huoltoon tyytyväisiä??

Tdi

Mitkäs on kokemukset näistä Volkswageneitten huoltopalveluista? Lähinnä kiinnostas täällä oulun seudulla tuo Pörhön toiminta. Itsellä on ollu kaksi uutena hankittua Vw:tä, ja minä ainakaan en ole tyytyväinen. Esim. ei käydä kaikkia kohteita läpi ja takuu asiat takkuaa.
Miten muuallapäin toimii?

12

2045

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Golf Variant TDI

Olen itse Oulusta ja kolmannen VW:n omistaja, nyt alla parivuotias 65 tuhatta ajettu Golf Variant TDI.
      Olen autoni hankkinut Oulun pörhöltä, mutta huoltoon kypsyin niin totaalisesti etten huolla enää autoani siellä. Samaa kieltä puhuvat TM:n huoltokorjaamovertailu parin vuodent takaa ja kolarikorjausvertailu viime syksyltä.

esimerkkejä:
      -määräaikaishuollossa jarrupalat lopussa
      ei havaittu eikä korjattu
      -lokilämmitin jäi vuotamaan letkusta uudessa autossa
      -töitä muutenkin jää tekemättä

Nyt Pörhön korjaamo on laajentanut Oulussa ja olenkin parilta ihmiseltä kuullut että huolto toimisi selvästi paremmin- tiedäpä häntä.
      Mutta ainakaan itse en vielä mene sinne.

Olenkin käyttänyt autoani Ylivieskan Antti-Roikolla pari kertaa vuodessa öljynvaihdossa ja vuosihuollossa ja olen ollut hyvin tyytyväinen.
      Tarkkaa ja huolellista työtä, hyvää palvelua ja kohtuullisempi laskutus.

Muutenkin näkyvät hyvin paljon ouluseutulaiset vaihtavan autonsa Ylivieskassa.
      Tämän huomasi albumeista jotka oli automyynnissä nähtävillä.

Toivottavasti Oulun Pörhö huomaa asian ja alkaa panostamaan laatuun toden teolla.

• tupe

Itselläni toinen uusi volkkri menossa. Ekassa golffissa (vm 00) oli vikoja, mutta Oulun Pörhö sai kyllä melkein täydet pisteet. Sekä pikahuolto, että varsinaisen huollon puoli palvellut hyvin ja viatkin saatu korjattua. Hyvän ja toimivan huollon takia pysyin merkissä.

• tupe

Tähän on pakko ottaa kantaa. Vaihdoin vuoden taitteessa Golffin Boraan. Golffi oli vm 2000. 1,4 ja ajettu 45000. Kiersin jokaisen merkin liikkeen pohjoisessa ja kyllä oli uskomaton lopputulos. Oulusta ylivoimainen hyvitys. 104000mk, kun Ylivieskasta tarjottiin 85000mk. Olen kuullut, että päinvastaisiakin tapauksia on, mutta näin itsellä. Rovaniemi hyvitti 90000 ja Kajaani 100000. Joten nämä kilometrit kannattivat.

• Golf Variant TDI
        tupe kirjoitti:

Tähän on pakko ottaa kantaa. Vaihdoin vuoden taitteessa Golffin Boraan. Golffi oli vm 2000. 1,4 ja ajettu 45000. Kiersin jokaisen merkin liikkeen pohjoisessa ja kyllä oli uskomaton lopputulos. Oulusta ylivoimainen hyvitys. 104000mk, kun Ylivieskasta tarjottiin 85000mk. Olen kuullut, että päinvastaisiakin tapauksia on, mutta näin itsellä. Rovaniemi hyvitti 90000 ja Kajaani 100000. Joten nämä kilometrit kannattivat.

Siksi minäkin vaihdoin Pörhöllä Oulussa kun sain vanhasta 7tmk Ylivieskaa paremmin. Mutta sitten mulla on yksi tuttu joka aina vaihtaa YV:ssa koska Pörhö hyvittää paljon heikommin. Että mikä lie sitte tilastollinen totuus, jää arvoitukseksi.

Omat kokemukseni Pörhön huollosta ovat 2vuoden takaa ja siitä taaksepäin. Huoltoajan saamisessa, palvelussa eikä työn laadussa ollut mitään hurraamista. Mutta jos nyt on kohentunut niin hyvä niin. Taksimiehiltähän tuota voisi kysyä kun paljon Passatia täällä päin on tolpilla.

Poikkeuksena huonossa laadussa on ollut jo kauan Oulun pikapörhö josta ainakin itse olen saanut näppärää ja hyvää palvelua monet kerrat.

Mutta virtaa vesi Niilissä ennen kuin minä pörhölle meen... Huonon maineen korjaantuminen kestää ansaitsemattoman kauan.

• taxi
        Golf Variant TDI kirjoitti:

Siksi minäkin vaihdoin Pörhöllä Oulussa kun sain vanhasta 7tmk Ylivieskaa paremmin. Mutta sitten mulla on yksi tuttu joka aina vaihtaa YV:ssa koska Pörhö hyvittää paljon heikommin. Että mikä lie sitte tilastollinen totuus, jää arvoitukseksi.

Omat kokemukseni Pörhön huollosta ovat 2vuoden takaa ja siitä taaksepäin. Huoltoajan saamisessa, palvelussa eikä työn laadussa ollut mitään hurraamista. Mutta jos nyt on kohentunut niin hyvä niin. Taksimiehiltähän tuota voisi kysyä kun paljon Passatia täällä päin on tolpilla.

Poikkeuksena huonossa laadussa on ollut jo kauan Oulun pikapörhö josta ainakin itse olen saanut näppärää ja hyvää palvelua monet kerrat.

Mutta virtaa vesi Niilissä ennen kuin minä pörhölle meen... Huonon maineen korjaantuminen kestää ansaitsemattoman kauan.

...takia Rovaniemellä ei Passatteja juurikaan taksina enää näy? Onko hinta liian kova, vai mitenkä on sen huollon laita...

• Passat

Enään Pörhölle, ainakaan Roissa.
      Surkeaa ja ylimielistä/asiantuntematonta ja kallistakin työn laatuun nähden.

Toivottavasti Eu:n myötä muutkin alkavat tuoda/myydä pohjois-Suomessa volkkareita, kuin PÖRHÖ.

Samaten käytettyjen autojen hinnat ovat aivan tähtitieteellisissä pyynneissä ko. liikkeeessä.

• esko

...samaa mieltä. Olen kypsynyt Pörhön korjaamo toimintaan Roissa. En käytä enää ikinä autoani siellä. Jotain tarttis heidän varmaan asian eteen tehdä, koska niin monet ovat samaa mieltä. Toki moni vain on samaa mieltä keskusteluissa, kun on kuullut, että "silläkin kaverilla" oli vaikeuksia, mutta kun on omakohtaisia kokemuksia, niin silloin voi objektiivisesti asian huomata. Voi toki olla, että asian eteen satsataankin, mutta kuten tiedetään, se ottaa aikaa, ennenkuin tulee kehuja. Automyyntipuoli on OK!

• Veikka

Kempeleläisenä ostin auton (Golf Variant TDI) Raahesta totaalisesti kypsyttyäni Oulun Pörhön palveluun. Huollotkin teetätän Raahessa. Oulun Pörhön huollon palvelualttiudesta kertoo se, että laskutkin yritetään maksattaa useampaan kertaan.

• Cordoba Vario 2001

Kuten Seatin puolelle kirjoittamastani voi päätellä, minun kohdallani huolto on pelannut loistavasti.

- - -

- Mittarissa n. 1 000 km
      - Ulkolämpömittarin anturi vaihdetaan takuuna Pörhön pikahuollossa

- Radio meni mykäksi. Antennijohdon liitin rikki
      -> Vaihdettu itse uusi. Särrääminen pysyi silti.

- Mittarissa 5 912 km
      - Vapaaehtoinen perushuolto (15 tkm huollon mukaan -> seuraava huolto 22 tkm).
      - Etuhelman kolina korjattu (takuuseen).
      - Kytkinsylinteri vaihdettu (takuuseen).
      - Virtalukko öljytty (takuuseen).
      - Antennivahvistin kiinnitetty (ei takuuna).
      - Huollon hinta 715,50 mk, josta antennivahvistimen osuus 99 mk.
      - Radion kuuluvuus pysyy vaihtelevana

- Ovien välissä olevat listat vaihdettu, jottei aiheuta myöhemmin ruostumista (takuuseen).

- Tuulilasin pyyhkijöiden napsuminen kovassa sateessa, moottoritie nopeuksissa alkoi tympiä.
      -> Tuuliohjain poistettiin. 0,- mk

- Mittarissa 18 144 km
      - Perushuolto (varsinainen 15 tkm perushuolto
      -> seuraava huolto 32 tkm).
      - Vaihdevivuston voitelu (vaihteiden takertelun vuoksi, takuuna).
      - Huollon hinta 616,50 mk

- Keskikulutus (98-24 315 km) aikana polttoainekuittien mukaan 5,96 l/100 km.
      - Polttoainekulut 24 315 km asti 6 610,67 mk, eli 27p/km.

- Mittarissa 28 800.
      - Edessä olleet Pirelli P6000 renkaat osoittivat melkoisia kulumisen merkkejä, joten aurauksen tarkistus oli tarpeen.
      - Talvirenkaat alle (aluvantein n. 4 500,- mk)
      - Uudet lasinpyyhkijän sulat (n. 100 mk)

- Mittarissa 28 875.
      - Vuosihuolto (30 tkm huolto
      -> seuraava huolto 45 tkm).
      - Aurauksen tarkastus ja säätö
      (ei kuulu takuun piiriin).
      - Huollon hinta 1 383,- mk, josta aurauksen tarkastus ja säätö 66,- mk.

- Kuskin oven kaiutinritilä irtosi, kiinnikkeet näemmä rikki (Etukaiuttimet asennettu Pörhöllä, autoa uutena varusteltaessa) -> painettu takas.

- Rattiakselin suojakumi vaihdettu (takuuseen).
      - Rattilukko vaihdettu (takuuseen).
      - Ilmamassamittari vaihdettu (takuuseen).
      - Kytkin temppuilee, vaihteet takertelee toisinaan -> kytkinsylinteri vaihdettu (takuuseen).
      - Lämmitys epätasaista ja jostain tulee kylmää ilmaa sisään -> tarkistettu, vikaa ei löytynyt (takuuseen).
      - Huollon aikana oli yksi mittarivalo pimentynyt
      -> vaihdettiin samantien (takuuseen).
      - Vasen sivupeili ei pysy säädöissä, vaan valuu
      -> uusi mekanismi tilattu -> seuraava huolto
      - Huollon hinta 0,- mk

Mittarissa 42 742 km
      45 tkm perushuolto 102,20 euroa (607,65 mk)

Takuuseen tehtyjä korjauksia:
      - Vasemman sivupeilin mekanismi vaihdettu.
      - Tuulilasin pyyhkijöiden vivustot rasvattu (vinkuivat).
      - Kuskin pissapoika korjattu (nestettä tuli huonosti).
      - Vasen takaovi rasvattu (kitisi pakkasella).
      - Kuskin oven uusi sisäkahva tilattu (kulunut)
      -> vaihto seuraavassa huollossa.

Mittarissa n. 45 000 km
      - Etuovien lukitus jäässä ja etuovet aukesivat laittamalla sisälle lämmittimen ja naputtelemalla keskuslukkoa päälle-pois-päälle-pois n kertaa
      -> huoltoaika järjestyi saman viikon perjantaille, jolloin kaikki lukot käytettiin irti, lukot rasvattiin ja laitettiin lisäjouset estämään tilanteen uusiutumisen (takuuseen)

- - -

Kuluja on siis aiheutunut 165 markkaa ja tuon päälle sijaisautosta 3 x 220 mk -> 660 mk

Toki jos joka huollon takia olisi pitänyt ottaa sijaisauto, niin kalliiksihan nuo huollot tulisivat. Ainoa toive olisikin että huollon ajaksi saisi vastaavalla polttoaineella käyvän sijaisauton ilman eri veloitusta.

Että oliko huono ostos?
      Ei ollut.. odotan mielenkiinnolla Ibizan (Cordoban) 130 hv TDI:tä :) Ainahan autoilu maksaa ja se on sitten jokaisen omassa hallussa, mistä haluaa maksaa.

• Passatman

jo hyvä mies/nainen autosi toiseen merkkiin. Aikalailla on synkän näköinen vikalista uudessa autossasi.

• Jusse

Kouvolassa Auto-Bernerillä on homma toiminut ainakin tähän asti hyvin. Siellä on minun Passatiin tähän mennessä tehty 2 määräaikaishuoltoa ja vakkarin asennus ja joka kerralla on homma toiminut ihan niinkuin pitääkin. Ainoa negatiivinen juttu on pitkät jonot jos olisi tarvis päästä pikaisesti huoltoon.

• mihin

Seat Cordoba tdi on ihan samaa loistavaa VW laatua kuin Polo classic tdi.Jos haluaa ajaa pikkuvikaisella autolla ajaa Seat tai Vw merkkisillä.Ei millään pahalla mutta näin se vaan on sama tosin vielä pahempana opelilla.Nyttemmin ajan eteläeuroopan tuotteella dieselin puute tosin harmittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      170
      5425
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      43
      2615
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2212
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1749
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1374
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      160
      1297
    7. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1291
    8. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1223
    9. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      22
      1048
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      106
      982
    Aihe