        vaan seuraavana. Puhelut kotimaan hinnoilla.
        Toiminut ihan hyvin data että puhelut. Teksti ja
        multimediaviestejä en ole lähettänyt koska
        ei kuulu pakettiin. Multimediaviestit on aika
        hinnakkaita (0.30€/kpl). Mulla on vielä MOIn
        lisäksi prepaid liittymiä. Vanhassa Honor 6ssa on
        ja OnePlus 5ssa on toisessa SIM paikassa on
        prepaid. Hotellissa on varmaan WiFi niin ei
        tarvitse Tšekkiläistä prepaidia. Mutta katotaan


      • sldfksfjd
        MoiMobiili kirjoitti:

        Hei! Ihan hyvin. En ole kauheasti kerinnyt testata
        DNA kuuluvuutta muualla! Kohta saan kokeilla
        datasiirtoa (Max. 2 Gt/kk) EU/ETA alueella. Prahaan tarkotus suunnata ei vielä sunnuntaina
        vaan seuraavana. Puhelut kotimaan hinnoilla.
        Toiminut ihan hyvin data että puhelut. Teksti ja
        multimediaviestejä en ole lähettänyt koska
        ei kuulu pakettiin. Multimediaviestit on aika
        hinnakkaita (0.30€/kpl). Mulla on vielä MOIn
        lisäksi prepaid liittymiä. Vanhassa Honor 6ssa on
        ja OnePlus 5ssa on toisessa SIM paikassa on
        prepaid. Hotellissa on varmaan WiFi niin ei
        tarvitse Tšekkiläistä prepaidia. Mutta katotaan

        Kiva kuulla


      • TeliaNyt

        Heippa! Nyt on taas Telian liittymä. Vaihdoin pois Moi:n liittymän vähän halvempaan.
        600 min./sms/mms. Sama rajaton 100 Mb:n yhteys. Mikä sulla on nykyisin ??


    • sldfksfjd

      tällainen liittymä on tällä hetkellä käytössä

      Puhelut 600 min/kk ja viestit 600 kpl/kk
      Netti rajaton kotimaassa, Pohjolassa ja Baltiassa sekä 10 Gt/kk EU:ssa, arvioitu maksiminopeus 100 Mbit/s Ylimenevä käyttö EU- ja ETA-maissa 1 €/pvä/300 Mt
      YHTEENSÄ  11,00 €/kk 11 kuukauden ajan

      • TeliaNyt

        Onnistuit samaan ton 11 €/kk:ssa tarjouksen ?? Mulla maksaa 24,90 €/kk:ssa toi sama:-(
        Oliko 11.marraskuuta paikeilla tuo tarjous ?? Olen ihan tyytyväinen tähän. Aion pitää
        tän varmaan nyt niin kaun kun saan tän 24.90 (12 kk:tta). Nyt on kaikki operaattorit
        varmaan tullut suurinpiirtein kokeiltua. Katotaan jos tulee hyviä tarjouksia. Elisasta on
        ainakin soitettu. Maaliskuussa olisi tarkotus mennä taas ulkomaille. Elikä Israel:iin.
        Siellä en aio käyttää roamingia vaan hankin paikallisen prepaidin. Odotan reissua!!


    • sldfksfjd

      Ok!

    • TeliaNyt

      On näköjään 4-6.12.2017 100 mk (16.82 €) kk:ssa tarjous. Valitettavasti uusille liittymille ja uusille numerosiirroille vaan. Siiis on 12 kk/16.82 kk:ssa. 600 min/sms, Rajaton netti komimaassa, Baltiassa ja Pohjolassa (300 Mbs). 15 Gt EU/ETA datasiirtoa. Ylimenevä on 1€/300 Mt/pvä. Tämä siis Suomen 100 v "itsenäisyys" tarjous. Mutta en vielä vaihda johonkin uuteen.
      Tietysti ton saa 12 kk:si, normaalihinta muistaakseni 39.90 €/kk:ssa...

    • sldfksfjd

      ok!

    • nikonenee
    • sldfksfjd

      Kiitos sulle kerroit siitä voi olla mulle hyötyä ja monelle muulle

    • TeliaNyt

      Iltaa

      Laitoin ennen joulua siirron Elisa:lle (200 Mbit/s datayhteys). Telialta tuli tekstiviesti siirrosta.
      Laitoin että soittavat mulle asiakaspalvelusta. Sain tarjouksen, ensin joku 16.90 kk:ssa jossa
      oli hitaampi yheteys (oliko 50 Mbit/s ?). Kun en sitä hyväksynyt nopeuden takia sain uuden
      tarjouksen nopeammasta. 22.90 €/kk:ssa 300 Mbit/s. Mutta huomasin ettei toimi täydellä
      nopeudella kotona. Puhelin näyttää yhteyden nopeudeksi vaan 4G ei 4G jolloin toimii
      "carrier aggrecation). Tästä on sen verran lähimälle tukiasemalle. Pitäisi täällä olla 1800
      Mhz tukiasemat. Ihan samat puhelut/sms/mms 600 kpl/min. Ja rajaton käyttö Baltiassa
      ja pohjolassa sekä 15 Gt/kk:ssa EU/ETA dataa. Säästää ainakin Elisaan verratessa. Sieltä
      olisi saanut S-bonuksiakin. Ja vähän vanhaan nähden...

    • sldfksfjd

      Ok No miten on toiminu

      • TeliaNyt

        Samalla tavallakin kun ennen. Tosin kuten mainitsin ei saa 300 Mbit/s yhteyttä kotona....


    • Tajuton72v

      Hyviä vinkkejä sain tästä ketjusta. Olen siis vuosia maksanut turhasta!
      Kun vaihdoin nettioperaattorin niin sen jälkeen alkoi tulla edullisia hintoja vanhalta operaattorilta? Olivat kait katsoneet historiani bitit jolloin oli heillä helppo tarjota halvempaa tarpeeni mukaan.

      • TeliaNyt

        Hyvä jos oli apua! Ittekin vasta hyödynsin vasta ensimmäisen kerran...


      • Tarjoushinta

        Minkä liittymä sulla.? Saattaa saada hyvän diilin jos kyselee tarjousta!


    • sldfksfjd

      Kiva kuulla

    • TeliaNyt

      Heippa taas! Mitäpä sulle nykyisin ? Vieläkö sulla 11 €/kk 11 kk:tta ? Täällä yhä 22,90 €/kk:ssa liittymä! Pidän tän koko tarjousajan. Milloin oliko joulukuussa kun sain tarjouksen ? Mutta
      katotaan mitä taas teen kun tulee 12 kk:tta täyteen ? Jos sais taas jonkun hyvän tarjouksen.
      Nykyisin menee yleensä toistasataa GT datasiirtoa kun pidän Linux ISO-levynkuvat, Custom ROM:it OnePlus 5 ja GApps:it ajantasalla. Tuottaa varmaan operaattorille tappiuota. Joutuu
      usein lataamaan ulkomailta (hidasta). Puheluitakin tulee muutama sata min. kk:ssa.
      Mutta aika näyttää...

    • sldfksfjd

      kyllä liittymä löytyy ja Mulle kuuluu hyvää

      • TeliaNyt

        No hyvä! Kiinnostaisi DNA koska ilmeisesti ainoa jolla saa täällä 300 Mb/s yhteyden. Katon jos käyttäisi ensin DNA Rajaton Prepaid:iä. Siis 0.89 € per päivä datasiirto (maks. 300 Mbits/s),
        tekstiviestit (myös MMS ?) ja puhelut. Numero tosin vaihtuu mulla ollut tämä numero jo monta vuotta. Laitan sen myös salaiseksi (DNA:n liittymät saa näkymään hakupalveluissa
        kun rekistöröi prepaidin). Mutta ensin käytän hyväksi Telian hinnan. Loppuuko Joulu/Tammi-
        kuussa ?? Mutta odotetaan vielä ? DNA:lla ei kuulema ole LTE roaming sopimuksia ??
        Roamatessa käyttää vaan 3G yhteyksiä ?? Otan uuden DNA prepaid numeron jota käytän
        ainoana liittymänä sitten kun sanon Telian irti. On vielä ainakin puolivuotta! Mutta katotaan!!


      • TeliaNyt
        TeliaNyt kirjoitti:

        No hyvä! Kiinnostaisi DNA koska ilmeisesti ainoa jolla saa täällä 300 Mb/s yhteyden. Katon jos käyttäisi ensin DNA Rajaton Prepaid:iä. Siis 0.89 € per päivä datasiirto (maks. 300 Mbits/s),
        tekstiviestit (myös MMS ?) ja puhelut. Numero tosin vaihtuu mulla ollut tämä numero jo monta vuotta. Laitan sen myös salaiseksi (DNA:n liittymät saa näkymään hakupalveluissa
        kun rekistöröi prepaidin). Mutta ensin käytän hyväksi Telian hinnan. Loppuuko Joulu/Tammi-
        kuussa ?? Mutta odotetaan vielä ? DNA:lla ei kuulema ole LTE roaming sopimuksia ??
        Roamatessa käyttää vaan 3G yhteyksiä ?? Otan uuden DNA prepaid numeron jota käytän
        ainoana liittymänä sitten kun sanon Telian irti. On vielä ainakin puolivuotta! Mutta katotaan!!

        Vielä lisään: Katotaan jos tulee R:llä joku hyvä tarjous DNA Rajanton Prepaid:sta niin käyn ostamassa. Aion rekistöröidä sen DNA:n sivuilla mutta jätän salaiseksi. Sitten tulee vielä että
        pitää ilmoittaa uusi numero aika moneen paikkaan. Joihinkin palvelunumeroihin ja teksiviesti-
        palveluihin sillä ei pääse mutta ei väliä. Harvoin käytän. Pitää vähn ladata yli varmuudeksi aina
        kk:si kerrallaan. Mutta odotellaan ensiksi...


      • sldfksfjd
        TeliaNyt kirjoitti:

        Vielä lisään: Katotaan jos tulee R:llä joku hyvä tarjous DNA Rajanton Prepaid:sta niin käyn ostamassa. Aion rekistöröidä sen DNA:n sivuilla mutta jätän salaiseksi. Sitten tulee vielä että
        pitää ilmoittaa uusi numero aika moneen paikkaan. Joihinkin palvelunumeroihin ja teksiviesti-
        palveluihin sillä ei pääse mutta ei väliä. Harvoin käytän. Pitää vähn ladata yli varmuudeksi aina
        kk:si kerrallaan. Mutta odotellaan ensiksi...

        selvä


      • TeliaNyt
        sldfksfjd kirjoitti:

        selvä

        Nyt näyttäisi olevan R:llä 3,90 € DNA Rajaton Prepaid. Kohta puoliin kun saan taas lisään rahaa vois käydä jo ostamassa. Toivottavasti saan jonkun hyvän numeron siihen. Yksi asia
        joka myöskin tulee on että Telia:ssa on 15 Gt EU/ETA dataa kk:ssa. Rajaton Prepaid:ssa on kohtuullinen päiväsiirto muistaakseni100 Mt maksaa 0.0057 €/Mt. Sen jälkeen nousee 0.0074
        €/Mt. Ulkomailla ei kauheasti tarvitse siirtoa ja aina voi turvautua paikkaliseen prepaid:iin.
        Korkeintaan muutaman kerran vuodessa käyn Suomen ulkopuolella. Vielä nuo hinnat EU/ETA
        alueella. Nuo perusmaksut datasiirrosta EU/ETA pitäisi laskea porrastetusti ? EU/ETA alueen
        ulkopuolella yleensä turvaudun jos saatavana paikallisella prepaid:lla kohtuuhintanen data-
        siirto. Ei kuintenkaan ole mikään kiire. Lataan siihen aina vähän yli kk-maksun jos tartee
        soittaa palvelunumeroon. Mutta katotaan. Hyvää "Jussia" !!


      • sldfksfjd
        TeliaNyt kirjoitti:

        Nyt näyttäisi olevan R:llä 3,90 € DNA Rajaton Prepaid. Kohta puoliin kun saan taas lisään rahaa vois käydä jo ostamassa. Toivottavasti saan jonkun hyvän numeron siihen. Yksi asia
        joka myöskin tulee on että Telia:ssa on 15 Gt EU/ETA dataa kk:ssa. Rajaton Prepaid:ssa on kohtuullinen päiväsiirto muistaakseni100 Mt maksaa 0.0057 €/Mt. Sen jälkeen nousee 0.0074
        €/Mt. Ulkomailla ei kauheasti tarvitse siirtoa ja aina voi turvautua paikkaliseen prepaid:iin.
        Korkeintaan muutaman kerran vuodessa käyn Suomen ulkopuolella. Vielä nuo hinnat EU/ETA
        alueella. Nuo perusmaksut datasiirrosta EU/ETA pitäisi laskea porrastetusti ? EU/ETA alueen
        ulkopuolella yleensä turvaudun jos saatavana paikallisella prepaid:lla kohtuuhintanen data-
        siirto. Ei kuintenkaan ole mikään kiire. Lataan siihen aina vähän yli kk-maksun jos tartee
        soittaa palvelunumeroon. Mutta katotaan. Hyvää "Jussia" !!

        hyvä hinta 3.90€


    • sldfksfjd

      okei

    • ElisankoKohta

      Moikka! Mikä sulla nykyisin ?? Eikö mennyt 11€/kk 11kk:ta jo ?? Olen nyt käyttänyt vajaa 2 kk:ta DNA Rajaton Prepaid:iä. Mutta nyt sain tarjouksen Elisan liittymästä. Katotaaan jos onnistuu siirto
      DNA Prepaid:in numeroon, pitäisi onnistua kun prepaid rekistöröity mun nimelle. 19.90 €/kk:ssa
      rajaton 100 Mbs data, rajattomat puhelut/sms/mms ? Rajaton data Baltiassa ja Pohjoismaissa. 10 Gt
      /kk:sa EU/ETA datasiirtoa. Ainakin meni läpi tilaus mutta aika näyttää. Lisäksi Elisasta saa S-Bonuk-
      sia ja saan Bonusway:sta 16 € bonusta jos se onnistuu. Tossa prepaid:ssa on huomattavasti kalliim-
      mat roaming hinnat. Saattaa olla että pääsen taas Helmikuussa Israel:in Eilat:iin mutta siellä hankin
      paikallisen prepaid:in dataa varten. Ja halvat puhelut EU/ETA maissa ja tekstiviestien lähetykset.
      Ei oo mitään vielä kuulunut Elisa:lta onnistuuko siirto ?? Nimelle rekistöröityihin prepaid:in
      pitäisi saada numeron siirto ei anonyymeihin ? Jos ei saa ja saa jonkun hyvän tarjouksen uuteen
      numeroon niin harkitaan. Ei mikään huipputarjous mutta ihan hyvä. 6-7 € säästää kk:ssa. Odot-
      telen että kuuluu lisää!

    • ElisankoKohta

      Jatkan vielä: Ilmeisesti onnistuu :-) Tänään tuli postissa Elisan SIM-kortti. Ton saa 19.90 €/kk:ssa
      24 kk:ta. Koitan pitää sen ajan jossei tuu jotain niin hyvää tarjousta. Muistaakseni normaalihin-
      ta ja 24 kk:n jälkeen 32,90 €/kk:ssa ? Kävin OmaElisa:ssa ja siellä sanottiin että käsittelyssä ja
      siirtyy aamuyöllä 23.10.2018 Elisan verkkoon. Vielä jossain edellisessä viestissä oli DNA:n
      rouming data:sta niin näyttää olevan jossain verkoissa jo LTE roaming postpaid-liittymissä.
      Mutta kohta saa roamata Elisa:lla. Turvaväline matkassa. Suunniteillä matka Kuubaan. Joskus
      ehkä v.2020 kunhan saa rahat kokoon. Kuten jo kirjoitin aikaisemmin pääsen ehkä Eilat:iin
      ensi helmikuussa niin saa halvemalla roumattua kuin prepaid:llä. Ostan sieltä vielä Israelilai-
      sen prepaidin dataa varten. Viime reissulla en ehtinyt kun oli tiivis ohjelma. Mutta ilmeisesti
      onnistuu rekistöröityyn prepaid:iin ja numero ei muutu! Olen ilmoitellut tätä nykyistä numeroa
      eri tahoille. Tällä mennään!

      • ElisankoKohta

        Meinaa vielä unohtua asioita: Eikö Elisan 4G liittymissä tule mahdollisuus VoWiFi puheluihin ??
        Pitää myös katsoa jos pitää vaihtaa Custom ROM:ia OP 5:n ? Semmoseen joka tukee VoWifi ?
        Mikäli nykyinen (Xenon HD 16-10-2018) ei tue sitä ? Yksi hyvä apu ulkomailla. Tänään tuli Elisal-
        ta tekstiviesti että siirtyy Elisaan 23.10,18 15.30 jotain. Hyvä!


      • Edellinen
        ElisankoKohta kirjoitti:

        Meinaa vielä unohtua asioita: Eikö Elisan 4G liittymissä tule mahdollisuus VoWiFi puheluihin ??
        Pitää myös katsoa jos pitää vaihtaa Custom ROM:ia OP 5:n ? Semmoseen joka tukee VoWifi ?
        Mikäli nykyinen (Xenon HD 16-10-2018) ei tue sitä ? Yksi hyvä apu ulkomailla. Tänään tuli Elisal-
        ta tekstiviesti että siirtyy Elisaan 23.10,18 15.30 jotain. Hyvä!

        Sekä VoLTE myöskin...


      • hyvintoimii
        ElisankoKohta kirjoitti:

        Meinaa vielä unohtua asioita: Eikö Elisan 4G liittymissä tule mahdollisuus VoWiFi puheluihin ??
        Pitää myös katsoa jos pitää vaihtaa Custom ROM:ia OP 5:n ? Semmoseen joka tukee VoWifi ?
        Mikäli nykyinen (Xenon HD 16-10-2018) ei tue sitä ? Yksi hyvä apu ulkomailla. Tänään tuli Elisal-
        ta tekstiviesti että siirtyy Elisaan 23.10,18 15.30 jotain. Hyvä!

        Whatsapp pelaa:)


      • ElisankoKohta
        hyvintoimii kirjoitti:

        Whatsapp pelaa:)

        En ole edeskoskaan kokeillut muistaakseni :-) Eikö molemissä päissä pidä olla Whatsapp sovellus ? Soitan ihan perinteisiä puheluita. Pitänee joskus kokeilla ??


      • molemmissajuu
        ElisankoKohta kirjoitti:

        En ole edeskoskaan kokeillut muistaakseni :-) Eikö molemissä päissä pidä olla Whatsapp sovellus ? Soitan ihan perinteisiä puheluita. Pitänee joskus kokeilla ??

        Kyllä molemmissa pitää olla mutta tämän käyttö on ilmaista.


      • ElisanAsiakas
        molemmissajuu kirjoitti:

        Kyllä molemmissa pitää olla mutta tämän käyttö on ilmaista.

        Joo. Soitan usein äidille jolla on Nokian 3G puhelin. Siihen ei taida saada Whatsapp sovellusta. Saako sen Android:in lisäksi iOS:lle ?? Saako vielä jollekin muulle ?? Kun on kunnon rajaton
        puhe/viesti paketti kotimaassa ja EU/ETA maissa. Jos sattuu olemaan jossain kaukomailla sillon
        voisi tarvita. Soittelen nykyisin VoLTE:lla...


    • sldfksfjd

      tällänen Nyt liittymä on

      rajaton puhe

      rajaton data nettinopeus 50 Mbit/s

      Etuhinta päättyy 31.10.2019.

      yhteensä 17.90 €kk

      • ElisanAsiakas

        Minkä operaattorin ?? Telia ?? Mistä olet vielä  löytänyt 50 Mbs yhteyden ?? Mulla vahvistu että
        19.90 €/kk:ssa Elisan yhteys 24 kk:a (10/2020 asti)! Aion pitää jos ei tule jotain todella hyvää
        tarjousta! Puhelut menee yleensä VoLTE:lla custom ROM:na MSM Extended v5 27-10-2018.
        Ai niin piti vielä kysyä on sulla tossa liittymässä Baltia/Pohjola tai EU/TA datasiirtoa mukana ??
        Tällä on hyvä pitää ulkomailla yhteyttä. Hyvin onnistui (ilman ongelmia) siirto vanhaan rekistö-
        röityyn prepaid numeroon. Dataa menee Suomessa muutama giga/pv:ssä, ulkomailla ei tarvit-
        se niin paljon ja hotelleissa voi myös hyödyntää WiFi:ä. Prepaidin hankin kun mennään EU/ETA:n ulkopuolelle. Aika näyttää toteutuuko uusi Israel:in matka tai Kuubaan. Olen ollut
        tähän tyytyväinen.


    • sldfksfjd

      Kyllä on KOTIMAASSA, POHJOLASSA JA BALTIASSA MUISSA EU- JA ETA-MAISSA 50 Mbit/s omakohtainen etu

      • ElisanAsiakas

        Näköjään vielä saa vaikka kotisivuilla ei välttämättä ole 50 Mbs datayhteyksiä. DNA:lta olisi saanut 17.9 €/kk:ssa. Kysyin myös jos tarjouksia nopeammista. 100 Mbs sama kun Elisa:lla.
        Siis olisi ollut 19.90 €/kk:ssa. Joten pidän Elisa:n. Tulipa kysyttyä onko hyviä tarjouksia DNA:lla.
        Etenkin olen tyytyväinen että löytyy liittymiostä tuki VoLTE:lle ja VoWiFI:lle. Nykyisin pitäisi
        olla tuki noille kaikilla 3 perusoperaattorilla. Varmaankin 12 kk:en tarjous tuo DNA:lla ??
        Vaihdoin custom ROM:in crDroid:in uusimpaan 18. pv:n versioon. Tukee myöskin VoWiFi:ä
        Monissa ROM:ssa ei toimi mitä olen kokeillut! Stock OOS:ssa toimii. Ollut ihan tyytyväinen
        tähän vaikka kyselin muilta tarjouksia :-) Koitan pysyä tässä liittymässä tarjousajan loppuun.
        Katotaan sitten vieläkö tarvitsee...


      • sldfksfjd

        ok.


      • TakaisinTeliaan

        Sorruin vielä nopeampaan. Kun sai Black Friday tarjouksena 200 Mbs rajaton data/rajattomat puhelut/rajattomat viestit Suomessa/EU/ETA:ssa. En tiedä onko tosta nopeudesta mitään etua täällä Elisa:an verrattuna ?? 22 €/kk:ssa. 15 Gt EU/ETA dataa. Tosin vaan 12 kk:ta (Elisalla 24 kk:tta).Tosin otin taas viivästetyn siirron takaisin Telia:an. Siirtyy vasta ensi vuoden puolella!
        Menee operaattoreille vähän avausmaksuja :-) Miellyttää Telia:ssa jos liitymä on kiinni ja
        soittajan numero saatavilla tulee tekstiviestinä tämä ja tämä on yrittänyt soittaa. Kuulema
        ei välttämättä tule VoLTE ja VoWiFi tukea enää OP 5:lle :-( On jo kuulema "vanhentunut"
        malli :-( Katotaan jos suostuisi toimimaan vaikka edes custom ROM:lla ?? Pitäis tällä vielä
        muutama vuosi selvitä :-) Mulla numero :o vaihtui kun kokeilin pelkkää prepaid:ia. Pitäis
        saada uuteen liittymään/ numeron siirto:on ?? Toivottavasti tällä mennään kausi loppuun
        eikä enää siirrä. Katotaan mitä sitten...


      • ElisanAsiakas
        TakaisinTeliaan kirjoitti:

        Sorruin vielä nopeampaan. Kun sai Black Friday tarjouksena 200 Mbs rajaton data/rajattomat puhelut/rajattomat viestit Suomessa/EU/ETA:ssa. En tiedä onko tosta nopeudesta mitään etua täällä Elisa:an verrattuna ?? 22 €/kk:ssa. 15 Gt EU/ETA dataa. Tosin vaan 12 kk:ta (Elisalla 24 kk:tta).Tosin otin taas viivästetyn siirron takaisin Telia:an. Siirtyy vasta ensi vuoden puolella!
        Menee operaattoreille vähän avausmaksuja :-) Miellyttää Telia:ssa jos liitymä on kiinni ja
        soittajan numero saatavilla tulee tekstiviestinä tämä ja tämä on yrittänyt soittaa. Kuulema
        ei välttämättä tule VoLTE ja VoWiFi tukea enää OP 5:lle :-( On jo kuulema "vanhentunut"
        malli :-( Katotaan jos suostuisi toimimaan vaikka edes custom ROM:lla ?? Pitäis tällä vielä
        muutama vuosi selvitä :-) Mulla numero :o vaihtui kun kokeilin pelkkää prepaid:ia. Pitäis
        saada uuteen liittymään/ numeron siirto:on ?? Toivottavasti tällä mennään kausi loppuun
        eikä enää siirrä. Katotaan mitä sitten...

        Kannatti tehdä siirto takasin Teliaan. Elisa teki mulle 24 kk:n tarjouksen. Sama 19.90 € mutta on
        200 Mbs Huoleton Premiun. Kytkentämaksu 3.90 € menee mutta olisi mennyt 3 € Telia:an.
        Tällä toivon mukaan mennään kausi loppuun. Yöllä päivittyy liittymä. Ilmeisesti normaali
        hinnoissa on jonkin verran ilmaa. Mutta oon nyt tyytyväinen


      • HalpaElisa

        Mullapas on Elisan rajaton 50 mbit/s 4G liittymä jonka klo hinta on huimat 2.90 euroa:D Imekääs siitä!


      • klo

        Tarkoitatko tuntihinta 2,90€


      • ElisanAsiakas

        Mullekin on muistaakseni tullut kirjeenä toi 2,9 €:a tarjous. Moin asiakkalle lähetteli vaikka  mulla ei enää ollut Moi:ta (numerotiedoissa vanha tieto). Tossa rajaton 50 Mbs data ??
        Mutta viestit ja puhelut veloitetaan käytön mukaan. Mulla tulee helposti 300 min/kk:ssa.
        Tekstiviestejä menee tavallisesti n. 10 kpl/kk:ssa. Tossa ei myöskään taida olla ilmaista dataa
        Pohjola:ssa/Baltia:n maissa sekä EU/ETA dataa ?? Tosin noita tarvitsee melko harvoin.
        Tästä en tiedä onko tossa 10 vai 15 Gt/kk:ssa EU/ETA dataa ?? Joten ihan kohtuullinen hinta
        molemissa :-)


      • Näillämennään
        ElisanAsiakas kirjoitti:

        Mullekin on muistaakseni tullut kirjeenä toi 2,9 €:a tarjous. Moin asiakkalle lähetteli vaikka  mulla ei enää ollut Moi:ta (numerotiedoissa vanha tieto). Tossa rajaton 50 Mbs data ??
        Mutta viestit ja puhelut veloitetaan käytön mukaan. Mulla tulee helposti 300 min/kk:ssa.
        Tekstiviestejä menee tavallisesti n. 10 kpl/kk:ssa. Tossa ei myöskään taida olla ilmaista dataa
        Pohjola:ssa/Baltia:n maissa sekä EU/ETA dataa ?? Tosin noita tarvitsee melko harvoin.
        Tästä en tiedä onko tossa 10 vai 15 Gt/kk:ssa EU/ETA dataa ?? Joten ihan kohtuullinen hinta
        molemissa :-)

        Tekstiviestit voi korvata melkein kokonaan ilmaisella Whatsapp palvelulla. Samalla voi soitella myös ilmaisia puheluita. Tämä toki edellyttää että toisella osapuolella on myös se käytössä mutta älypuhelinaikana käytännössä kaikilla on jo se.

        EU datalla ei ole suurta väliä koska se on jo nyt erittäin halpaa. Ennakoimalla pärjää mainiosti.


      • ElisanAsiakas
        Näillämennään kirjoitti:

        Tekstiviestit voi korvata melkein kokonaan ilmaisella Whatsapp palvelulla. Samalla voi soitella myös ilmaisia puheluita. Tämä toki edellyttää että toisella osapuolella on myös se käytössä mutta älypuhelinaikana käytännössä kaikilla on jo se.

        EU datalla ei ole suurta väliä koska se on jo nyt erittäin halpaa. Ennakoimalla pärjää mainiosti.

        Kuten jo aikaisemmin samalla palstalla mainitsin soitan paljon äidille jolla on Mokian 3G puhelin. Löytyy myös älykännykkä jota ei ymmärtääkseni käytä :-) Poikkeus vahvistaa säännön,
        mulla ei nimittäin ole asennettuna WhatsApp:iä. Katotaan pitäisikö asentaa :-) Vielä lisään
        noihin edellisiin viesteihin: saa vielä 50 Mbps ja 200 Mbs yhteyksiä vaikka ei enää ole liitty-
        mä valikoimassa näköjään...


      • ElisanAsiakas
        ElisanAsiakas kirjoitti:

        Mullekin on muistaakseni tullut kirjeenä toi 2,9 €:a tarjous. Moin asiakkalle lähetteli vaikka  mulla ei enää ollut Moi:ta (numerotiedoissa vanha tieto). Tossa rajaton 50 Mbs data ??
        Mutta viestit ja puhelut veloitetaan käytön mukaan. Mulla tulee helposti 300 min/kk:ssa.
        Tekstiviestejä menee tavallisesti n. 10 kpl/kk:ssa. Tossa ei myöskään taida olla ilmaista dataa
        Pohjola:ssa/Baltia:n maissa sekä EU/ETA dataa ?? Tosin noita tarvitsee melko harvoin.
        Tästä en tiedä onko tossa 10 vai 15 Gt/kk:ssa EU/ETA dataa ?? Joten ihan kohtuullinen hinta
        molemissa :-)

        Tossa samalla katselin kun hain pankkilukulistaa niin oli tullut Elisalta kirje MOI:n asiakkaille jotan en enää ole ollut pitkään aikaan! 9.9 €/kk:ssa 24 kk:n ajan 50 Mbs rajaton data/rajattomat
        puhelut/viestit ja 4.9 €/kk ja samalla laajakaistaa 50 Mbs 4.9 €/kk:ssa 24 kk:si. Tama siis joskus
        jo aikoja sitten törmäsin vaan kuoreen...


    • sldfksfjd

      niin saa 50 Mbps ainakin minä sain

      • ElisanAsiakas

        Asensin eilen varaksi WhatsApp:in OP 5:ni :-) Heti herjasi kun mulla on custom ROM:mi tässä.
        Ei kuulema käyttädy mahdollisesti täysin oikein tässä :-) Nyt on 200 M Huoleton Premium.
        Boot:in puhelimen. Marraskuuhun 2020 on halpa liittymä :-) Katotaan sitten :-)


      • Anonyymi

        Vieläkö luet tätä palstaa?? Nykyisin puhelimena Xiaomi Mi 11i 5G. Liittymänä Telian Rajaton 200 M 17.98€ 12 kk:ta😀 Siis tällä hetkellä 4G on ollut jo 5G liittymiä. Katotaan mihin hintaan saisi 5G liittymän joskus??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö luet tätä palstaa?? Nykyisin puhelimena Xiaomi Mi 11i 5G. Liittymänä Telian Rajaton 200 M 17.98€ 12 kk:ta😀 Siis tällä hetkellä 4G on ollut jo 5G liittymiä. Katotaan mihin hintaan saisi 5G liittymän joskus??

        Siis nimimerkki "sldfksfjd"??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö luet tätä palstaa?? Nykyisin puhelimena Xiaomi Mi 11i 5G. Liittymänä Telian Rajaton 200 M 17.98€ 12 kk:ta😀 Siis tällä hetkellä 4G on ollut jo 5G liittymiä. Katotaan mihin hintaan saisi 5G liittymän joskus??

        5G liittymällä ei vaan tee yhtään mitään puhelimessa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5G liittymällä ei vaan tee yhtään mitään puhelimessa..

        Tekee saman kuin 4G liittymässä 😀 Tosin ehkä nopeammin 😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekee saman kuin 4G liittymässä 😀 Tosin ehkä nopeammin 😀

        Ei yhtään sen nopeammin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yhtään sen nopeammin

        Nyt on aktivoitu Telian 5G kokeilujakso 300M nopeudella. Tuli ainakin yli 20 Mt sekunnissa kun siirsin :)


    • Hyvintoimii

      Kyllä se toimii. Varoitus on turha.

      • ElisanAsiakas

        Näyttäis toimivan :-) Miksi muuten operaattorit kilpailee tälläsestä "megakäyttäjästä" ?
        Dataa menee yli 100 Gt/kk:ssa ja puheluita yli 300 min./kk:ssa :-) Luulisi että on tappiol-
        lista operaattorille noin suuri käyttö ?? Varsinkin kun laskutetaan tavallisista puheluista/
        viesteistä/netistä paketin hinta ?? Onko hinnoissa niin paljon ilmaa ?? Tarkistin muuten että
        näyttäisi olevan 10 Gt EU/ETA dataa. VoLTE:a käytän siinäkin menee dataa. Elisa:lla sekin
        toimii OP 5:llä. Sehän vaatii toimiakseen että operaatori yhdessä mallin valmistajan kanssa
        tehdään oikeat asetukset. Ja kuulema päivitää OTA päivityksellä puhelimiin. Custom ROM:lla
        näyttää monella toimivan VoLTE. Miten noissa on asetukset ?? Pitäisi olla hyötyä Telia:n 200
        Mbs:n verrattuna Elisa:lla. Tänne lisättiin tukiasema/iin tuki 600/150 Mbs yhteyksille.
        Tänään tuli muuten kirje Telia:lta mutta sitähän en tarvitse :-) Tällä mennään toivottavasti
        tuomiopäivään saakka ... :-)


    • Anonyymi

      Ei toimi 3 tunnin ilmaispuhelut Nivala TK, enkä minä ole Häggman, enkä Riitta Eksman tytär.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5088
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3337
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1010
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe