Ystäviä ulkomailta?

Nslow

En ihan hirveästi ole viettänyt aikaani tällä palstalla ja en myöskään ole varma, että tuliko tämä nyt oikeaan ryhmään. Mutta mennään suoraan asiaan. Haluaisin tutustua uusii ihmisiin, jotka asuvat esimerkiksi Englannissa tai Yhdysvalloissa.

Olen pitkään halunnut opiskella Englantia. Koska oma Englantini on todella huono. Olisi mukava tavata ihmisiä, jotka puhuvat äidinkielenään puhdasta Englantia.

- Kyllä, opiskelen aikuislukiossa Englantia, mutta jokapäiväisessä käytössä se ei kuitenkaan ole. Tästä syystä olisi hienoa löytää ihminen, jonka kanssa voisi käydä keskusteluita erillaisista aiheista ja samalla kehittää sanavarastoa ja ihan perus asioita.

Kun selaa nettiä erilaisilla hakusanoilla, niin toki tulee useita "chattejä" vastaan, mutta yleensä siellä ne keskustelut eivät ole hirveen syvällisiä.

Toivoisin, että jos joku on löytänyt jostain netin kautta ulkomaalaisia kavereita, niin jakaisi linkkiä siitä, mistä kannattaisi lähteä etsimään.

Myös ihan tavallinen Suomalainenkin käy, joka puhuu täydellistä Enkkua :)

2

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsevaan

      Täydellistä englantia ei olekaan. Olen asunut kymmeniä vuosia maassa jossa englanti on valtakieli ja olen todennut sen, että itse en ikinä opi standardi lausumista ja natiivit syyttävät aina lausumistani, vaikka eivät omaa tyhmyyttään ymmärrä mitä sanon. Tarvitset lisää juttelua englanniksi, et kirjoittelua eli ainoa vaihtoehto on löytää juttupiiri Suomesta tai lähteä ulkomaille.

    • isotavoite

      Voi kun oppisit ensin täydellistä suomea.

      Täydellisesti englantia osaavat ovat harvinaisuuksia koko maailmassa. Toimiva osaaminen riittää, täydellisyyttä ei tarvitakaan. Mutta saa sitä tavoitella. Hyvä apu siinä on sujuvasti englantia puhuva seura sekä korkeatasoinen ja monipuolinen opetus, jollaista löytyy esim. yliopistoista, missä englannin opettajatkin koulutetaan. Lisäksi tarvitaan kielellistä lahjakkuutta ja ahkeruutta.

      Ensin voisit suorittaa sen lukion englannin loistavin arvosanoin. Siltä pohjalta jatkat sitten täydellisyyden tavoittelua.

      Pelkkä juttelu erinomaisesti englantia puhuvien kanssa ei johda täydelliseen kielitaitoon, ei lähellekään. Edistää se silti toimivan kielitaidon saavuttamista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe