Samanlainen asentaa kuin Debian. Asennuksen jälkeen käynnistyy ensimmäistä kertaa, kysyy käyttäjätunnuksen ja salasanan.
Syötin molemmat oikein ja kielivalinta oli oikein mutta vittuilee ettei salasana täsmää, ihan paska järkkäri.
Debianpohjainen Kali Linux
12
253
Vastaukset
- toortoor
Ehkä oikkuperseen kannattaisi lukea ohjeita
http://docs.kali.org/category/introduction
eikä oikutella.- ei.open.door
vaikka toor
- Ei-tyhmille
Linuxin käyttöön tarvitaan ihan synnynnäistä älyä, ei ole tarkoitettu sinulle. Pistä 7 takasin
- hei.mä.laitoin
laitoin windowstikulla kalin ja nyt oon naapurin verkkopankissa, onx tää nyt se 7?
- Äly-hoi-älä-jätä
Minä tyhjensin jo sen naapurisi tilin, tule pois sieltä
- Anonyymi
Äly-hoi-älä-jätä kirjoitti:
Minä tyhjensin jo sen naapurisi tilin, tule pois sieltä
kali ja kali on ne taikasanat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kali ja kali on ne taikasanat.
kilikali sano pallit maanantaiaamuna
- Anonyymi
Otathan nyt huomioon, että Linuxissa isoilla japienillä kirjaimilla on merkitystä. Eli oletko tosian varma, että kirjoitit slasanan oikein? Sun pitää kirjoittaa salanan kirjaimet isoilla tai pienillä kirjaimilla sen mukaan miten kunkin kirjaimen kirjoitit asettaessasi salasanaa.
- Anonyymi
linukss aina vaikea. Kanattaa poestaa.
- Anonyymi
käynnistä live-tikulta, avaa terminaali, esim. ctrl alt t
-aja komento 'sudo su', nyt olet root-käyttäjä
-Mounttaa levysi, esim. tee hakemista 'mkdir /media/disk1'
- Tämän jälkeen esim. blkid tai 'df -h' komento antaa tiedon, mikä on kiintolevysi
-löytyi /dev/sdb2 '/'-juuri osion kohdalta.
-Nyt voit kiinnittää sen 'mount /dev/sdb2 /media/disk1' komennolla.
-Tämän jälkeen voit tehdä juuren siirron: 'chroot /media/disk1'.
-Koneesi käyttäytyy kuin olisit juuri päässyt root-oikeudella sisään sille
-Luo uusi käyttäjä 'useradd <käyttäjätunnus>' komennolla
-seuraavaksi annetaan tälle root-oikeuksia 'adduser <käyttäjätunnus> sudo'
-Riippuu distrosta, mitä ryhmiä pitäisi vielä lisätä, kokeilla lisätä ainakin adm,
cdrom,audio, plugdev, lpadmin
-nyt sen pitäisi toimia, joten kokeile bootata normaalisti.
-Tämän jälkeen ota talteen /etc/passwd ja /etc/shadow -tiedosto, nämä
kopioimalla koneelle on itse asiassa helppo lisätä kaikki käyttäjät -tietysti pitää myös ottaa talteen /home kansiosta kotihakemistot(jos haluaa että käyttäjien tiedostotkin ovat tallessa)- Anonyymi
Tuollainen on omituista koska en ole tarvinnut yli kahteenkymmeneen vuoteen jona aikana on ollut "useampi" distro.
- Anonyymi
No, pieni hakkerointi ei ole pahitteeksi silloin kun tietää mitä kone tekee. Jokuhan sen konfigurointi-skriptinkin on tehnyt, joten miksi sitten ei tehdä samaa suoraan komentoriviltä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1858519
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504168
- 593702
- 513186
- 502940
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262646- 402421
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382133- 292086