sekarotuisten kovat hinnat!!

koirienystävä

miksi ihmeessä ihmiset pyytävät sekarotuisista koirista niin älyttömiä hintoja?!

Silloin kun ostin oman seropini, se maksoi 20 euroa. oli kyllä vähän muita pentuja halvempi, koska sillä oli epämuodostuma etujalassa.

olen tässä etsiskellyt koiraa ja huomannut, että sekarotuisista pyydetään keskimäärin noin 200 euroa. jopa paljon enemmän, mutta harvoin ainakaan paljon vähemmän.
muutamia vuosia sitten lehdessä oli usein ilmoituksia, että annetaan sekarotuisia pentuja. nyt kaikki tuntuvat päässeen rahan makuun. on tietysti hyvä, että otetaan rahaa jonkunverran, kun maksaahan se pentujen hoito, eikä hetken mielijohteesta osteta niin helposti, mutta rajansa kaikessa.

mitä mieltä olette?

57

3718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dogi

      ...että syynä on omien hoitokulujen kattaminen ja ennen kaikkea se, että halutaan ihmisten todella harkitsevan kiranostoa. Minusta käytäntö on ihan ok.

      • mellu

        Tuli vaan mieleen että kun me haettiin meijän hauva, allergiaperheestä.. siis puhdasrotuinen tipsutyttö niin maksettiin siitä 100 euroa.. jotkut siis pyytää sekarotuisella puolet enemmän, no kyllä ymmärrän sen että koirasta veloitetaan kuin että annetaan ilman..onhan toki sellaisiakin että saa ilmaiseksi.


      • koirienystävä
        mellu kirjoitti:

        Tuli vaan mieleen että kun me haettiin meijän hauva, allergiaperheestä.. siis puhdasrotuinen tipsutyttö niin maksettiin siitä 100 euroa.. jotkut siis pyytää sekarotuisella puolet enemmän, no kyllä ymmärrän sen että koirasta veloitetaan kuin että annetaan ilman..onhan toki sellaisiakin että saa ilmaiseksi.

        että ottaa jotain hoitorahaa, mutta kun tuntuu että ihmisillä on mennyt eurot ja markat sekasin. kai sitä on kivempi saada enemmän numeroita kun vähemmän... mutta 300 euroa esimerkiksi sekarotuisesta on jo markoissa parisen tonnia.

        kyllä luulen että pistäisin itse kuitenkin etusijalle hyvän kodin löytymisen, enkä rahaa niinkään.


    • Audrey

      Saman olen huomannut, ja on ihmetyttänyt.
      Toisaalta, minusta myös tuntuu kuin seropeja olisi tällä hetkellä vähemmän myynnissä kuin joskus vuosia aiemmin... Onkohan tämä jokin optinen harhani? Olen vasta muutaman viikon katsellut myynti-ilmoituksia, joten pitempi aikaista perspektiiviä ei siihen asiaan ole.

    • Seropien hinnat ovat ns. ketunhäntä kainalossa olevien "kasvattajien" toimesta nousseet pilviin. Paperiton "puhdasrotuinen" vahinko tai oikein tarkoituksella joka juoksusta otetut pennut ovat jo 490 euron luokkaa ja jopa sitä kalliimpia. Maksajina ostajat jotka eivät tosiaankaan ajattele nenäänsä pidemmälle vaan maksavat mukisematta tai sitten säälistä ottavat ja luulevat tekevänsä hyvän teon. Tämä on myös sitä miksi rotukoira ihmiset näkevät punaista ja ikuinen kiista on valmis. Pitäisi boikotoida noita hintoja ja yksinkertaisesti jättää ostamatta. Toinen sitkeä luulo on joillakin seropi harrastajilla että rotukoira ihmiset arvostavat vain ja ainoastaan muotovalioita ja haluavat kasvattaa vain sellaisia. Väärin. Itse ainakin kasvatan pyrin kasvattamaan rotumääritelmän mukaisia terveitä yksilöitä joilla myös korvien väli on kunnossa. Samoin varmaan jotkut seropien omistajat ajattelevat pennuttaessaan koiriaan. Oma rotuni on kallis. Pentumäärä esim kuten on minulla usein tapahtunut on kaksi kappaletta. Joista toinen jää ehkä kotiin. Joten en ainakaan minä ole konsanaan tienannut niillä päin vastoin menee miinuksen puolelle mutta menköön.

      • koirienystävä

        eräässä myyntipalstassa oli myytävänä "rotukoiran pentuja, mutta paperittomia" hintana 700 euroa!!
        järkyttävää rahastusta.


      • koirallinen
        koirienystävä kirjoitti:

        eräässä myyntipalstassa oli myytävänä "rotukoiran pentuja, mutta paperittomia" hintana 700 euroa!!
        järkyttävää rahastusta.

        noita ilmotuksia on jatkuvasti.

        Ystävämme etsi itselleen kaveriksi koiraa, lähinnä häntä kiinnosti seropi. Lopulta kuitenkin päätyi ostamaan priiman rotukoiran, koska se, uskomatonta kyllä, oli halvempi kuin seropit, joista otti yhteyttä ympäri maakuntaa.


      • Audrey

        Huomasin Kennelliiton sivuilta, että Kennelliitto suosittelee serobin hinnaksi 100 euroa.

        Minusta 100 euroa olisi ihan sopiva serobin hinnaksi maksimissaan. Kai se peittäisi ne kulut, mitä pennusta on ehtinyt tulla.


      • koirienystävä
        Audrey kirjoitti:

        Huomasin Kennelliiton sivuilta, että Kennelliitto suosittelee serobin hinnaksi 100 euroa.

        Minusta 100 euroa olisi ihan sopiva serobin hinnaksi maksimissaan. Kai se peittäisi ne kulut, mitä pennusta on ehtinyt tulla.

        olen kanssasi.


      • koirienystävä
        koirallinen kirjoitti:

        noita ilmotuksia on jatkuvasti.

        Ystävämme etsi itselleen kaveriksi koiraa, lähinnä häntä kiinnosti seropi. Lopulta kuitenkin päätyi ostamaan priiman rotukoiran, koska se, uskomatonta kyllä, oli halvempi kuin seropit, joista otti yhteyttä ympäri maakuntaa.

        minustakin alkaa pikkuhiljaa tuntua. muutama satanen lisää niin saa jo rotukoiran. taidan harkita tarkemmin tätä vaihtoehtoa.


      • Jarek
        Audrey kirjoitti:

        Huomasin Kennelliiton sivuilta, että Kennelliitto suosittelee serobin hinnaksi 100 euroa.

        Minusta 100 euroa olisi ihan sopiva serobin hinnaksi maksimissaan. Kai se peittäisi ne kulut, mitä pennusta on ehtinyt tulla.

        Riippuu siitä, ovatko eläinlääkärin tarkistamia ja sirutettuja ja Hesy:ssäkin pyytävät enemmän


    • realist56

      mutta eiköhän niihin hintapyyntöihin ole ole oma osuutensa ostajilla. Jos kukaan ei suostuisi maksamaan noita huimia hintoja, niin eiköhän ne hintapyynnötkin tippuisi.

      • koirienystävä

        että itse en ainakaan maksa älyttömiä.


      • realist56
        koirienystävä kirjoitti:

        että itse en ainakaan maksa älyttömiä.

        maksanut itsekkään viime kesänä kuin 70 euroa. Itse asiassa olin jo luopumassa koko seropipennun ottamisesta korkeiden hintojen vuoksi kunnes tämä tapaus sattui kohdalle.
        Vaan monetpa noita satojakin euroja tuntuu makselevan.


      • koirienystävä
        realist56 kirjoitti:

        maksanut itsekkään viime kesänä kuin 70 euroa. Itse asiassa olin jo luopumassa koko seropipennun ottamisesta korkeiden hintojen vuoksi kunnes tämä tapaus sattui kohdalle.
        Vaan monetpa noita satojakin euroja tuntuu makselevan.

        itse olen valmis maksamaan noin 100-150 e. siinäkin on jo vähän liikaa, mutta minkäs voi...


      • koirienystävä kirjoitti:

        että itse en ainakaan maksa älyttömiä.

        Muistan kun oman rotuni hinnat alkoivat nousta. Siitä on vuosia aikaa. Meillä oli vuosikaudet hintana 3000-3500 markkaa. Sitten kun kaikki muu nousi nousivat hinnatkin sinne 4000-4500 markkaan,ja kun euro näki päivänvalon ja jopa sitä ennen saman roturyhmän kuten monien muidenkin roturyhmien rodut maksoivat yli 5000 markan, niin euron myötä hinta on 950 euroa.Eläinlääkäri palvelut ovat euron myötä nousseet huimasti.Esim silmien peilaaminen, röntgen, ultra, puhumattakaan lonkkakuvauksista. Meillä on harvoin ollut sektioita eli keisarinleikkauksia. Vuonna 2001 tuli ja tietysti päivystyksenä kylläkin perjantai- ilta päivänä ja summa oli todella hirmuinen. Pentuja kaksi uros ja narttu. Narttu jäi kotiin ja uros matkasi muualle.Eräs ystäväni totesi minulle On sinulla onni saada tuon sukuinen koira ilmaiseksi. No ajatuksensa jokaisella. Jospa hän olisi tiennyt mitä maksamaan tuli.
        Vieläkin ihmetyttää se ettei esim. meiltä yhdistyksemme pentuvälityksen kautta tulleet pennunostajat koskaan protestoi hinnasta. Samoin on varmaan Seropien laita. Se ei ole hullu kun pyytää,mutta se on hullu joka maksaa. Rodustani eräskin kasvattaja oli pyytänyt 1300 euroa ja kun tuleva pennunostaja soitti minulle ja päästyämme hintaan saakka, oli pienen ajan hiljaa ja kysyi hyvin varovaisesti minulta: mitä vikaa pennuissasi on kun ne maksavat vain 950 euroa.
        Joten kuten niin monesti ennenkin jokainen maksaa mitä haluaa.


      • Helli
        umalehtinen kirjoitti:

        Muistan kun oman rotuni hinnat alkoivat nousta. Siitä on vuosia aikaa. Meillä oli vuosikaudet hintana 3000-3500 markkaa. Sitten kun kaikki muu nousi nousivat hinnatkin sinne 4000-4500 markkaan,ja kun euro näki päivänvalon ja jopa sitä ennen saman roturyhmän kuten monien muidenkin roturyhmien rodut maksoivat yli 5000 markan, niin euron myötä hinta on 950 euroa.Eläinlääkäri palvelut ovat euron myötä nousseet huimasti.Esim silmien peilaaminen, röntgen, ultra, puhumattakaan lonkkakuvauksista. Meillä on harvoin ollut sektioita eli keisarinleikkauksia. Vuonna 2001 tuli ja tietysti päivystyksenä kylläkin perjantai- ilta päivänä ja summa oli todella hirmuinen. Pentuja kaksi uros ja narttu. Narttu jäi kotiin ja uros matkasi muualle.Eräs ystäväni totesi minulle On sinulla onni saada tuon sukuinen koira ilmaiseksi. No ajatuksensa jokaisella. Jospa hän olisi tiennyt mitä maksamaan tuli.
        Vieläkin ihmetyttää se ettei esim. meiltä yhdistyksemme pentuvälityksen kautta tulleet pennunostajat koskaan protestoi hinnasta. Samoin on varmaan Seropien laita. Se ei ole hullu kun pyytää,mutta se on hullu joka maksaa. Rodustani eräskin kasvattaja oli pyytänyt 1300 euroa ja kun tuleva pennunostaja soitti minulle ja päästyämme hintaan saakka, oli pienen ajan hiljaa ja kysyi hyvin varovaisesti minulta: mitä vikaa pennuissasi on kun ne maksavat vain 950 euroa.
        Joten kuten niin monesti ennenkin jokainen maksaa mitä haluaa.

        Markkojen vaihduttua euroiksi,ihmiset ovat joteskin sokeutuneet hinnoille,tuntuu että euro rinnastetaan markkoihin! Ennen myytiin sekarotuisia 200-300 markalla, nyt se on euroina sama, myös rotukoirien hinnat ovat nousseet, laskekaapa vain,ja vaihtakaa eurohinnat vanhoiksi mummon-markoiksi.Elis koira joka maksaa 1000 euroa(6000mk) maksoi muutama vuosi sitten 3500-4000mk.


      • Helli kirjoitti:

        Markkojen vaihduttua euroiksi,ihmiset ovat joteskin sokeutuneet hinnoille,tuntuu että euro rinnastetaan markkoihin! Ennen myytiin sekarotuisia 200-300 markalla, nyt se on euroina sama, myös rotukoirien hinnat ovat nousseet, laskekaapa vain,ja vaihtakaa eurohinnat vanhoiksi mummon-markoiksi.Elis koira joka maksaa 1000 euroa(6000mk) maksoi muutama vuosi sitten 3500-4000mk.

        Eli pakko tähän kommentoida. Oman rotuni pennut maksoivat vielä joskus 3-5vuotta sitten sen 4800-5500markkaa, itselläni oli aina hintana 4500mk, mutta nyt suositushinta on n.950-1100euroa. Ennenhän tuo hintasuositus heitti 700markalla, mutta nyt se vaihtelee 150eurolla, eli n.900markalla. Siinäkin jo huomaa eron. Nyt otan pennuista 900-1000e (josta on joskus minulle jopa valitettu, mukamas alihinnoittelen pentuni)joten tämähän on n. 5350-6000mk, aika hurja hinnannousu. Mutta tähänkin löytyy kyllä looginen selitys. Kaikki hinnat ovat nousseet. Eläinlääkärikulut, vakuutusmaksut, koiran ruuat ym. kaikki ovat nousseet.

        Itse kävi tänään hesburgerissa pitkästä aikaa syömässä. Meinasin pyörtyä kun aloin muuttamaan loppusummaa markoiksi. Koko pienperheen ostokset maksoivat yli 20e, noh ihan pikkurahahan se on, kunnes sen muuttaa markoiksi, meni siinä lähes 150markkaa heseen. Kyllä totesin, että oli viimeinen kerta hetkeensä taas hesessä.

        Itse huomaan myös, että saatan hyvillä mielillä ostaa muutaman karkkipatukan, eihän ne maksa kuin alle euron. Ja loppusummaksi tulee vaivaiset pari euroa. Kyllä alkaa kaduttamaan kun alkaa laskemaan markoissa.


      • realist56
        riina00 kirjoitti:

        Eli pakko tähän kommentoida. Oman rotuni pennut maksoivat vielä joskus 3-5vuotta sitten sen 4800-5500markkaa, itselläni oli aina hintana 4500mk, mutta nyt suositushinta on n.950-1100euroa. Ennenhän tuo hintasuositus heitti 700markalla, mutta nyt se vaihtelee 150eurolla, eli n.900markalla. Siinäkin jo huomaa eron. Nyt otan pennuista 900-1000e (josta on joskus minulle jopa valitettu, mukamas alihinnoittelen pentuni)joten tämähän on n. 5350-6000mk, aika hurja hinnannousu. Mutta tähänkin löytyy kyllä looginen selitys. Kaikki hinnat ovat nousseet. Eläinlääkärikulut, vakuutusmaksut, koiran ruuat ym. kaikki ovat nousseet.

        Itse kävi tänään hesburgerissa pitkästä aikaa syömässä. Meinasin pyörtyä kun aloin muuttamaan loppusummaa markoiksi. Koko pienperheen ostokset maksoivat yli 20e, noh ihan pikkurahahan se on, kunnes sen muuttaa markoiksi, meni siinä lähes 150markkaa heseen. Kyllä totesin, että oli viimeinen kerta hetkeensä taas hesessä.

        Itse huomaan myös, että saatan hyvillä mielillä ostaa muutaman karkkipatukan, eihän ne maksa kuin alle euron. Ja loppusummaksi tulee vaivaiset pari euroa. Kyllä alkaa kaduttamaan kun alkaa laskemaan markoissa.

        Tuo "eurosokeus" on varmasti monenkin ihmisen kohdalla ihan totta. Se vanhan rahayksikön arvo on niin iskostunut alitajuntaan, ettei heti tajuakkaan mitä joku tietty eurosumma todella onkaan.


      • FAU
        riina00 kirjoitti:

        Eli pakko tähän kommentoida. Oman rotuni pennut maksoivat vielä joskus 3-5vuotta sitten sen 4800-5500markkaa, itselläni oli aina hintana 4500mk, mutta nyt suositushinta on n.950-1100euroa. Ennenhän tuo hintasuositus heitti 700markalla, mutta nyt se vaihtelee 150eurolla, eli n.900markalla. Siinäkin jo huomaa eron. Nyt otan pennuista 900-1000e (josta on joskus minulle jopa valitettu, mukamas alihinnoittelen pentuni)joten tämähän on n. 5350-6000mk, aika hurja hinnannousu. Mutta tähänkin löytyy kyllä looginen selitys. Kaikki hinnat ovat nousseet. Eläinlääkärikulut, vakuutusmaksut, koiran ruuat ym. kaikki ovat nousseet.

        Itse kävi tänään hesburgerissa pitkästä aikaa syömässä. Meinasin pyörtyä kun aloin muuttamaan loppusummaa markoiksi. Koko pienperheen ostokset maksoivat yli 20e, noh ihan pikkurahahan se on, kunnes sen muuttaa markoiksi, meni siinä lähes 150markkaa heseen. Kyllä totesin, että oli viimeinen kerta hetkeensä taas hesessä.

        Itse huomaan myös, että saatan hyvillä mielillä ostaa muutaman karkkipatukan, eihän ne maksa kuin alle euron. Ja loppusummaksi tulee vaivaiset pari euroa. Kyllä alkaa kaduttamaan kun alkaa laskemaan markoissa.

        Näin on! Ennen euroa paasattiin,että hinnat pysyy ihan samoina ja blaa blaa,tasan jokapaikassa on hinnat noussu euron jälkeen.
        Eläinlääkärit,rekisteröintimaksut,näyttelymaksut,koirien tarvikkeet yms. ja tietysti sitten myös kaikki muut mitkä ei koiriin liity.


      • koirienystävä
        FAU kirjoitti:

        Näin on! Ennen euroa paasattiin,että hinnat pysyy ihan samoina ja blaa blaa,tasan jokapaikassa on hinnat noussu euron jälkeen.
        Eläinlääkärit,rekisteröintimaksut,näyttelymaksut,koirien tarvikkeet yms. ja tietysti sitten myös kaikki muut mitkä ei koiriin liity.

        olen huomannu saman. ruokakauppaan menee entistä enemmän rahaa. kumma kun sitä rahaa ei kuitenkaan mistään sen enempää saa vaikka eurot vaihtu?


    • Minkeli

      Muistan, kun en suostunut markoissa maksamaan koirasta 500mk:ta. Nyt olen maksanut koiristani 80€ ja 100€ 48€ matkakuluja. Seropin hinta on hyvä pitää mielestäni 70-100€:ssä, sillä ilmaisia ja 20-50€ maksavia koiria menee luultavasti hetkenkin innostuksessa, ja niistä tulee helpommin kiertopalkintoja. Kuitenkaan mitään 200€ en maksaisi ihan helposti... Pitäisi sitten löytyä todistukset kaikista ell. tekemistä jutuista.

      • mellu

        100 euroa, sain itse sillä hinnalla puhdasrotuisen tipsun..


      • Salmakia
        mellu kirjoitti:

        100 euroa, sain itse sillä hinnalla puhdasrotuisen tipsun..

        Hei, ilmaiseksikin saattaa saada puhdasrotuisen kodinvaihtaja (ongelma)koiran.. Puhdasrotuisen "normaali" hinta on kaikin puolin kelvollisesta, rekisteröidystä, terveestä ja standardit täyttävästä pennusta. Tällaisia koiria ei myydä sadalla eurolla, eikä sekarotuisestakaan ole syytä pyytää niin korkeaa hintaa kuin tällaisesta nortsista rotukoirasta. Jotain hintaa niistä pitää kuitenkin pyytää edes kulut kattaakseen, ja niillä main varmaan liikkuu myös aikuisen kodinvaihtajarotukoiran hinta.


      • mellu
        Salmakia kirjoitti:

        Hei, ilmaiseksikin saattaa saada puhdasrotuisen kodinvaihtaja (ongelma)koiran.. Puhdasrotuisen "normaali" hinta on kaikin puolin kelvollisesta, rekisteröidystä, terveestä ja standardit täyttävästä pennusta. Tällaisia koiria ei myydä sadalla eurolla, eikä sekarotuisestakaan ole syytä pyytää niin korkeaa hintaa kuin tällaisesta nortsista rotukoirasta. Jotain hintaa niistä pitää kuitenkin pyytää edes kulut kattaakseen, ja niillä main varmaan liikkuu myös aikuisen kodinvaihtajarotukoiran hinta.

        siis rokotettu ja paperit löytyy on reksiteröity.. ja niin eespäin..täälläpäin jotkut kiskoo sekarotuisilla älyttömiä hintoja.. huomautan että oma koirani (Tipsu) josta 100 euroa maksoin oli siis 5 vuotias, mutta täysin terve..


      • Salmakia
        mellu kirjoitti:

        siis rokotettu ja paperit löytyy on reksiteröity.. ja niin eespäin..täälläpäin jotkut kiskoo sekarotuisilla älyttömiä hintoja.. huomautan että oma koirani (Tipsu) josta 100 euroa maksoin oli siis 5 vuotias, mutta täysin terve..

        Kuten sanoin, kodinvaihtajakoira, tässä tapauksessa jopa viisivuotias, on aivan eri hintaluokkaa kuin pentu. Jos oma koirani olisi tullut minulle allergian takia viisivuotiaana, niin se ei taatusti olisi maksanut 850 euroa. Pennusta revittävä hintahan peittää siitä aiheutuneita kuluja, aikuisesta taas pyydetään sen verran kuin kehdataan tai mitä katsotaan tarpeelliseksi hyvän kodin löytämiseksi..


    • minä

      Miettikääpäs tällaista...

      Monet rotukoirat maksavat 700-1000e Seropeista pitäisi siis pyytää 100e? Ja seropeja ei monen mielestä tulisi olla ollenkaan? Ja pentutehtailu pitäisi saada loppumaan?

      Eli mitä tapahtuu jos rotukoirien hinnat pysyvät samana ja seropeiden hinnat nostetaan vaikka 400e?

      Voisiko olla että sillä saataisiin pikkuhiljaa loppumaan pentutehtailu, koska kukaan tuskin ostaisi 400e seropia hetken mielijohteesta, koiria ei luultavasti menisi niin paljoa "huonoille" omistajille. Seropien tehtailijat ym. huomaisivat pentujen jäävän kotiin.

      Onko tämä ihan hassu ajatus?

      Mikä siinä menee vikaan?

      Mielestäni seropikin on koira, ja koiran arvo on enemmän kuin 100e. Siis aivan älytöntä, 100e saa vaikka tankillisen bensaa isompaan autoon.

      Jos joku ostaa koiran 100e, se on halpaa, mutta siinä vaiheessa tulee tuskin ajatelleeksi että koiran pidosta tulee muitakin kuluja... Ruoka, eläinlääkäri kulut yms.

      En nyt sitten tarkoita, että kaikki jotka ovat ostaneet 100e koiran ovat vastuuttomia jne... Mutta saisi se ihmiset enemmän miettimään sitä koiran ostoa.

      • Salmakia

        Oikea ajatus, mutta ikävä kyllä monille tahallisten seropipentujen tuottajille voisi(ja tätä tapahtuu) rahahimo iskeä, jos hinta olisi yleisesti noin korkea. Kun pennun hinta olisi sama kuin rotukoiralla, mutta kulut pienemmät... eli näillähän voi lyödä rahoiksi ja nipistetään vielä pentujen ja nartun huollosta vähän niin rahaa on vielä enemmän!


    • Anna

      Arvokkaita (muutenkin kuin rahassa) koiriahan ne sekarotuisetkin ovat, vaikkei niistä kyllä mielestäni pitäisi niin suurta hintaa pyytää kuin puhdasrotuisista, sillä niistä ei voida luvata samoja asioita kuin 'jalorotuisista'. Oma seropini maksoi aikanaan 50mk eli nykyisin n. 8,5€.

      • ..........

        järkeä...8,5 euroa hienoa siitä vielä 8,5 euroa vähennetän tulee seropille oikea myyntihinta.
        Eiköhän lopu tehtailu siihen kun pennusta on vaan kuluja. Eikä tolla tehtailulla ole sillee väliä mut käy sääliksi niitä pentuparkoja joutuu minne joutuu ja tuskin se lähtökotikaan mikään hyvä paikka voi olla kun sillee tehtaillaan


    • koirienystävä

      minkä varasin maksaa 130e. aika hintava on sekin. siihen hintaan kyllä kuuluu lääkärintarkastukset, madotukset ja vielä rokotus. kaikilla kalliilla seropeilla ei ole edes madotuksia annettu. eli kyllä olen valmis maksamaan tämän hinnan hyvin hoidetusta pennusta.

    • minkä näin

      oli pari viikkoa sitten ollut lehdessä ilmoitus; Myydään sekarotuisia, sakemanni/rottis sekoitus hinta 550e!!!! Helvetti tuolla hinnalla saa jo rotukoiran! Itselläni seropi joka maksoi 100e,mutta siihen rahaan sain eläinlääkärin tarkastuksen,madotukset ja seuraavan matolääkkeen mukaan, koirankäyttöohjeen=) ja 5kg säkin koiran kasvattajan syöttämää ruokaa. Mielestäni tein hyvät kaupat ja on niin ihana kaveri,etten kadu päivääkään päätöstäni! Kukkia tosin käy vähän sääli kun poitsu haluis kasvissyöjäks,mut mammapa ei tähän suostu=)

      • rahastusta!!

        Helvetti tommosia.Tuo kun on varmasti täysin rahastusta!
        Oman koirasi kanssa sinulla kävi todella hyvä tuuri! Äläkä välitä kukista,niitä saa rahalla uusia:)


      • onpas kova

        hintapyyntö ja näitä tuntuu riittävän.
        Itselläni 2 rotukoiraa josta maksoin 600 euroa/koira.


    • pennut

      Maksavat 40e. Ei e.l tarkistamia,mutta laadukasta ruokaa syövät (nutro) ja madotukset ovat kunnossa.
      Ajattelimme ensin että kun tulee lehti-ilmoituksien vuoro nin laitamme hinnaksi sen 100e ihan vain ettei tule ketään huvin vuoksi pentua hakemaan ja maksu tilanteessa kerromme oikean hinnan.
      Mutta näkee kohta että mitä teemme. Pennut ovat siis ensimmäiset (ja viimeiset), vahinko (täällä palstalla typeryys=) pennut jotka meillä on ja kyllä niihin on sen verran itsekkin rakastunut ettei niitä tahdo noin vain jonnekkin heittää ties kenelle.
      Mutta vielä asiasta=) Mielestäni meidän pentujen hinta on kohtuullinen,tosin varmasti houkuttaa niitä jotka tahtovat vain suloisen pennun jostain ja "halvalla"=(

      • koirienystävä

        tuo hämäysmaksu on hyvä idea! karsii pois ne jotka eivät niin kovasti pentua ole harkinneet.minusta kannattaa myös ottaa ostajien yhteystiedot muistiin, että voi myöhemmin tiedustella kuulumisia.

        onnea teidän pentujen jännittävälle matkalle! =)


      • mammu

        Vieläkö on pentuja jäljellä??Jos nyt ymmärsin oikein, että teillä olisi pentuja myytävänä. Kauhea koirakuume, haluaisin sekarotuisen, mutta ei tahdo löytyä. En voi kyllä hakea pentua etelä-suomesta.. Antaisin kyllä hyvän kodin!!


      • pennut
        mammu kirjoitti:

        Vieläkö on pentuja jäljellä??Jos nyt ymmärsin oikein, että teillä olisi pentuja myytävänä. Kauhea koirakuume, haluaisin sekarotuisen, mutta ei tahdo löytyä. En voi kyllä hakea pentua etelä-suomesta.. Antaisin kyllä hyvän kodin!!

        Yksi poitsu varattu ja viisi vapaana (1poika ja 4tyttöö), mutta ei kai sinulle kuitenkaan "mikä vaan" kelpaa? Uskon että varmasti hyvä koti sinulta löytyisi,mutta asumme tampereen vieressä eikä ole mahdollisuutta vauvoja hirmu kauas lähteä kuskaamaan. Ja anteeeksi,mutta tahtoisimme myös että tultaisiin itse henkilökohtasesti vauva valitsemaan että nähdään sitten itsekkin että millaiselle ihmiselle on pentu menossa..


      • mammu
        pennut kirjoitti:

        Yksi poitsu varattu ja viisi vapaana (1poika ja 4tyttöö), mutta ei kai sinulle kuitenkaan "mikä vaan" kelpaa? Uskon että varmasti hyvä koti sinulta löytyisi,mutta asumme tampereen vieressä eikä ole mahdollisuutta vauvoja hirmu kauas lähteä kuskaamaan. Ja anteeeksi,mutta tahtoisimme myös että tultaisiin itse henkilökohtasesti vauva valitsemaan että nähdään sitten itsekkin että millaiselle ihmiselle on pentu menossa..

        Hei! Oikeasti melkein mikä vaan kelpaa, minulla kun ei ole mitään "suosikkirotua". Minkälaisia teijän pennut olisi??


      • Tahtoo koiran

        Moi vieläkö pentuja on jäljellä??
        Perheemme olisi kovasti kiinnostunut tulemaan katsomaan ja toivottavasti hakemaan kotiin oman koiran :-)


      • pennuttaja
        Tahtoo koiran kirjoitti:

        Moi vieläkö pentuja on jäljellä??
        Perheemme olisi kovasti kiinnostunut tulemaan katsomaan ja toivottavasti hakemaan kotiin oman koiran :-)

        Hei!
        Pakko kommentoida, kun olette kritisoineet seropipentujen hintoja. Oma seropini sai viime keväänä ihan suunnitellut pennut ja pyysin niistä 140 e /kappale. Hinnan laskin täysin sen mukaan, mitä minulla oli ollut kuluja: eläinlääkärikäynnit, madotukset, pentuaitausmateriaalit, varalle äidinmaidon vastiketta ja synnynytkseen tarvikkeita, naudanjauhelihat, piimät, kermaviilit ja Purinan penturuoka. Ja luultavasti pentujen hinta ei silti ihan kattanut kuluja. Mutta ei tämän väliä, pennutus oli aivan ihana kokemus ja kaikki pennut saivat tosi hyvät kodit. Pentutreffit pidettiin syksyllä ja keväällä pitäisi vielä viettää yhteisiä 1-vuotissynttäreitä.
        Sekarotuiseni on aivan ihana ja epäilemättä joskus vielä teetän toisetkin pennut ja luulenpa, että pistän hintaan 10-20e lisää siitä hurjasta työstä, minkä pentuprojekti toi mukanaan lähes kolmeksi kuukaudeksi. Vaikka se ihana aikaa olikin :)


      • Nimetön
        pennuttaja kirjoitti:

        Hei!
        Pakko kommentoida, kun olette kritisoineet seropipentujen hintoja. Oma seropini sai viime keväänä ihan suunnitellut pennut ja pyysin niistä 140 e /kappale. Hinnan laskin täysin sen mukaan, mitä minulla oli ollut kuluja: eläinlääkärikäynnit, madotukset, pentuaitausmateriaalit, varalle äidinmaidon vastiketta ja synnynytkseen tarvikkeita, naudanjauhelihat, piimät, kermaviilit ja Purinan penturuoka. Ja luultavasti pentujen hinta ei silti ihan kattanut kuluja. Mutta ei tämän väliä, pennutus oli aivan ihana kokemus ja kaikki pennut saivat tosi hyvät kodit. Pentutreffit pidettiin syksyllä ja keväällä pitäisi vielä viettää yhteisiä 1-vuotissynttäreitä.
        Sekarotuiseni on aivan ihana ja epäilemättä joskus vielä teetän toisetkin pennut ja luulenpa, että pistän hintaan 10-20e lisää siitä hurjasta työstä, minkä pentuprojekti toi mukanaan lähes kolmeksi kuukaudeksi. Vaikka se ihana aikaa olikin :)

        Eli tärkeintä olikin se raha vai?


      • pennuttaja
        Nimetön kirjoitti:

        Eli tärkeintä olikin se raha vai?

        Jos joku sitä haluaa kutsua rahastamiseksi niin siitä vain. Olin työttömänä tuolloin keväällä ja totesin, että nyt minulla on aikaa koiran pennuttamiseen. Ottajia pennuille oli kavereista jo tiedossa. Lainasin veljeltäni ja vanhemmiltani rahat eläinlääkärikäynteihin ja tarvikkeisiin ja saamillani rahoilla maksoin velat takaisin. Mutta kyllä, tärkeää oli saada rahat.


      • pennut
        Tahtoo koiran kirjoitti:

        Moi vieläkö pentuja on jäljellä??
        Perheemme olisi kovasti kiinnostunut tulemaan katsomaan ja toivottavasti hakemaan kotiin oman koiran :-)

        ikävä kyllä en oo täällä ehtinyt käymään ja luin vasta nyt viestisi=( Viimeistä narttupentua viedään.. huomenna tulee sitäkin eräs perhe katsomaan.
        Rupee jo suru tuleen puseroon kun ensi viikolla ne rakkaudet muuttaa omiin uusiin koteihin... Täytyy vain toivoa että me olemme tehneet kaiken mahdollisin vauvojen hyvän elämän takaamiseksi!


      • Kahden seropin omistaja
        pennuttaja kirjoitti:

        Hei!
        Pakko kommentoida, kun olette kritisoineet seropipentujen hintoja. Oma seropini sai viime keväänä ihan suunnitellut pennut ja pyysin niistä 140 e /kappale. Hinnan laskin täysin sen mukaan, mitä minulla oli ollut kuluja: eläinlääkärikäynnit, madotukset, pentuaitausmateriaalit, varalle äidinmaidon vastiketta ja synnynytkseen tarvikkeita, naudanjauhelihat, piimät, kermaviilit ja Purinan penturuoka. Ja luultavasti pentujen hinta ei silti ihan kattanut kuluja. Mutta ei tämän väliä, pennutus oli aivan ihana kokemus ja kaikki pennut saivat tosi hyvät kodit. Pentutreffit pidettiin syksyllä ja keväällä pitäisi vielä viettää yhteisiä 1-vuotissynttäreitä.
        Sekarotuiseni on aivan ihana ja epäilemättä joskus vielä teetän toisetkin pennut ja luulenpa, että pistän hintaan 10-20e lisää siitä hurjasta työstä, minkä pentuprojekti toi mukanaan lähes kolmeksi kuukaudeksi. Vaikka se ihana aikaa olikin :)

        pennuttaja koirassasi on? Itse olen suunnitellut teettäväni pennut koiralleni, jos vaan lonkat ym. on kunnossa. Päätin siruttaa pennut ennen luovutusta, joten hinnaksi niille tulee varmaan semmonen 150 euroa per pentu. Mutta ollaan vasta alkutaipaleella..


      • pennuttaja
        Kahden seropin omistaja kirjoitti:

        pennuttaja koirassasi on? Itse olen suunnitellut teettäväni pennut koiralleni, jos vaan lonkat ym. on kunnossa. Päätin siruttaa pennut ennen luovutusta, joten hinnaksi niille tulee varmaan semmonen 150 euroa per pentu. Mutta ollaan vasta alkutaipaleella..

        Koirulini on kuuden eri rodun sekoitus, vanhemmat oli kumpikin sekarotuisia. Eli hänessä on huskya, pystykorvaa, lapinkoiraa, porokoiraa, sakemannia ja partacollieta. :)

        Urosta saa tosiaan harkita. Itse tein sen virheen että valitsin urokseksi koiran, joka oli kooltaan mielestäni sopiva ja mukavan luonteinen. Käytännössä osoittautui, että uroksen takana olevat isommat rodut kuitenkin periytyivät pentuihin, ja ilmeisesti tästä syystä (eli pennut olivat niin isoja) synnytys oli hankala. Loppujen lopuksi kaikki sujui hyvin ja pennut syntyivät ihan luonnollisesti itsestään, mutta pieneläinklinikalle oli pakko lähteä kun synnytyksen alkaminen kesti niin kauan. Ja lopulta kävi niin ihmeellisesti, että kolmen vuorokauden päästä syntyi kaksi pentua lisää! Tämän jälkeen käytin koiran röntgenissä, että pentuja ei varmasti ole jäänyt kohtuun ja lisäksi koiralle täytyi hankkia antibioottikuuri, kun toisen synnytyksen jälkeinen ripuli ei hellittänyt ollenkaan ja koira ei alkanut syödä. Olin käyttänyt koiran ultrassa ennen synnytystä, mutta sehän ei kerro pentujen määrää. Mutta tosiaan loppu hyvin kaikki hyvin :)

        Suunnittelen kyllä, että teettäisin koiralla vielä toiset pennut joskus tulevaisuudessa ja pitäisin niistä sitten itse yhden. Pari muutakin ottajaa mahdollisesti jo olisi :) Mutta nyt kyllä valitsisin uroksen niin, että sen vanhemmissa ei olisi liian isoja rotuja.

        Lykkyä tykö pentuesuunnitelmiin! :)


      • Kahden seropin omistaja
        pennuttaja kirjoitti:

        Koirulini on kuuden eri rodun sekoitus, vanhemmat oli kumpikin sekarotuisia. Eli hänessä on huskya, pystykorvaa, lapinkoiraa, porokoiraa, sakemannia ja partacollieta. :)

        Urosta saa tosiaan harkita. Itse tein sen virheen että valitsin urokseksi koiran, joka oli kooltaan mielestäni sopiva ja mukavan luonteinen. Käytännössä osoittautui, että uroksen takana olevat isommat rodut kuitenkin periytyivät pentuihin, ja ilmeisesti tästä syystä (eli pennut olivat niin isoja) synnytys oli hankala. Loppujen lopuksi kaikki sujui hyvin ja pennut syntyivät ihan luonnollisesti itsestään, mutta pieneläinklinikalle oli pakko lähteä kun synnytyksen alkaminen kesti niin kauan. Ja lopulta kävi niin ihmeellisesti, että kolmen vuorokauden päästä syntyi kaksi pentua lisää! Tämän jälkeen käytin koiran röntgenissä, että pentuja ei varmasti ole jäänyt kohtuun ja lisäksi koiralle täytyi hankkia antibioottikuuri, kun toisen synnytyksen jälkeinen ripuli ei hellittänyt ollenkaan ja koira ei alkanut syödä. Olin käyttänyt koiran ultrassa ennen synnytystä, mutta sehän ei kerro pentujen määrää. Mutta tosiaan loppu hyvin kaikki hyvin :)

        Suunnittelen kyllä, että teettäisin koiralla vielä toiset pennut joskus tulevaisuudessa ja pitäisin niistä sitten itse yhden. Pari muutakin ottajaa mahdollisesti jo olisi :) Mutta nyt kyllä valitsisin uroksen niin, että sen vanhemmissa ei olisi liian isoja rotuja.

        Lykkyä tykö pentuesuunnitelmiin! :)

        jo mahdollisesti sopiva urosehdokas valmiina =) On todella paljon samannäköinen kuin narttuni! Olisi kiva mailata ihan muuten vaan kaikesta, joten oisko sulla mailiosoitetta johon voisin mailata?

        Olisi kiva nähdä kuva koirastasi, on niin jännät rodut. Omassa nartussani on neljää rotua eli molemmissa vanhemmissa kahta.


      • pennuttaja
        Kahden seropin omistaja kirjoitti:

        jo mahdollisesti sopiva urosehdokas valmiina =) On todella paljon samannäköinen kuin narttuni! Olisi kiva mailata ihan muuten vaan kaikesta, joten oisko sulla mailiosoitetta johon voisin mailata?

        Olisi kiva nähdä kuva koirastasi, on niin jännät rodut. Omassa nartussani on neljää rotua eli molemmissa vanhemmissa kahta.

        Nyt vasta kävin täällä taas... Käy katsoon www.24.fi/tjhakala. :) Sähköpostia en viitsi tähän kirjoittaa.


      • Jarek

    • emäntä

      noh,meille tulee nyt sitten koiravauvoja.vahinkoha tuo oli kun pääsi neiti karkuun juuri "oikeaan aikaan".
      ajattelin pyytää pennusta 100 euroa.perustelen hinnan näin: hinta karsii hetken mielijohteesta pennun ottavat melko hyvin.pennun hoitoon menee myös rahaa oli se sitten sekarotuinen tai ei.rotukoiraa ei vissiin alle 700 euron saa,joten 100 euroa hyvin pidetystä ja huolehditusta sekarotuisesta pennusta ei ole liikaa.

      tietysti on asia aivan erikseen jos koiralla tehtaillaan pentuja jatkuvasti,mutten kyllä käsitä miten siinä kukaan rikastumaan pääsisi,ruokinta kulutettu aika ja madotukset ym.maksavat kuitenkin aika paljon.

      sitäpaitsi,jos koiranpennusta ei pysty maksamaan esim.just tota 100 euroa niin miten ihmisellä on varaa ottaa koiraa muutenkaan?eka eläinlääkäri tarkastuksineen ja rokotteineen maksaa noin 50 euroa ja ruuat,lelut kupit luut toisen mokoman.joka kuukausi.

      onnea sulle koiran etsintää.
      meidän pennut syntyvät kahden viikon sisällä ja jos kiinnostaa niin jätä viestin tynkää ,laitan lisätietoja

      • koirienystävä

        ollaan jo kumminkin löydetty oma pentu. se maksoi 130e. aika paljon mutta ymmärrän juuri tuon rahan menonkin niihin pentuihin ja aikaa ja vaivaa niihin saa ainakin uppoamaan.
        100e on minusta ihan oikea hinta nykyisin. hetken mielijohteesta ei niin helposti oteta. sukulaiseni etsi myöskin koiraa ja heille tarjottiin paperitonta russelia melkein rekisteröidyn hinnalla! se on jo älytöntä, vai mitä?

        mitäs pentuja teille oikein tulee?

        kärsivällisyyttä pentujen hoitoon =) aika riiviöitä ne kun ovat. meillä ainakin. kovasti uisi vesikupissa ja retuuttaisi kissoja.


      • koirienystävä

        (vastasin jo kerran tähän mutta se hävisi johonkin...)
        niin, meille on tullut jo pentu. se maksoi 130e. aika paljon mutta ymmärrän sen vaivan ja rahanmenonkin.
        100e on minusta ihan oikea hinta nykysin. karsii juuri ne hätäilijät pois.
        sukulaiseni etsi myöskin koiraa ja heille tarjottiin paperitonta russelia melkein rekisteröidyn hinnalla! se on jo aika älytöntä, vai mitä?

        kärsivällisyyttä sinulle pentujen kanssa, ne kun on aika riiviöitä. ainakin meillä. ui vesikupissa ja retuuttaa kissoja. =)

        mitäs pentuja teille on tulossa?


      • koirienystävä
        koirienystävä kirjoitti:

        ollaan jo kumminkin löydetty oma pentu. se maksoi 130e. aika paljon mutta ymmärrän juuri tuon rahan menonkin niihin pentuihin ja aikaa ja vaivaa niihin saa ainakin uppoamaan.
        100e on minusta ihan oikea hinta nykyisin. hetken mielijohteesta ei niin helposti oteta. sukulaiseni etsi myöskin koiraa ja heille tarjottiin paperitonta russelia melkein rekisteröidyn hinnalla! se on jo älytöntä, vai mitä?

        mitäs pentuja teille oikein tulee?

        kärsivällisyyttä pentujen hoitoon =) aika riiviöitä ne kun ovat. meillä ainakin. kovasti uisi vesikupissa ja retuuttaisi kissoja.

        tuli pari vastausta =)


      • emäntä
        koirienystävä kirjoitti:

        (vastasin jo kerran tähän mutta se hävisi johonkin...)
        niin, meille on tullut jo pentu. se maksoi 130e. aika paljon mutta ymmärrän sen vaivan ja rahanmenonkin.
        100e on minusta ihan oikea hinta nykysin. karsii juuri ne hätäilijät pois.
        sukulaiseni etsi myöskin koiraa ja heille tarjottiin paperitonta russelia melkein rekisteröidyn hinnalla! se on jo aika älytöntä, vai mitä?

        kärsivällisyyttä sinulle pentujen kanssa, ne kun on aika riiviöitä. ainakin meillä. ui vesikupissa ja retuuttaa kissoja. =)

        mitäs pentuja teille on tulossa?

        mitähän niistä tulee...(?) emä on ½ dobberi ja toinen osapuoli tuntematon,isäpappa on sellainen pystykorva sekoitus.
        olen samaa mieltä,sekarotuisesta koirasta jos pyydetään sama kuin rotukoirasta on hiukka liian korkee hinta.rotukoiran kasvattamiseen liittyy niin paljon sellaisia kuluja ym.että onkin ymmärrettävää rotukoiralla korkeampi hinta.
        juu,100 euroon mekin päädyimme juuri sen takia että ei hätähousut hae ajattelematta.
        itse ostimme vanhemman koiran kennelistä(siis sekarotuinen löytökoira) 500mk:lla ja tuon tulevan emon 100 eurolla.
        mielestäni hinta oli ihan sopiva,toisaalta koiraan saa uppoamaan nopeasti monta sataa jos ostelee leluja,luita ja tietty eläinlääkäri käynnit vielä päälle.
        mutta onnee sulle pennusta!ja enköhän mä niitten vesselien kanssa pärjää,toivon vaan ettei tee yhtä montaa kuin emonsa(se sai 12)


      • Jarek

        Vahtikaa pentuja ja vesikuppi pitää olla niin matala ettei pentu voi hukkua siihen. Niin on tapahtunut yhdelle kasvattaja tuttavalle, joka kasvatti metsästyskoiria. Suomen pystykorvia ja ajokoiria


      • emäntä
        Jarek kirjoitti:

        Vahtikaa pentuja ja vesikuppi pitää olla niin matala ettei pentu voi hukkua siihen. Niin on tapahtunut yhdelle kasvattaja tuttavalle, joka kasvatti metsästyskoiria. Suomen pystykorvia ja ajokoiria

        tänään se sitten tapahtui.olin kätilönä 4 tuntia ja kuusi pientä mustaa palleroa sai emo pukerrettua ilman ongelmia.
        jarek,lupaan vahtia hyvin ettei pennuille käy vesikuppi vahinkoja.
        olo on helpottunut,emo voi upeasti ja rauha on maassa.
        (siihen asti kunnes pennut juoksevat pitkin asuntoa)
        kun vielä löytyisi hyvät kodit noille mussukoille.


      • koirienystävä
        emäntä kirjoitti:

        mitähän niistä tulee...(?) emä on ½ dobberi ja toinen osapuoli tuntematon,isäpappa on sellainen pystykorva sekoitus.
        olen samaa mieltä,sekarotuisesta koirasta jos pyydetään sama kuin rotukoirasta on hiukka liian korkee hinta.rotukoiran kasvattamiseen liittyy niin paljon sellaisia kuluja ym.että onkin ymmärrettävää rotukoiralla korkeampi hinta.
        juu,100 euroon mekin päädyimme juuri sen takia että ei hätähousut hae ajattelematta.
        itse ostimme vanhemman koiran kennelistä(siis sekarotuinen löytökoira) 500mk:lla ja tuon tulevan emon 100 eurolla.
        mielestäni hinta oli ihan sopiva,toisaalta koiraan saa uppoamaan nopeasti monta sataa jos ostelee leluja,luita ja tietty eläinlääkäri käynnit vielä päälle.
        mutta onnee sulle pennusta!ja enköhän mä niitten vesselien kanssa pärjää,toivon vaan ettei tee yhtä montaa kuin emonsa(se sai 12)

        dopperisekotuksia! ihania! mä oon armoton dopperifani. joskus mulla oli semmonen ruskea dopperityttö.

        onnea teille ja toivottavasti löytyy hyvät kodit.


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      2003
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      255
      1702
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      248
      1640
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      56
      1598
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1438
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1373
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1197
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      284
      1194
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1183
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      41
      1097
    Aihe