Lainavauva

Ihmisenpoikanen

Elikkäs meille tulee ensi kuussa hoitoon hyvän ystäväni alle kahden kuukauden ikäinen vauva ja heidän taaperoikäinen lapsi kun ystäväni aloittaa opiskelun. Ystäväni haluaa äitiysloman ohella että hänellä on joku oma juttu. Jos hän itse kokee että jaksaa paremmin arkea ja on opiskelujen myötä paremmin jaksava äiti niin se hänelle suotakoon.
Itse en olisi raaskinut jättää omia lapsia hoitoon heidän vauvavuotenaan hoitoon, mutta perheitä on niin erilaisia.

Pointtini on se,että ajatus lainavauvasta on ollut ihana kun meille ei enää ole tulossa omia vauvoja. Mutta mitenkäs tämän vauvan kannalta? Olen miettinyt että miten kuukaudessa n.8 päivänä ja 6-7 tuntia kerrallaan vaikuttaa vauvan psyykkeeseen,voiko vauvalle tulla traumoja kun hän on erossa äidistä pitkiäkin aikoja?Pyrin tietysti tarjoamaan lämpöä, läheisyyttä ja turvaa, mutta onko jotain muuta mitä tulisi ottaa huomioon? Haluaisin olla mahdollisimman hyvä hoitaja tuolle pienelle ihmisenalulle. Kertokaa palstalaiset omia kokemuksia jos teillä on ollut pieni vauva hoidossa tai äidit ja isät miten pienen vauvan kodin ulkopuolinen hoito on onnistunut?

2

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dkdkdk

Monissa maissa vauvat menevät kokopäivähoitoon jo 2 viikon ikäisenä, esim. Amerikassa. Monissa Euroopan maissa mennään hoitoon 3 kk:n vanhana.

Kuulostaa siltä, että tiedät mitä olet tekemässä, joten en tarjoa mitään neuvoja.

• Jos lapsella on tuttu lelu kotoa, niin ihan hyvä. Ja tuttu rytmi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 502
      7513
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      230
      2630
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2571
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      160
      1897
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1758
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      3
      1479
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      0
      1357
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      76
      1173
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1158
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1145
    Aihe