Salasanojen tallentamisesta

ainaeivaanmuista

Tällä hetkellä käytän salasanojen tallentamiseen ihan vaan tekstieditoria.

Toimii todella hyvin. Sieltä vaan copy/paste tarvittaessa.

Yleisimmät käytettyt muistaa onneksi ulkoa, mutta ovat kuitenkin tallessa samassa tekstitiedostossa.

Millaisia salasana muitioita teillä on tai käytättekö jotain ohjelmaa muistamaan salasanat.

Naapurissa on pankkitunnukset kirjoitettu avainlukulistaan ja säilytys on näppäimistön alla.
Olen sanonut siitä useamman kerran, mutta viesti ei menen perille. Enpä ole vuoteen jaksanut mainita siitä, mutta käyttävät vieläkin samaa taktiikkaa. Lisäksi niihin on kirjoitettu kumman avainlikulista on kummankin. ;)

Millaisia taktikoita teillä on tallentaa salasanat/muistaa ne käytetyimmät?

14

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainaeivaanmuista

Niin siis itsellä on lähemmäs 50 tunnusta ja salasanaa.

Erillaiset second hand levykaupat on kasvattanut listaa kivasti. ;)

• apinajagorilla

Näppäimistön alla olevan listan hyöty on ettei sitä voi lukea netin kautta kun taas "Tällä hetkellä käytän salasanojen tallentamiseen ihan vaan tekstieditoria" saattaa voida.

( Passwd saattaa olla asennettu tai on ainakin asennettavissa)

• VarmintaSeOnNäin

Näin ne on minullakin. Pientä hakemista, aina silloin tällöin syntyy, mutta mihinkään ohjelmalliseen tallennukseen en luota.

Teksti tiedosto on helppo siirrellä järjestelmästä toiseen.

• Dollar3891

Keepass säilyttää omalla koneella vahvasti salatussa tiedostossa.

• joopa-joo1

Vai säilyttääkö? Jos tuo on suljetun koodin ohjelma, en tiedä, niin mistä sen tietää minne kaikkialle se salasanoja levittää.

• otaselvää-

No kun ei stau olemaan suljetun lähdekoodin ohjelma. Vaan kun sattuu olemaan avoimen lähdekoodin ohjelma.

• joopa-joo1
        otaselvää- kirjoitti:

No kun ei stau olemaan suljetun lähdekoodin ohjelma. Vaan kun sattuu olemaan avoimen lähdekoodin ohjelma.

Asia selvä.

• Ubuntu-käyttäjä

Minulla on salasanat päässä, niihin ei ulkopuolinen pääse käsiksi.. Noin 60-100 kappaletta niitä arviolta on, salasanat on yli 20 merkkisiä.

• höhelöä

Tuo nyt on kaikkein huonoin ratkaisu. Valepoliisi kysyy puhelimessa ja dementikko sitten laulaa avaimet mitään epäilemättä.

• siinähänkysyy
        höhelöä kirjoitti:

Tuo nyt on kaikkein huonoin ratkaisu. Valepoliisi kysyy puhelimessa ja dementikko sitten laulaa avaimet mitään epäilemättä.

Joo, mulla on päässä ne Pin-koodit, kaikki 10k-1 kpl, 0000 on jätetty pois.

• AVGUSTUS

Minullakin on tekstitiedostona, mutta vain salasanan alku, esim. sala****.
      Kyllä se loppu muistuu vaikka niitä monta onkin.

• ei-koskaan-tallenneta

Tietenkään ei koskaan kannata tallentaa mitään salasanoja mihinkään salasanapalveluihin tai digitaalisiin salasanarinkuloihin.

• hyvinsäilyy

minä pidän tekstitiedostossa työpöydällä kaikki salasanat. pankin avainluku listan olen skannannut myös talteen. käyttäjäprofiilin salasana suojaa kaikki nämä koska kukaan ei voi päästä kirjautumaan ilman sitä.

• näinmeillä

Kun olet itse kirjautunut koneellesi on hakkerin helppo käyttää kaikki hyväksi olipa ne salattu tai ei, jos avaimet on koneella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      75
      1390
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      243
      1279
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      1076
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      255
      1058
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      775
    6. 65
      744
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      727
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      708
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      681
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      637
    Aihe