Onko sellaisia liesituulettimia, jotka vain asennetaan seinään ilman yhteyttä mihinkään hormiin?
Liesituulettimen asentaminen
5
174
Vastaukset
- ei_mitään_tuskaa
Melkein kaikki liesituulettimet saa varustettua ns. aktiivihiilisuodattimella, jonka kanssa hormiliitäntää ei tarvita. Monia design himmeleitä (esim. ne valaisimen näköiset, katosta ripustettavat) ei edes saa liitettyä hormiin, vaan ne ovat aina/vakiona näitä suodattimella varustettuja.
- Tietämätön1
Kiitos vastauksesta!
- InsinööriX
Useimmat liesituulettimet käyvät sellaisenaan sekä hormiliitäntään että ns. kierrättäviksi. Kierrättävänä ne täytyy varustaa rasvasuodattimen lisäksi vielä aktiivihiilisuotimella. Tällöin liesituuletin siis laitetaan hormin sijasta puhaltamaan ilma säleikön tms. kautta takaisin keittiöön. Suodattimet on pestävä 2-3 kuukauden välein, jos liettä käytetään aktiivisesti.
Etuna kierrättävällä liesituulettimella on, että se ei sotke talon ilmanvaihtoa eikä esim. ikkunaa tarvitse avata sen käytön ajaksi. Haittana taas on, että se ei poista keittämisestä aiheutuvaa kosteutta eikä suodattimista huolimatta poista kaikkea rasvankäryjä.- Tietämätön1
Kiitos tiedoista!
- Mietintää
Asumme kerrostalossa ja keittiöremppa tulossa. Talon hormistoon ei saa liesituuletinta liittää, joten ainoa vaihtoehto on laittaa aktiivihiilisuodatin ja ilma palautumaan huoneeseen. Asennetaan hormiputki kohti kattoa ja puhallus yläpeitelevyyn asennetun "luukun" kautta takaisin keittiöön.
Toinen vaihtoehto on ilman hormiputkea ostaa akt.hiilisuodatin-liesituuletin, jossa itsessään on ilman ulostuloreiät etuosassaan. Näin liesituulettimen yllä olevan kaapin saa hyötykäyttöön. Tämä meillä nyt käytössä ja on ihan toimiva, mutta joudumme rempan yht. vaihtamaan leveämpään malliin.
Hormiputki ja l.tuulettimen kone vie yläkaapista tilaa. Eteen mahtuu vain maustehyllyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1125825Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323927- 823332
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182946Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2501997Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871963- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui391685Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881529