jincheng manki vs honda monkey vs skyteam monkey

Mitäeroa

Mitä eroa ja minkä itse ottaisait?
Ja lisäski mitä eroa Suzuki pv:llä on eroa noihin

14

7723

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • defqfgeg

Honda monkey on se aito manki jota ei tehdä enää. Skyteamin ja jingchengin mankit on kiinalaisia kopioita.
      PV on aikalailla samanlainen kuin manki mutta uudempi ja 2t moottorilla.

• Mopoero

Onko skyteamin monkey ihan toimiva vai semmone"kiinanpaska" ja onko suzuki pv sitte "parempi" ku monkey

• d4fuq

Honda monkeytä valmistetaan edelleen mutta vain japanin markkinoille. Kyllä sitä varmaan tuotaisiin eurooppaan ellei olisi jotan aivan älytöntä eu direktiiviä

• auttaja1437584

Suzuki PV on noista kaikista paras. Mankit on hyviä orkkiksina mut en käyttömopoks ottais vaan ehkä ennemmi keräilymopoks. Mankissa on tosi surkee keula vakiona eikä kestä paljoa keulimista ja jarrutkin on aika huonot. Vakio alakerralla ei muutenkaa meinaa saada tehoja irti ku isoin pytty mitä saa on 72cc (muistaakseni). Sen jälkee pitää ruveta alakertaa vaihtamaan ja sitte taas keskiöt eikä vannellautaset kestä tehoja kovin hyvin. Plussaa Hondassa on kyl tosi luotettava ja vääntävä kone. Peevee taas on siks hyvä et 80cc pytty maksaa 60€ ja siihen vaa tehari ja isompi kaasari nii ei tuu kalliiks ja mennään jo 90kmh nopeuksia (parhaat virittäjät saa 80 pytyllä irti 120kmh). Alusta (keula, runko, keskiöt yms) kestää myös kovempaa viritystä ja alakerta kestää myös tosi hyvin. Eli Suzuki PVn omistajana voin sanoa et todellakin suosittelen peeveetä käyttömopoks. Onhan niissä aina pientä laittoa mut sen takia myös opin korjaamaan mopoja. Ei myöskään pahalla manki omistajille! Kaverilla on orkkismanki ja se aikoo ajaa sillä mopoikänsä ja ite kans tykkään mankeista mut enemmän kyl peeveistä! Puhuin sit ylempänä kokoajan Honda Monkeystä enkä mistää kiinalaisista. Kiinalaisista sen verran et paras kiinamanki on skyteam (kaverilla on). Kiinalaisissa on parempi alusta ku hondassa, mut tekniikaltaan ne ei oo nii luotettavia ku Honda. Kiinalaiset taas paremman alustan takia kestää enemmän viritystä ku honda eli niihin voi huoletta vaihtaa vaikka kiinakrossista 110cc alakerran eikä pitäis tulla sen suurempia ongelmia. Nyt ku faktat on pöydässä voit miettiä et minkä noista hommaat!

• Anonyymi

itellä oli honda monky 1977 konella missä daxin 90cc eli kyllä isommat myös menee hondan koneeseen kiinni

• Skdjjak

Mites onkos tos jincheng mankissa vaihteet alaspäin ku jostain olin jotain lukenu

• mutskulaa

Joo väärin päin toimii kiinan kaaroissa kaikki!

• Näässss
        mutskulaa kirjoitti:

Joo väärin päin toimii kiinan kaaroissa kaikki!

Uusissa on molemmissa normaalit vaihteet.

• Jutustelija1

Itsellä oli kaksi orggis mankia, jos ei viritä niin oli aikanaan kovia mopoja, vireillä PV menee kovempaa. Etu ratasta toki tuli vahdettua isompaan ja kuittasi 55 tasasella, vielä isommalla olisi ehkä mennyt tyyliin 60 mittariin.

• Ite tykkään Mankista enemmän koska mielestäni hienomman näköinen, hyvät äänet ainakin jos vaihtaa putken ja vie tosi vähän bensaa! Ei peeveessä mitään vikaa mut ite oon manki miehiä :D

• Mankiboy

Ehdottomasti aito Honda, mut mielummin pv ku kiinan manki

• Jinkkujäbä

Pojat ihan hukassa itsellä jinkku ollut jo 3vuotta ajettu noin 12 000km kerran on ketjut katkenneet muuta vikaa ei ole ollut ja vaihteet menee jinkussa samanlailla kun skytarissa vireinä toimii minulla imukaula 22mm kaasari 22mm ja tehoputki mutta se ei paljoa 4tahteihin vaikuta ja silti menee 107kmh kun taas kavein skytari 26mm kaasari 70cc 22mm imukaula ja välejä vaihdettu ja se on leiponut 7000km varrella 4 kertaa sekä kulkee 98kmh joten itse suosittelisin kokemuksen perusteella jinkku paljon laadukkampi vaikka eroa jinkulla ja skytarilla on vain sähköt jotka minun mielestä jinkussa ovat vähempi ongelmaiset kun skytarissa 👍🏻 Joten suosittelen ostamaan jinkun mielummin älä anna nimen hämätä vaikka jinkku kuulostaakin japanilaiselta mutta yhtä japanilainen se skytarikin on mutta vain heikompi sellainen

• Anonyymi

Ostin skyteam mangin hetipaskaks

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      80
      3529
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1792
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      106
      1102
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      99
      1075
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      923
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      164
      840
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      836
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      791
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      59
      769
    10. Kannan sinua mukanani

Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      735
    Aihe