Naapurina poliisi

ihantavallinenihminen

Onko kenelläkään kokemuksia siitä, että naapurissa asuu poliisi? Itse olen joutunut tämän kokemaan. Miksi naapurin täytyy kertoa koko taloyhtiölle ammattinsa, erityisesti jos sitten on ammatiltaan poliisi. Tämän jälkeen joutuu piilottelemaan ne kaljapullot terassilla, ettei vaan naapurit näe juomassa kaljaa. Mutta jos joudut sitten riitoihin tämän naapurin kanssa, niin poliisinaapuri kyllä huolehtii sinut "poliisin tutuksi" kaikilla keinoillaan. Tosin kertoo sen itsekin:"poliisi laittaa nimet muistiin". Tietenkin poliisinaapuri vaimoineen käy kertomassa muille naapureille ja viereisillekin taloyhtiöille sananvapauden nimissä asiasi ja paheksuttavat tekosi. Ja tottakai ne poliisikaveritkin tulevat kaiken kuulemaan. Tämä vainoaminen voi sitten sotkea pahastikin elämääsi. Kaikissa tarinoissahan on mukana se, että kertoja on poliisi, joka jättää oman osuutensa ja tekonsa (ja vaimonsa teot) kertomatta. Poliisiinhan kaikki uskovat.

40

1530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämän-Kirjoa-Rikoksia

      Totta kai ja mikäs sen helpompaa salata ne omat tekemisensä kuin aloittaa jo ennakolta juoruaminen muista kanssa ihmisistä ja naapurithan on tunnetustikin aktiivisia kuulemaan ne "juorut" ollen valmiita niitä myöskin levittämään lisäten toki omat "mausteensa" samoin on facebook jossa monikin mustamaallaa omien rikostensa uhria kuten nyt moneenkin kertaan on saatu havaita ei viranomaista kiinnosta pätkän vertaa mitä tapahtuu, muttka kuka tekee ja mitä. jos tekijä on sopiva henkilö se on ns.hyvä tyyppi ja so waht, mutta jos tekijäksi "kerrotun/juoruillun" stasu on "ei sopiva" niin silloin se laulu ja leikki alkaa.

      Erääsäskin tapauksessa ei se poliisi niinkään juoruillut korkeintaan työ paikallaan. mutta ne naapurit sitten suorastaan aneli päästä kertomaan kunikaaksi mieltämänsä poliisi naapurinsa jutuille. monet naapurit suorastaan keksivät juttuja muista ihmisistä. lopulta arvoisa poliisi naapuri sai kyllikseen ja muutti muualle.

      Sittemin tämä poliisi kunnostautui kovilla otteilaan lyöden ihmisiä nyrekillään pitkin runkoa ja kovia lyöntejä taustastaan johtuen.
      hänestä kertomansa mukaan tuntui kuin asemallaaan hänestä olisi tehty jokinlainen "työkalu" muiten poliisien kassaraksi.

      Toden sanoakseni se olikin juuri sitä. tilanne lienee ehkä hieman rauhoittunut kun eräs pääjehu poliisi jäi eläkkeelle joka oli tunnettu hankalasta ja vois sanoa sairaasta luonteestaan hän oli kova yllyttään tuota poliisia hakkaamaan ihmisiä tosin se hakkaaminenkin alkoi tapahtumaan ikään kuin ammattiin kuuluvana luonnollisena osana. kova alkoholi oglema varjosti tätä entistä naapuri poliisia joka alkoholin runsaalla käytöllään oli siinäkin kuin kunigas.

      Pahoinpitelyihin yllytti myöskin eräs komisaario ja eräs muukin nykyinen komisaarioksi asti kiivennyt "kääpiö" jollaista mulkkua tuskin kukaan haluaa tavatakkaan. häneen liittyy niin paljon pahaa tekojensa myötä.

      Asijoiten toden peräisyyden jatkuva salailu, oli kuorma joka ahdisti tuota poliisia ja ajoi hänet koviin juoma kierteisin ja sama koski muitakin sen piirini suojelijoita. kovia linna tuomioita olisi melkein jokaisella jos asiat päästetään päivänvaloon mutta tuskinpa suomessa sentään ketään linnaan saadaan rehelisin keinoin. varsinkin kun ei ole tahoa joka osaisi tutkia.

      • käännävoitoksituo

        Pistä kämppä heti myyntiin. Laita lisämainokseksi se, että rauhallinen ja erityisen turvallinen ympäristö, naapurissa mm. poliisi. Kehu oikein, sitä poliisia, että saat kämpästä paremman hinnan.Joku hyväuskoinen maksaa, kun luottaa ja uskoo poliisiin rauhantekijänä ja turvallisuuden tuojana.


      • ihantavallinenihminen

        Niin emme jaksaneet tätä vainoamista ja myimme asuntomme nopeasti pois ja tietenkin tappiolla, jonka naapuri varmasti tietää.


      • tarkkanapitääollanykyään
        ihantavallinenihminen kirjoitti:

        Niin emme jaksaneet tätä vainoamista ja myimme asuntomme nopeasti pois ja tietenkin tappiolla, jonka naapuri varmasti tietää.

        Täytyy asuntoa ostaessa tai vuokratessa sitten hieman urkkia, millaista ympäristössä on. Ettei joudu keskelle mitään helvettiä...........


      • Omani.kertonut

        Mistä nuo naapureitten ammatit saa selville? Olen asunut nyt 10 vuotta 35 huoneiston kerrostalossa ja tiedän vain muutamien eläkeläisten lisäksi yhden naapurin ammatin (löytyi netistä) ja yhden eläkeläisen entisen ammatin (lipsautti itse). Yhden nimi löytyi Lionsien salaisesta jäsenluettelosta, mutta ei ammattia siinäkään. Ulkonäöltä tunnen vajaat 10 asukasta, nimeltä vielä vähemmän.
        Olisi siinä yhtiökokouksissakin hyötyä kun tietäisi, minkä alojen erikoisosaajia taloyhtiöstä löytyy. Esimerkiksi hallitukseen. Säästyisi taloyhtiön rahojakin, kun aina joku saattaisi tehdä talkoilla tai halvalla jotakin, mihin pikkuhommaan huoltoyhtiä lähettää ainakin 2 tekijää ja kalliilla hinnalla plus kilometrikorvauksilla.


      • eiole12345
        käännävoitoksituo kirjoitti:

        Pistä kämppä heti myyntiin. Laita lisämainokseksi se, että rauhallinen ja erityisen turvallinen ympäristö, naapurissa mm. poliisi. Kehu oikein, sitä poliisia, että saat kämpästä paremman hinnan.Joku hyväuskoinen maksaa, kun luottaa ja uskoo poliisiin rauhantekijänä ja turvallisuuden tuojana.

        Juu! Myyntiin HETI!
        Poliisi "on" ystävä


      • Anonyymi
        Omani.kertonut kirjoitti:

        Mistä nuo naapureitten ammatit saa selville? Olen asunut nyt 10 vuotta 35 huoneiston kerrostalossa ja tiedän vain muutamien eläkeläisten lisäksi yhden naapurin ammatin (löytyi netistä) ja yhden eläkeläisen entisen ammatin (lipsautti itse). Yhden nimi löytyi Lionsien salaisesta jäsenluettelosta, mutta ei ammattia siinäkään. Ulkonäöltä tunnen vajaat 10 asukasta, nimeltä vielä vähemmän.
        Olisi siinä yhtiökokouksissakin hyötyä kun tietäisi, minkä alojen erikoisosaajia taloyhtiöstä löytyy. Esimerkiksi hallitukseen. Säästyisi taloyhtiön rahojakin, kun aina joku saattaisi tehdä talkoilla tai halvalla jotakin, mihin pikkuhommaan huoltoyhtiä lähettää ainakin 2 tekijää ja kalliilla hinnalla plus kilometrikorvauksilla.

        Itse tunnen monta poliisia, eikä heistä kukaan ole mitenkään virkaansa hoitamassa vapaa aikanaan. Aloittaja se vaan luulottelee omiaan.
        Lukeeko ihan tosissaan että joku poliisi tekee töitä vapaa aikanaan. Ei varmasti tee, ja mitä tulee kyttäämiseen sinusta , niin en kuule usko että hän edes vaivaantunut, kyllä saa siitä tarpeekseen työaikananansa , vai kuulutko ihmisiin että luulet että joku on poliisin ammatissa 24/7;, jos luulet niin se on väärä luulo.
        Niin että sana poliisi vaihtaa sinulle olevat aina vaan sitä mitä se oli 70 vuotta sitten, tänään poliisit tekevät töitä omallamtyö ajallaan ja vapaalla ei edes ajatella töitä


    • nainen1112

      Minun naapurissani asuu poliisimies vaimonsa ja kahden lapsensa kanssa. Kyseinen poliisi on nelikymppinen ja hän käy usein luonani seksin merkeissä. Vaimonsa on ylipainoinen toimistotyöntekijä ja aika kulahtanut, joten en yhtään ihmettele, että naapurinmiehellä ei vaimonsa kanssa enää seiso. Aina kun naapurin poliisi haluaa tulla luokseni, otan hänet kylään. Hänestä on ollut monenmoista hyötyä minulle seksin lisäksi, mikä on muuten mielettömän hyvää.

    • jgghd

      Asuin joskus poliisin seinänaapurina. Vierekkäiset parvekkeet vielä. Kyllä se toisinaan kuumotti. Minä kun poltan joskus hupitupakkaa. En tiedä eikö huomannut vai eikö välittänyt?

      • Höpsis-Pöpsis

        Polttaahan ne itekin ja nuuskaavat vaikka etsivät laitonta nuuskaa. no sitenpähän saavat sitä ilmaiseksi.


    • 176-31

      Yhdelläkin jeparilla joka muuten vaimonsa kertoman mukaan tosi äree ja vittumainen luonteeltaan oli kaks perhettä ja äijjä asui molemmissa paikoissa ja esitti kummallekin akalle olevansa vain hänen. no juttu alkoi selvitä vasta miehen kuoltua ja silloin molemmat akat järkyttyi kun asioiten todellinen tila selvis. olihan ukolla mukuloita molempien akkojen kanssa

      Onhan juttu mielenkiintoinen muutenkin ja lisää mielenkiintoa juttu saa kun miettii kuin rehti ja nuhteeton poliisimies loppu peleissä onkaan? vai onko lainkaan?kova syrjä äijä oli kun kykeni pokkana molemille eukoille valehteleen päin naamaa ja pysty salaamaan asiat kummaltakin vuosi kaudet.


      Luonteessaan oli aimo annos psykopaattisutta ja kaikea muutakin sillä pistooli on tosi herkässä ja heti kädessä jos hiukankin asiat ei menneet kuin hänen milensä edellytti.

      Eukko kertoi kysyttäessä miksi hän jatkoi äreen ja alkoholisoituneen ja vaarallisen arvaamattoman äijän kanssa liittoonsa johon eukko tokaisi.."hän saa itsekin valtaa ja vaikutusta ympäristössään"josta etua liike elämässä. kuten varmaan olikin.

      Onhan se aarniokin tosi pokeri naama.

      • Eihän.meillä.korr

        Eihän poliisi ole kuin yksi rikollisjärjestö muitten vastaavien joukossa. Aarnion juttukin oli hänen ja KRP:n valtataistelua reviireistä. Kolmantena ja suurimpana hyödynsaajana juristien mafia.


    • parikymmentävuottasitten

      Joskus 90-luvulla asui samalla hiljaisella omakotialueella rikostutkija. Tuolloin paikkakunnalla kaiketi harrastettiin jonkinlaista korttelipoliiisiajattelua eli jokainen konstaapeli piti vähän silmällä omaa asuinaluettaan.

      Alueen kissat liikuskelivat naapureiden tonteilla, kuten kissoilla on tapana. Paikallinen poliisi ei ollut eläinrakas ihminen. Ainoat epäkohdat joihin mies alueella ottautui liittyivät eläinten aiheuttamaan mielipahaan. Esim. mopopojat saivat päristellä vapaasti kaikkialla öisinkin. Kun joku kissavihaaja ilmoitti poliisiasemalle havainneensa kissan tai jopa eläimen ulosteen tontillaan, matalaääninen konstaapelimme tai hänen tiukkapipoinen tutkintasihteerinsä soitti pitkän ja uhkailevan puhelun epäillyn kissan omistajalle. Jotain juttua oli, että poliisipartio olisi jopa karauttanut maijalla erään mummon pihaan, koska tämän omistama kissaeläin oli mahdollisesti käynyt pissalla naapurin tontilla. Moni vanhempi kissaihminen miltei saikin sairauskohtauksen uhkailun seurauksena.

      Samoihin aikoihin alkoi poliisin valitus vähentyneistä resursseista.

      Voin kuvitella, että pikkumainen konstaapeli voi olla hankala naapuri tänäkin päivänä.

      • pppx

        Miksi kissojen pitää olla vapaana,petoja ne on. Ja mopoilu on hyväksi nuorille.


      • itselläeiolekokemusta
        pppx kirjoitti:

        Miksi kissojen pitää olla vapaana,petoja ne on. Ja mopoilu on hyväksi nuorille.

        Naapurina poliisi. Heitäkin on monenlaisia, joten ei voi yleistää, että poliisinaapuri olisi aina jotenkin vaikea.

        Olen kuullut kahdenlaisia tarinoita, millaista on, kun naapurissa asuu henkilö tai henkilöitä, jotka ovat ammatiltaan poliiseja. Olen kuullut sekä myönteisiä että kielteisiä tarinoita.


      • semeteliniidenmopojen
        pppx kirjoitti:

        Miksi kissojen pitää olla vapaana,petoja ne on. Ja mopoilu on hyväksi nuorille.

        Siis sanon suoraan,että helvata kyllähän mopoista on paljon enemmän haittaa kuin kissoista tai yleensä koirista juurikin sen äänen sutimisen keulimisen 20 mopoo huudattaa samassa paikassa kanssa,Oli mullakin nuorena mopo en melunnut ja oli sääntöjen mukainen.


    • rosvo-oon

      On kokemusta. Kerron aina olevani poliisi, kun muutan uudelle asuinalueelle. Silloin saa olla rauhassa hörhöiltä ja naiset käy kuumina. Pelottelen justiinsa tuolla tavalla, että "nimet on muistissa" ja "serkkupoikani on ulosottomies".

      Oikeasti olen rosvo ja viljelen kannabista kellarissa, mutta kukaan ei hajusta huolimatta kysele mitään, koska olen "poliisi". Hehe!

      • Anonyymi

        Elää valehtele


    • kissalanpojat

      poliisien ammattikunta on aika sekavata. Syyllistyvät vaikka mihinkä tahainsa ja asia painuu Villasella. Naisen miehiä.

    • kaakaakot

      Työtoverin puoliso oli poliisi. Paljon tiesi työtoverikin poliisien salassapidettävistä asioista.

      • olishantuopitänytarvata

        Sillälailla.


      • ala.arvoista

        Työkaverina oli kova juorueukko, joka tuntui tietävän kaikista kaiken. Oli huomattavan hyvin perillä myös puolituntemattomien sukulaissuhteista ja näiden edesottamuksista. Eukko muisti usein mainita, että naapurin mies on poliisi ja että hän on hyvää pataa tämän vaimon kanssa. Kerran juoruakka taas kiinnostui jonkun kanssaihmisen edesottamuksista ja silmät kiiluen lipsautti ääneen "pitääpä kysyä X:ltä. Se voi tarkistaa."


      • Nuuskijat
        ala.arvoista kirjoitti:

        Työkaverina oli kova juorueukko, joka tuntui tietävän kaikista kaiken. Oli huomattavan hyvin perillä myös puolituntemattomien sukulaissuhteista ja näiden edesottamuksista. Eukko muisti usein mainita, että naapurin mies on poliisi ja että hän on hyvää pataa tämän vaimon kanssa. Kerran juoruakka taas kiinnostui jonkun kanssaihmisen edesottamuksista ja silmät kiiluen lipsautti ääneen "pitääpä kysyä X:ltä. Se voi tarkistaa."

        ...ja tyhmät uskoitte! Poliisi joutuu itse leivättömän pöydän ääreen jos huomataan, että hän on urkkinut syyttä jonkun ihmisen tietoja. Mika Myllylä on siitä hyvä esimerkki. Useampi poliisi joutui maksamaan sakkoja.
        Sama koskee terveydenhuoltoviranomaisia.


      • paljonporuavähänvilloja
        Nuuskijat kirjoitti:

        ...ja tyhmät uskoitte! Poliisi joutuu itse leivättömän pöydän ääreen jos huomataan, että hän on urkkinut syyttä jonkun ihmisen tietoja. Mika Myllylä on siitä hyvä esimerkki. Useampi poliisi joutui maksamaan sakkoja.
        Sama koskee terveydenhuoltoviranomaisia.

        Ei poliisit niistä urkkimisista oikeasti mitään rangaistusta saa.

        Media tekee niistä mielellään isoja uutisia.Itse asiassa ovat pieniä.


      • Anonyymi
        Nuuskijat kirjoitti:

        ...ja tyhmät uskoitte! Poliisi joutuu itse leivättömän pöydän ääreen jos huomataan, että hän on urkkinut syyttä jonkun ihmisen tietoja. Mika Myllylä on siitä hyvä esimerkki. Useampi poliisi joutui maksamaan sakkoja.
        Sama koskee terveydenhuoltoviranomaisia.

        No näillähän on omat luulonsa asioista, kun eivät tiedä mitään poliisin töistä. Huudellaan mopoista, tietämättä mitkä poliiisit niistä asioista ovat vastuussa.
        Joten poliisia pidetään vieläkin jonain ihmeellisenä asiana.
        Poliisilla on omat työajat jolloin tekevät työtään, vapaa ajalla ei heitä kiinnosta kenenkään kyttäämiset mitenkään .
        Ystäväni tyttö on poliisi ja vapaa ajallaan on ihan vaan tavallinen ihminen tavallisine tapoineen .
        Joten paljon on poliisin työstö vääriä käsityksiä ja heidän työalueestaan .


    • Yhteiskunnanroskasakki

      Poliisit pelkää Siviilissä, monella tullut nenä kipeeksi paikallisessa kuppilassa

    • kräkkerihous

      niitä valtion huoria on riittämin joka taloudessa
      huoria kaikki
      ei kannata pitää lähellä
      älä koskaan soita poliisia tai ambualanssia
      niillä paskiaisilla on ikkunasuojukset aina kiinni
      ja niillä punatiiliset talot tai mustat kuten nykyään on muotia
      tai isot metsässä, eristyksessä

    • syntisiä

      Poliisi naapurina ei ole sen kummempi kun pappikaan. Molemmat ihan tavallisia ihmisiä.

      • Anonyymi

        Kukaan ei synny nimellä poliisi vaan aikuisena tekevät poliisin ammattiin kuuluvia töitä , ihan kun muutkin ammattiakunnat.
        Valetta kaikki luulot mitä heistä on keksitty


    • kamelikurkin

      Jos minun naapurissani olisi poliisi tai pappi, muuttaisin oitis.
      Kumpikin ammatti vetää puoleensa sellaisia ihmisiä, että ei välttämättä huvita tutustua.

    • Turvallinen.naapuri

      Aika erikoista. Onkohan joko teissä tai poliisissa vainoharhaisuuden vikaa.
      Minun lähinaapurissani asui kaksi poliisia, enkä nähnyt heidän koskaan ryttyilevän kenellekään, saati että olisivat kulkeneet ovelta ovelle juoruamassa.

    • PaskanVäli

      Ihan yhtälailla tempasen käkättimeen oli sitten naapurina poliisi tai kuka muu tahansa jos ylimääräisistä asioista tulee urputtamaan...en tee eroa.Jos pysyy omissa oloissaan niin minä pysyn omissani.Ei liikuta vitun vertaa.

    • nänhäsemenee

      Pääsääntöisesti poliisien osoitetiedot jms on salattu, jokainen voi miettiä omassa herneessään miksi.

      • räikköseltä

        He hakevat itse turvakieltoa. Kaikki poliisit eivät hae sitä, koska haluavat saada lastensa hammaslääkärikutsut yms.


    • niiloko

      poliisihan on ilman statusta eli virkapukua merkkiä jms avuton otus olen tuonkin kokenut kun ajeli pentunsa kanssa kännissä törmäili fillarilla eukkonsa hokasi ja kävi hakeen himaan sen luuserin

    • ettäsilleenv

      Meillä on naapurissa poliisi. Ei sinänsä mainostanut mutta tuli muuten selville. Taloyhtiö on pieni ja olen havainnut että kaveri on kätevä käsistään. Tekee ilmeisesti myös yövuoroja kun monesti talvella tekee lumitöitä jo klo 08:00 aikaan. Ei ole puhellut työasioista vaikka saunaoluita on nautittu.
      Edellinen asukas oli "normaali" suomalainen. Esiteli kokouksissa lukumääriä kuka tekee lumitöitä eniten ja kuka vähiten. Otin puheeksi tälle poliisille lumityöt johon sanoi että tekee kun töiden puolesta ehtii ja pitkässä juoksussa tasottuu.

    • kerrostaloasukas

      Meidän taloyhtiöön palasi rauha noin kolmen vuoden jälkeen kun nuori poliisi muutti perheineen kolmanteen kerrokseen. Loppui se yöllinen ramppaaminen ja käytävässä meuhkaaminen saman tien. Ei leiju kukan katku enää käytävässä ja penskojen fillaritkin on saanu olla rauhassa ku ennen niitä pöllittiin joka kuukausi. Ennen muinoin oli kunnon talonmiesjärjestelmä, joka paiskasi juopot ja narkit metelöimästä pihalle. Luojalle kiitos tästä nuoresta poliisista joka muutti taloomme.

    • Anonyymi

      Juu ittellä asui aikoinaan poliisin rikospaikkatutkija naapurissa että HUH HUH! Sen verran sillä oli outoa puuttumista naapurien normaaliin asumiseen että ei paremmasta väliä. Muutti sitten lopulta itte pois kun ei sitä oikein kuunneltu. Se naapuri oli kyllä ehkä vaikein mitä tiedän…

    • Anonyymi

      Kuoro: hae psykologi...

    • Anonyymi

      Yritti muuten rikospaikkatutkija kieltää lapsia leikkimästä pihalla hiekkalaatikolla keskellä päivää. Häiritsi kuulemma niin paljon että huusi ikkunasta lapsille…

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe