Sähköasentajaksi?

UteliasOpiskelija

Opiskelen tällä hetkellä ammattikoulussa elektroniikka-asentajaksi kolmannella vuodella ja valmistun vuonna 2017. Olen kuitenkin sitä mieltä, että haluaisin tehdä sähköasentajan hommia, mutta en halua jättää nykyisiä opintoja kesken.

Ensi vuonna menen armeijaan ja suunnittelen olevani siellä puoli vuotta, joten onko mahdollista hakea ensi yhteishaussa aikuisopiskelijaksi sähköasentajaksi ja minut valitaan niin voin lykätä opintoja vuodella?

Katselin jo Tredun sivulta aikuiskoulutusta sähköasentajaksi, mutta kun menin Wilmaan missä hakeminen ilmeisesti tehdään niin listoilta puuttuu sähköala aivan vallan. Tuleeko sähköala haettavaksi taas keväällä?

Kolmas kysymykseni kuuluu näin, onko mahdollista ottaa aikuisopiskeluna sähkärin hommat iltaopiskeluna vuoden ajaksi ja sitten kun armeija alkaa niin pidän väliä ja jatkaisin kun armeija loppuu?

Neljäntenä kysymyksenä on se, että omistan jo työturvallisuuskortin, tulityökortin ja sähkötyöturvallisuuskortin ja sähköasennustekniikan perusteet on koulussa käyty niin saako koulusta jonkin muotoista vapautusta, jolla pystyisi lyhentämään opintojen pituutta?

3

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyisaatana

Ei kannata mennä vuoden mittaiseen koulutukseen, sieltä tulee vaan dorkia.
      Luulevat osaacvansa kaiken ja ovat täysiä kusipäitä.
      Vittu että ottaa pannuun, alkaa koht pata kolisee kurssisähkäreillä

• htrfdiyutru8

Työkaverillani oli vastaava tilanne. Ensin kävi pieruvirtapuolen... Sitte armeija. Sitten intin jälkeen meni ammattikouluun takasi voimapuolelle. Muistaakseni vuosi riitti. Jos ei riitä niin sitten kaksi vuotta mutta ilman yleis aineita yms. Kannattaa kysyä opolta tai opettajilta tai rehtorilta yms..
      Tai oppisopimus vois olla kans hyvä jos löytää työnantajan jollese sopii.

• akasdjkhjkasdfh

Ammattikouluunhan ei tätä nykyä pääse, jos on jo tutkinto alla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1652
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1478
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      891
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      791
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      766
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      718
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      718
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      710
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      673
    Aihe