Supersaver.fi - ja pah!

Ja_pah

Momondon kautta haimme halpoja lentoja Lontooseen ja Supersaver.fin tarjous oli halvimpien joukossa. Vähän aikaa arvottuamme valitsimme sen lippujen toimittajaksi - lennot ovat Finnairin. Yritin lukea kaikki toimitusehdot ja lisämaksut tarkkaan, mutta pieleen meni silti. Ensimmäinen yllätys oli, että kaikki halvimmat lennot olivat Economy light -lippuja, vaikka luulin hakevani Economy-lippuja. Onneksi emme oikeastaan tarvikaan kuin yhden matkalaukun kolmeen pekkaan, mutta mielestäni lipputyyppi pitäisi kertoa vähän tarkemmin aikaisemmassa vaiheessa. Mutta ei se mitään, maksetaan lisää.

Menimme siis supersaverin sivuille, ja valitsimme matkan. Kieltäydyimme kaiken maailman lisäpaketeista, jotka eivät luvanneet muuta kuin viedä rahamme. Sitten tuli sen matkalaukun vuoro, hinta edestakaisin 38 euroa. Rasti ruutuun, ja asia on sillä selvä, tai niin luulimme. Maailman yksinkertaisin asia! Sitten vielä pari lisäpakettikieltoa, tekstiviesti-ilmoitukset lisähintaan ja kassalle. Ai, klarnan piti olla ilmainen, mutta siinä onkin hirveät kulut! Verkkopankkimaksu olisi ilmainen, mutta kuka uskaltaa enää Anttilan jälkeen? Eli siis luottokortti, ylimääräiset 7 euroa lisähintaa. Klik ja liput ostettu. Tarkistin että varaus tuli sähköpostiin, tulostin sen ja kaikki hyvin. Ja pah!

Tänään menin varaamaan istumapaikkoja Finnairin sivuilta ja totesin, että matkalaukkua ei mainita missään, lennot kyllä oli varattu. Finnairilta sanottiin, että paperivarausvahvistus mukaan kentälle, niin tietävät, että laukusta on maksettu, heillä ei näy mitään koneella. Tuntien maailman tavat, en todellakaan jätä asiaa tuon paperilapun varaan ja rupea tappelemaan kentällä asiasta, jonka pitäisi olla hyvissä ajoin kunnossa. Olen siis maksanut 38 euroa saamatta sitä, mitä luvattiin.

Laitoin sähköpostia supersaverille tänään, ja jos matkalaukku ei ilmesty varaukseeni, valitan kuluttaja-asiamiehelle. Toista kertaa en halpaan mene, saavat pitää "tarjouksensa" minun puolestani. Ensi kerralla varaan suoraan lentoyhtiön kautta, niin kuin Ryanairilta tähän asti.

3

333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bannia.bannia

      Sellaiseksi se meno on SS:llä mennyt. Vielä pari-kolme vuotta takaperin ostin kaikki lentoni ja majoitukseni SS:ltä. Sittemmin ottivat käyttöön nämä pakolliset lisämaksut ilman takuuta siitä että maksettua palvelua voi saada. SS:n omistajakonsernilla on muuten lähes kymmenen muuta nettimatkatoimistoa. Minä boikotoin niitä kaikkia koska pakolliset lisämaksut ja poikkeustilanteissa saa olla varma että asioiden hoitaminen menee hankalaksi.

    • Ippekätkä

      Minäkin ostin pari vuotta sitten Barcelonan lennot Supersaverin kautta kun lensin kahdella eri yhtiöllä enkä viitsinyt varata kummastakin erikseen, homma toimi hyvin. Yleensä varaan suoraan lentoyhtiöstä ja niin olen tehnyt tässä välissäkin mutta nyt jostain syystä oli kiire varata ja lennot oli SS:n sivulla myytävänä kun taas lentoyhtiön sivulla ei, pieni pelko perseessä varasin lennot ja kaikki oli ok... ainakin vähän aikaa, reilun viikon päästä tuli ilmoitus että lentoyhtiö olikin siirtänyt menolennon niin että lento on perillä iltapäivän klo 15:sta sijaan klo 24:00... no tämähän ei meille käynyt joten pyysin vaihtamaan lentoyhtiötä... ei käy... veloituksetta voidaan vaihtaa saman lentoyhtiön aikaisempaan tai myöhäisempään lentoon jos on tilaa... nooo, ehdotin sitten edellistä päivää ja päivälentoa samalla yhtiöllä, ei käy... en tiedä miksi kun lentoyhtiö myy kuitenkin kyseistä lentoa... No, seuraavaksi ehdotin iltalentoa edellisenä päivänä, saa nähdä kuinka käy, sähköposteihin vastataan ihan pirun hitaasti jonka takia osa lennoista ehtii menemään jo ohi ja joka kerta allekirjoittajana on joku eriniminen Intialainen vai liekö yksi ja sama eri nimillä :D Kaikenkaikkiaan aivan järkyttävän paskaa palvelua ja palvelua ei saa lopulta kuin uhkaamalla että täytyy peruuttaa koko tilaus... josta siitäkin toki veloitetaan 20,- / varaus. Jos tämä homma selviää joskus tämän puljun kanssa niin olen tyytyväinen mutta tähän putkaan en aio sotkeutua jatkossa millään tavalla vaan asioin suoraan lentoyhtiön kanssa, ihan turha sotkea välikättä joka ei halua/ehdi paneutua asioihin. Meillä on myös palvelupaketti jolla ei tunnu saavan mitään muuta kuin että ilmoittavat jos lentoyhtiö muuttaa aikataulua... kaikki muu "palvelu" on vastahakoista.
      Soittaakin yritin asiakaspalveluun joka sekin on vain englanniksi mutta jonotettuani puoli tuntia, luovutin koska olen itsekkin asiakaspalvelutyössä enkä voi notkua linjoilla omilla asioilla. Älkää siis varatko täältä mitään, parhaimmillaan jos kaikki alkup. aikataulun mukaan eikä tule muutoksia tai mitään ylläreitä vaan varataan ja rahastetaan niin homma toimii mutta jos tulee pienikin pulma niin... tilulii....

    • Ippekätkä

      No niin, ei ole tullut vieläkään vastausta mikä lippujen kanssa on tilanne mutta kerran oli liput siirretty edelliselle päivällä kun suostuin muutokseen mutta viikonloppuna oli päivitetty niin että sekä meno- että paluulento oli peruutettu, soitin SS:lle viikonloppuna ja yllätyksekseni melkein heti vastattiin mutta ilo oli ennenaikainen sillä kuulemma järjestelmät oli nurin ja neuvottiin soittamaan parin tunnin päästä takaisin, no en soittanut mutta olin suoraan sähköpostitse yhteydessä lentoyhtiöön ja sieltä nämä olisi varmaan alunperinkin pitänyt ostaa suoraan. Homma hoitui kahdella sähköpostilla ja vastauksen sai nopeasti, kyseessä siis UIA. Opetuksena siis: varaa omatoimimatka suoraan lentoyhtiöltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävä sua j-mies!

      Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦
      Ikävä
      59
      5650
    2. Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa

      Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.
      Maailman menoa
      184
      4587
    3. En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym

      Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v
      Ikävä
      16
      4102
    4. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      52
      3594
    5. Tykkäys ei tarkoita

      yhtään mitään!
      Ikävä
      51
      3561
    6. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      82
      3328
    7. Mitä on tapahtunut myllymäessä ?

      On poliisit Sepänkadulla myllymäessä
      Kankaanpää
      11
      3241
    8. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      42
      3112
    9. Puukotus Lidlissä

      Kuka sai puukkoo Lidlin pihas tänään. Ja kuka oli tekijä?
      Kankaanpää
      32
      2792
    10. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      34
      2371
    Aihe