Olen 54 vuotias. Kuukautiset jäivät noin vuosi sitten pois paria aivan mitätöntä vuotoa lukuunottamatta. Nyt ne yllättäen alkoivat eilen. Onko muilla vastaavaa kokemusta? Onko normaalia?
Menopaussi
2
297
Vastaukset
- opppppaaaaa
Kuukautiset vuoden täysin pois ja alkaa taas? Minä menisin kyllä gynelle. Varmuus on aina paras.
- kipinkapin
Lääkärikirja Duodecim : Vaihdevuosien jälkeen voi esiintyä ylimääräistä veristä vuotoa. Jos kuukautiset ovat loppuneet ja olleet vähintään vuoden pois ja veristä vuotoa näyttäytyy tämän jälkeen, on aina hakeuduttava tutkimuksiin. Tärkeätä on sulkea pois syövän mahdollisuus.
Oireet
Vuotohäiriö voi ilmetä joko runsaana verisenä vuotona tai ylimääräisenä niukkana vuotona WC-käynnin yhteydessä, yhdynnän jälkeen, jne. Vuoto voi olla kirkasta punaista tai rusehtavaa tai verislimaista. Vuodon määrästä ja kestosta voi lääkäri tehdä päätelmiä oireen syystä. Vuodon lisäksi oireena voi joskus olla alavatsakipuja, virtsakirvelyä tai limakalvojen arkuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa762524Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2842215Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1401186Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �58993- 70898
- 72854
- 106808
- 65807
- 72807
- 71805