Hei!
Kirjoitan tänne oman kokemukseni myooman hoidosta avoleikkauksella, jospa jollekin teille tästä olisi jotain apua :-)
Olen 39- vuotias lapseton nainen. Minulta poistettiin kaksi nyrkin kokoista myoomaa avoleikkauksella puoli vuotta sitten. Kasvaimet olivat hyvälaatuisia. Leikkaus sujui hyvin ja olin viikon verran aika kipeä, mutta siitä se alkoi sitten helpottamaan. Leikkauksen jälkeen heräsin kirjaimellisesti kipuun, joten kohtu oli todella kipeä. Kaiken kaikkiaan olin sairaslomalla 5 viikkoa työn luonteesta johtuen. Neljäkin viikkoa olisi riittänyt.
Luulin ja kuvittelin että laihdun, sillä vatsani oli todella iso ja kohtukin suurentunut kuin olisin ollut raskaana. Mutta niin ei käynyt. Leikkauksen jälkeen olin niin heikossa kunnossa, että söin monipuolisesti ja siitä sitten alkoi kesälomat sun muut, joten painoa on nyt enemmän kuin ennen leikkausta.
Kuukautiset ovat nyt melkein kivuttomat, ennen ne olivat todella kivuliaat.
Minulle suositeltiin kohdunpoistoa, mutta en halunnut vielä tässä iässä poistattaa kohtua. Ehkä se on minulla vielä joskus edessä, sillä riskihän on että myoomat kasvavat uudelleen.
Suosittelen lämpimästi leikkausta teille, jotka pähkäilevät myooman hoitojen kanssa. Itse en halunnut aloittaa hormoonihoitoa Esmyaa, eikä se olisi välttämättä tehonnutkaan sillä kasvaimet olivat isoja.
Myooman hoito avoleikkauksella
Ullapulla77
1
64
Vastaukset
- Chock
Kiitos kokemuksesi jakamisesta. Hyvä, että lopputulos oli hyvä. Itse olen menossa leikkaukseen ja juuri tuo kunnon laskeminen arveluttaa, koska urheilu on tärkeä osa elämääni. Kuinka kauan menee, että voi kuntoilla taas täysipainoisesti?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1215675Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744681834Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk201239Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111203Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861073Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.48995- 64961
- 64906
Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.23857Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64856