Helsingissä vanhat kämpät -23,3% vuoden takaiseen

JokoSaaSanoaPoks

22

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuttaa.vielä

      Kyllä Tilastokeskus noikin luvut muuttaa vielä plussalle

    • Haaahhhahah

      Kuka yllättyi? Asiasta on uutisoitu pitkin kevättä "asuntokauppa raivonousussa" -paniikkitiedotteiden muodossa.

      • katkeransuloista

        HAHAAHAHAHAHAHA :'D

        Nauran, koska teidän vuokriaisten paniikkikakkaviesteistä huolimatta asuntokauppa käy todella hyvin ja hinnatkin nousseet :)

        Yrittäisitte nyt jo uskoa, että ei ole meidän omamme ajoissa ostaneiden vika, että teidän kohdallanne ostojuna ujelsi jo kauan sitten horisinttiin ja raiteetkin on lie sittemmin jo purettu teidän reitiltänne.


      • ei.mene.jakeluun
        katkeransuloista kirjoitti:

        HAHAAHAHAHAHAHA :'D

        Nauran, koska teidän vuokriaisten paniikkikakkaviesteistä huolimatta asuntokauppa käy todella hyvin ja hinnatkin nousseet :)

        Yrittäisitte nyt jo uskoa, että ei ole meidän omamme ajoissa ostaneiden vika, että teidän kohdallanne ostojuna ujelsi jo kauan sitten horisinttiin ja raiteetkin on lie sittemmin jo purettu teidän reitiltänne.

        No "ajoissa ostanut" ei sitte ymmärrä ja usko mitään, vaikka rautalangalla vääntäisi. Kun Huoneistomarkkinointi 23% pudotuksesta, niin ei vaan mene jakeluun sitte millään


      • kaupatjahinnatnousussa
        ei.mene.jakeluun kirjoitti:

        No "ajoissa ostanut" ei sitte ymmärrä ja usko mitään, vaikka rautalangalla vääntäisi. Kun Huoneistomarkkinointi 23% pudotuksesta, niin ei vaan mene jakeluun sitte millään

        Ei se ole omansa ajoissa ostaneiden vika sekään, että joku yksi firma on myynyt vähäemmän kämppiä. Oikotie/etuovi huomaa selvästi, kuinka pari "uudempaa" tulokasta välitystoimistoa on rohmunnut viime kuukausina huomattavan määrän myytäviä kohteita itselleen.


    • hohhhohahahah
    • Siis Huoneistokeskuksen kauppamäärät ovat laskussa. Kertoo lähinnä Huoneistokeskuksen markkinoinnin onnistumisesta. Tai pikemminkin onnistumattomuudesta.

      Katsotaan kun tulee tilastot kaikista kaupoista. En väitä, etteikö siinäkin voisi olla laskua jollain kuukaudella, mutta sekin olisi aika merkityksetöntä. Pelkästään sää vaikuttaa yhden kuukauden tilastoihin merkittävästi. Kvartaali- tai mielummin vuositasolla noita tulisi tutkia.

      • Kuukausitason tarkastelu on aika mitäänsanomatonta. Huoneistokeskuksen tiedot kai kuitenkin perustuvat kiinteistönvälitysalan tietoihin, joten tiedot eivät kai ole pelkästään Huoneistokeskuksen oman välitystoiminnan tietoja - näin arvelisin kuviota katsomalla.
        .
        Huoneistokeskus oli aiemmin ilmoittanut, että kauppamäärät olivat 4,6 prosenttia korkeammat huhtikuussa, 9 prosenttia korkeammat toukokuussa ja 6 prosenttia korkeammat kesäkuussa. Nyt siis ilmoittivat, että kauppamäärät olivat 23,3 prosenttia matalammat heinäkuussa kuin edellisen vuoden heinäkuussa.
        .
        Tehtyjen kauppojen määrissä siis huhtikuussa myytiin n. 230 asuntoa enemmän, toukokuussa myytiin siis n. 430 asuntoa enemmän ja kesäkuussa myytiin n. 300 asuntoa enemmän. Nyt heinäkuussa myytiin siis n. 1130 asuntoa vähemmän, mikä sisälsi suurta vaihtelua paikkakuntien välillä. Olen ilmeisesti valinnut asuinpaikkani oikein, koska Espoossa sekä kauppamäärät, että hinnat nousivat voimakkaasti.
        .
        Mukana on varmaan vaikutusta tuosta asunnon omarahoitusta koskevasta muutoksesta. Vaikuttaisi siltä, että monet asunnon ostajat toteuttivat etupainotteisesti kaupan kevät-kesällä ennen tuota asunnon omarahoitusta koskevaa muutosta, vaikka se ei käytännössä vaikuttanut mitenkään heidän kykyynsä saada lainaa. Osoittaa taas tämäkin vallan mainiosti sen, kuinka ihmiset eivät pysty käsittelemään tietoa eivätkä osaa ottaa siitä selvää. Otsikko lainanmyöntämisen ehtojen kiristymisestä jäi mieleen ja sai osan väestä tekemään ostopäätöksen, vaikka se ei oikeasti juuri millään tavalla olisi rajannut ostajien kykyä ostaa asunto. Siitäkin huolimatta tännekin kirjoitetut väitteet muutoksen vaikutuksista asuntokaupan määrään, olivat selvästi yliampuvia ja tarkoitushakuisia (romahdusteoreetikot väittivät muutoksen leikkaavan kauppoja n. 50-80 prosenttia).
        .
        Ei nyt oikeastaan tähän liity, mutta on se vaan hyvä, että ei ole suoraa demokratiaa. Tyhmä väki painelisi äänestysnappuloita päivän otsikon tai päivän fiiliksen mukaan.


      • hheeehheheh

        Voit alkaa jo kirjoittamaan sepitystä elokuulle:)


      • Nauran-päin-naamaa
        hheeehheheh kirjoitti:

        Voit alkaa jo kirjoittamaan sepitystä elokuulle:)

        Sinä se näemmä taas tiedät tulevat muutokset kauppamääriin ja hintoihin etukäteen. Noh, taitaa olla ties kuinka mones syksykin kun odottelet rommelia. Välistä se on jäänyt joka vuosi :)


      • siinäkin

        Kiinteistömaailma on kertonut kiihtyvänä käyvästä kaupasta erään kaupallisen kanavan uuutisissakin viimeksi taisi olla muutama viikko sitten

        Olisiko siinäkin kyse vain yhden firman onnistumisesta, vaikka se kerottiin ihan yleisellä tasolla??


      • siinäkin kirjoitti:

        Kiinteistömaailma on kertonut kiihtyvänä käyvästä kaupasta erään kaupallisen kanavan uuutisissakin viimeksi taisi olla muutama viikko sitten

        Olisiko siinäkin kyse vain yhden firman onnistumisesta, vaikka se kerottiin ihan yleisellä tasolla??

        Voi olla. Turha tässä on hötkyillä. Tilastoista näkee sitten totuuden.


    • Ananias_Käärme

      Täältä löytyy tietoa. Koko Suomessa vanhojen asuntojen kauppa vilkastui tammi-heinäkuun aikana 1,4 prosenttia. Sen pituinen se.

      • Stetsonistakiinni

        Samasta uutisesta: "Tammi-heinäkuun aikana uusien asuntojen kauppa on laskenut Helsingissä 6,1 prosenttia".


      • Ananias_Käärme
        Stetsonistakiinni kirjoitti:

        Samasta uutisesta: "Tammi-heinäkuun aikana uusien asuntojen kauppa on laskenut Helsingissä 6,1 prosenttia".

        Otsikko oli, että vanhat asunnot, joten vikaan meni.
        Tais olla sun tuo aloituskirjoituskin?


      • aijaijaijai-NAMS
        Ananias_Käärme kirjoitti:

        Otsikko oli, että vanhat asunnot, joten vikaan meni.
        Tais olla sun tuo aloituskirjoituskin?

        Niin se menee tyffeleillä, että kun edellinen kusetusyritys vesitetään, niin seuraava valhe on jo heti tulossa :/

        Mikäs se on omassa ja ajoissa ostetussa kölliessä, kun hinnatkin nousee vuodesta toiseen :)


    • Vuokralla.Parempi

      Romahdus etenee näköjään jopa vieläkin nopeammin kuin mitä olen ennustanut. Onnitteluni kaikille tuhnutovereilleni, sillä lailla, hyvin menee!

      Itse jätin ostamatta sen verran kalliin asunnon, että jo 10% hinnanpudotuksella teen parin paperimiehen vuosipalkan verran tiliä. Mutta en minä siihen lopeta tienaamista, vaan odottelen vähintään -50%:n hinnapudotusta.

      Kylläpä nyt hymyilyttääkin, hah hah haa, näin sitä vaan porskutellaan kohti entistäkin suurempaa varallisuutta. Ja kaikki tämä vain sohvalla makoilemalla.

      • tilinteko

        Tyhmä ei ymmärrä, että saman asunnon voi jättää ostamatta moneen kertaan. Itse jätin ostamatta Olkiluoto 3:n eilen ja tänään teen saman tempun uusiksi. Ja huomenna jne.

        Lienen maailman rikkain mies, jahka käyn Q5 alussa (joulukuun 32. päivänä) lunastamassa rahani KOPista. Mitähän seuraavaksi... rahat poikimaan lisää WinCapitaan?


      • kyllä-viksu-pärjää
        tilinteko kirjoitti:

        Tyhmä ei ymmärrä, että saman asunnon voi jättää ostamatta moneen kertaan. Itse jätin ostamatta Olkiluoto 3:n eilen ja tänään teen saman tempun uusiksi. Ja huomenna jne.

        Lienen maailman rikkain mies, jahka käyn Q5 alussa (joulukuun 32. päivänä) lunastamassa rahani KOPista. Mitähän seuraavaksi... rahat poikimaan lisää WinCapitaan?

        Muista nostaa tilisi Haansin malliin markoissa niin saat vähän enemmän nollia ja siten isomman tilin!


      • Vuokralla.Parempi

        Nämä muka viksut kommentit osoittavat vain ikivelkaisten pankin komukkatorpparien suurta hätää tehdyistä virheratkaisuistaan.

        Tilihän tehdään tietysti ostovaiheessa. Se on verotonta tuloa ja raakaa markkinataloutta.

        Tuhnuttelemisiin,

        V.P


    • köyhät_kyykkyyn

      Kauppa sakkaa,hinnat nousee, hienoa näin useamman asunnon omistajalle.

    • beethooven

      Nimenomaan ja juuri siksi minäkin laitan nyt kerrankin vanhan jugend-huoneiston paraatikuntoon. Kenties vielä muutan maalle asumaan tai ainakin lähelle sitä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe