tiukan seulan läpi uudeksi autoksi on vielä 3 autoa 1 niistä mondeo.. nyt kaikki uuden mondeon omistajat kehukaa ja haukkukaa vapaasti autoanne sillä fortia en ole ennen omistanut ja 2 muuta vaihtoehtoa on mazda 6 ja mazda cx-5..
uusi mondeo kokemuksia
30
2434
Vastaukset
- jfjfhjfhhjfdg
Nykyinen vaan jo hiukan vanhanaikainen kun julkistus pahasti viivästyi.Ajo-ominaisuudet myös takapakkia mistä ihmettelyt.Jatkuvat sähköviat taas edellisen mallin yhteydessä sai vaihtamaan toiseen merkkiin.
- provollevastailen
"Ajo-ominaisuudet myös takapakkia mistä ihmettelyt.Jatkuvat sähköviat taas edellisen mallin yhteydessä sai vaihtamaan toiseen merkkiin. "
Kummasti autolehdet ja OIKEAT käyttäjät ovat kanssasi erimieltä! Ajoominaisuudet ovat vielä edellistä mallia paremmat, jos renkaat eivät ole valikoiman matalimmat ja leveimmät(niinkuin joka merkillä)!
Sähkövikoja en ole huomannut, enkä edes kuullut? Mitä sähkövikaa Mondeossasi oli?
- mondeomies2016
Hiljaisempi kuin edellinen korimalli ja parempi ajaa,kun otin hieman kapeammat renkaat! Tilaa on hyvin lapsiperheelle, 4kiekkokassia mahtuu hyvin farkun takaluukkuun. Aktiivinen vakionopeussäädin, kaistanpito avustin, pakkikamera ja kuolleenkulman valvonta loistavia lisävarusteita. Sync toimii hyvin, vaikka keskutelupalstoilla aina haukutaan?! Pankkikameran näyttö on hyvä ja selkeä.
- 43643634
Mazda on kyllä tekniikaltaan paljon luotettavampi, ainakin päihittää vähävikaisuus-tutkimuksissa Fordin mennen tullen. Fordissakin koneet kestää vain koska Duratecit perustuvat Mazdan suunnittelemaan koneeseen.
Mazdan jälleenmyyntiarvokin on parempi, kuten tuossa toisessa keskustelussa todetaan, Fordien jälleenmyynitarvot aika heikkoja herkkävikaisuuden takia.
Ruosteen osalta molemmat vaativat suojauksen, 2000-luvun alun Mondeotkin yhtä pahasti ruostuneita kuin ekat Mazda kutoset.- Ei_enää_ikinä-Mazdaa
Kyllä Ford on luotettavampi ollut aina kuin Mazda, tuo japanin mosse!!
Katoppas ihan piruuttaan esim.nettiautosta käytettyjen hintoja!!
Kyllä Mazdalla putoo arvo ku lehmän häntä ja käytettyä on vaikea myydä! Mazda kärsii myös edelleen ruostevioista, toisin kuin Ford on selvinnyt niistä jo yli 10v.sitten!!
Durateciä ei Mondeoon enään saa, vaan se on korvattu loistavilla Ecoboost moottoreilla!! Mazda taitaa niin vanhaa tekniikkaa vielä käyttää?!?
Tässä muuten tietoa ko.koneesta "Duratec on sarja FORDin valmistamia rivi-4, rivi-5 sekä V6 -moottoreita, joita on käytetty Fordin, Mazdan, Aston Martinin, Volvon, Caterhamin, Morganin, Tigerin ja Ginettan autoissa, sekä myös Cosworthin toimesta." - 4364634
Ei_enää_ikinä-Mazdaa kirjoitti:
Kyllä Ford on luotettavampi ollut aina kuin Mazda, tuo japanin mosse!!
Katoppas ihan piruuttaan esim.nettiautosta käytettyjen hintoja!!
Kyllä Mazdalla putoo arvo ku lehmän häntä ja käytettyä on vaikea myydä! Mazda kärsii myös edelleen ruostevioista, toisin kuin Ford on selvinnyt niistä jo yli 10v.sitten!!
Durateciä ei Mondeoon enään saa, vaan se on korvattu loistavilla Ecoboost moottoreilla!! Mazda taitaa niin vanhaa tekniikkaa vielä käyttää?!?
Tässä muuten tietoa ko.koneesta "Duratec on sarja FORDin valmistamia rivi-4, rivi-5 sekä V6 -moottoreita, joita on käytetty Fordin, Mazdan, Aston Martinin, Volvon, Caterhamin, Morganin, Tigerin ja Ginettan autoissa, sekä myös Cosworthin toimesta.""The L-series is used by Ford as their 1.8L to 2.5L 'Duratec' world engine." https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_L_engine
Toki Ford valmistaa ne omat koneet mutta Mazda on suunnitellut ne alunperin koska Mazdan moottoriosaaminen on vähän parempaa luokkaa kuin Fordin. Mazdakin ainoana on onnistunut tekemään vähäpäästöisiä vapareita pienellä kulutuksella, muut joutuu sortumaan herkkävikaisiin pikkuturboihin, tämä näkyy myös vikatilastoissa, vaparimerkit selvästi kärjessä vähävikaisimpana.
Tässäkin hyvä esimerkki kuinka vaativia Mazdan uudet koneet ennätyskorkeilla puristuksilla on suunnitella https://www.youtube.com/watch?v=K4ecgKu26-M
Ford joutuu käyttämään vanhentunutta tekniikkaa eli turboa kun osaaminen ei riittänyt vähäpäästöisiin vapareihin.
"As of 2010, Ford is introducing a GDI turbo variant of the Mazda LF engine design as the EcoBoost 2.0L,"
Ecoboostitkin perustuu Mazdan koneisiin ainakin isommissa koneissa.
Miksi Ford on sitten luotettavustilastojen häntäpäässä ja Mazda aina kärjessä?
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/auto-bild-listasi-laadukkaimmat-automerkit-volkswagen-ja-ford-romahtivat/5608896
http://www.hs.fi/autot/a1305994672044
Ja ainoastaan eka mazda6 ruostui helposti kuten samanikäiset Forditkin ruotuivat pahoin.
Ford kuski puhuu taas pelkkää puppua jonka on keksinyt omassa päässä. - tässävinkki
Se on muuten Fordin moottori tuo duratec, mutta Mazdalla on siitä oma versionsa!
"AJ/MZI - 2.5 L and 3.0 L V6 - The Mazdas version of the Ford Duratec DOHC V6. The 3.5 L MZI is the Ford Cyclone engine."
Aika turhaa alkaa edes arvuutella kumman ottaa, jos haluaa huolettoman Ford..jos haluaa ruostetta,vikoja ja huonon ajettavuuden halvalla Mazda! - En_ole_kuullut
Ei_enää_ikinä-Mazdaa kirjoitti:
Kyllä Ford on luotettavampi ollut aina kuin Mazda, tuo japanin mosse!!
Katoppas ihan piruuttaan esim.nettiautosta käytettyjen hintoja!!
Kyllä Mazdalla putoo arvo ku lehmän häntä ja käytettyä on vaikea myydä! Mazda kärsii myös edelleen ruostevioista, toisin kuin Ford on selvinnyt niistä jo yli 10v.sitten!!
Durateciä ei Mondeoon enään saa, vaan se on korvattu loistavilla Ecoboost moottoreilla!! Mazda taitaa niin vanhaa tekniikkaa vielä käyttää?!?
Tässä muuten tietoa ko.koneesta "Duratec on sarja FORDin valmistamia rivi-4, rivi-5 sekä V6 -moottoreita, joita on käytetty Fordin, Mazdan, Aston Martinin, Volvon, Caterhamin, Morganin, Tigerin ja Ginettan autoissa, sekä myös Cosworthin toimesta."että oikeissa Aston-Martineissa olisi muita kuin V8 tai V12 koneita. Cygnet ei ole oikea Aston-Martin.
- elokuu20
ota hyvä ihminen se mazda kun osaat sen kirjoittaakin oikein.
- Aitoford
Onhan Ford auto matsan rinnalla. Madsan jos otat et pääse siitä eroon kukaan ei huoli sitä käytettynä eikä velka lopu koskaan kun jatkuvasti seisoo korjaamolla.
- Hullukooot
No Mazda on auto Fordin rinnalla
- EiHyviäVaihtoehtoja
Ihan rehellisesti sanottuna, jos nuo on vaihtoehdot, niin taitaa olla ihan sama minkä otat. Yksikään ei ole oikein hyvä.
- Selvääpässinlihaa
No mikä se hyvä sit ois?... kerro!
Ei ainakaan volsussa,skoda, Audi ynnä muut vai paskat.
Niin oon ne omistanut, kuten myös Fordin ja mazdan
Ehdottomasti Mazda, luotettavin, ihan yhtä hyvä ajaa kuin Ford. - voivoiprovoooooo
Hahahahhahahahahahhahah!!!
Yhtä hyvä ajaa!???! Menehän nyt mazda myyjä nukkumaan!! Masukan ohjaus on VIELÄ HUONOMPI kuin Toyotan ja Hondan. Sehän on japanilaisista kaikkein huonoin merkki, siksi sen myyntikin on olematonta!! - ruostekukkiapukkaa
Selvääpässinlihaa kirjoitti:
No mikä se hyvä sit ois?... kerro!
Ei ainakaan volsussa,skoda, Audi ynnä muut vai paskat.
Niin oon ne omistanut, kuten myös Fordin ja mazdan
Ehdottomasti Mazda, luotettavin, ihan yhtä hyvä ajaa kuin Ford.Niin, no jos nyt sokea on (ei näkyvä ruoste haittaa), eikä tunne vetoa lattian ruostereikien kautta, niin kai sillä mazdallakin voi matkaa taittaa. Kuutonenhan on oikein kuuluisa siitä, että ruostuu jo alle vuodessa, siis pahasti.
- fordeiooauto
No mazdalla oli kuten fordillakin 2000 luvun alussa kovasti ruostuvat mallit, kyllä ne forditkin ruostuivat vuodessa
Mazda6 ei häviä testissä mondeon ajettavuudelle, kuten esimerkiksi.autobildin vertailun tuloksista nähtiin, luotettavuus on ihan eri tasoa kuin fordilla...
Et tunnu seuraavan automaailmaa, käännäppä kalenterista oikea vuosiluku.... - ihastunumies
Ajoin tänään appiukon viikon vanhaa mondeoo ja ihmettelin miten hiljainen se on ajossa!!! Paljon hiljaisempi kuin edellinen korimalli tai oma V70!!? Luulen että siinä on tuleva automallimme, kun vaihto on ajankohtainen..lapsia ihmetytti taka turvavöiden airbagit ja handsfree takaluukku! :)
Kääntyviä ja mukautuvia ajovalojakin olisi kiva päästä kokeileen... - SusiKokoAuto
Paskat valot lyhyillä ei tee mitään ja pitkillä kumma musta aukko valokeilan lopussa.
- tasaväkistä
Olettaisin, että päätyipä aloittaja mihin vain noista kolmesta vaihtoehdosta, niin eiköhän ne ole melko harmittomia kokonaisuutena ja kestävyydeltään.
Ehkäpä oleellisin pointti on moottorivalinta, joka saattaa sitten vaikuttaa lopputulemaan.
Tai jos auomaatilla haluaa, niin kannattaa selvitellä ko. laatikoiden kestävyysmainetta.
Pienet EcoBoostit & muiden valmistajien vastaavat, joista on revitty kovasti tehoja, ei lupaa kestävyyden kannalta hyvää vanhenemista kun kilometrejä alkaa karttua. Ovat myös kulutuksen suhteen herkkiä ajotyylille, eli kulutus nousee melko herkästi.
Tuokin on nykyisne päästöpolitiikan varjopuolia johon myös käyttömaksujen määrityksillä koetetaan suorastaan pakottaa lukuisissa maissa.
"Auto Bild Suomi: Moottorivikojen määrä kasvanut, uusilla pienillä turbokoneilla mahdollisesti osuutta asiaan"
"Liebigin mukaan niin sanottu downsizing eli tässä polttomoottorien iskutilavuuksien pienentymiskehitys on saattanut heikentää moottorien kestävyyttä, ”koska esimerkiksi mäntien materiaali kuluu ennenaikaisesti korkeiden termisten ja mekaanisten kuormitusten seurauksena”. "
- http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001254460.html
Kaikki kolme vain koeajamaan ja puntaroimaan valintaa sen pohjalta. - helppoValintaNoista
Fordin ottaisin noista vaihtoehdoista. Mazda on paras japanilainen ajoltaan, mutta ei pärjää Fordille.
- SkodaSimo
Mulla rupee seisoon.
- Ja_mua_rupes
kakittamaan.
- AkuAnkanAuto
Mitä tekin vitun maalaiset autoista ymmärrätte? Tehtaat, jotka ovat vuosikymmeniä valmistaneet ja suunnitelleet autoja, varmasti sen osaavat. Sitten joku vitun Terskanperän jurpo on tietävinään autoista enemmän kuin sen valmistaja. Hypätkää nyt akuankat junan alle. Onko teillä edes mopokorttia?
- ViluOnAamusin
Jokohan se vebasto toimi voin sanoa että ei toimi.eikä tule toimimaan koskaan.
- Premiumisti
Tuolla jo aiemmin kinasteltiin noista arvon säilymisistä. Ei varmaan Ford siinä ihan kärkipäässä ole, mutta taatusti se arvonsa säilyttää paremmin kuin yksikään japanilainen merkki. Jos haluaa auton ostaa pelkästään sillä perusteella, mikä säilyttää arvonsa parhaiten, on ainoat vaihtoehdot saksalaisia.
Meillä on uusi Focus 125 hv A6, vm. -16. Itse olen yllättynyt, kuinka hyvän ajopelin ovat tuosta saaneet, joten Mondeo lienee todella kelpo peli. Toisena autona meillä on Passat variant 2.0 tdi dsg6 vm. -15, joka vaihtuu keväällä uuteen, näissä VW-konsernin autoissa arvo on säilynyt kuluttajan kannalta jopa ällistyttävän hyvin. Toki, kun paljon ajava tarvitsee autoon muutakin kuin kumimatot, niin hankintahinta on sitten sitä "saksalaista" luokkaa, mutta onpahan ominaisuudetkin kohdallaan, niin itseni, kuin kaikkien testienkin puolesta.
Jos vaihtoehtonasi ovat jyrkästi mainitsemasi merkit/mallit, niin pitkän ajokokemuksen (70 tkm vuodessa, tienpäällä yli 30 vuotta ) omaavana sanon, ilman muuta mondeo.
Ps. Mazda "kutosiakin" on tullut ajettua loppuun 3 kpl ja tuota "vitosta" olen ajanut "kutosen" ollessa huollossa, niin aika paljonkin, joten kirjoittamani ei ole pelkästään sitä kuuluisaa mutua. Enkä koskaan rakastu mihinkään merkkiin tai malliin, vaan faktani ovat ainoastaan kokemusperäisiä. - Roikaa.Roikaa
Foordin omistajat saa yllätys joululahjan? koskee uusia Mondeoita,kun tauluun herähttää 150thkm.
- Alapallo
Ja sadassakuudessakympissä koko alatukivarsi.
- kovaan_ajoon_luotu
Koko alatuenta mitä? Eipä ainakaan itsellä vielä. -14 mallinen motukka ecoboosterin koneella. reilussa 2v tullut ajettua 169tkm ja lisää tulee minkä kerkeää. Huolloissakin säästää kun 20tkm huoltoja tulee vuodessa 3 kertaa, eivät tarvitse tehdä ihan kaikkea valohoitotutkimuksia korille. 250tkm:n kohdilla ajattelin tämän vaihtaa uudempaan eli joskus ensivuonna tai sitten juuri ennen jakopäänremonttia eli 200tkm.
Voisihan se hiljaisempikin olla, mutta rengastuksella on yllättävän suuri vaikutus sisämeluun. - Kärsimysten.Vankkuri
Alapallo kirjoitti:
Ja sadassakuudessakympissä koko alatukivarsi.
Ja taas uusi vika valot sekosi siis ledit,pyydän anteeksi kymppitienkulkijoilta eilen ne lyhyet oli kuin pitkät,ja sumuvaloilla ajoin mitä näin,tosin ne ovat koristevalot.
- parastatoivoen
Ainakin hiljaisuus ja erinomaiset ajo-ominaisuudet ovat Mondeon suurimmat valtit.
Ihan oikeasti nautinto ajaa piiitkiäkin matkoja.
Hiljaisuus on todellakin ihan tai lähes mersuluokkaa, mutta kestävyydestä yms. ei meikäläisellä olekaan sitten vielä mitään kokemusta, joten aika näyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851