Olemme aikeissa rakennuttaa taloa mutta yksi asia mietityttää...
onkohan talon koko meille sopiva? Huoneistoala 115m2 , kerrosala 139m2...
meitä perheessä minä, mieheni ja 2 lasta...
Mitä ootta mieltä? Talossa 3mh. oh. k. khh. wc .kh. tekn.
onko sopiva?;/
6
150
Vastaukset
- hupivoki
Itse sen kai tietää paremmin, kannattaa kysyä vastaavan kokoiselta perheeltä kuinka tila riittää... Myynnin kannalta varmaan 4makkari voi olla parempi?.. Tai tosiaan yläkertavaraus voi olla hyvä...
Ja sekin totta ihminen tottuu mihin vain:) - jotain.tolkkua
Meillä on 96 m2 huoneistoalaa ja samankokoinen perhe. Tilaa on ollut riittävästi, nyt kun on 2 asukasta niin neliöitä on turhan paljon. Talossa on 2 makuuhuonetta ja takkahuone joka oli vanhempien makuuhuoneena kun lapset oli vähän isompina vielä kotona. Ennen aikaan aravamääräyksien mukaisen talon huoneistoala 5 henkiselle perheelle oli enintään 119,5 m2 joka on sopiva koko. Nykyään 1 lapsen perhe monesti pitää alarajana 150 neliötä. Talon myyjät vie tietämättömiä talon ostajia kuin litran mittaa.
- NickNailer
Minun mielestäni 4-henkisen perheen mukavan kesämökin koko on 100 m2 ja okt:n 160 m2. Tuo nyt jää siihen väliin.
Asia riippuu monesta tekijästä. Itse ole yli 190 cm ja muutenkin kookas, joten haluan tilaa ympärilleni. Jos tontille mahtuu muita rakennukisa, esim varastoja, voi päärakennus olla pienempi, Raha on ratkaiseva tekijä. Rakentaminen on peijakkaan kallista puuhaa, varsinkin ja aivan erityisesti Suomessa. Tosi kuivan tilan lisäneliöt ovat suhteellisen edullisia. Märkätilat ja keittiöt ovat kalliita. Tontti on myös rajaoittava tekijä. Tontille mahtuu tietty massa. Kaavamääräykset saattavat asettaa paljonkin rajoituksia.
Kokokäsitykset riippuvat ajankohdasta. Omat vanhempani miettivät kuumeisesti yli 50 vuotta sitten, pitäisikö rakentaa 220 m2 vai sittenkin 260 m2 talo. Päätyivät ensimmäiseen, koska naapuri ei antanut lupaa rakentaa lähemmäs rajaa. Kukaan ei olisi siihen aikaan edes miettinyt 100 m2 rakennusta. Todellinen elintaso näyttää puolittuneen!- ai.ei.lennä.pitemmälle
Sossun elätti pääsee taas vauhtiin. Nimimerkin suojassa on hyvä huudella. Kannattaisi hioa mielikuvitusta vieläkin hurjempaan lentoon.
- 330neliöö
Isolla miehellä on oltava iso tontti. Hehtaarilla mahtuu jo hyvin kääntymään.
- Kurkkima
Jokainen tekee omanlaisensa kodin ja toisaalta käykää talonäyttelyissä katsomassa taloja ja miettikää minkäkokoista tarvitsette
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64205Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1152536Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J681068Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?198984- 39942
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38901- 47884
- 36846
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119825Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35802