Elikkäs meille tulee ensi kuussa hoitoon hyvän ystäväni alle kahden kuukauden ikäinen vauva ja heidän taaperoikäinen lapsi kun ystäväni aloittaa opiskelun. Ystäväni haluaa äitiysloman ohella että hänellä on joku oma juttu. Jos hän itse kokee että jaksaa paremmin arkea ja on opiskelujen myötä paremmin jaksava äiti niin se hänelle suotakoon.
Itse en olisi raaskinut jättää omia lapsia hoitoon heidän vauvavuotenaan hoitoon, mutta perheitä on niin erilaisia.
Pointtini on se,että ajatus lainavauvasta on ollut ihana kun meille ei enää ole tulossa omia vauvoja. Mutta mitenkäs tämän vauvan kannalta? Olen miettinyt että miten kuukaudessa n.8 päivänä ja 6-7 tuntia kerrallaan vaikuttaa vauvan psyykkeeseen,voiko vauvalle tulla traumoja kun hän on erossa äidistä pitkiäkin aikoja?Pyrin tietysti tarjoamaan lämpöä, läheisyyttä ja turvaa, mutta onko jotain muuta mitä tulisi ottaa huomioon? Haluaisin olla mahdollisimman hyvä hoitaja tuolle pienelle ihmisenalulle. Kertokaa palstalaiset omia kokemuksia jos teillä on ollut pieni vauva hoidossa tai äidit ja isät miten pienen vauvan kodin ulkopuolinen hoito on onnistunut?
Lainavauva
Ihmisenpoikanen
2
139
Vastaukset
- Dkdkdk
Monissa maissa vauvat menevät kokopäivähoitoon jo 2 viikon ikäisenä, esim. Amerikassa. Monissa Euroopan maissa mennään hoitoon 3 kk:n vanhana.
Kuulostaa siltä, että tiedät mitä olet tekemässä, joten en tarjoa mitään neuvoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Isä tuomittiin pahoinpitelystä.
Tulikohan oikeudelle nyt ylilyönti? Eihän tuon isän antama kurinpito niin vakavaa ollut. Tuomio olisi ollut aivan ymmärr1762176Norja ottaa öljyrahastoista 40 mrd. Suomen pitäisi ottaa työeläkevaroista
Irtoraha kiertoon, jotta talous saadaan elpymäään. https://yle.fi/a/74-20116257 "Norjan hallitus kasvattaa öljyrahasto3651753Arja Koriseva paljastaa erikoisesta asumisjärjestelystä Pekka-rakkaan kanssa: "Voin ottaa..."
Arja Koriseva viettää tänä vuonna 35-vuotistaiteilijajuhlaa ja kisaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa. Lue Arja Koris81202Mun treffi-ilmoitus
Hei, Ajattelin laittaa tänne oman treffi-ilmoituksen, koska tinder ja muut deittiapit ja palstat eivät ole omalta osalt261083- 701016
- 133885
Mä en kestä näin unta
Missä nukuit vieressäni. Käännyit otit lusikkaan ja kuiskasit korvaani. "Minä rakastan sinua kulta". 💔70870Rita Niemi-Manninen kommentoi yllättäen Aki-miehensä suoritusta Selviytyjissä: "Olisi pitänyt..."
Rita Niemi-Manninen ja Aki Manninen herättävät vahvoja mielipiteitä… Nyt Rita Niemi-Manninen kisaa rankassa tosi-tv-kis6810Nainen, tunnetko sen meidän yhteyden
Tunnetko, kuinka rakkaus sinua koskettaa, kuinka eräs sinua suurella lämmöllä ajattelee? Mitä mietit niinä hetkinä? Onko53745Olet suloisinta mitä tiedän
Kun katsoit minua, en pystynyt katsomaan sinua takaisin koska pelkään että näet mitä sinua kohtaan tunnen. Ihastelen sin21740