Miten te hoidatte pantittomien muovi- ja lasipullojen kierrätyksen?
Voiko niitä viedä palautusautomaatteihin?
Mihin, ellei sinne?
Mietin, kun pitäisi kierrättää, eikä saisi viedä roskikseen, että mitä kummaa noiden pantittomien kanssa pitäisi tehdä?
Onko jossain ohjeita?
Tiedätkö sinä? Neuvoisitko tietämätöntä?
Pantittomien pullojen ja tölkkien kierrätys
13
490
Vastaukset
- llkllölökö
Kaikki palautusautomaatit, joita olen käyttänyt, ovat ottaneet kaikki tölkit ja muoviset pullot.
Pantittomat lasipullot olen vienyt lasinkeräykseen.
Etkö kysynyt tätä samaa joku hetki sitten?- TyhmäTaidanOlla
Harmi, etten ole sattunut paikalle lukemaan ohjeita. Anteeksi häiriköintini.
Kehitysidea ,kaik pantittomat pitäs olla huomiovärisiä ja pantilliset naamiovärisiä.
automaattiin tölkit viedään.- Rosliiinamiinq
Lähikaupan automaatti ei hyväksy kaikkia pantittomoa tölkkejä. Pitäisiköhän heittää ne roskikseen, mitkä eivät kelpaa?
- llkllölökö
Täytyy pyytää tuota kauppaa säätämään automaatti kaikille tölkeille.
Automaatti lyttää tölkit ja säkittää. Viivakoodit eivät ole luettavissa, joten kauppa saa palautetuista korvauksen painon mukaan. Ehkä tuo kauppa ei vaan halua tukea Virosta ostamista.
- kulutuskunniaan
jos kun valtion tai kuntien tai kauppojen kierrätys ei skulaa, suomen luontoon mahtuu roinaa pilvin pimein ja se kannattaa hyödyntää. mitä helvetin kierrätyskerääjiä me kuluttajat olemme? ellei jäteasiat ole kunnossa luonto hoitaa, pitkällä saatolla.
Meidän keskustan Prisman pihassa on muoviprässi. Sellainen samanlainen hirmuvekotin kuin pahviprässitkin. Postita pullot mulle niin vien ne sinne :)
Silleen hankalaa, että mulle ei ainakaan ole selvää mitä muoveja koneeseen voi syöttää. Muovipullot, pestyt ruokapakkaukset ja pussit nyt ainakin. Ja siinäpähän muuten prässäilee mun pusseilla tupaten täyteen ahdatut pullot... Mutta mitäs entäs muoviruukut esim? Valokatesilput? Kuorma-auton sisälokasuoja? No se meni kyllä jo omaan roskiin. Mutta tuo muovi-maailma on ihan oma suonsa. Kuka niitä tuhansia sekoitteita erottaa toisistaan."humps"
Sinä kirjoitat uutisista kuin teevee konsanaan.
Ihan lämmin tunne rinnassain roiskahti :)
Ei saa kopioida.
Parasta aikaa laaditaan asetusta muivi-jätteiden lajittelusta.
Jos huonosti menee, tulevat roskis-katokset olemaan pidenpiä kuin rivi-talot.
Mitkään väritkään eivät enää riitä.
Ilmeisesti saamme roska-emojit.
H.hunksz kirjoitti:
"humps"
Ei saa kopioida.
H.sekä muovi-jätteiden...
H.hunksz kirjoitti:
"humps"
Ei saa kopioida.
H.Muivi käy hyvin mulle. Sellainen muikea sana.
Nyt mä kekkasin. Standardisointi! Ah, standardit helpottaa elämää. Sen jälkeen kaikki tietää mistä puhutaan ja mitä sille pitää tehdä. Muovissa on kuitenkin useimmiten joku kolmio tai leima takapuolessaan, niin kaikkiin aineisiin semmoinen, ja nettiin/koneeseen lista mitä kuuluu minnekin.
Onhan se hienoa että annetaan ihmisille mahdollisuus olla vastuullisia. Vielä kun keksitään sellaiset roskiksiin sellainen anturi, joka lähettää roskakuskille signaalin että "olen täynnä / jag är mätt" niin säästetään vielä polttoainekuluissakin.- Tativirheä
Kysymys oli "Mitä muoveja koneeseen voi syöttää ?"
Vastaus: "Kaikki tyhjät muovipakkaukset ja lisätietoja www.rinkiin.fi" Tativirheä kirjoitti:
Kysymys oli "Mitä muoveja koneeseen voi syöttää ?"
Vastaus: "Kaikki tyhjät muovipakkaukset ja lisätietoja www.rinkiin.fi"Joo, tuo löytyy koneen kyljestäkin. Luitko sä ne? Huomasitko tuon:
"EI SAA LAITTAA
Likaisia muovipakkauksia tai sekajätettä
PVC-pakkauksia
Muita muovituotteita tai yritysten muovipakkauksia"
Tuo viimeinen jää hämäämään. Siihen luokkaan mahtuu paljon muoveja. Noh, laitetaan vaan ne varmat.
- shimhf
Muoviroinaa kertyy kaikkialle
- siivosin joskusmatonpesupaikalla ympäristöäkin
- roskapöntöt ol täpötäynnä ja ympäristöön heitetty kertakäyttöroinaa ja kymmeniä suopapulloja - kun vein satsin alueella olevaan kunnan roskasäiliöön, paikalle ajoi pyörällä joku vanha rouva ja rähisi, ettei meidän säiliöön tartte omia roskiaan kantaa.
No eikö se ole kuntien jäteyhtiöittenkin asiaa että olis keräyspaikat kunnossa
- kuitenkin maksamme kunta-asukkaina ihan kaikesta - vaikka omat roskapöntöt varastettaisiinkin pihamaalta muun roinan kera.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad671232- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että337703- 51661
- 109648
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116646- 51638
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76592
- 56574