Siinä ovat matematiikan keskeiset vakiot ja digiajan numerot kietoutuneina toisiinsa.
e^( i π) 1 = 0
Maailman kaunein yhtälö
13
559
Vastaukset 13
- ipii
π on ympyrän kehän pituuden suhde halkaisijaan ja on 3.14159....
e juontuu differentiaaliyhtälön f'(x)=f(x) ratkaisusta ja on 2.718281828....
i juontuu differentiaaliyhtälön f''(x)=-f(x) ratkaisusta ja i^2 = -1.- ipii
f'(t) = a f(t)
kuvaa kasvua tai hupenemista, jos a negatiivinen
Ratkaisu on
f(t) = f(0) e^(at) - ipii
f''(t) w^2 f(t) = 0
kuvaa esim. jousipallosysteemin värähtelyä, w^2=k/m, kun k on jousivakio ja m on pallon massa
Ratkaisuksi kelpaa yleisesti
f(t) = A e^(iwt) B e^(-iwt)
Tietyt alkuehdot täyttäviä reaalisia ratkaisuja ovat sin(wt) ja cos(wt). Voidaan helposti osoittaa, että pätee yhteys
e^(iwt) = cos(wt) i sin(wt)
- kerron.teille
0! = 1
- vielä_useamman_mielestä
Kyllä ollaan kaukana matematiikasta, jos pitää yhtälöille alkaa järjestää missikisoja.
Miten olisi "kiintein jousivakio" -kisa? Tai peräti värikkäin determinantti? Tai eläimellisin abskissa? - Anonyymi
Yhtälö pitää olla:
e^( i π) + 1 = 0 - Anonyymi
Tietokonett laskeskelevat ykkösillä ja nollilla. π kaikki tuntevat. i on yhtälön x^2+1=0 ratkaisu. e on matematiikan keskeinen vakio, jonka voi helposti johtaa ratkaisemalla kasvun differentiaaliyhtälö dy(x)/dx = a y(x) diskretoimalla.
- Anonyymi
Taylorin sarjakehitelmän avulla voidaan osoittaa, että
e^(ix) = cos(x) + i sin(x) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taylorin sarjakehitelmän avulla voidaan osoittaa, että
e^(ix) = cos(x) i sin(x)Katsohan nyt Wikipedia (eng) :
e (mathematical constant)
Trigonometric functions, alakohta Euler's formula and the exponential function.
- Anonyymi
Maailman kauneimman yhtälön täytyy sisältää lauseke 2xπkaa/ccn.
- Anonyymi
Ja
mn/c = q/a - Anonyymi
Ja
mn/c = q/a - Anonyymi
Ja
mn/c = q/a
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791692
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.109893En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58745Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo96653Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset207644- 133618
- 48566
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50548- 37546
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15520