Mä en sovi mihinkään työhön

mariannekarkki-

Pienestä pitäen oon pitäny tarjoilijan työtä mun unelma duunina. Kuvittelin sen olevan magee ja nuorekas ammatti, kun ollaan paljon erilaisten alkoholijuomien ja drinkkien kanssa tekemisissä, tarjoillaan erilaisia ruokia, hamppareita yms.... mikä milloinkin on suosittu ja kova juttu. Nyt teen tätä työtä harjottelijana ja ajattelen että tämäkin työ on ihan p*skaa! Aina on työpäivän jälkeen jalan pohjat ja nilkat ja sääret niin kipeenä että tuntuu ettei paljoo kärsi kävellä, sitten mun työ on melkeen jatkuvaa tiskaamista kuumassa keittiössä, kukaan ei paljoa auta mua vaan mut on laitettu tekemään ne likasimmat työt, kun jotkut toiset seisoo taas tiskin takana ja ottaa tilauksia vastaan ja vie pääasiassa ruokia ja juomia pelkästään pöytiin. Yritän toimia myös ripeästi, mutta tuntuu ettei mikään riitä, mua hoputetaan ja painostetaan koko ajan ja sellasessa ympäristössähän onkin todella "kiva" tehdä töitä! vaikka yritän parhaani, tuntuu että mikään ei riitä. Aikasemmin olin harjottelussa hoitoalalla, enkä tykänny siitäkään yhtään, paljon työpaikkakiusaamista ja mun empatiakyky ei riitä ihan vanhusten vaippojen vaihtoon. On tuolla ravintolassakin muutama ihminen joista en tykkää yhtään, yks nimittää itseään työpaikkakiusaajaksi, jatkuvaa kiroilua, hirveetä älämölöä, huolehtivat huonosti itsestään kun tietävät että seuraavana päivänä ois työpäivä niin ovat olleet ryyppäämässä edellisenä iltana ja tulevat 2-4h unilla töihin, mutta tähän oon jo jotenkin tottunu, kunhan ei tapahdu mitään hirveän radikaalia, olihan koulussakin aina ne tyypit joista tykkäsi ja toisista sitten taas ei. Joskus ajattelin vaan että musta ei oo muuta kuin siivoojaks, mutta varmaan sekin ois liian raskasta työtä mulle fyysisesti.. Mites ois työ kaupan kassalla? pärjäisinkö mä siinä? millaset työajat? paljonko palkka? Mietin myös sihteerin työtä, siinä ainakin varmaan sais näyttää aina hyvältä, eikä paljoo tarviis rötvätä erilaisten eritteiden kanssa, mutta oon lukenu että sekin työ voi olla aika vaativaa...

2

261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelkkääkivaako

Kaikki työ on tavallaan vaativaa. Ota nyt huomioon, että olet vasta harjoittelija. Harjoittelija aloittaa pohjalta, ne hienot tarjoilijan tehtävät kuuluvat kokeneille tarjoilijoille. Vaikka luulen kyllä, että nekin menettävät hohtonsa, kun on jonkin aikaa päivästä toiseen kantanut ruokaa ihmisten eteen, suositellut hienoja viinejä ja rahdannut likaisia astioita pöydästä sekä laskuttanut ja toivottanut hyvää päivän jatkoa. Hienostelu on siitä kaukana, vaikka olisi millaiset drinkit tarjottimella.

Tule alas pilvilinnoista ja päätä pärjätä. Sellaista se on kaikissa töissä. Katso työtäsi uudella asenteella. Kurjaa on vasta sitten, kun asiakas haukkuu ruoan ja tarjoilijan eikä halua maksaa. Mutta siitäkin on päästävä yli ja päästäänkin. Elämä on sellaista.

• Anonyymi

En minäkään ainakaan suomessa...kova kilpailu. Olin kassalla niin käsikin meni kramppiin enkä pysynyt mukana ja minua pyydettiin pois kassalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7669
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1915
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1880
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1545
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      819
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      783
    Aihe