Verotuksen järjettömyys

kiukuttaa

On täysin epäoikeudenmukaista tuo verotus.
Olemme puolisoni kanssa itse rakentaneet talon ilman aravalainaa 1980-luvulla. Nuukasti olemme eläneet lapset kasvattaen ja kouluttaen.
Olemme tehneet parivuotta taloomme täyden remontin katosta lattiaan.
Tarvikkeissa oli jo arvonlisävero. Nyt maksamme enemmän kiinteistöveroa, kuin ennen remonttia.
Miksi meitä rangaistaan siitä, kun emme hurvittele varojamme juopottelemalla ja lomareissuilla?

8

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korotusautomaatti

      Eiköhän se johdu siitä,että kaikki muutkin maksavat enemmän kuin viime vuonna koska sipilän hallitus tarvii rahaa siinä on sisäänrakennettu korotusautomaatti.

    • Pummit-loiset

      Avaajalle tiedoksi. et sinä ja vaimos ole "koulutaneet" kustantaneet lastes koulutusta. lapsen yhden vuoden koulun käyminen maksaa .n.18.000e ja et sinä ole maksanut veroissa edes tuota summa per vuosi. ja nyt itket kuinka sinua ragaistaan kun remppaat vanhaa taloos.voi jumalauta.. eli nostat omaisuutesi arvoa.

      ilmaiseksi sinun pitäsi kaikki saada? kaikenmaailman itkijöitä.

      • älämullealaidiootti

        Pummi loinen ei oikein taida itsekään tietää mitä lötisee Kun olin kakara 1970 luvulla, piti itse ostaa oppikoulukirjat, maksaa lukukausimaksut, ja jos halusi syödä koulussa, ostaa ruokakortti. Omat vanhempani elivät samalla tavalla niukasti, kuin alottaja. Äitini ompeli meille kakaroille itse vaatteita säästösyistä.
        Siitähän sitten sai muilta kakaroilta huutia, kun ei ollut Leviksiä jalassa, eikä muuten kulkenut muodin mukana, kuten toiset joilla varaa oli. Jouduin asemallisesti kakarapiirissä alemmalle asteikolle, ja sopivaksi kohteeksi pilkanteon ja vittuilun kohteeksi.
        Koko tuon ajan koulu oli itselleni yhtä helvettiä.
        Älä tule mulle selittämään miten yhteiskunta maksaa kaiken. Itse en ole muuta saanut, kun sen, ettei sentään tule ryssiltä pommeja niskaan.
        Kaiken olen joutunut maksamaan itse samoin kuin vanhempanikin maksoivat kaiken itse. Toista olisi varmaan pummiloisena olla luukulla. Luukullaolijat elävät hyvinvointivaltiossa työtätekevien kustannuksella.


    • htrfdgv

      Miten rakennuksenne tähän liittyy? Pitäisikö sinun kunnolla selvittää mikä on kiinteistö?

      • akjhkshu

        Kiinteistövero nousee, jos parantaa rakennuksia. Selvitä itse viisastelija. Esim autokatos, johon laitetaankin jälkeenpäin ovi ja ikkunat tai muuten tehdään talliksi, samoin kuin kuisti, joka lasitetaan. Kaikki remontit nostaa kiinteistöveroa.
        Ota itse selvää


    • katkera-pala

      >>Miksi meitä rangaistaan siitä, kun emme hurvittele varojamme juopottelemalla ja lomareissuilla?

      Ei rangaista. Alkoholivero on kaikkein ankarin vero, joten juopottelulla maksaisitte paljon enemmän veroja kuin nyt maksatte. Lomareissuillakin niitä ALV 24 % veroja maksetaan rutkasti vaikka matkakuluissa verokanta onkin 10 %.

      >>Nuukasti olemme eläneet lapset kasvattaen ja kouluttaen.

      Lapsille on maksettu lapsilisää ja teillä on ollut mahdollista myös hyödyntää subventoitua päivähoitoa tai saada kotihoidon tukea. Koulutus on myös Suomessa ilmaista yliopistoa myöten, joten olette saaneet paljon hyötyä säästyneissä lukukausimaksuissa ym. opintokuluissa.

      • jhffheru

        Älä puhu paskaa


    • vpvöMVÖm

      Myy talo, mene vuokralle ja ala elämään leveämmin. Ei kiinteistoverot enää ahdista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe