Polttoaineen määrä Avensis -11 110 t Diesel 150 ps

ex-Focus

Hei !

ostin avensiksen neljä kuukautta sitten ja olen ajanut sillä n. 8000 km tähän mennessä. Olen erittäin tyytyväinen, auto toimmi kuin pitääkin.

Ainoa moite on pessimistinen polttoaineen määrän näyttö: Keltainen merkkivalo syttyy, vaikka tankissa on vielä 12 l dieseliä. Myös tankin näytö on pessimistinen, samoin ajotietokoneen jäjellä oleva ajomatka. Onko muilla kokemuksia vastaavasta ongelmasta ja jos, niin mikä oli syy ja paljonko maksoi korjaus?

Terv.
Ex-Focus mies

6

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Avet27

      No sielä on "varatankki" eli se 12litraa jäljellä, hyvähän se on että valo syttyy ajoissa ei sitten vasta kun tankki on täysin tyhjä, ainaha se noin on ollut, ajotietokone voi silti näyttää sen paljonko vielä "vartankilla" pääsee.
      Ei tuossa mitään ihmeellistä ole.

    • Koneisettuakulkemista

      Älä hyvä ihminen kisaile niiden viimeisten tankissa loiskivien litrojen kanssa. Saattaa joku päivä sellainen tapa puraista ikävästi.
      Ota tavaksi tankille meno samana päivänä kun valo syttyy, niin pääset vähimmällä hermorasituksella.
      Tämän neuvon antoi sinulle henkilö, joka on tehnyt töitä tai liikkunut huvikseen erilaisilla kulkupeleillä kaikissa elementeissä 4500 m ylöspäin ja 150 m maan pinnan alapuolella.
      Urani aikana (n. 45v) olen nähnyt monia kertoja näiden varoitusvalojen kanssa taiteilevien mestareiden suorituksia, joista on syntynyt surullisiakin tarinoita.
      Yhden kerran olen mokaillut henkilöautolla polttoaineen kanssa. Me ajoimme isäni kanssa samalla autolla työmatkoja kun vielä asuin kotona.
      Isäni laittoi aina trippimittarin nollille tankkauksen yhteydessä, joten siitä oli helppo tarkkailla pa-tilaa.
      Minä en sitä tarkkaillut ja eräänä iltana töistä tullessa sitten kone riipaisi tyhjää kotimatkalla. Onneksi se sattui erään kylän kohdalla ja sain soitettua helposti kotiin. Isä tuli toisella autolla minut pelastamaan.
      Olin kyllä tarkkaillut pa-mittaria joka näytti vielä neljännestankkia, mutta se olikin jämähtänyt siihen, eikä siis toiminut kunnolla. Jos olisin myös seurannut sitä matkamittaria olisin voinut päätellä, ettei niin pitkälle voi yhdellä tankilla ajaa.
      Sain hyvän opetuksen polttoainetaloudesta silloin kaksikymppisenä ja sittemmin on alla ollut miljoonakulkuneuvoja, joiden kanssa ei kannata näillä polttoaineasioilla leikkiä.

    • Pirttimäki

      Uusi Avensis diesel, vuoden vanha. Polttoaineen varoitusvalo syttyy 850 km:n jälkeen ja polttoaine loppuu mittarin mukaan noin 900 kilometrissä. Tankissa on kuitenkin 15-20 litraa polttoainetta. Keskikulutuksella 4,5 l/100 km pääsee mittarin mukaan vain alle 900 kilometriä, sitten on polttoaine mittarin mukaan lopussa. Siis noin 20-25 %:n virhe. Täysin epäluotettava polttoaineen mittaus. Muissa automerkeissä on tarkkaa.

    • d4d

      mulla -07 d4d 2,0 diesel kun valo syttyy on tankissa joku 7-9l löpöä..avessa 60l tankki

    • Ave2013

      Tyotota Ave Bensa, kertoi että pääsee enää n. 60 km, mutta silti 60 litran tankkiin mahtui vain reilu 40 litraa. Eli täytyi olla yli 10 litraa--

      • Pelivaraa

        Useammassa ave dieselissä kun ajaa polttoainemittarin mukaan tankin tyhjäksi ja ajomääränäyttö kertoo 0 km, niin tankkiin ei mene kuin n. 50-52 l ja autossa on 60 l tankki eli varan osuus on n. 8-10 l.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1476
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1194
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe