Tätä vaivaa googlataan jatkuvasti, joten päätin entisenä hiiva-ja muista emätintulehduksista kärsijänä tulla kertomaan, miten pääsin eroon melkein kahden vuoden tulehduskierteestä. Yhdellä taikasanalla:
Ceridal !
Ceridal-suihketta saa apteekista ilman reseptiä. Hiiva tulee kuiviin paikkoihin sekä esim. hankauksen seurauksena (housut, yhdyntä...). Suihkauta alapäähän ensin vaikka aamuin illoin. Käytä myös liukkarina (suihkauta itseesi ja vaikka vielä kumppaniinkin), sillä yhdynnän aikainen hankaus ärsyttää ennestään kuivia limakalvoja. Ärtyneisiin ja jopa haavaisiin limakalvoihin sitten taas pesiytyy lisää bakteereja ja tulehduksia. Käyttäkää siis liukkaria, vaikka kuinka tuntuisi juuri silloin kostealta!
Mutta tosiaan itsellä tämä toimii, vaikka olin jo niin luopunut toivosta parin vuoden kärsimysten jälkeen. Hormonaalinen ehkäisy todistetusti kuivattaa limakalvoja, ja vaikka edelleen käytän kierukkaa, tulehduksia ei ole enää ollut epäsäännöllisemmistä suihkautteluista huolimatta!
Ottakaa testiin ja kertokaa kokemuksia :)
Jatkuvat alapäätulehdukset ja kuivuus
2
591
Vastaukset
- kuoujäjä
Itsekin olen käyttänyt vuosia alapesujen jälkeen ihoöljyjä. Olen käyttänyt muitakin kuin Ceridalia, vauvaöljyä ym. Itse en ole kuiva sisäosista, ainoastaan ulkoisista (olen atoopikko). Nyt kokeilen ihon ja satunnaisesti alapäänkin hoidossa kylmäpuristettua risiiniöljyä (ei käy liukasteeksi, on hyvin paksua).
Hiiva- ja bakteerivaginoosikierteestä pääsin eroon lähes 10 vuotta sitten. Itselläni ylläpitäjänä taisi toimia exä. Kun vaihtui mies, heltisi oireilu. Tosin käytin siinä hoitojakin. Exäni elin oli aina "tunkkaisen" hajuinen. Myöhemmillä miehillä on ollut aina raikas.
En ole myöskään syönyt yhtään ainoaa antibioottikuuria yli 10 vuoteen. Niillä menee sekaisin sekä suolisto että alapää. Välttäkää viimeiseen asti. Normaaleja terveitä bakteereja ei saa ostettua mistään purkista, ne ovat vain kohtuullisia korvikkeita. Ja ihmiselimistöllä kuuluu olla terve normaali bakteerifloora suojaamassa patologisilta mikrobeilta (iho, genitaalialueet, suolisto, suu). - HoidettavaaOn
Minulla myös vaivana kuivuus, limakalvojen ohuus, lääkärin mukaan atrofiset limakalvot, helposti verestävät, välillä kutisee, jolloin muuten jogurtti ollut hyväksi. Gyne sanoi, käyttäisin Vagisan-emätinvoidetta sinne, mutta en raskinnut ostaa, kun aattelin, on lääketehtaan hömpötystä nämä apteekista saatavat naistenavut. Niissä kohtuuton hinta, joten jätin hyllyyn. Ceridalista minäkin olen kuullut, aion kokeilla, tulisi edullisemmaksi. Olen jo vanhempi, en hedelmällisyysiässäkään, joten kuivuus siten normaaliakin. Myöskään hormonipitoisia emätinpuikkoja mun ei tule käyttää. Joten - huokaus. Halusin vain osallistua keskusteluun...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124030MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822081Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin941366Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216916Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828