Maksan rahalla..

Euro

Mikä tai mitkä on valuuttoja joita Hurgahassa hyväksytään? Onko se niin että vain Egyptin punnat käy vai käykö siellä maksuvälineenä dollarit.. eurot tuskin käy.

4

1204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liisa

Minuakin kiinnostaa että mikä on valuutan nimi jota otan mukaan Hurghadaan.. uskon että kaikki kelpaa mutta mikä on kannattavinta?

Täällä on monessa kohdassa kerrottu että rahat kannattaa vaihtaa vasta siellä mutta miten se onnistuu... onko se helppoa ensi kertaa ulkomaille menevällekin? ja missä rahan vaihtoa voi tehdä.. lentokentälle tullessa varmaan on paikka mutta onko muualla..

Varmaankin olisi hyvä ottaa rahat seteleinä mukaan ja vaihtaa siitä vai onnistuuko kortin käyttö ja onko se luotettavaa käyttää korttia?

Niin ja se minua kiinnostaa kun on tuo englanti vähän ruosteessa että miten tingitään kohteliaasti?

• hurghada

Rahaa voi vaihtaa jo lähtiessä Suomessa,mutta on turhaa.Valuutta Egyptissä on egyptin punta,virallinen lyhenne EGP(myös LE).
        Heti saavuttuanne lentokentälle jonotatte viisumin passiinne oman matkatoimistonne tiskiltä.Jos ette halua ostaa viisumia Suomessa,saatte sen halvemmalla(noin 10e)rahanvaihtotiskiltä.Se on aivan viisumijonojen vieressä.Mutta ostaessanne viisumin paikan päältä,saatatte menettää bussikuljetuksen hotellille.Sitten vain taksia käyttämään..
        Rahaa voitte vaihtaa pankeissa sekä hotelleissa.Kursseissa ei ole mainittavia eroja.Automaatteja löytyy Visalle ym.
        Rahaa voitte tietysti vaihtaa myös pimeästi,mutta se on paikallisille kiellettyä.Samoin vieraan maan valuutta heidän hallussaan,joten riski on valtava.Ongelmia siis heille tuottaa,jos haluatte maksaa ostoksenne euroilla tai dollareilla!
        Henkilökohtaisesti suosittelen teille rahanvaihtamista egyptin puntiin ja käyttämistä sitä maksuvälineenä.Tai ettehän te sitä tiedä kuka myyjistä on putkassa dollareiden ja eurojen hallussapidosta...

• Eeva

Itse vaihdoimme rahaa hotellissa.
      Hurghadassa on pankkeja joista pystyy vaihtamaan rahaa. Osassa hotelleissa on pankkiautomaatti, josta voi nostaa rahaa. Visa Elektronilla sai nostettua rahaa ja pankki otti nostosta muistaakseni 2,5%/ per nosto.
      Meillä ei ollut mitään ongelmaa rahan saamisessa/vaihdossa.
      Kannattaa maksaa egyptin punnilla, mutta myös dollari käy.
      1 egyptin punta on noin 13 senttiä.
      Hyvää matkaa! Jos haluatte tietää jotain lisää niin voin mielelläni vastailla. Me olimme Hurghadassa lokakuussa -04 kaksi viikkoa.

• tultiin juuri

Egyptissä käyvät myös eurot ja puntia voi vaihtaa hotelleissa ja erillisissä rahanvaihtopisteissä. Itse tulimme juuri Hurghadasta. OLI HIENO JA MAHTAVA REISSU.
      Visakortilla voi nostaa automaateista myös rahaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2437
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1607
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1346
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1034
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe