Lainavauva

Ihmisenpoikanen

Elikkäs meille tulee ensi kuussa hoitoon hyvän ystäväni alle kahden kuukauden ikäinen vauva ja heidän taaperoikäinen lapsi kun ystäväni aloittaa opiskelun. Ystäväni haluaa äitiysloman ohella että hänellä on joku oma juttu. Jos hän itse kokee että jaksaa paremmin arkea ja on opiskelujen myötä paremmin jaksava äiti niin se hänelle suotakoon.
Itse en olisi raaskinut jättää omia lapsia hoitoon heidän vauvavuotenaan hoitoon, mutta perheitä on niin erilaisia.

Pointtini on se,että ajatus lainavauvasta on ollut ihana kun meille ei enää ole tulossa omia vauvoja. Mutta mitenkäs tämän vauvan kannalta? Olen miettinyt että miten kuukaudessa n.8 päivänä ja 6-7 tuntia kerrallaan vaikuttaa vauvan psyykkeeseen,voiko vauvalle tulla traumoja kun hän on erossa äidistä pitkiäkin aikoja?Pyrin tietysti tarjoamaan lämpöä, läheisyyttä ja turvaa, mutta onko jotain muuta mitä tulisi ottaa huomioon? Haluaisin olla mahdollisimman hyvä hoitaja tuolle pienelle ihmisenalulle. Kertokaa palstalaiset omia kokemuksia jos teillä on ollut pieni vauva hoidossa tai äidit ja isät miten pienen vauvan kodin ulkopuolinen hoito on onnistunut?

2

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dkdkdk

Monissa maissa vauvat menevät kokopäivähoitoon jo 2 viikon ikäisenä, esim. Amerikassa. Monissa Euroopan maissa mennään hoitoon 3 kk:n vanhana.

Kuulostaa siltä, että tiedät mitä olet tekemässä, joten en tarjoa mitään neuvoja.

• Jos lapsella on tuttu lelu kotoa, niin ihan hyvä. Ja tuttu rytmi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 76
      1230
    2. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1214
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      49
      1099
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      1038
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      51
      1015
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      34
      757
    7. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      714
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      56
      673
    9. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      39
      642
    10. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      577
    Aihe