Kärpänen lemmikkinä?

Hei, onko muilla lemmikkinä kärpästä? Oma lemmikkikärpäseni on kasvanut isoksi ja lentelee iloisesti ympäriinsä. Tarjoilen hänelle paljon murusia ja ruuantähteitä, keittiö on oikea arreaitta! Eilen Kärpänen törmäsi ikkunaan ja putosi liikkumattomana maahan, jolloin käänsin Kärpäsen kylkiasentoon ja elvytin hänet.
Ilmoita

Ahaa täällä on vain tosikkoja. Teistä koiranomistajista ei voikaan muuta odottaa
Ilmoita
Elikkä, mä en voi ottaa kärpästä, kun oon allerginen. Jos voisin saada, niin ottaisin Skotlannin hirvikärpäsen ja sen nimeks tulis: Harry George William Philip Charles Kärpänen ja sen puolisoksi hommaisin Hanna Kärpäsen, jota suojelisin Heikki Lampelan lätkimiseltä.
Ilmoita
Kärpäsallergiaan tehoaa yks'jalkahyppely.
Ilmoita
Elvytit kärpäsen? -mielenkiintoista. Itselläni ei ole kärpäsiä lemmikkinä, mutta yleensä keitiön kompostiastian ympärillä lentevät ja tarjoan niille kompostiastian antimia. Tietenkin yleensä päästän kärpäsiä ulos (lämpiminä päivinä) kuin pidän lemmikkinä. Ulos vieminen on aika helppoa. Kärpäsen voi viedä pyyhkeen sisässä. Koosta riippuen olen yleensä pienimmät vieneet juomalasin ja paperin avulla ulos. Tämä puolestaan tuo enemmän iloa minulle kuin se että pitäisin niitä lemmikkinä vankeudessa, jolloin ne päivät pitkät kävelevät ikkunalasissa haaveillen, että pääsevät ulos. Kärpäsen ulospäästämisen ilo alkaa siitä, kun kärpäset lähtevät nopeasti lasista jatkaen matkaa. Joitain tapauksia on ollut jolloin eivät ole vapaaehtoisesti lähte lähteneet ulos lasista. Tällöin ollen olen yleensä jättänyt lasin pihalle odottaen tunnin verran lasista pois lähtemistä. Vaihtoehtona tietenkin on että tuon hänet sisälle ja tarjoan kompostijätteitä.
Ilmoita
Kesällä kun kärpäsiä on paljon, päästän ne yleensä ulos. Joka kevät kun näen ensimmäisen kärpäsen, minä haluaisin pyydystää sen. Jos en saa sitä kiinni, alan etsimään lisää kärpäsiä jotta saisin edes yhden lemmikiksi. Kerran yhtenä kesäpäivänä huomasin, että yksi aika pieni kärpänen seurasi minua joka paikkaan. Mietin ensin, pitäisikö ottaa se kiinni ja viedä huoneeseeni, mutta sitten totesin että se ei karkaa vaan seuraa minua joka paikkaan. Tykkäsin siitä valtavasti. Sitten menin ulos. Istuin portailla ja kärpänen pörräsi ympärilläni. Yhtäkkiä se lensi pois, ja minulla tuli kova ikävä sitä. Haluaisin että noin kävisi joskus uudestaan, mutta toivoisin ettei se silloin lennä pois.
Ps. Kärpäsen kääntäminen kylkiasentoon kuulostaa hauskalta :D
Ilmoita
Missä sitä lemmikki kärpästä pidetään? Ja mistä niitä kannattaisi ottaa? Ja jos joku tietää mistä erottaa tyttö ja poika kärpäsen niin oisi kiva tietää? Minkä rotuisen kärpäsen voisi ottaa lemmikki ja miten niitä kannattaa pitää?
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Kärpänen lemmikkinä?

Hei, onko muilla lemmikkinä kärpästä? Oma lemmikkikärpäseni on kasvanut isoksi ja lentelee iloisesti ympäriinsä. Tarjoilen hänelle paljon murusia ja ruuantähteitä, keittiö on oikea arreaitta! Eilen Kärpänen törmäsi ikkunaan ja putosi liikkumattomana maahan, jolloin käänsin Kärpäsen kylkiasentoon ja elvytin hänet.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta