mua kiusataan mitä teen

enviiltele

Sain just puhelun mun "kavereilta" että ne on mun pihalla. ne käski tulla kattoo siihen ja sit siel ei ollu ketää. kävi toisenlainen juttu samana päivänä kun yksi niistä "kavereista" oli poistunut kaikista ryhmistä. Kun olimme olleet tämän henkilön kanssa joskus ulkona niin ei ollut silloin rahaa mukana ja menimme kauppakeskukseen. tämä henkilö ja minä olimme ostaneet tavaroita yhteisenä.

Minun pitää maksaa puolet niistä ensi torstaihin asti. Summa mitä minun pitää maksaa on 7.50 eli maksan kaikki eikä hän maksa mitään niistä. Kun olin joskus lähiaikoina hänellä kylässä, hän torjui minut jos heitin läppää, kun tein vääriä asioita, hän alkoi huutaa. Koulussa olimme joskus aina kahden kesken ja nyt minut jätetään yksin (Minulla on 2 kaveria luokalta jotka päästävät minut heidän porukkaan<3).


Tässä on isoin ongelma se, että jos jään yksin ilman paria, ei ketään olisi välkällä ja jne.
Mitä teen näillä tilanteilla. Esim. Kun olen yksin välkällä niin mitä tekemistä että näyttäisin siltä ettei se haittaa.

18

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos olet yksin, niin voit esimerkiksi räplätä puhelinta tai lukea jotain lehteä tai jopa kirjaa.

    • Tomieio15

      Voin sanoo että olen ollut 8v vuotta yksin ja aina sanonut tehtyä jotain ilman ystäviä jne

    • Kantsis

      Nykyiset kaveris kuulostaa kusipäiltä. Tutustu uusiin ihmisii

    • olenmagee

      sano niille et haistakaa vittu ja ala käyttää cooleja aurinkolaseja ja nahkatakkii. Sit oot kaikkien mielestä cool :-)

      • onnistunkyl

        toi ei auta ollenkaan se pahentaa asiaa oon ite kokeillut


      • VELMIESJABRU
        onnistunkyl kirjoitti:

        toi ei auta ollenkaan se pahentaa asiaa oon ite kokeillut

        Nää kiusaajathan ovat porukassa aina kovaa jätkää,kun tapaat kahden kesken yhdenkin näistä kiusaajista,vedä turpaan ja uhkaa vielä puukolla.Huitase vielä pari VIILTOO ja uhkaa tappaa ja raiskata sen sisko pyllyyn.Käy viiltelemässä sen polkupyörän kumit yöllä.TEPSII.Yks on aika nopeasti pelistä pois...


      • 3lk
        VELMIESJABRU kirjoitti:

        Nää kiusaajathan ovat porukassa aina kovaa jätkää,kun tapaat kahden kesken yhdenkin näistä kiusaajista,vedä turpaan ja uhkaa vielä puukolla.Huitase vielä pari VIILTOO ja uhkaa tappaa ja raiskata sen sisko pyllyyn.Käy viiltelemässä sen polkupyörän kumit yöllä.TEPSII.Yks on aika nopeasti pelistä pois...

        en tekis niin oon 3 lk et en oo sitä tyyppiä ja oon tyttö


    • Onpa tilanteesi kurja ja hankala. Kiusaaminen on väärin ja siksi siihen pitäisi myös puuttua.
      Voisitko puhua tilanteesta vanhempiesi kanssa? Varsinkin tuosta maksu asiasta olisi hyvä puhua. Kun kiusaaminen ulottuu kouluun, oletko miettinyt opettajalle tai rehtorille asiasta puhumista?
      Ketään ei voi tietenkään pakottaa viettämään välitunteja toisen kanssa. Isommasta koulusta voisi helpostikin löytyä uusia ystäviä. Toki myös aikaisemmin jo mainittuja kirjan lukemista yms. voi tehdä. Nämä eivät kuitenkaan pitkällä tähtäimellä valitettavasti toimi.

      Toivon, että löydät oikeita ystäviä itsellesi ja että kiusaaminen loppuisi piakkoin.

      Terveisin
      Sini Helsingistä

    • IraidaPapu699

      Voit vaikka kaivaa alapäätäsi<3 voimia hani♡♡

      • ParastaItku966

        Kaikkii ei kiinnosta se yhtä paljon kun sua. sorry <3


    • Oo niitten kaa jotka ei kiusaa

    • marjuli2389

      Etsi muita yksinäisiä ja vietä aikaa heidän kanssaan :)

    • Trololo

      Mitä pahaa kiusaamisessa on? En oikeesti tiiä

      • kiusatut.ovat_paskoja

        Niinpä koulukiusaajat tykkäävät siitä.


      • Crue.life

        En tykkää ku jotkut puhuu täällä tälleen! Oon ite koulukiusattu (hyvän koulumenestyksen takia) ja se tunne on ihan kaamee!!! Ja joku sanoo että mitä väliä! Mun itsetunto on ihan maassa vaikka oon vasta 4lk.


    • kohti.uutta

      "Tässä on isoin ongelma se, että jos jään yksin ilman paria, ei ketään olisi välkällä ja jne."

      Mikä ihme siinä on, että tyttöporukassa pitää MUKA AINA olla parillinen määrä??? Jos et pääse niiden kahden kanssa kolmanneksi välituntien aikana, niin unohda heidät. Katsele ympärille, varmaan siellä ulkona on joku muukin yksin. Mene juttelemaan hänelle, olipa sitten tyttö tai poika. Jos ei kerta kaikkiaan ole ketään, istuskele jossain ja katsele, ei se välitunti loputtomiin kestä.

      • Ghkkkgdgjkllk

        Varmaan yksinäisiä on muitakin.. yksinäisen kannattaa tosiaan porukan asemasta katsoa toisiin yksinäisiin päin ettei käy jopa niin, että yksinäinen sortaa toista yksinäistä.....


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe