Myooman hoito avoleikkauksella

Ullapulla77

Hei!
Kirjoitan tänne oman kokemukseni myooman hoidosta avoleikkauksella, jospa jollekin teille tästä olisi jotain apua :-)
Olen 39- vuotias lapseton nainen. Minulta poistettiin kaksi nyrkin kokoista myoomaa avoleikkauksella puoli vuotta sitten. Kasvaimet olivat hyvälaatuisia. Leikkaus sujui hyvin ja olin viikon verran aika kipeä, mutta siitä se alkoi sitten helpottamaan. Leikkauksen jälkeen heräsin kirjaimellisesti kipuun, joten kohtu oli todella kipeä. Kaiken kaikkiaan olin sairaslomalla 5 viikkoa työn luonteesta johtuen. Neljäkin viikkoa olisi riittänyt.
Luulin ja kuvittelin että laihdun, sillä vatsani oli todella iso ja kohtukin suurentunut kuin olisin ollut raskaana. Mutta niin ei käynyt. Leikkauksen jälkeen olin niin heikossa kunnossa, että söin monipuolisesti ja siitä sitten alkoi kesälomat sun muut, joten painoa on nyt enemmän kuin ennen leikkausta.
Kuukautiset ovat nyt melkein kivuttomat, ennen ne olivat todella kivuliaat.
Minulle suositeltiin kohdunpoistoa, mutta en halunnut vielä tässä iässä poistattaa kohtua. Ehkä se on minulla vielä joskus edessä, sillä riskihän on että myoomat kasvavat uudelleen.
Suosittelen lämpimästi leikkausta teille, jotka pähkäilevät myooman hoitojen kanssa. Itse en halunnut aloittaa hormoonihoitoa Esmyaa, eikä se olisi välttämättä tehonnutkaan sillä kasvaimet olivat isoja.

1

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chock

Kiitos kokemuksesi jakamisesta. Hyvä, että lopputulos oli hyvä. Itse olen menossa leikkaukseen ja juuri tuo kunnon laskeminen arveluttaa, koska urheilu on tärkeä osa elämääni. Kuinka kauan menee, että voi kuntoilla taas täysipainoisesti?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      32
      3738
    2. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      49
      1648
    3. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      73
      1348
    4. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      75
      1191
    5. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      172
      1047
    6. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1031
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      84
      915
    8. Olisit ollut niin

Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua
      Ikävä
      39
      797
    9. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      48
      749
    10. Mikä tekee kuuman

Kaivatustasi?
      Ikävä
      39
      740
    Aihe