Mulla on ollut jo pitkään oudon epätodellinen olo. Tuntuu kuin oisin jossain oudossa unessa, josta ei pysty heräämään. Ennen mä elin aina hetkessä ja mä olin onnellinen. Mulla oli myös pari hyvää kaveria. Nykyään mun elämä tuntuu melko hämärältä enkä ole enää yhtä onnellinen kuin ennen osittain siksi koska mulla ei oo enää kavereita. Mä en tee vapaa-ajallani enää mitään muuta kuin oon vaan netissä lähes koko ajan tai katon yt-videoita. Käyn ulkona vain sillon kun meen kauppaan tai vien koiran lenkille mutta muuten mä oon vaan sisällä koko ajan. Mulla on myös välillä aika haikee fiilis. Tuntuu, että haluisin kelata vaan aikaa taakse päin ja palata menneeseen. Tällä hetkellä mulla on tosi paha olla ja mun tekis mieli satuttaa itteeni, mut mä en kuitenkaan tee niin. Joo tästä tuli aika sekava teksti. Toivottavasti ymmärsitte tästä jotain, jos tätä nyt kukaan ees lukee.
En enää tiedä oonko olemassa
epätodellinen
7300
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Onki meilläMies kaikki hyvin?
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Otatko yhteyttäKaivattuusi tänä vuonna?
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Nainen tiedätkö miksi estin sinutKyse ei ole inhosta tai mistään sellaisesta
- Välillä ahdistaa todella paljonVälillä ahdistaa todella paljon . En pysty missään käymään ja ahdistaa nähdä ihmisiä
- Perussuomalaiset kokoomuksen ohiNyt se tapahtui: PS ohitti kokoomuksen https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/106360ab-693f-4474-a7b7-31aa991a5aba
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
Vastaukset 7
Vanhimmat
Kannattaa käyä juttelemassa jollekkin ammattiauttajalle. Se auttaa, mulla on kokemusta :D
Mulla on ollut ihan sama juttu. Olin ihan täysin samassa tilanteessa muutama vuosi sitten.
Ootko miettinyt onko sulla masennusta?
Mulla ei (varmaan?) ollut, mutta kuitenkin olin ihan maassa koko ajan. Pikkuhiljaa kaikki muuttuu paremmaks. Lupaan että sun olo tulee paremmaks.
Mä opettelin taas elämään hetkessä, ja nykyhetki on ainoo hetki mitä sä elät just nyt. Sitä ei saa enää ikinä takas eikä sitä voi ikinä muuttaa. Opin arvostamaan itteeni ja hyväksyin mut ja mun elämän tällasena kun mitä se on. Menin uuteen kouluun ja sain ystäviä. Vietin enemmän aikaa perheen ja koirien ja kavereiden kaa kun yksin. Aloin piristymään ja ajattelemaan kaikkea positiivisesti!
Mutta mulle toi aika oli arvokasta, sain tietää ittestäni paljon enemmän kaikkea uutta. Ja ihan kaikkea hullua, sanotaan nyt vaikka että en oikeasti ole tavallinen. Mutta toi aika opetti mulle paljon kaikkea mitä en vaihtas mihinkään! Tuli pohdittua paljon asioita.
Kyllä sä vielä sieltä haikeuksista nouset ja tuut vielä onnelliseks, lupaan sen! :)
Oon miettinyt oikeestaan jo aika kauankin ja mulla ilmeisesti on masennus. Pitäs varmaan käydä puhumassa lääkärille tai terkalle. Ja kiitos toi mitä sä kirjoitit piristi mua tosi paljon. :)
Hei
Komppaan edellisiä kirjoittajia. Oireesi saadaan varmaankin hallintaan ja pääset taas nauttimaan elämästä kuten sinun pitäisi voida tehdä. Voisit miettiä onko tapahtunut jotain, joka muutti tilanteesi ja olosi. Kerrot, että ennen siis oli paremmin ja sitten kaikki muuttui. Mikä sen mahtoi aiheuttaa?
Mutta ehdottomasti varaa aika tai mene terkkarille jo maanantaina. Mitä pikemmin asioihisi saadaan apua, sen nopeammin pääset taas kuntoon.
Aurinkoa päivääsi!
Pappi Elisabet
Voisitko Elisabet vähän auttaa, kun on omatunnon päällä asioita?
Voiko kirkkoon mennä juttelemaan papin kanssa, kuten amerikassa?
Hei
Kyllä meilläkin voi mennä juttelemaan papin kanssa. Voi myös ripittäytyä jos katuu asioita ja haluaa saada puhtaan omantunnon. Esimerkiksi sunnuntaina, siis huomenna, on luultavasti omassa kotiseurakunnassasi, siis kirkossa, messu. Yleensä se on klo 10, mutta kannattaa tarkistaa asia vaikka seurakunnan nettisivuilta. Messun jälkeen voit hakeutua papin juttusille jos hän vaikuttaa sellaiselta ihmiseltä, jolle haluat puhua asioistasi.
Seurakuntasi työntekijät näet myös nettisivuilta. Voit olla yhteydessä pappiin vaikka aluksi soittamalla jos tuo sunnuntain messu ei tunnu hyvältä. Papeilla on vaitiolovelvollisuus ja he osaavat myös opastaa sinua eteenpäin muunlaisen avun piiriin jos sellaista tarvitaan.
Tsemppiä!
Pappi E
Mul oli kans joskus tollanen olo, niinku mä en oiskaan mä. Outoo!