Elikkäs meille tulee ensi kuussa hoitoon hyvän ystäväni alle kahden kuukauden ikäinen vauva ja heidän taaperoikäinen lapsi kun ystäväni aloittaa opiskelun. Ystäväni haluaa äitiysloman ohella että hänellä on joku oma juttu. Jos hän itse kokee että jaksaa paremmin arkea ja on opiskelujen myötä paremmin jaksava äiti niin se hänelle suotakoon.
Itse en olisi raaskinut jättää omia lapsia hoitoon heidän vauvavuotenaan hoitoon, mutta perheitä on niin erilaisia.
Pointtini on se,että ajatus lainavauvasta on ollut ihana kun meille ei enää ole tulossa omia vauvoja. Mutta mitenkäs tämän vauvan kannalta? Olen miettinyt että miten kuukaudessa n.8 päivänä ja 6-7 tuntia kerrallaan vaikuttaa vauvan psyykkeeseen,voiko vauvalle tulla traumoja kun hän on erossa äidistä pitkiäkin aikoja?Pyrin tietysti tarjoamaan lämpöä, läheisyyttä ja turvaa, mutta onko jotain muuta mitä tulisi ottaa huomioon? Haluaisin olla mahdollisimman hyvä hoitaja tuolle pienelle ihmisenalulle. Kertokaa palstalaiset omia kokemuksia jos teillä on ollut pieni vauva hoidossa tai äidit ja isät miten pienen vauvan kodin ulkopuolinen hoito on onnistunut?
Lainavauva
Ihmisenpoikanen
2
255
Vastaukset
- Dkdkdk
Monissa maissa vauvat menevät kokopäivähoitoon jo 2 viikon ikäisenä, esim. Amerikassa. Monissa Euroopan maissa mennään hoitoon 3 kk:n vanhana.
Kuulostaa siltä, että tiedät mitä olet tekemässä, joten en tarjoa mitään neuvoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2464041Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232317Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411481
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37940- 77939
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127937Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8857J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62780