Loivan rinteen mallit

Moppi

Mistä talomalleista löytyy ns. loivan rinteen malli (tarkoittaa muutaman askelen eroa lattiatasoissa osassa taloa)? Olemme kahlanneet netissä hiirisormi krampaten, tuloksena yhden käden sormin laskettava määrä talomalleja. Muuten mieluisa tontti on jo olemassa ja toiveena puutalo n. 120-140 m2. Kovin syvää kaivantoa ja kellaria emme halua. Vai miten olette ratkaisseet tasoeroja?

17

8183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raksalainen

Meillä valmistuu piakkoin loivan rinteen talo, joka on asuinpinta-alaltaan 170m2. Talopaketti on Kastellilta. Kastellilta on ainakin ilmestynyt uusi rinnemallisto, jossa on muistaakseni useitakin loivanrinteen taloja. Meidän Kastelli ei löydy mistään kirjoista, vaan on se itse suunniteltu. Meillä tasoeroa on 60 cm. Ilman kellaria. Täyttöihin menee rahaa, mutta eipä se kellarin tekeminenkään ilmaista huvia olisi ollut. Meidän tontille olisi hyvin käynyt kellarillinen talo, mutta emme sitä halunneet. Täyttöä vaan ja upeita tukimuureja.

• Manu

Vähissähän nuo mallit on. Kastellilla tosiaan on ihan oma rinnemallikuvastonsa, Herralallakin muutama. Meillä sopivaa ei kuitenkaan löytynyt, vaan piti laittaa suunnittelutoimisto töihin.

• Manu

Missä päin asutte? Kastellilla on Hyvinkäällä
      sunnuntaina yhden yksilöllisesti suunnitellun loivan rinteen talon näytös 16.1. klo 11-15

Katso Kastellin sivulta.

• Moppi

Hyvinkäälle on vain 35km!

• Raksalainen
        Moppi kirjoitti:

Hyvinkäälle on vain 35km!

tuota Hyvinkäällä esittelyssä ollutta loivan rinteen taloa?? Mitä mieltä? Tiedän talon.

• Manu
        Raksalainen kirjoitti:

tuota Hyvinkäällä esittelyssä ollutta loivan rinteen taloa?? Mitä mieltä? Tiedän talon.

Me kävimme katsomassa talon. Pohja oli meidänkin tarpeisiimme hyvä ja pintamateriaalit makuasia. Kyllä noita taloja katsomalla nopeasti näkee, mitä omaansa haluaa ja mitä ei.

• Raksalainen
        Manu kirjoitti:

Me kävimme katsomassa talon. Pohja oli meidänkin tarpeisiimme hyvä ja pintamateriaalit makuasia. Kyllä noita taloja katsomalla nopeasti näkee, mitä omaansa haluaa ja mitä ei.

että pohja miellytti. Se on muuten meidän kynällä piirretty. Muutetaan muutaman viikon kuluttua. Niinkuin kirjoitit sisustusmatskut makuasia. Me tykätään kyllä kovasti.
        Onnea suunnitteluun!

• Manu
        Raksalainen kirjoitti:

että pohja miellytti. Se on muuten meidän kynällä piirretty. Muutetaan muutaman viikon kuluttua. Niinkuin kirjoitit sisustusmatskut makuasia. Me tykätään kyllä kovasti.
        Onnea suunnitteluun!

Olisi vaan omakin jo tuossa vaiheessa, vaan vasta tällä viikolla alkaa suunnittelija hommiin. Hyvinkään reissulla varmistui, että 60 sentin porrastus on paras. Niin että kiitos vaan, ja hienohan se oli.

• Raksalainen
        Manu kirjoitti:

Olisi vaan omakin jo tuossa vaiheessa, vaan vasta tällä viikolla alkaa suunnittelija hommiin. Hyvinkään reissulla varmistui, että 60 sentin porrastus on paras. Niin että kiitos vaan, ja hienohan se oli.

Me ostettiin paketti viime tammikuussa ja toukokuussa se tuli tontille ja kohta siis muutto. Aika mennyt loppuen lopuks tosi nopeesti, tosin ei ole paljon tarvinnut muuta harrastellakaan.

Meistäkin 60 cm oli sopiva. Näyttöön ei keretty kiinnittämään portaita, mutta siihen tulee kolme askelmaa. Suunnitteluvaiheessa kävimme katsomassa myös 90 cm pudotuksella olevaa, mutta se oli meistäkin liikaa.

Kastellia jos harkitsette, niin suosittelen. Meillä mennyt Kastellin kanssa kaikki tosi hyvin! Siksihän annettiin niiden esitelläkkin.

Mukavaa suunnittelu- ja rakentamisaikaa!!

• Moppi
        Raksalainen kirjoitti:

Moppi (anopista väännetty nimimerkki) ei itse ehtinyt Hyvinkäälle, mutta 'nuoret', jotka taloa itse asiassa haaveilee, kävivät. Niitä portaita nekin pähkäilee. Jossakin esitteessä on aivan kamala kuva ruokailuryhmästä portaiden yläpuolella. Tuolirivi ehkä vaaksan verran portaasta. Missä turvallisuus?

Kaikkien polveilevien vinkkeleiden jälkeen selkeä suorakaide taitaa viedä voiton. On ehkä edullisinkin? Mutta sanokaas, miten paljon voi rinnettä korjata pelkästään sokkelia kasvattamalla? Tiedän kyllä, et korkea sokkeli on ruma, mutta tän tontin rinne on aika loiva. Tarttis varmaan vähän mittailla...

• Manu
        Moppi kirjoitti:

Moppi (anopista väännetty nimimerkki) ei itse ehtinyt Hyvinkäälle, mutta 'nuoret', jotka taloa itse asiassa haaveilee, kävivät. Niitä portaita nekin pähkäilee. Jossakin esitteessä on aivan kamala kuva ruokailuryhmästä portaiden yläpuolella. Tuolirivi ehkä vaaksan verran portaasta. Missä turvallisuus?

Kaikkien polveilevien vinkkeleiden jälkeen selkeä suorakaide taitaa viedä voiton. On ehkä edullisinkin? Mutta sanokaas, miten paljon voi rinnettä korjata pelkästään sokkelia kasvattamalla? Tiedän kyllä, et korkea sokkeli on ruma, mutta tän tontin rinne on aika loiva. Tarttis varmaan vähän mittailla...

Meillä tontilla kävi suunnittelufirman edustaja tekemässä tonttikatselmuksen. Tontti on loivassa ( vajaan 50 metrin matkalla pudotusta on reilut pari metriä) rinteessä ja olisihan sille tasamaan talonkin rakentanut. Suorakaide tasamaalle on toki kaikkein edullisin, mutta sitä ei kuitenkaan haluttu. Suunnittelutoimiston edustaja pystyy kyllä sanomaan miten paljon sokkelia pystyy/kannattaa kasvattaa.

• Insinööri

Kannattaa ottaa yhteyttä minun laiseen alan opiskelijaan joka piirtää sen toiveitten mukaan pilkka hintaan. Sit ei kun porukka pystyyn ja tekemään.Niin se vaan menee. Ja saa päättää misssä se sauna on mikä huone minkäkin kokoinen.

• ensin

kirjoittamaan. Pienet näppivirheet ymmärtää, mutta yhdyssanat ja kielioppi ei näytä olevan hallussa. Ei taida kelvata noi sun kuvat rakennusvalvontaan, vaaditaan vähän ammattitaitoakin.

• Moppi
        ensin kirjoitti:

kirjoittamaan. Pienet näppivirheet ymmärtää, mutta yhdyssanat ja kielioppi ei näytä olevan hallussa. Ei taida kelvata noi sun kuvat rakennusvalvontaan, vaaditaan vähän ammattitaitoakin.

...kannustuksesta 'insinööri' ja varsinkin 'Mr.Perfection' (tämä elämähän on yhtä tositeeveetä, jossa toisten mollaamisesta saa pisteitä). Ensikertaa rakentava on kuitenkin kirjaimellisesti ekaa kertaa näiden asioiden edessä, eikä neuvot ole koskaan pahitteeksi. Toisekseen kynä ja vasara harvoin pysyvät yhtä hyvin kädessä.

• Nimetön
        ensin kirjoitti:

"Ei taida kelvata sun kuvat rakennusvalvontaan". Itsellä ei minkäänlaista koulutusta/ammattitaitoa, mutta hyvin ovat kuvat kelvanneet-ihan itsetehtyinä. Itse hankittua tietämystä toki on ja silläkin on mennyt kuvat läpi. Toki nimmarin tänä päivänä saa hakea inssiltä.

• tollero

kun ei mistään löytynyt sopivaa. Vaan tuli hyvä! Eikä hintakaan ollut kalliimpi kuin kuvaston valmis valikoimassa. Valikoima on todella suppea!

• penmus

rakennettiin sellainen 5.v sitten , Torniolainen Mittava-talo Oy, samanlainen ratkaisu kuin Kastellilla eli kappaletavarasta ei elementti... ja Lapin Pellon Puun puusta, siksi päädyttiin ko malliin. Oltu tyytyväisiä, oli vähän vaikea rakentaa kun vertaa perus mökkiin....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe