Verotuksen järjettömyys

kiukuttaa

On täysin epäoikeudenmukaista tuo verotus.
Olemme puolisoni kanssa itse rakentaneet talon ilman aravalainaa 1980-luvulla. Nuukasti olemme eläneet lapset kasvattaen ja kouluttaen.
Olemme tehneet parivuotta taloomme täyden remontin katosta lattiaan.
Tarvikkeissa oli jo arvonlisävero. Nyt maksamme enemmän kiinteistöveroa, kuin ennen remonttia.
Miksi meitä rangaistaan siitä, kun emme hurvittele varojamme juopottelemalla ja lomareissuilla?

8

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korotusautomaatti

Eiköhän se johdu siitä,että kaikki muutkin maksavat enemmän kuin viime vuonna koska sipilän hallitus tarvii rahaa siinä on sisäänrakennettu korotusautomaatti.

• Pummit-loiset

Avaajalle tiedoksi. et sinä ja vaimos ole "koulutaneet" kustantaneet lastes koulutusta. lapsen yhden vuoden koulun käyminen maksaa .n.18.000e ja et sinä ole maksanut veroissa edes tuota summa per vuosi. ja nyt itket kuinka sinua ragaistaan kun remppaat vanhaa taloos.voi jumalauta.. eli nostat omaisuutesi arvoa.

ilmaiseksi sinun pitäsi kaikki saada? kaikenmaailman itkijöitä.

• älämullealaidiootti

Pummi loinen ei oikein taida itsekään tietää mitä lötisee Kun olin kakara 1970 luvulla, piti itse ostaa oppikoulukirjat, maksaa lukukausimaksut, ja jos halusi syödä koulussa, ostaa ruokakortti. Omat vanhempani elivät samalla tavalla niukasti, kuin alottaja. Äitini ompeli meille kakaroille itse vaatteita säästösyistä.
        Siitähän sitten sai muilta kakaroilta huutia, kun ei ollut Leviksiä jalassa, eikä muuten kulkenut muodin mukana, kuten toiset joilla varaa oli. Jouduin asemallisesti kakarapiirissä alemmalle asteikolle, ja sopivaksi kohteeksi pilkanteon ja vittuilun kohteeksi.
        Koko tuon ajan koulu oli itselleni yhtä helvettiä.
        Älä tule mulle selittämään miten yhteiskunta maksaa kaiken. Itse en ole muuta saanut, kun sen, ettei sentään tule ryssiltä pommeja niskaan.
        Kaiken olen joutunut maksamaan itse samoin kuin vanhempanikin maksoivat kaiken itse. Toista olisi varmaan pummiloisena olla luukulla. Luukullaolijat elävät hyvinvointivaltiossa työtätekevien kustannuksella.

• htrfdgv

Miten rakennuksenne tähän liittyy? Pitäisikö sinun kunnolla selvittää mikä on kiinteistö?

• akjhkshu

Kiinteistövero nousee, jos parantaa rakennuksia. Selvitä itse viisastelija. Esim autokatos, johon laitetaankin jälkeenpäin ovi ja ikkunat tai muuten tehdään talliksi, samoin kuin kuisti, joka lasitetaan. Kaikki remontit nostaa kiinteistöveroa.
        Ota itse selvää

• katkera-pala

>>Miksi meitä rangaistaan siitä, kun emme hurvittele varojamme juopottelemalla ja lomareissuilla?

Ei rangaista. Alkoholivero on kaikkein ankarin vero, joten juopottelulla maksaisitte paljon enemmän veroja kuin nyt maksatte. Lomareissuillakin niitä ALV 24 % veroja maksetaan rutkasti vaikka matkakuluissa verokanta onkin 10 %.

>>Nuukasti olemme eläneet lapset kasvattaen ja kouluttaen.

Lapsille on maksettu lapsilisää ja teillä on ollut mahdollista myös hyödyntää subventoitua päivähoitoa tai saada kotihoidon tukea. Koulutus on myös Suomessa ilmaista yliopistoa myöten, joten olette saaneet paljon hyötyä säästyneissä lukukausimaksuissa ym. opintokuluissa.

• jhffheru

Älä puhu paskaa

• vpvöMVÖm

Myy talo, mene vuokralle ja ala elämään leveämmin. Ei kiinteistoverot enää ahdista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      292
      6526
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2039
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1780
    4. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1251
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1247
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      168
      1153
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1126
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      52
      1025
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1011
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      962
    Aihe