Mä en sovi mihinkään työhön

mariannekarkki-

Pienestä pitäen oon pitäny tarjoilijan työtä mun unelma duunina. Kuvittelin sen olevan magee ja nuorekas ammatti, kun ollaan paljon erilaisten alkoholijuomien ja drinkkien kanssa tekemisissä, tarjoillaan erilaisia ruokia, hamppareita yms.... mikä milloinkin on suosittu ja kova juttu. Nyt teen tätä työtä harjottelijana ja ajattelen että tämäkin työ on ihan p*skaa! Aina on työpäivän jälkeen jalan pohjat ja nilkat ja sääret niin kipeenä että tuntuu ettei paljoo kärsi kävellä, sitten mun työ on melkeen jatkuvaa tiskaamista kuumassa keittiössä, kukaan ei paljoa auta mua vaan mut on laitettu tekemään ne likasimmat työt, kun jotkut toiset seisoo taas tiskin takana ja ottaa tilauksia vastaan ja vie pääasiassa ruokia ja juomia pelkästään pöytiin. Yritän toimia myös ripeästi, mutta tuntuu ettei mikään riitä, mua hoputetaan ja painostetaan koko ajan ja sellasessa ympäristössähän onkin todella "kiva" tehdä töitä! vaikka yritän parhaani, tuntuu että mikään ei riitä. Aikasemmin olin harjottelussa hoitoalalla, enkä tykänny siitäkään yhtään, paljon työpaikkakiusaamista ja mun empatiakyky ei riitä ihan vanhusten vaippojen vaihtoon. On tuolla ravintolassakin muutama ihminen joista en tykkää yhtään, yks nimittää itseään työpaikkakiusaajaksi, jatkuvaa kiroilua, hirveetä älämölöä, huolehtivat huonosti itsestään kun tietävät että seuraavana päivänä ois työpäivä niin ovat olleet ryyppäämässä edellisenä iltana ja tulevat 2-4h unilla töihin, mutta tähän oon jo jotenkin tottunu, kunhan ei tapahdu mitään hirveän radikaalia, olihan koulussakin aina ne tyypit joista tykkäsi ja toisista sitten taas ei. Joskus ajattelin vaan että musta ei oo muuta kuin siivoojaks, mutta varmaan sekin ois liian raskasta työtä mulle fyysisesti.. Mites ois työ kaupan kassalla? pärjäisinkö mä siinä? millaset työajat? paljonko palkka? Mietin myös sihteerin työtä, siinä ainakin varmaan sais näyttää aina hyvältä, eikä paljoo tarviis rötvätä erilaisten eritteiden kanssa, mutta oon lukenu että sekin työ voi olla aika vaativaa...

2

569

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelkkääkivaako

Kaikki työ on tavallaan vaativaa. Ota nyt huomioon, että olet vasta harjoittelija. Harjoittelija aloittaa pohjalta, ne hienot tarjoilijan tehtävät kuuluvat kokeneille tarjoilijoille. Vaikka luulen kyllä, että nekin menettävät hohtonsa, kun on jonkin aikaa päivästä toiseen kantanut ruokaa ihmisten eteen, suositellut hienoja viinejä ja rahdannut likaisia astioita pöydästä sekä laskuttanut ja toivottanut hyvää päivän jatkoa. Hienostelu on siitä kaukana, vaikka olisi millaiset drinkit tarjottimella.

Tule alas pilvilinnoista ja päätä pärjätä. Sellaista se on kaikissa töissä. Katso työtäsi uudella asenteella. Kurjaa on vasta sitten, kun asiakas haukkuu ruoan ja tarjoilijan eikä halua maksaa. Mutta siitäkin on päästävä yli ja päästäänkin. Elämä on sellaista.

• Anonyymi

En minäkään ainakaan suomessa...kova kilpailu. Olin kassalla niin käsikin meni kramppiin enkä pysynyt mukana ja minua pyydettiin pois kassalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      89
      2411
    2. Mistä löytää kadonnut motivaatio?

Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että
      Sinkut
      137
      2157
    3. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      2028
    4. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      168
      1521
    5. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      138
      1257
    6. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      193
      878
    7. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      85
      876
    8. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      174
      846
    9. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      449
      786
    10. Mitä ajattelit ensimmäisenä kun

näit kaivattusi ekaa kertaa?
      Ikävä
      50
      635
    Aihe