Kani laihtuu, syö ja juo suuria määriä

salmaa

Hei!

Aion soittaa huomenna eläinlääkärille. Haluaisin kuitenkin kuulla valistuneita arvauksia kanini tilan syystä.

Kani on 8 vuotta vanha. Kesän aikana kanin käytös on muuttunut. Kani on todella vilkas ja se syö ja juo suuria määriä. Ruokakuppi tyhjenee vauhdilla ja juomapulloa saa olla alituiseen vaihtamassa. Kani on laihtunut huomattavasti.

Mainitsemani kolme asiaa (lisääntynyt: vilkkaus ruokahalu juominen) ovat muutoksia kanini käyttäytymisessä. Mikä on syynä käytökseen? Miksi se on langanlaiha?

Ensimmäisenä tulivat mieleen madot, mutta papanoiden seassa niitä ei ainakaan ole.

Kiitos, jos joku kanitietäjä jakaa tietojaan :)

6

1433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varmaankin

      Diabetes

    • talttahampi

      Kyllä tässä ensimmäisenä tulee väkisinkin mieleen sisäloiset. Papanoista niitä ei aina voikaan bongata, ne kun ilmestyvät papanoihin sankoin joukoin vasta madotuksen jälkeen.

      Ensiksi siis lähtisin epäilemään sisäloisia, mutta toki oireet voivat liittyä vaikka mihin muuhunkin, pahimmassa tapauksessa esim. syöpään. Sinne eläinlääkärille sinun nyt on kuitenkin mentävä.

    • salmaa

      Kiitoksia vastauksista! Huomenna tiedän tarkemmin.

    • salmaa

      Ensimmäiseksi eläinlääkäri suositteli matolääkettä (Flubenol, 1.1 ml/vrk, 3 vrk ajan). Aion yrittää. Samaan hengenvetoon hän kuitenkin myönsi epäilevänsä diabetesta tai munuaisten vajaatoimintaa. Näillä tiedoilla mennään eteenpäin.

    • Rohmuni

      Meidän kani söi normaalisti eikä mitään vikaa mutta se vaan laihtui ja kuoli

    • Zedä

      Aloittajan ongelma kuulostaa kilpirauhasen liikatoiminnalta, mut en tiedä esiintyykö sitä edes kaneilla. Joka tapauksessa laihtuva kani heti lääkäriin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      105
      3424
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      84
      3292
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      323
      1976
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      90
      1469
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1266
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1165
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      898
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      132
      850
    9. 46
      793
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      777
    Aihe