Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Primeran (P12 2005 farmari) takaluukku ei aukea

Constipation

Osaisiko joku antaa vinkkiä.
Takaluukku ei siis aukea kauko-ohjaimella eikä ovessa olevalla avauspainikkeella. Ei myöskään kuulu mitään ääntä, että lukon avaava pieni sähkömoottori edes yrittäisi avata lukkoa. Lukon saa siis auki ryöminällä takakonttiin ja avaamalla sen käsin.
Olen lukenut aiempia keskusteluja tästä aiheesta ja yleensä syy on ollut mikrokytkin. MInulla kuitenkin ajotietokonneelle tulee ilmoitus "door open" kun takaluukku/lukko on auki ja samoin jos koneen käydessä yrittää takaluukkua avata, nin tulee piippaukset ja ilmoitus, että ei voi avata käynnissä ollessa. Avasin mikrokytkimen ja näytti ihan hyvältä eli oli vielä tehtaan vaseliinit sisällä.
Eli tästä päättelen, että lukossa oleva pieni sähkömoottori, joka lukossa olevien rattaiden avulla pyöräyttää lukon auki, olisi hajonnut. Lukko aukeaa rataita käsin pyörittämällä.
JA SITTEN KYSYMYS: Miten tuon sähkömoottorin voisi testata joko toimivaksi tai toimimattomaksi? Olen yrittänyt sitä suoraan akusta piuhojen avulla saada pyörimään, mutta mitään ei tapahdu. Lukkoon tulee liittimen kautta 4 sähköpiuhaa ja arvaamalla yritin liittää lukon vastaavia akkuun. Sen lukkoon tulevan liittimenkin olen putsannut eli siinäkään ei pitäisi olla vikaa.
Lukko maksaa reilusti yli 100e eli ei viitsisi huvikseen sitä ostaa ja sen saa vain alkuperäisosana. Tai mahdollisesti tietysti jostain purkaamosta, kunhan olisi varma, että se on rikki.
Vai olisiko syy kuitenkin joku muu ...

4

514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piilovika

      Ennen hutkimista, tarkka tutkimus?

    • jannep68

      Mulla sama vika,yritän ostaa jostain halvalla.Miten saat takakontin kautta luukun auki?

    • eisiinämuuauta

      - vaihda autoa

    • Peteye

      Onko tähän tullut ratkaisua? Samat oireet ja hain purkamolta toisen lukon, mutta kiinni on ja pysyy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1466
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe