Onko koneeni hakkeroitu?

Epätietoinenblonti

käytyleensä firefoxia selaimenani enkä juurikaan enää exploreria. Katson kuitenkin välillä koneessani olevia perhekuvia ja niiden kuvien historiamerkinnät tulevat kuitenkin aina exploreriin. ok. Minulla on myös ollut opera-selain ladattuna tiedostoissa mutta ei ladattuna varsinaiseen käyttöön eli ohjelmaksi asti valikkoon kuin hetkittäin. Nyt se ei ole ollut ohjelmistossa pitkään aikaan. Latasin sen ohjelmistoon kuitenkin pari päivää sitten ja yllätyksekseni huomasin, että viikon aikana katselemani kuvien historiatiedot olivat siellä? Koskaan ennen en ole huomannut näin käyneen. Mistä tämä voi johtua? Explorerissa ne olivat myös?

Onko mahdollista, että joku on hakkeroitunut koneeseeni ja ottanut kopiot kuvista tai miten ne ne kuvat itselleen ottavatkin? Miten sen voi saada selville?

8

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rtuyrturtuyrt

      Jos katselet kuvia selaimella, nehän näkyvät sivuhistoriassa.

      "Minulla on myös ollut opera-selain ladattuna tiedostoissa mutta ei ladattuna varsinaiseen käyttöön eli ohjelmaksi asti valikkoon kuin hetkittäin. Nyt se ei ole ollut ohjelmistossa pitkään aikaan. Latasin sen ohjelmistoon kuitenkin pari päivää sitten ja yllätyksekseni huomasin, että viikon aikana katselemani kuvien historiatiedot olivat siellä?"
      Tuosta ei tajua mitään.

    • hehhhh

      "Minulla on myös ollut opera-selain ladattuna tiedostoissa mutta ei ladattuna varsinaiseen käyttöön eli ohjelmaksi asti valikkoon kuin hetkittäin"
      ???!!!

      Sinulla on ollut Operan asennustiedosto jossakin kansiossa jemmassa, mutta et ole ollut asentanut koneellesi sitä kuin hetkittäin? Ja sitten taas poistanut lisää/poista ohjelmia, tai vastaavalla toiminnolla? Sekavia höpötät:D

      • Epätietoinenblonti

        Joo se opera ei ole ollut kuin joskus ladattuna käyttöön ja sitten joskus poistanut käytöstä. Olen katsonut niitä omia ottamiani kuvia tiedostoista en selaimen kautta. Ei kai kuvien pitäisi tulla selaimen historiatietoihin jos selain ei ole ladattu käyttöön? Nyt oli tullut.


      • toitoinoi
        Epätietoinenblonti kirjoitti:

        Joo se opera ei ole ollut kuin joskus ladattuna käyttöön ja sitten joskus poistanut käytöstä. Olen katsonut niitä omia ottamiani kuvia tiedostoista en selaimen kautta. Ei kai kuvien pitäisi tulla selaimen historiatietoihin jos selain ei ole ladattu käyttöön? Nyt oli tullut.

        Selaimen tallentavat asioita koneelle, kaikki asiat eivät poistu jos vaan "poistat käytöstä".


      • hehhhh
        Epätietoinenblonti kirjoitti:

        Joo se opera ei ole ollut kuin joskus ladattuna käyttöön ja sitten joskus poistanut käytöstä. Olen katsonut niitä omia ottamiani kuvia tiedostoista en selaimen kautta. Ei kai kuvien pitäisi tulla selaimen historiatietoihin jos selain ei ole ladattu käyttöön? Nyt oli tullut.

        Opettele nyt hyvä ihminen edes käyttämään oikeita termejä, eihän sinua kukaan pysty auttamaan kun höpiset ihan omiasi! Ilmeisesti sinulla on koko ajan ollut Opera asennettuna, et vain ole käyttänyt sitä ja oletusselaimeksi on ollut asetettu Firefox. Siellä se on ollut koneella asennettuna ja valmiina käyttöön koko ajan, ellet tosiaankin ole POISTANUT sitä Windowsin tai muulla poistotoiminnolla ja sitten taas ASENTANUT sitä uudelleen.
        Mutta jos katsot kuvia joko suoraan kansiosta avaamalla tai jollakin kuvienkatseluohjelmalla, eivät ne mihinkään selainhistoriaan mene. Sinne menee sillä selaimella netissä katselemiesi sivujen nettiosoitteet. Windowsin viimeksi avattujen tiedostojen listassa ne kyllä ovat aikansa, jos et poista. Ja jos joku "hakkeroisi" koneesi verkon kautta ja tutkisi kuviasi, ei hän sitä sinun selaimellasi tekisi. Selaimen kautta korkeintaan tarttuisi koneellesi vakoilusofta, jota käyttämällä koneesi tiedostoihin pääsisi käsiksi.


    • M-Karr

      Te ootte hölmöjä.
      Teillä on vanhoja romuja.
      Te käytätte paskoja ja vääriä ohjelmia.

      M-Kar

      • vittu-että-olet-tyhmiä

        sanoisin


    • Outoa-puuhaa

      Nyt menee taas selaimet, valokuvaohjelmat, Windowsin viimeksi käytetyt tiedostot iloisesti sekaisin. Jos katselet kuvia selaimella, etkä valokuvaohjelmalla, tottakai ne näkyvät historiassa. Poista se historia, jos se noin häiritsee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5062
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2347
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1558
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe