Lapsen psyykkiset ongelmat

älyksävyj

Meillä on vuoden verran kasassa ollut uusperhe. Miehellä on kaksi teini-ikäistä lasta. Poika on 17 ja tyttö on 14. Itselläni on yksi 21-vuotias tytär, joka opiskelee ja on töissä toisella paikkakunnalla. Miehen lapset asuvat meillä joka toisen viikon. Mies ja lapset muuttivat minun talooni.

Miehen tyttärellä on vuosi sitten todettu erilaisia psyykkisiä häiriöitä ja hän on joutunut pariin kertaan psykiatriselle osastolle hoitoon. Tytön kuntoutuminen ja hyvinvointi ovat tietysti kaikkein tärkein asia.

Olen kuitenkin itse ahdistunut siitä, että kotonani asuu pahasti oireileva lapsi, johon minulle ei ole muodostunut yrityksistäni huolimatta minkäänlaista suhdetta. Lisäksi mies kokee kaikki tekoni ja kommenttini siten, että en välitä tytöstä tai hänestä enkä tue heitä tarpeeksi. Tällä hetkellä miehellä ja minulla on vain kaksi puheenaihetta: tyttären vointi ja oma huono käytökseni suhteessa heihin. Ymmärrän, että tilanne on vanhemmille raastava ja heillä on suuri huoli ja että huoli lapsesta täyttää heidän mielensä. Suhteeni miehen poikaan on asiallinen.

Samalla olen huolissani parisuhteestamme ja siitä, miten minusta on tullut vieras omassa kodissani. Jouduin esimerkiksi sanomaan omalle tyttärelleni, ettei hän voi tulla viikonloppuna kotiin, koska on tämä miehen tytär eikä hänelle ole nyt hyväksi olla vieraiden ihmisten seurassa. Omaa äidinsydäntäni tällainen koski varsinkin, koska tytön isä on kuollut ja olen hänen ainoa omaisensa.

Olen miettinyt, pitäisikö suhde lopettaa. Rakastan miestäni valtavasti. Ennuste tytön toipumiselle on huono. Pelkään ,että parisuhteemme kuihtuu olemattomiin. Pelkään, että omat tarpeeni jäävät kuulematta. Samalla kun kirjoitan tämän, tunnen itseni itsekkääksi. Syyllisyys on kova. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia ja miten tästä eteenpäin?

60

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gsxcxd

      Oliko pakko rikkoa toisten pehre siitä sait aina vika on ex-ässä ja lapsisa
      Jätä perhhe rauhaan poisti.

      • Miem

        Hmmmm. Todista että rikkoi perheen Lissu voisit lopettaa mantran jolla ei ole totuuden siementä !
        Olen eronnut ja nyt naimisissa ja vaikka en oleisi naimisissa niin lasteni äidillä ei olisi asemaa /paikkaa taloudessani enkä maksaisi hänen suuntaansa yhtään enempää mitään maksuja ! Lapsille minulla on tili olemassa mutta sekin on siten ettei ex ämmä pääse käsiksi siihen !


      • eimikäänperhe

        Sellainen perhe, jonka toinen osapuoli lähtee etsimään uutta partneria, on jo kauan sitten rikkoutunut. "Perheen" tilalla on ehkä ollut jonkinlainen rakkaudeton kulissi. Joidenkin on vaikea rakastaa, esim. jos omaa narsistisia ominaisuuksia.


      • surullisetmiehenlapset
        eimikäänperhe kirjoitti:

        Sellainen perhe, jonka toinen osapuoli lähtee etsimään uutta partneria, on jo kauan sitten rikkoutunut. "Perheen" tilalla on ehkä ollut jonkinlainen rakkaudeton kulissi. Joidenkin on vaikea rakastaa, esim. jos omaa narsistisia ominaisuuksia.

        Joo meillä kans mies erosi viikoa aiemmin kun muutimme yhteen, ex vaimo oli hankala ja mies halusi siitä eroon. Minä en mitenkään liittynyt siihen päätökseen enkä eroon, olin hiljasta tyttöä taustalla. Tuin miestä omassa päätöksessään.
        Nyt tuen häntä kun lapet ovat psyykkisissä ongelmissa. Minä huomasin sen heti kun tulin taloon että lapset eivät ole aivan normaaleita.
        Omani kun ovat fiksuja ja älykkäitä lapsia olleet aina niin helposti osasi sitten verrata näihin miehen lapsiin että kaikki ei ole kunnossa.
        Olisi kauheeta jos omat lapset olisvat tuommosia, onneksi eivät ole.
        Tilanne on isälle varmasti raastava ja tuen häntä kaikessa, kun omien kanssa pääsen helpolla. Mie sanoikin etä onneksi minä huomasin lasten käytöshäiriöt ja sitten soitin koulun psykologille samantien ja asia on nyt hoidossa.
        Lasten äitiin tämä meni raskaasti haukkuu ja huutaa minulle vaikka yritän auttaa. Liekö hänkin avun tarpeessa.
        Miten onnekas voikaan olla kun omilla lapsilla on kaikki erittäin hyvin. Mies kiittää usein että huomasin hänen lasten ongelmat ajoissa, on hyvä että kerrotaan jos huomaa. Onneksi on näitä avun saanti mahdollisuuksia mihin voimme miehen lapset ohjata. Olen mukana tässä prosessissa kyllä. Taustalla, tietysti. On se jännä että aina ne miehen lapset ovat ongelmissa, se on enempi sääntö kuin poikkeus. Toivon mukaan he piean kasvaisivat jotta eivät majailisi täällä meillä niin useasti, jotta saisimme oman rauhan omana perheenämme, emme kaipaa häiriköitä, joista on aina kauhee reisa ja huoli. Kun omien kanssa on niin helppoa ollut aina.


      • hyvinhavaittuhienoa
        surullisetmiehenlapset kirjoitti:

        Joo meillä kans mies erosi viikoa aiemmin kun muutimme yhteen, ex vaimo oli hankala ja mies halusi siitä eroon. Minä en mitenkään liittynyt siihen päätökseen enkä eroon, olin hiljasta tyttöä taustalla. Tuin miestä omassa päätöksessään.
        Nyt tuen häntä kun lapet ovat psyykkisissä ongelmissa. Minä huomasin sen heti kun tulin taloon että lapset eivät ole aivan normaaleita.
        Omani kun ovat fiksuja ja älykkäitä lapsia olleet aina niin helposti osasi sitten verrata näihin miehen lapsiin että kaikki ei ole kunnossa.
        Olisi kauheeta jos omat lapset olisvat tuommosia, onneksi eivät ole.
        Tilanne on isälle varmasti raastava ja tuen häntä kaikessa, kun omien kanssa pääsen helpolla. Mie sanoikin etä onneksi minä huomasin lasten käytöshäiriöt ja sitten soitin koulun psykologille samantien ja asia on nyt hoidossa.
        Lasten äitiin tämä meni raskaasti haukkuu ja huutaa minulle vaikka yritän auttaa. Liekö hänkin avun tarpeessa.
        Miten onnekas voikaan olla kun omilla lapsilla on kaikki erittäin hyvin. Mies kiittää usein että huomasin hänen lasten ongelmat ajoissa, on hyvä että kerrotaan jos huomaa. Onneksi on näitä avun saanti mahdollisuuksia mihin voimme miehen lapset ohjata. Olen mukana tässä prosessissa kyllä. Taustalla, tietysti. On se jännä että aina ne miehen lapset ovat ongelmissa, se on enempi sääntö kuin poikkeus. Toivon mukaan he piean kasvaisivat jotta eivät majailisi täällä meillä niin useasti, jotta saisimme oman rauhan omana perheenämme, emme kaipaa häiriköitä, joista on aina kauhee reisa ja huoli. Kun omien kanssa on niin helppoa ollut aina.

        Tässä sen nyt näkee mitä hyötyä on uusista äitipuolista. Nytkin tämä huomasi heti miehen lasten psyykkiset ongelmat eikä ollut kun viikko asunut.
        Omat vanhemmat eivät näytä välittävän tai näkevän lastensa suuria ongelmia.
        Kun omat lapset ovat järissään, niin on hyvin helppo sitten verrata ja nähdä että toisen lapsilla ei kaikki ole kunnossa.
        Hyvä että äitipuoli huomasi ajoissa, nyt vaan kipi kapi hoitoa hakemaan.


      • isotpoitsut

        En ota kantaa tähän. Mutta jos jompikumpi lähtee uuden perään, on liitto todennäköisesti ollut huono ja kauan. Toiset haluaa ylläpitää kulissia, vaikka juoksisivat esimerkiksi paikallisesti vaikutusvaltaisten miesten perässä. Joissain tapauksissa esim. mies ei välitä, vaikka rouva käy "saunailloissa" vehtaamassa.


      • täysintotta
        isotpoitsut kirjoitti:

        En ota kantaa tähän. Mutta jos jompikumpi lähtee uuden perään, on liitto todennäköisesti ollut huono ja kauan. Toiset haluaa ylläpitää kulissia, vaikka juoksisivat esimerkiksi paikallisesti vaikutusvaltaisten miesten perässä. Joissain tapauksissa esim. mies ei välitä, vaikka rouva käy "saunailloissa" vehtaamassa.

        Miehet eivät useinkaan kestä yhtään vastoinkäymisitä, heti kun tulee vaimon kanssa sanaharkkaa, pitää lähtä ovet paukkuen. Pitäämennä kapakkaan itkemään kaikille että vaimo nalkuttaa, kerjäämään sääliä ja vika on ainoastaan siinä vaimossa, vaimo nalkuttaa, ja mies itkee kun ei kestä kun ääntä korotetaan.
        Tai sitten ne on hiljaa mykkäkoulua viikko tolkulla.

        Heille se on helppoa, mies saa sitä sääliä niin he,posti ja kun mies vielä tietää että äiti hoitaa lapset tuli mitä tuli niin ei ole hätäpäivää jättää lapsia.

        Säälin kerääminen on se minkä mies kyllä osaa.

        Jos jonmikumpi lähtee niin yleensä se on mies, joka ei osaa puhua, ei sovitella, eikä olla erimieltä. Yksi riita niin miehestä se on jo katastrofi, ja vaihdon paikka.


      • familytherapy

        On olemassa perheterapiaa. Se vaan edellyttää avoimuutta ja ennen kaikkea oman itse muuttamista. Toistahan ei voi muuttaa.


    • miksirikoit

      Selvästi sinä toit miehen perheeseen kaikki ongelmat! Sinun tulosi laukaisi kaikille suuret ongelmat, ilmeisesti se oli tarttuvaa. Sinun myötä ongelmat sitten suureni, ensin sinä sitten miehen perhe ja sinunkin lapsesi sairatuivat jo vuosia sitten.

      Huomaatkos että perhe sairastui silloin kun menit ja rikoit perheen ja asetuit loiseksi sinne. Sinua ennen heillä oli eheä perhe,
      Todistit siis juuri että sinun olosi uudessa perheessä sairastutti heidät???

    • älyksävyj

      Arvelinkin että tänne kirjoittaminen on turhaa. Vastaajien kyky hahmottaa tekstin sisältö on rajallinen.
      Kannattaako edes sanoa, että Mies on eronnut vaimostaan 5 vuotta ennen tapasmistamme. Ihan ei oma logiikka ymmärrä sitä että rikoin perheen tms. Mieheni ei myöskään ole tahdoton sätkynukke. Hänkin on vapaasta tahdosta tässä suhteessa.

      • 1säpappa

        Jätä vain moiset kommentit huomiotta.


      • valheetkokantaa
        1säpappa kirjoitti:

        Jätä vain moiset kommentit huomiotta.

        Näin, eihän sitä totuutta uskalla silmiin katsoa. Valheillahan täällä mennään.
        Miksi sen totuuden myöntäminen on niin vaikeeta? Asiat kun tulee vasten kasvoja niin eihän se käy.. enhän minä en...
        Vähän niinkuin pyäristelee asian oikeeta laitaa niinkuin poliitikko,pelkkää potaksaa, huonotkin asiat kääntyy paremmiksi...eikä huolia ole. Itsepetosta.

        No täällähän voi kirjottaa mitä vaan, uskokoon ken tahtoo.


    • riitasointutar

      Miehet tietäen me monet ymmärrämme että miehet ovat maisten talutushihnassa, joillakin naisill aon järkeä huiputtaa heitä ja puhua läpiä päähän. Moni mies hihkuu kun läytyy nainen joka lupaa lapsettoman elämän, vapaata ja omaa elämää, sitä ei lapsiperhe suo,omaa aikaa. Sitäpä mies ei aikanaan tienny kun lapsia halusi mitä ne vaatii, ja kun joku noita sitten ilmestyy lupaamaan kaiken mistä mies on paitsi jäänyt hihkuu hän ilosta.
      Mies ei ole sama kuin nainen, miehelle ei merkkaa perhe samoin kuin naiselle.
      Lapseton nainen on miehelle pelastus vapauteen, harmi että sellaisia miehiä on olemassa, tai ei ole, senkin joku noita puhuu ympäri. Mies ei ole paha eikä ilkeä syntyjään, hänestä tehdään semmoinen, Mies on ikuisen vapauden etsijä, joskus erhetyy tekemään lapsia, mutta niistäkin pääsee eroon kun alkaa itkemään vapauden menetystä.
      Mies ei kasva vanhetessaan, kun sanot hänelle mitä vaan hön uskoo.

      • sitäsaamitätilaakukkumit

        Mitäs pidit miestäsi talutushihnassa, valehtelit ja huijasit ja vielä vankilassa, eihän kukaan nyt sellaista kestä kauaankaan.
        Sinäkin olit ilmeisesti lapseton nainen oikea noita-akka , kun miehesi tapasit, ja heti huijasit pykäämään lapsia hänelle, niin luulit hänet pitäväsi liekanarussa, etkä yhtään löysännyt, toisin kävi ja nyt parut sitä ja kaipaat joka päivä.


    • miehenlapethankalia

      Juupas, meillä kanssa miehen lapsilla on ilmaantunut valtavia psyykkisiä onglemia, oli jo ennenkuin me tulimme taloon.
      On hyvä vertailu kohde kun omat lapset ova älykkäitä ja fiksuja niin voi surata siten toisten lapsia ja helposti näkee ne oireet. En yhtään tiennyt että lasilla on noin pahoja onglmia. Miten tästä eteenpäin? Ex miehen kanssa sovime että pidän omia lapsia täällä uudessa kodissamme vähän jottei saa mitään samoja tapoja. Pitää suojella omia.
      Miten minä tässä pärjään jää nähtäväksi. Kiva tietää että en ole yksin, että lähes kaikki eronneen miehen lapset psyykkisistä oireista, mutta onneksi eronneen naien lapset eivät, joten ei ole kuin yhdet hoidettava. Nämä lapset ovat myös erittäin pahasti oireilevia lapsia. Olen yrittänyt auttaa heitä mutta voimani ei riitä, niin on pahasti asiat.
      On se kumma että miehen lapset ovat mitä ovat...onneksi meitä on tosi paljon täällä. Ja kiitollinen saa olla kun omat ovat järkeviä ja hyviä lapsia.

      • faijaturusta

        Juu meillä myös eukon kakarat vankilassa ja juoppoja joka ainoo, samoin sen ex mies.
        Minulla lääkäreitä ja juristeja, viisaita ja fiksuja.


    • ikäväämuttatotta

      Tässä sen näkee miten lasten ongelmat lisääntyy kun isä hylkää ja vaihtaa naikkosiin. Kannattaa uhrata omat lapet siihen että toivoo että onni kääntyy vaikka huonompaan menee kuin hylkää lapset. Lasten mielenterveysjonot on pitkät kun isät hylkää.
      Ja kuka ottaa syyn niskoille, no ei kukaan uudet naikokset vetäytyy ja syyttelee miehen exää... aika hupaisaa.
      Tässä on pelkästään kyse vaan aikuisten omasta epätoivoisesta onnen etsimisestä, ei koskaan lapsista, lapet maksaa ja aikuiset leikkii muka onnellista kun ovat päässet lapsista eroon.
      Surullista mutta totta.
      Onneksi on muutamia ihmisiä jotka suojelee lapsiaan eikä hyppää uuteen iloiseen teaatteriin, mutta on niitä miehiä joille mikään ei merkkaa mitään muu kuin vapaus ja elariton elämä.

      • niiih

        "Onneksi on muutamia ihmisiä jotka suojelee lapsiaan eikä hyppää uuteen iloiseen teaatteriin"

        Naisissa ainakin aika harvoin, eivätkä he ainakaan halua elaritonta elämää, vaan mieluiten ylisuuret elarit. Ja tietenkin uuden miehen.


      • Miem

        Kyllä ongrlmat on juurikin kaltaisestasi narsistisesta äidinkutuksesta johtuvia ja siitä painostuksesta uhkailusta mustamaalamisesta manipuloinnista että isi jätti teidät !

        SINÄ LISSULÄSSY OYP TAIMIKÄ HELVETIN NIMIMERKILLÄ KIRJOITATKIN OLET YKSIN SYYLLINEN KALTAISESIESI KANSSA LASTEN MIELENTERVEYS ONGELMIIN !


      • vuosiaihmetellytsinua
        Miem kirjoitti:

        Kyllä ongrlmat on juurikin kaltaisestasi narsistisesta äidinkutuksesta johtuvia ja siitä painostuksesta uhkailusta mustamaalamisesta manipuloinnista että isi jätti teidät !

        SINÄ LISSULÄSSY OYP TAIMIKÄ HELVETIN NIMIMERKILLÄ KIRJOITATKIN OLET YKSIN SYYLLINEN KALTAISESIESI KANSSA LASTEN MIELENTERVEYS ONGELMIIN !

        Miksi olet noin katkera ihminen moukka? Vihaat omia lapsia ja sitten huutelet täällä muille ??? Ei ole ihmisen käytöstä.


      • Miem
        vuosiaihmetellytsinua kirjoitti:

        Miksi olet noin katkera ihminen moukka? Vihaat omia lapsia ja sitten huutelet täällä muille ??? Ei ole ihmisen käytöstä.

        Ei! sinä lissu olet katkera sinä käytät lapsiasi hyväksi koston välineenä


      • Sullevainn
        vuosiaihmetellytsinua kirjoitti:

        Miksi olet noin katkera ihminen moukka? Vihaat omia lapsia ja sitten huutelet täällä muille ??? Ei ole ihmisen käytöstä.

        Ei se mulle ainakaan ole koskaan huutanut, minusta se kommentoi vain sinulle ei muille.


    • omskakas2

      Näitä kommentteja kun lukee, ei voi muuta kuin todeta, että paljon on sairaita ihmisiä liikenteessä. Aloittajalle tsemppiä. Kannattaa hakea apua pariterapiasta.

      • Miem

        AP:n kannattaa hakea apua psykiatriselta osastolta.... ...koska on multipersoona lissu jolla ei olle miestä eikä miehen lapsia ! Trolli Lissu


      • mömmömmöömömömö
        Miem kirjoitti:

        AP:n kannattaa hakea apua psykiatriselta osastolta.... ...koska on multipersoona lissu jolla ei olle miestä eikä miehen lapsia ! Trolli Lissu

        Sie se isket täällä jokaikiseen viestiin komm entoimaan noita älyttömiä aivopierujasi.
        Luovuta jo, ei niitä kukaan ota tosissaan.


      • Sullevainn
        mömmömmöömömömö kirjoitti:

        Sie se isket täällä jokaikiseen viestiin komm entoimaan noita älyttömiä aivopierujasi.
        Luovuta jo, ei niitä kukaan ota tosissaan.

        Minulle ei tuo Miem ole koskaan kommentoinut, sinun kaa se vaan kommentoi.


      • Miem
        mömmömmöömömömö kirjoitti:

        Sie se isket täällä jokaikiseen viestiin komm entoimaan noita älyttömiä aivopierujasi.
        Luovuta jo, ei niitä kukaan ota tosissaan.

        Lissulla niitä psyykkisesti sairaita aivottomia pieruja tulee!


      • 1säpappa

        Ei tuo aloittaja selvästikään ollut tämä lissu.

        Musta on kurjaa, että asialliset aloitukset pilataan typerillä trollikommenteilla. Älkää vastatko ellei ole mitään järkevää vastattavaa.


      • eitarvihyväksyäkaikkea
        1säpappa kirjoitti:

        Ei tuo aloittaja selvästikään ollut tämä lissu.

        Musta on kurjaa, että asialliset aloitukset pilataan typerillä trollikommenteilla. Älkää vastatko ellei ole mitään järkevää vastattavaa.

        Minusta on kurjaa kun uudet suhteet haukkuvat aina niitä miehen lapsia ja exää puhdistaakseen oman maineensa ja kuitenkin vat osasyyllisiä siihen että miehen perhe on hajonnut.
        Rikkonaisia ihmisiä on helppo lisäsatuttaa, ja se on näistä naisista hauskaa kun toiset kärsiivarsinkin miehen lapset.


      • Miem
        1säpappa kirjoitti:

        Ei tuo aloittaja selvästikään ollut tämä lissu.

        Musta on kurjaa, että asialliset aloitukset pilataan typerillä trollikommenteilla. Älkää vastatko ellei ole mitään järkevää vastattavaa.

        No ei se varmaankaan anteeksi siitä mut tämän manttrn huutja perheenrikkomisesta/hylkääjä isä on lissu !


      • Paraskisanoja
        eitarvihyväksyäkaikkea kirjoitti:

        Minusta on kurjaa kun uudet suhteet haukkuvat aina niitä miehen lapsia ja exää puhdistaakseen oman maineensa ja kuitenkin vat osasyyllisiä siihen että miehen perhe on hajonnut.
        Rikkonaisia ihmisiä on helppo lisäsatuttaa, ja se on näistä naisista hauskaa kun toiset kärsiivarsinkin miehen lapset.

        Niinhän sinäkin teet, haukut olemattoman miehesi lapsia joka päivä.


    • pohjoisestatuulee

      Tämä palsta on täynnä häiriköitä, jotka pahimmissa ketjuissa vain tappelevat keskenään...

      Aloittaja, sanoisin että tärkeintä on nyt sinun ja miehen suhde. Teidän täytyy niillä viikoilla kun tytöt eivät ole teillä, järjestää hyvin aikaa rauhalliselle keskustelulle. Kerro että koet loukkaavaksi sen, että sinua syytetään kaikesta, ja että koet olevasi vieras omassa kodissasi. Kerro myös että ymmärrät hyvin huolen tytöstä, ja että haluat itsellekin tytölle hyvää. Kerro että haluat että myös sinun tytär olisi aina tervetullut. Kirjaa vaikka asioita etukäteen ylös, ettet sano mitään suutuspäissäsi, ja muistat sanoa kaiken tärkeän.

      Tärkeää: kuuntele miestä! Jos hän menee edelleen herkästi syyttelyjen linjalle, niin kysy mieheltä rakentavia ehdotuksia/muutoksia. Mitä te molemmat voisitte tehdä toisin, jotta asiat olisivat paremmin? Mitä sinä toivoisit mieheltä? Mitä voisit itse luvata tehdä toisin? Entä mitä mies toivoo ja lupaa? Voisiko mies tukea sinua positiivisemmin joissakin asioissa?

      Pariteparia olisi ehdottoman hyvä apu, kun perheessä on mielenterveysongelmia. Ei kukaan kokematon voi osata toimia tytön kanssa heti oikein, kun ei ole edes muodostunut kunnollista suhdetta häneen. Peri/ tai perheterapian kautta saisitte hyviä vinkkejä, ja miehesi saisi myös realistista kuvaa siitä, mitä sinulta voi odottaa.

      Kaiken kriisin ja keskustelun keskellä tärkeää on myös osata PITÄÄ TAUKOA KRIISISTÄ. Tämä tarkoittaa sitä, että nautitte välillä elämästä. Ihan joka hetkeä ei pidä täyttää vakavilla keskusteluilla, etenkään jos ne eivät vie eteenpäin. Mistä te nautitte yhdessä? Olisiko kiva leipoa yhdessä, käydä teatterissa, kutsua ystäviä kylään... Mitä tahansa. Parisuhteen huoltoon kuuluu hyvät hetket ja nautinto. Sitä kautta pääsette lähemmäs toisianne, ja sitä kautta pystytte loppujen lopuksi hoitamaan myös kriisiä paremmin.

      Suosittelen siis vielä aidosti yrittämään. Ei vain kestämään, vaan oikeasti hakemaan muutoksia, ja saamaan niihin mies mukaan.

      Äitipuolena arvostan kovasti myös sitä, että oma suhteeni miehen tyttöön on hyvä. Voisitko sinä ehdottaa yhteistä tekemistä miehen tytön kanssa? Kysy mieheltä vaikka vinkkiä, että mistä tyttö tykkäisi. Olisiko yhteinen leffareissu hyvä alku lähemmälle tutustumiselle? Sinusta voi tulla yksi tärkeä aikuinen tytön elämään lisää, jos saat sille tilaisuuden.

      Rauhallista mieltä ja tsemppiä.

    • annaäidinhoitaaeisun

      Ai kauhee!!! Eikölasten äiti yhtään välitä ja hoida lasten psyykettä kuntoon? Hänelle se kuuluu eikä sun huolehtia siitä. Nauti sinä mihestä ja anna ädin hoitaa se mikä sille kuuluu. Äitipuolista vaan yritetään aina hyötyä joka hetkessä, sitten kun äiti puoli haluaa vähän exrtaa niin heti ollaan huutamassa.
      Koulu hoitaa psykiatrin laien kohdalla ja uskon että voit sinne soittaa ja laittaa lapset hoitoon, en teidä miten ku mun lapset ovat olleet aina normaaleita, miehen nyt vähän ongelmallisia, mutta ei psyykkisesti sairaita eivät ole olleet, häiriköitä.

      • eiköensin

        pitäisi laittaa koulut ja Raision kaupungin "lastensuojelu-viranomaiset" hoitoon perättömin "viranomais" selvityk-sin lapsen olosuhteista..


      • Harhaaaaaa

        Jos joku tarvii hoitoo niin sinä lässykkä, kuvittelet ja uskot , et sulla on mies ja sen lapsia, olet kyllä hoidon tarpeessa.


    • Alkuperäiselle

      Ymmärrän ajatuksesi paremmin kuin hyvin. Meillä on ollut uusperhe jo kahdeksan vuotta ja nykyään myös yhteisiä pieniä lapsia. Miehellä on teini-ikäinen tytär entisestä liitostaan. Miehen exällä on vaikeita mielenterveys- ja päihdeongelmia, mistä johtuen tyttö on lastensuojelun asiakas ja asunut viime ajat kokonaan meillä. Tytön äiti on laitoshoidossa.

      Tilanne kuormittaa perhettämme ja huolehdin paitsi tytön voinnista myös siitä, miten tytön äidin ongelmat vaikuttavat pieniin lapsiimme. Olemme mieheni kanssa päihteettömiä ja työssäkäyviä ns. "normaaleja" ihmisiä. Miehen exän myötä kotiimme on ajautunut maailma, joka ei ole hyväksi lasten kehitykselle ja kasvamiselle. Pelkään, että tytär alkaa oirehtia menettämäänsä suhdetta äitiinsä. Mietin myös missä määrin äidin vakavat mielensairaudet ovat perinnöllisiä. Olen pahoillani pienten lastemme puolesta, jotka joutuvat seuraamaan siskonsa pahaa mieltä ja ajoittain suruakin äitinsä asioista. Tuntuu ajoittain, että elän jonkun toisen sanelemaa elämää. Kotimme arkeen vaikuttaa suuresti tämän sairaan ihmisen mielenvaihtelut ym.

      Olet mielestäni oikeutettu tunteisiisi eikä sinun tulisi niistä tuntea syyllisyyttä. Jos minä olisin nähnyt tulevaisuuteen en olisi jäänyt suhteeseen mieheni kanssa. Niin ikävä koko tilanne on.

      Ja palstahäirikölle: Mieheni oli eronnut vaimostaan vuosia ennen kuin tapasin miehen.

      • tarkoititkopalstahäirikö

        Raision kaupungin valehtelevia "lastensuojelu-viranomaisia" perättömin "viranomais" selvityksin, lausumin lapsen olosuhteista?


    • haukkujenkeralla

      Pitää miettiä moneen kertaan ennenkuin ryhtyy suhteesee miehen kanssa jolla on rankka menneisyys nipottaja ex vaimon kanssa ja psyykkisien lasten kanssa. Siitä ei hyvää seruaa, ja aina se äitipuoli sitten joutuu siivoomaan sen sopan.

      • Miem

        Et ainakaan sinä ole se joka siivoaa mitään sotket vain !


      • onneepäämäärään
        Miem kirjoitti:

        Et ainakaan sinä ole se joka siivoaa mitään sotket vain !

        Sie taidat olla se joka vihaa omia lapsia yli kaiken ja haluisi unohtaa ,ne kun vieras nainen niin käski. Nyt riittää hällä kaljaa ja ilmaista majaa ettei tarvi mittää tehrä. Nimimerkistä päätellen ja muistellen olet huutanu täällä vuosia kuin lapset on sulle taakka ja vihan kohde.


      • Miem
        onneepäämäärään kirjoitti:

        Sie taidat olla se joka vihaa omia lapsia yli kaiken ja haluisi unohtaa ,ne kun vieras nainen niin käski. Nyt riittää hällä kaljaa ja ilmaista majaa ettei tarvi mittää tehrä. Nimimerkistä päätellen ja muistellen olet huutanu täällä vuosia kuin lapset on sulle taakka ja vihan kohde.

        Ja sie taidat olla se palsta provo pirkka psykologi joka manipuloi lapset isää vastaan kateuksissaan !!!
        Ja minä vain erosin vaimostani ja tapasin aikoinani lapsiani sopimuksen mukaan (vaikka ex pyrki estämän kaikin keinoin tapaamisia).


      • Psykologii
        onneepäämäärään kirjoitti:

        Sie taidat olla se joka vihaa omia lapsia yli kaiken ja haluisi unohtaa ,ne kun vieras nainen niin käski. Nyt riittää hällä kaljaa ja ilmaista majaa ettei tarvi mittää tehrä. Nimimerkistä päätellen ja muistellen olet huutanu täällä vuosia kuin lapset on sulle taakka ja vihan kohde.

        Tiedoksi, että sinä juuri viestitit itsesi täydeksi idiootiksi.


    • äitipuoliosaakaiken

      Meillä myös miehen lapislla on vaikeita psyykkisiä ongelmia, Sanoin jo ensitapaamisella että lapsissa on jotain vikaa. Huomasi heti etteivät olleet ihan normaaleita.
      Kannattaa puuttua ajoissa. Itsekin oli tosi huolissani, kun oli omat lapsetkin siinä mukana, että miehen lapset saavat hyvää hoitoa nopeasti. Soittelin ja kyselin.
      Vieras ihminen näkee ongelmat nopeasti omat vanhemmat eivät halua nähdä.
      Tarkkana on oltava.

      • Harhaaaaaa

        Sinulla se suurin ongelma on ,kun kuvittelet ,et sulla on mies ja lapsia.
        Sinä olet yksinäinen sairas juoppo.


      • pelko

        Täällä on aina miehen lapset kirjoituksissa syyllisiä.
        Huomaatteko, että teidänkin lapset ovat isän ja uuden äitipuolen luona vuorollaan. Myöskin siellä voi äitipuoli sanoa, että miehen, eli teidänkin lapset ovat häiriintyneitä.

        Ajatelkaa, miten puhutte entisestä aviopuolisosta lapsillenne.

        Nykyisten sairastutaan, esim syöpään, ehkä lähivanhempi ei pysty sairauden vuoksi tai kuoleman korjatessa hoitamaan lapsia.

        Silloin lapset joutuvat etävanhemman hoitoon.

        Lapsille on suuri stressi, jos etävanhemmasta on puhuttu pahaa, heillä on suuret negatiiviset ennakkoluulot.
        Tämä lisää jopa murrosikäiselle lapselle mielenerveysongelmia, koska vanhemman sairauskin aiheuttaa pelkoa.


    • äitipuoliterapiaa

      Tääl tuntuu olevan enemmän häirikköviestejä kun laki sallii :) Mutta ihan asiana. Monilla nuorilla on nykyään mielenterveysongelmia ja ne eivät yleensä koskaan ratkea ihan nopeasti, vaan vaativat useiden vuosien hoidon ja monialaista asiantuntemusta. Älä siis syyllistä itseäsi tai anna miehesi tehdä sitä,

      Tärkein asia on kuitenkin se, että et tuhoa omaa suohdettasi omaan tyttäreesi. Hän ei ole vieras, kun tulee käymään vaan kuuluu perheeseen ja tama on toisen tyttären myös hyväksyttävä. Toivota tyttäret aina ilmoisesti tervetulleeksi, oli oma tai toisen. Suhteenne kaatuu ja katkeroidut, jos nyt alat elää vain ongelmista kärsivän nuoren ehdoilla.

      Vaikeuksia tulee, mutta hyvistä asioista kannattaa pitää kiinni.

      • äitipuoliterapiaa

        Mutta minkä sille voi että miehen lapsilla on niitä ongelmia? Jos heitä ei ole kotonansa kasvatettu eikä ohjattu hoitoon, niin se jää äitipuolen kontolle aina. Hyvä että edes silloin mielenterveysongelmat löytyy. Parempi tutkituttaa turhaan kuin ei ollenkaan.
        Hyvä vertaus on omien lasten ja miehen lasten kesken kun omat ovat sivistyneitä ja normaaleita, niin ei ole vaikee huomata jos joillaan on ongelmia. Yleensä se on miestenl apset siitä ei ole epäilystäkään. Meillä ainakin.
        En minä ole katkera siksi että onglmat ovat miehen lapsissa, onnellinen olen että omillani ei ole, ovat esimerkkejä muille.
        Äitipuoli kyllä näkee jos joku on pielessä. Parempi sitten kun kasvavat normaaleiksi, apua tarvii ja paljon.


    • aost

      Nuorilla on usein omat ongelmansa ja vaikka vaikeilta ja toivottomilta vaikuttavatkin, useimmat ongelmat kyllä selviävät!
      Uusperhen muodostuminen onkin sitten toinen juttu, vaativaa ja aikaavievää puuhaa. On siis kokemusta. Lue ihmeessä tietoa uusperheistä ja kohtaa tyttö, välittämättä hänen ongelmistaan. Ymmärrän kyllä jos on tosi vaikea, mutta ongelmainenkin nuori voi yllättäen rentoutua kun joku vain on läsnä ja kysyy vaikka häneltä neuvoa johonkin asiaan.

      • ongelmaonuusionaikkonen

        Aiona ongelma uusioperheissä on ne lasten elämään pakolla tunkeutuvat naikkoset. Ongelmaksi syntyy kun ne naikkoset eivät sitä itse ymmärrä, vaan väkisin tungetaan miehen, lasten, exän, koko suvun elämään, eikä ymmärretä että ulkopuolinen ihminen ei kuulu siihen yhteisöön.


      • kossut
        ongelmaonuusionaikkonen kirjoitti:

        Aiona ongelma uusioperheissä on ne lasten elämään pakolla tunkeutuvat naikkoset. Ongelmaksi syntyy kun ne naikkoset eivät sitä itse ymmärrä, vaan väkisin tungetaan miehen, lasten, exän, koko suvun elämään, eikä ymmärretä että ulkopuolinen ihminen ei kuulu siihen yhteisöön.

        Kuules naikkonen , jos nyt tunkisit ne pillerit naamaasi ja ryyppy päälle.


      • Rakkaus76
        ongelmaonuusionaikkonen kirjoitti:

        Aiona ongelma uusioperheissä on ne lasten elämään pakolla tunkeutuvat naikkoset. Ongelmaksi syntyy kun ne naikkoset eivät sitä itse ymmärrä, vaan väkisin tungetaan miehen, lasten, exän, koko suvun elämään, eikä ymmärretä että ulkopuolinen ihminen ei kuulu siihen yhteisöön.

        Ainona ongelmana uusperheissä ovat ne katkeroituneet ja vihaa täynnä olevat äidit, jotka eivät ole käyneet omaa eroaan läpi ja eivät voi hyväksyä ex miehelleen uutta kumppania.

        Pahansuovat ja ilkeät äidit mustamaalaavat uutta kumppania lapsille ja yrittävät joka käänteessä tehdä hallaa uusperheelle. Nämä äidit eivät välitä lapsistaan, vaan lapset ovat heille itsekkäitä kostonvälineitä. Nämä äidit haluavat tuhoavat ex miehensä uuden onnen. Nämä äidit eivät voi hyväksyä, että hänen lapsensa rakastaisi tätä toista naista. Nämä äidit ovat itsetunnoltaan rikkinäisiä ja heidän ymmärryskykyynsä ei mahdu, että toinen nainen haluaa vaan hyvää hänen lapsilleen ja hänellä ei ole aikomustakaan yrittää viedä äidin paikkaa.

        Onneksi näitä äitejä on vain osa uusperhe kuvioissa.


      • voisuareppanaa
        Rakkaus76 kirjoitti:

        Ainona ongelmana uusperheissä ovat ne katkeroituneet ja vihaa täynnä olevat äidit, jotka eivät ole käyneet omaa eroaan läpi ja eivät voi hyväksyä ex miehelleen uutta kumppania.

        Pahansuovat ja ilkeät äidit mustamaalaavat uutta kumppania lapsille ja yrittävät joka käänteessä tehdä hallaa uusperheelle. Nämä äidit eivät välitä lapsistaan, vaan lapset ovat heille itsekkäitä kostonvälineitä. Nämä äidit haluavat tuhoavat ex miehensä uuden onnen. Nämä äidit eivät voi hyväksyä, että hänen lapsensa rakastaisi tätä toista naista. Nämä äidit ovat itsetunnoltaan rikkinäisiä ja heidän ymmärryskykyynsä ei mahdu, että toinen nainen haluaa vaan hyvää hänen lapsilleen ja hänellä ei ole aikomustakaan yrittää viedä äidin paikkaa.

        Onneksi näitä äitejä on vain osa uusperhe kuvioissa.

        Heheee.... katkeria ovat ne perheenrikkoja naikkoset jotka hajoittavat toisten perheitä ja elelevät miehen siivellä tämämän talossa ja viinaa kittaa yötä päivää.
        Kun ovat lapsettomia joita kukaan ei ole huolinut niin pitäähän siitä syytellä muita ihmisiä. Osansa saa miehen lapset jotka pitää naiskkosen mielestä miehen unohtaa ja tekee kaikkensa että meis jättää lapsensa jotta naikkosele jää enempi viina rahaa. Kun ei teidä miten parsuhteessa eletään niin onhan se vaikeeta pitää itsestäänkin huolta.
        Kannattaako olla miehen exälle katellineen ja haukku koko suku jotta saa sitä viinaa ja voi elellä siivellä? Voi sua katkeraa ja epävoivoista ihmistä, sääimme sua, mutta hae apua sitä on tarjolla, ei ole kiva että käytät miehen rahat viinaan ja tupakkaan etkä osaa kontrolloida ees itseäsi, ja syytä ongelmista muita.


      • Kauheetatextiä
        voisuareppanaa kirjoitti:

        Heheee.... katkeria ovat ne perheenrikkoja naikkoset jotka hajoittavat toisten perheitä ja elelevät miehen siivellä tämämän talossa ja viinaa kittaa yötä päivää.
        Kun ovat lapsettomia joita kukaan ei ole huolinut niin pitäähän siitä syytellä muita ihmisiä. Osansa saa miehen lapset jotka pitää naiskkosen mielestä miehen unohtaa ja tekee kaikkensa että meis jättää lapsensa jotta naikkosele jää enempi viina rahaa. Kun ei teidä miten parsuhteessa eletään niin onhan se vaikeeta pitää itsestäänkin huolta.
        Kannattaako olla miehen exälle katellineen ja haukku koko suku jotta saa sitä viinaa ja voi elellä siivellä? Voi sua katkeraa ja epävoivoista ihmistä, sääimme sua, mutta hae apua sitä on tarjolla, ei ole kiva että käytät miehen rahat viinaan ja tupakkaan etkä osaa kontrolloida ees itseäsi, ja syytä ongelmista muita.

        ""Tämämän kitta naiskksen meis naikkosele teidä parsuhteessa katellieen haukku epävoivosta sääimme ees."
        Sinä se kännissä olet ja vahvasti hullu


    • älyksävyj

      Mkseivät rauhoittavat tepsi minuun?

    • heirakkaat

      miksei raision miehel oo kerrottu tästä ketjusta:))

      • kossut

        Kyllä se kohta kommentoi, kunhan herää päikkäreiltä.


    • AikuinenNainen76

      Minkä takia tyttären pitää asua teillä?? Eikös sen täydellisen ja pyhän äidin pitäisi huolehtia lapsestaan?? Miksi äitipuolen pitäisi kantaa vastuu toisen pariskunnan lapsesta?

      Sinulla on oikeus onnelliseen ja hyvään elämään. Olet yrittänyt parhaasi ja se ei tuota tuloksia. Jos oma jaksaminen on koetuksella ja tuntuu, että rajojasi rikotaan ja sinua ei kunnioiteta ja arvosteta omassa kodissasi, niin miksi sellaista pitäisi sietää??

      Itse elin kuusi vuotta mieheni erittäin vaikean teini-ikäisen kanssa. Tytön äiti mustamaalasi ja haukkui minua kaiken aikaa. Jos meillä oli ongelmia ja riitaa, niin äiti puuttui tilanteisiin olemalla tytön puolella ja haukkumalla minua. Äiti halusi tuhota suhteemme tyttären kautta olemalla hänelle neuvonantaja meitä vastaan.

      Nyt tytär on nuori aikuinen ja asuu avomiehensä kanssa. Nyt toinen tytär on teini iässä. Äidillä on suuria vaikeuksia hänen kanssaan. Tällä kertaa olen päättänyt, että meille hän ei tytärtään tyrkkää (sitä on vihjaillut). Minä en aio suostua toista kertaa sellaiseen tilanteeseen, että minun tehtäväni on kasvattaa toisen lasta samalla kun tämä täydellinen äiti yrittää vesittää kaikin tavoin minun tehtävääni.

      Äitejä on monenlaisia niin kuin äitipuoliakin. Joillakin äideillä on ihmeellinen tapa sysätä omat vastuunsa toiselle naiselle ja sitten he vielä hankaloittavat tämän toisen naisen tehtävää. Kuinka tyhmä ihmisen pitää olla, että tekee näin! Eikö pitäisi olla hyvin kiitollinen, että äitipuoli hoitaa hänen vastuutaan??

      Minun mielestä sinun pitäisi vakavasti keskustella tästä tilanteesta miehesi kanssa? Kerro hänelle, että välität tyttärestä ja haluat hänelle hyvää. Kerro myös tarkalleen miltä sinusta tuntuu. Miehesi syyllistää sinua, mikä on todella väärin! Henkisesti sairas nuori on todella raskas myös ympäristölleen. Ja jos tilanne on se, että tilanne tulee jatkumaan pitkään samanlaisena, niin on todella ymmärrettävää, että et jaksa olla sellaisessa tilanteessa.

      Sinä tiedät miltä sinusta tuntuu ja missä rajasi kulkee. Älä siedä loputtomiin tilannetta, jossa sinulla on paha olla.

      • äitipuolionparasta

        Joo minä kans ihmettelen aina miten jotkut äidit aan tunkevat lapsensa isän ja uuden äitipuolen hoiviin ja itse vaan lasikottelee??? Raha kelpaa kyllä mutta ei se lapsi. Äidit kyllä tietää sen että äitipuioli on todella viisas ja hyvä kasvattaja, paras lapselle, mutta silti on typerää antaa koko vastuu uudelle äitipuolelle.
        Ihmettelenmiestä joka sallii tämän. Minusta lpsten kuuluu olla siän luona silloin kun äitipuoli niinhaluaa, ei kovinusein, mutta lapsi kaipaa omaa äitiä, äitiuoli on kyllä rikkaus ja paras kasvattaja, mutta silti vastuu ei ole hänen.
        idillä on ok suuri ongelma kun ei halua olla lapsensa kanssa. Iseille se ei kuulu he käyvät töissä ja se on tärkeetä että uusi vaimo saa kaiken mitä haluaa. Lapset on lapsia ja aika nirsoja ja osaavat kyykyttää uutta äitiä mielin määrin.
        Kova komento ja uusia sääntöjä vaan kehiin, ja jos voit et miehellä on suuri palkka et voi sut elättää, niin jää kotiin kavattamaan miehen kakaroita, silloin heistä tulee normaleita ja sinun mielenmukaisia ja varmasti pärjää elämässään. itipuoli on se joka tekee lapsista ihmisiä.


      • Kauheetatextiä
        äitipuolionparasta kirjoitti:

        Joo minä kans ihmettelen aina miten jotkut äidit aan tunkevat lapsensa isän ja uuden äitipuolen hoiviin ja itse vaan lasikottelee??? Raha kelpaa kyllä mutta ei se lapsi. Äidit kyllä tietää sen että äitipuioli on todella viisas ja hyvä kasvattaja, paras lapselle, mutta silti on typerää antaa koko vastuu uudelle äitipuolelle.
        Ihmettelenmiestä joka sallii tämän. Minusta lpsten kuuluu olla siän luona silloin kun äitipuoli niinhaluaa, ei kovinusein, mutta lapsi kaipaa omaa äitiä, äitiuoli on kyllä rikkaus ja paras kasvattaja, mutta silti vastuu ei ole hänen.
        idillä on ok suuri ongelma kun ei halua olla lapsensa kanssa. Iseille se ei kuulu he käyvät töissä ja se on tärkeetä että uusi vaimo saa kaiken mitä haluaa. Lapset on lapsia ja aika nirsoja ja osaavat kyykyttää uutta äitiä mielin määrin.
        Kova komento ja uusia sääntöjä vaan kehiin, ja jos voit et miehellä on suuri palkka et voi sut elättää, niin jää kotiin kavattamaan miehen kakaroita, silloin heistä tulee normaleita ja sinun mielenmukaisia ja varmasti pärjää elämässään. itipuoli on se joka tekee lapsista ihmisiä.

        " Kans aan lasikottelee äitipuioli ihmettelenmiestä lpsten sinä niinhaluaa äitiuoli idillä ok iseille kavattaa normaleita mielenmukaisia itipuoli."
        Kännissä olet, kun käki.


    • elämääsekin

      Olen läheltä seurannut hiukan vastaavaa tapausta. Ei ole helppoa elää uusperheessä silloin kun jotain noin vakavaa oireilua nuorella on. Tässäkin tapauksessa toisen puolison oma biologinen lapsi on joutunut kärsimään tilanteesta. Välillä on ollut aikoja ettei ole voinut mennä viikonloppuisin biologisen vanhempansa luokse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe