heips!!
ollaan lähdössä Kap Verdelle marraskuussa. Epäselvää pitääkö olla keltakuumerokote matkaa varten??
Rokotteet matkaa varten
6
470
Vastaukset
- eitarvitse
Ei tarvitse
- piumiu
niin vähän arvelinkin ,kiitti vastauksestasi.
- Myös_rokotuksia_miettivä
Me olemme myös lähdössä Cap Verdelle marraskuussa. Löysin terveyskirjaston sivuilta tiedon, että Suomesta tulevat eivät tarvitse todistusta keltakuumerokotuksesta, koska kyseistä tautia ei esiinny Suomessa. Jos matkustaa Cap Verdelle sellaisesta maasta, missä keltakuumetta on, niin silloin tarvitaan todistus rokotuksesta.
Itse mietin parhaillaan, että mitä rokotuksia pitäisi ottaa ennen matkaa vai onko se tarpeetonta.
Oletteko te muut, jotka olette siellä olleet tai olette sinne lähdössä, ottaneet matkaa varten jotain rokotuksia? Ja jos, niin mitä? - rokot
Hebatiitit meillä koko perheellä kunnossa, muita rokotteita ei Kap Verdeen otettu.
- Rokottajanurse
Perustokotukset kannattaa olla voimassa eli ne mitä lapsena kaikille Suomessa tarjotaan. Sekä a-hepatiitti. Toki kannatan ottamaan samantien sekä a-että b-hepatiittirokotteen (twinrix), koska hinnassa ei suurta eroa ole. Aikuisten kannattaa tarkistaa, että jäykkäkouristustokotus (tetanus) on voimassa. Se täytyy uusia 10 vuoden välein.
- Rokottajanurse
Muita rokotuksia ei siis tarvitse ottaa kap verdelle. Ja noikin on vapaaehtosia tietenkin. T. Sama
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1225867Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744951975Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk251325Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111253Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861113Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481015- 64981
- 65921
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll59905Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.24894