Tarvitaanko ulkohuussin rakentamiseen lupa?

Ekonainen

Tarvitaanko kaavoitetulla alueella omakotitalon pihaan rakentaa ulkohuussin ilman rakennuslupaa? Ajattelin, että voisi säästää vesilaskussa, jos olisi oma huussi ja saisi samalla lannoitetta puutarhaan...?

7

2478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinseon

      älä ny viitti, ei se niin yksinkertasta oo, kun kuvittelet. Wc nyt ei paljoo vettä kuluta, sillä säästöllä et saa huusias ikinä maksuun. Rakenna komposti, ja ekoile sen kanssa.

    • Vihreänliitontiedoitus

      Ei tarvita lupaa. Paskominen on ihmisen perusoikeus. Huussi kannattaa rakentaa naapuritontin rajalle koska siihen ei tarvitse lupia kysellä. Joka kerta kun käyt huusissa säästät 10 litraa vettä. Itse olen talvikäyttöä ajatellen ommellut koko takapuolen paljastavan luukun lämpöhaalareihin. Meidänkin perheessä 5 lasta, ukko ja minä joten kakkaa ja pissiä tulee reilusti. Myyn myös hyvää multaa kukkia varten torilla joten tämä on melkoinen rahasampo.

    • NickNailer

      Vielä parempi idea: rakenna ulkokäymälä naapurin tontille.

      Jäteastia kannattaa tyhjentää aurinkoisina juhlapäivinä. Oikein sopivia hetkiä ovat naapurin YO -juhlat, äitienpäivä, juhannus, naapurin isännän 50 -vuotisjuhlat, naapurin puutarhajuhlat jne.

      Se, saako jotain rakentaa johonkin, selviää kunnan rakennusjärjestyksestä. Huuseista ei yleensä ole omaa määräystä, koska viherpipertäjillä ei yleensä ole varaa eikä taitoa rakentaa edes huusia.

    • NäinkinVoiOllaXX

      Miksi edes rakentaa mitään rakennusta tuota varten? Kyykistyy vain siihen puskan juureen tai naapurin aitaa vasten. Kyllä omalle tontille kaikkia saa!

    • kylläsaa

      Minä rakensin rantasaunan aivan veden ääreen ja väitin kaupungille sen olevan paskahuussi. Läpi meni että heilahti. Ja tämä tapahtui Jyväskylässä.

    • PutrGurfin88

      Suosittelen tiedustelemaan paskahuussin rakennuslupaan liittyviä asioita Juha Malmbergiltä, hän on kiistaton asiantuntija paskahuussin rakentamiseen liittyvissä asioissa. Puutavara taas kannattaa hakea Höyläsepolta, koska paskahuusseihin kelpaa vain paras Höyläsepon hyväksynnän saanut puu.

    • Hml.omahuussi

      Ulkohuussien soisi yleistyvän. Toivoisin näkeväni sellaisen jokaisen omakotitalon pihassa. Omassani on jo ja on rakennettu lupia kyselemättä. Kesäaikaan ahkerassa käytössä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe