Antaako takuu uuden vai korjataan?

puolensa.puolensa

Olen saanut sen käsityksen, ettei uutta ja kalliimpaa (esim. sähkötyökalua) saakaan rikkoutuneen tilalle, vaan sitä kiikutetaan jossakin takuukorjauksissa - käytäntö vaihtelee merkeittäin ja malleittain, tosin.
Yleensä halpiskoneiden osalta saa uuden tilalle, kun sitä nyt ei ainakaan kannata korjata.
Näin myös Agronetissä keskusteluketjun koskien pettynyttä Milwaukeen ostajaa.
Olen päättänyt ostaa halvan laitteen tuon takia. Merkki selvinnee aikanaan...

8

638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakennus.mies

      Et saa uutta autoakaan, kun se rikkoutuu tai uutta jääkaappia, samanlaisesti ne korjataan, kun vika tulee, miksi täytyisi saada uusi jos koneessa on pieni vika???

      Itsellä on 8 Milwaukeen työkalua ja kerran olen tarvinnut huoltoa, poravasarassa oli käynnistin liipasimessa vikaa ja se lopetti toimimisen. Huoltamisen jälkeen SAMA laite on ollut käytössä 7 vuotta ilman ongelmia.

      Minä ostan mieluummin kalliimman merkin, koska ne vaan yksinkertaisesti kestää paremmin kuin halpismerkit.

    • seeewwdes

      Saattaa olla tarjousjuttuja, erityisen hyviä vuoden takuita, joka korvannut väärinkäytönkin. Normaali tapa nihkeämpi.

    • puolensa.puolensa

      No, hain Tokmannin tarjouksen. Kuitissa selkeästi: VAIHTOTAKUU, (24kk)

      • Piksi_Nirkka

        Näyttää Tokmannin takuussa olevan kohta, että mikäli laitetta on väärinkäytetty sitä ei vaihdeta uuteen eikä edes korjata eli toisin sanoen se varmaan vaihdetaan kerran uuteen ja jos se hajoaa uudestaan saat ostaa uuden.

        Ostitko oikein vihreen Boschin akkukoneen 1,5 Ah:n akuilla :D


      • puolensa.puolensa

        Arvelet näköjään, että yritän sen särkeä (esim.juuri ennen takuuajan umpeutumista) notta saisin uuden? :)

        Onpa Tokmanni kelju kauppa, jos vain kerran(!) antaa uuden, mokoma - monet firmat sentään korjauttavat vanhan rauskan..wau!

        Niin, se oli halpa, kuten jo sanoin: Hyundai 1,3 Ah - ei Bosch, niitäkin oli näköjään.


        https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=33277.0


      • Rakennus.mies

        Se on hienoa, että löysit YHDEN pölyhousujen keskustelun jossa jonkun Milwaukee pora on hajonnut, melko hyvä prosentti, kun Milwaukee on 3 myydyimmän joukossa ja yhdeltä on pora menny rikki. 100 000 myytyä poraa ja 1 on hajonnut, täytyy olla huono tuotemerkki.

        Komee pora max vääntö 33 Nm ja latausaika 1,3 Ah akulle 3-5 tuntia, joku 15 vuotta aikaa ostin ensimäisen poran 12V Hitachi siinä jo oli 36 Nm vääntöä ai nii mut se ei ollutkaan halpa.

        Mut hieno homma, et voit uudella Huyndailla nyt ruuvailla navetan seiniä uuten uskoon ja akun latautumista odotellessa katsella, kun heinä kasvaa pellolla.


      • pläkki
        puolensa.puolensa kirjoitti:

        Arvelet näköjään, että yritän sen särkeä (esim.juuri ennen takuuajan umpeutumista) notta saisin uuden? :)

        Onpa Tokmanni kelju kauppa, jos vain kerran(!) antaa uuden, mokoma - monet firmat sentään korjauttavat vanhan rauskan..wau!

        Niin, se oli halpa, kuten jo sanoin: Hyundai 1,3 Ah - ei Bosch, niitäkin oli näköjään.


        https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=33277.0

        Silloinhan juuri luulisi olevan helppo antaa se uusi, jos on niin vähän rikki menneitä; ei maksaisi mitään firmalle....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4453
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4040
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2720
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1643
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1571
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe