Kärpänen lemmikkinä?

Sirkku____

Hei, onko muilla lemmikkinä kärpästä? Oma lemmikkikärpäseni on kasvanut isoksi ja lentelee iloisesti ympäriinsä. Tarjoilen hänelle paljon murusia ja ruuantähteitä, keittiö on oikea arreaitta! Eilen Kärpänen törmäsi ikkunaan ja putosi liikkumattomana maahan, jolloin käänsin Kärpäsen kylkiasentoon ja elvytin hänet.

20

4784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tewteywey

      Ahaa täällä on vain tosikkoja. Teistä koiranomistajista ei voikaan muuta odottaa

    • a-no

      Elikkä, mä en voi ottaa kärpästä, kun oon allerginen. Jos voisin saada, niin ottaisin Skotlannin hirvikärpäsen ja sen nimeks tulis: Harry George William Philip Charles Kärpänen ja sen puolisoksi hommaisin Hanna Kärpäsen, jota suojelisin Heikki Lampelan lätkimiseltä.

      • Anonyymi

        hyvä juttu


    • Asiantuntija-

      Kärpäsallergiaan tehoaa yks'jalkahyppely.

    • Sydäntietää

      Elvytit kärpäsen? -mielenkiintoista. Itselläni ei ole kärpäsiä lemmikkinä, mutta yleensä keitiön kompostiastian ympärillä lentevät ja tarjoan niille kompostiastian antimia. Tietenkin yleensä päästän kärpäsiä ulos (lämpiminä päivinä) kuin pidän lemmikkinä. Ulos vieminen on aika helppoa. Kärpäsen voi viedä pyyhkeen sisässä. Koosta riippuen olen yleensä pienimmät vieneet juomalasin ja paperin avulla ulos. Tämä puolestaan tuo enemmän iloa minulle kuin se että pitäisin niitä lemmikkinä vankeudessa, jolloin ne päivät pitkät kävelevät ikkunalasissa haaveillen, että pääsevät ulos. Kärpäsen ulospäästämisen ilo alkaa siitä, kun kärpäset lähtevät nopeasti lasista jatkaen matkaa. Joitain tapauksia on ollut jolloin eivät ole vapaaehtoisesti lähte lähteneet ulos lasista. Tällöin ollen olen yleensä jättänyt lasin pihalle odottaen tunnin verran lasista pois lähtemistä. Vaihtoehtona tietenkin on että tuon hänet sisälle ja tarjoan kompostijätteitä.

      • Anonyymi

        Mitä voi syöttää niille jos on lapsi?Kysyn vain koska kaverilla on uusi lemmikki ja se on kärpänen.☺️


    • Kärpäsfani

      Kesällä kun kärpäsiä on paljon, päästän ne yleensä ulos. Joka kevät kun näen ensimmäisen kärpäsen, minä haluaisin pyydystää sen. Jos en saa sitä kiinni, alan etsimään lisää kärpäsiä jotta saisin edes yhden lemmikiksi. Kerran yhtenä kesäpäivänä huomasin, että yksi aika pieni kärpänen seurasi minua joka paikkaan. Mietin ensin, pitäisikö ottaa se kiinni ja viedä huoneeseeni, mutta sitten totesin että se ei karkaa vaan seuraa minua joka paikkaan. Tykkäsin siitä valtavasti. Sitten menin ulos. Istuin portailla ja kärpänen pörräsi ympärilläni. Yhtäkkiä se lensi pois, ja minulla tuli kova ikävä sitä. Haluaisin että noin kävisi joskus uudestaan, mutta toivoisin ettei se silloin lennä pois.
      Ps. Kärpäsen kääntäminen kylkiasentoon kuulostaa hauskalta :D

    • Anonyymi

      Missä sitä lemmikki kärpästä pidetään? Ja mistä niitä kannattaisi ottaa? Ja jos joku tietää mistä erottaa tyttö ja poika kärpäsen niin oisi kiva tietää? Minkä rotuisen kärpäsen voisi ottaa lemmikki ja miten niitä kannattaa pitää?

      • Anonyymi

        hillopurkissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hillopurkissa

        No ei sitä lemmikki kärpästä hillopurkkiin vangita. Minun lemmikki käpänen saa lennellä vapaana. Sisällä ollessani hän seuraa minne menenkin.
        Joskus hän katoaa jonnekin mutta kun palaa niin lentelee iloisesti ympärilläni.
        Lentää vauhdilla kohti kasvojani, jarruttaa rajusti ja pörähtää kuin hävittäjä joko pään yli tai sivulle kaartaen.
        Hän selvästi nauttii taidokkaasta ja vauhdikkaasta lennosta.
        Esittelee upeita lentotaitoja.
        Lemmikkikärpäseni ei koskaan käyttäydy häiritsevästi vaan kun laskeutuu kädelleni niin aivan selvästi katsoo silmiini.
        Usein tuijotellaan parikin minuuttia kunnes hän juolahtaa joku uusi asia mieleen.
        Lemminki kärpäselläni on tunteet


    • Anonyymi

      Tänään pelastin kärpäsen koiran vesi kupista ulkona. Meidän terassilta kuuluuko kärpäsellä olla vapaa alue vai ihan oma laatikko josta näkyy ympärille? Se on aika pentu vielä että se täytyisi Opettaa lentämään😯

    • Anonyymi

      No mulla oli kärpänen ja sit uolevi söi sen☹️

    • Anonyymi

      Minulla oli kaupunki asunnolla kärpänen lemmikkinä vuosia sitten lemmikkinä. Se lensi pöytäseurakseni kun söin tai join kahvia. Siinä se käppäli pöydällä ja seuraili touhujani.
      Välillä pyrähti lentoon ja kävi ikkunassa katselemassa maisemia.
      Illalla kun menin nukkumaan niin se kännykän valossa lenteli ympärilläni ja käväisi katsastamassa kännykän näyttöä.
      Kun sammutin kännykän tai lukuvalon kärpänenkin asettui yöpuulle.
      Kun aamulla heräsin niin kärpänen oli kateissa mutta kyllä se viimeistään kahvin keittimen ruplatukseen heräsi ja ilmestyi iloisena keittiöön lentelemään.
      Lemmikki kärpäseni ei koskaan mennyt ulos vaikka parveen ovea pidin auki tuulettaessani huoneita.
      Kuukausi elettiin yhdessä, mutta sitten kärpänen katosi.
      Ehkä Kalleksi ristimäni kärpänen kuoli ja katosi jonnekkin hellan taakse tai kirjahyllyyn.
      Nyt monen vuoden jälkeen minulla on taas ollut kärpänen kaksi viikkoa seurana maalla.
      Vaikka pidän välillä ovia ulos asti auki niin lemmikkini pysyy sisällä ja seurailee minua mitä teenkin.
      Se on myös todella kesy ja tulee kävelemään sormeni päälle.
      Sillä on toinen siipi aivan suora sojottaen sen vartalon sivulle mutta silti se lentelee iloisesti.
      Se vaikuttaa todella viisaalta kärpäseltä, jopa viisaammalta kuin Kalle.
      Kallekin asettui asumaan kanssani syksyllä ja niin teki myös tämä Kalle II.
      Nyt elelen Kalle kakkosen kanssa ja katson mitä syksy tuo tullessaan.
      Kalle II myös tykkää kun otan siitä macro kuvia.

      • Anonyymi

        Kuulostaa hauskalta harmillisesti kärpäset ei elä kauaa!😔


    • Anonyymi

      Moi mulla oli kärpänen nimeltä Detty mutta se hävisi. Kun löysin hänet hän oli melko vahingoittunut mutta autoin ruokin ja juotin sitä kunnes se elpyi! Se harmillisesti ei voinut lentää mutta nyt se varmaan pääsi kun lähti sillä lailla lipettiin!😅

    • Anonyymi

      Moi taas voisiko joku olla niinku semmoinen mut kärpäs kaveri et hoidettaisiin ja tutkittaisiin niitä yhdessä?

    • Anonyymi

      Aa siis mun ei mut!🤣

    • Anonyymi

      Onko joku nähny mun viestit?🙃

    • Anonyymi

      tekohengitystä ei kannata yrittää,se voi mennä henkeen, se potilas. on mullakin emppu, joka syksy saa jäädä yks onnen kärpänen,sen vaan tietää mikä jää,nyt olen viikon kouluttanut yhtä,joka ei hörrää naamalla ,eikä tule olohuoneeseen,kun oon päikkäreillä. nyt tulee jo käteen ,tuossahan tuo köpöttää nytkin sormen päällä.

    • Anonyymi

      KYLLÄ VOI

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      374
      3361
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      164
      1386
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1208
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1092
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      774
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      772
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      747
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      719
    Aihe