Onko se ihan yleinen käytäntö, että kaapeli-tv-verkossa EPG-tietojen näkyminen TV:n avaamisen jälkeen vaatii käyntiä jokaisen kanavanipun yhdellä kanavalla ennen kuin tiedot näkyvät?
Minulla on Elisan kaapeli-tv-verkko ja televisio on Samsung UE40C6715.
Antenniverkossa olen nähnyt ainakin JVC:n telkkarissa EPG-tietojen näkyvän ilman "kanavahyppelyä".
EPG-tietojen päivittyminen
2
310
Vastaukset
- EPG_pieninä_paketteina
Itse olen Soneran kaapeliverkossa ja totean, että näin se EPG toimii siinäkin.. DNA:n kaapeliverkossa EPG lähetetään suurena pakettina ja sen käyttöönoton jälkeen todettiin, että osa vanhoista digibokseista ei saanut näytettyä kuin osan EPG:stä tai ei ollenkaan.
DNA otti pari vuotta sitten kaapeliverkossaan käyttöön "parannetun" EPG:n, jossa kanavanipun tiedot ladataan kokonaan ja muiden kanavanippujen tiedot lyhennetyssä muodossa. Näin ainakin oli selitys tukisivulla. Sitten huomattiin, että vanhoissa digibokseissa ja televisioissa ei muistia riittänyt EPG:n käsittelyyn. Joko tv/digiboksi jumiutui tai laite sai vain osan EPG:stä avattua. Ajastus on kovasti vaikeaa, jos EPG on näytössä mitä on.
https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/ohjelmatiedot-katosivat/ on vanhaa keskustelua tästä ja seuraava DNA:n tuen antama vastaus on poimittu ko. keskusteluketjusta: "DNA Welho kehittää jatkuvasti palveluitaan ja EPG-järjestelmän päivityksellä asiakkaat saavat ohjelmatiedot lähes kaikille kanaville. Ohjelmatietojen määrä on siis lisääntynyt verkossa ja on havaittu, että joillakin vanhemmille päätelaitteilla lisääntyneen datan käsittely aiheuttaa ongelmia." Tämä tarkoitti käytännössä sitä, että jos vastaanottimeen ei enää saanut päivitystä, niin se oli voi voi: Jos tarvitsee EPG:tä, niin asiakkaan on syytä hankkia uusi laite.
Näin ollen, olen tyytyväinen siihen, että EPG toimii vanhassa digiboksissa Soneran verkossa vielä kohtuullisesti, vaikka se alkaa muuten olla SER-häkkiin joutavaa kamaa. TV hakee kanavanipun EPG:n sisällön melko nopeasti, mutta kun ne on kerran haettu illan kuluessa, niin ongelmaa ei edes huomaa;)
Antenniverkon EPG on vielä hallittavissa, vaikka ohjelmatiedot lähetetään yhtenä pakettina. Jos ensi vuonna tulee ohjelmakanavia lisää, niin EPG:n käsittely saattaa tökkiä vanhemmilla vastaanottimilla. Käsittääkseni meillä on saman tyylinen ratkaisu käytössä, kuin mistä edellinen kirjoittaja kertoi. EPG tiedot ovat jatkuvasti käytettävissä kaapelissa, mutta loppu riippuu siitä miten laite käsittelee kaapelista tulevia EPG tietoja. Eli tämä on todennäköisesti ominaisuus.
Tiia-Maria/ Palstatiimi
http://palsta.elisa.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1428018Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432091Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252020- 911673
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811617Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 51970
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28850- 24838