Työrauhasta

Kiinnittäkäähuomiota

Olen ihmetellyt sitä, että miksi ainakaan yläkoulussa ei pidetä kunnon työrauhaa? Minusta olisi tärkeää, että tunneilla on pääosin hiljaista (lukuunottamatta ryhmäjuttuja). Päätäni alkaa särkemään ja olen usein hyvin väsynyt koulupäivän jälkeen. Asiat eivät oikein jää mieleen melun keskellä. Luultavasti jokainen opettaja tekee parhaansa, mutta toivoisin, että kiinnitätte enemmän huomiota tähän! Osa opettajista kylläkin pitää kurin hyvin, kiitos siitä!

3

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukio____ope

Tervetuloa vaan itse kokeilemaan 30 murrosikäisen hillitsemistä kuuntelemaan jotain matematiikan ihmeellisyyksiä. Joiltakin aikuisilta onnistuu mutta yhä harvemmilta. Minulta ei onnistunut, vaihdoin opettajaksi lukion puolelle. Nyt työrauhaongelmat ovat enää ajoittaisia.

• gdfgfgf

Asiahan on niin, että opettaja ei ole syyllinen siihen, että osa peruskoululaisista ei osaa käyttäytyä kunnolla eikä ottaa huomioon muita ihmisiä sen enempää luokkatilanteessa kuin missään muuallakaan. Huono työrauha johtuu mölyävistä ja häiritsevistä yksilöistä. Heitä ei ole opetettu kotona. Yläkoulussa aineenopettaja tapaa kunkin luokan muutaman tunnin ajan viikossa. Silloin on tarkoitus opiskella kyseistä ainetta opetussuunnitelman mukaisesti eteenpäin. Mitenkään ei aika voi riittää kasvattamaan kunnon ihmisiksi sellaisia, joiden kotikasvatus on toistakymmentä vuotta mennyt pieleen.

Siskoni opettaa yläkoulussa. Hän on sanonut jo ajat sitten tehneensä päätöksen, että opettaa niitä, jotka haluavat oppia. Ei tarvitse välittää mitään niistä, jotka yrittävät vain haitata muiden oppilaiden ja opettajan työtä. Korkeintaan käskeä olemaan hiljaa ja työskentelemään. Tai pistää ulos luokasta. Hän on prikulleen oikeassa.

• Kiitos123

Kiitos vastauksista! En usko, että oppilaiden saaminen hiljaiseksi on helppoa tai, että opettaja on syyllinen siihen ettei oppilaat osaa ottaa muita huomioon. Minusta on parasta laittaa mölyävät oppilaat ulos luokasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1682
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1498
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      943
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      879
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      831
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      796
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      758
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      740
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      738
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      720
    Aihe