Jatkuvat alapäätulehdukset ja kuivuus

ArvonLadyt

Tätä vaivaa googlataan jatkuvasti, joten päätin entisenä hiiva-ja muista emätintulehduksista kärsijänä tulla kertomaan, miten pääsin eroon melkein kahden vuoden tulehduskierteestä. Yhdellä taikasanalla:

Ceridal !

Ceridal-suihketta saa apteekista ilman reseptiä. Hiiva tulee kuiviin paikkoihin sekä esim. hankauksen seurauksena (housut, yhdyntä...). Suihkauta alapäähän ensin vaikka aamuin illoin. Käytä myös liukkarina (suihkauta itseesi ja vaikka vielä kumppaniinkin), sillä yhdynnän aikainen hankaus ärsyttää ennestään kuivia limakalvoja. Ärtyneisiin ja jopa haavaisiin limakalvoihin sitten taas pesiytyy lisää bakteereja ja tulehduksia. Käyttäkää siis liukkaria, vaikka kuinka tuntuisi juuri silloin kostealta!

Mutta tosiaan itsellä tämä toimii, vaikka olin jo niin luopunut toivosta parin vuoden kärsimysten jälkeen. Hormonaalinen ehkäisy todistetusti kuivattaa limakalvoja, ja vaikka edelleen käytän kierukkaa, tulehduksia ei ole enää ollut epäsäännöllisemmistä suihkautteluista huolimatta!

Ottakaa testiin ja kertokaa kokemuksia :)

2

451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuoujäjä

      Itsekin olen käyttänyt vuosia alapesujen jälkeen ihoöljyjä. Olen käyttänyt muitakin kuin Ceridalia, vauvaöljyä ym. Itse en ole kuiva sisäosista, ainoastaan ulkoisista (olen atoopikko). Nyt kokeilen ihon ja satunnaisesti alapäänkin hoidossa kylmäpuristettua risiiniöljyä (ei käy liukasteeksi, on hyvin paksua).

      Hiiva- ja bakteerivaginoosikierteestä pääsin eroon lähes 10 vuotta sitten. Itselläni ylläpitäjänä taisi toimia exä. Kun vaihtui mies, heltisi oireilu. Tosin käytin siinä hoitojakin. Exäni elin oli aina "tunkkaisen" hajuinen. Myöhemmillä miehillä on ollut aina raikas.

      En ole myöskään syönyt yhtään ainoaa antibioottikuuria yli 10 vuoteen. Niillä menee sekaisin sekä suolisto että alapää. Välttäkää viimeiseen asti. Normaaleja terveitä bakteereja ei saa ostettua mistään purkista, ne ovat vain kohtuullisia korvikkeita. Ja ihmiselimistöllä kuuluu olla terve normaali bakteerifloora suojaamassa patologisilta mikrobeilta (iho, genitaalialueet, suolisto, suu).

    • HoidettavaaOn

      Minulla myös vaivana kuivuus, limakalvojen ohuus, lääkärin mukaan atrofiset limakalvot, helposti verestävät, välillä kutisee, jolloin muuten jogurtti ollut hyväksi. Gyne sanoi, käyttäisin Vagisan-emätinvoidetta sinne, mutta en raskinnut ostaa, kun aattelin, on lääketehtaan hömpötystä nämä apteekista saatavat naistenavut. Niissä kohtuuton hinta, joten jätin hyllyyn. Ceridalista minäkin olen kuullut, aion kokeilla, tulisi edullisemmaksi. Olen jo vanhempi, en hedelmällisyysiässäkään, joten kuivuus siten normaaliakin. Myöskään hormonipitoisia emätinpuikkoja mun ei tule käyttää. Joten - huokaus. Halusin vain osallistua keskusteluun...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3135
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2361
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1720
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1563
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1077
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      954
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      921
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      856
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      801
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      774
    Aihe