auriksen 1,2 turbolla

rolli-olli

kokemuksia käytössä, kulutus kesto, lämpeneekö talvella ?

19

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karvahattu_päässä

      "Toyotalla ei ole tapana lähestyä autoilijoita suorituskyky edellä"

      "Automaattivaihteisto on nykyisin yhä useamman harkintalistalla myös pienissä perheautoissa, ja Toyotallakin on sellainen tarjota. Eurooppalaisista kilpailijoista poiketen se ei ole kaksoiskytkinautomaatti vaan portaaton"

      "Toisaalta CVT ei ole yhtä sulavatoiminen kuin kaksoiskytkinautomaatti, eli käyttökokemus ei ole yhtä miellyttävä. Tasamaalla hattu päässä nätisti ajettaessa tällä ei ole suurta väliä

      "Moottoria enemmän rasitettaessa CVT tuppaa kuitenkin huudattamaan konetta turhaan, sillä suurimman tehon esiin kaivaminen vaatii kierroksia. Onneksi vaihteita voi vaihtaa myös käsin ratin vivuilta, mutta se ei kai ole automaattivaihteisessa autossa itse tarkoitus?"

      http://teknavi.fi/autot/koeajo-toyota-auris-turbo-ahtamisen-iloa

      • Huuhaajuttu

        Toyotan vaihteisto ei ole täysin ja todella surkea katsoiskytkin automaatti, joka on jumalattoman paljon epämiellyttävämpi ajettava kuin Toyotan sähköisesti ohjattava portaaton CVT-vaihteisto. Tarina että kaksoiskytkin vaihteisto olisi parempi on täysin huuhaata.


      • Maksettumainos
        Huuhaajuttu kirjoitti:

        Toyotan vaihteisto ei ole täysin ja todella surkea katsoiskytkin automaatti, joka on jumalattoman paljon epämiellyttävämpi ajettava kuin Toyotan sähköisesti ohjattava portaaton CVT-vaihteisto. Tarina että kaksoiskytkin vaihteisto olisi parempi on täysin huuhaata.

        Minusta portaatonta voisi kutsua sulavatoimiseksi, töksäyttelevää DSGeetä ei.
        Ja jos tehot on yläkierrosalueella, niin niitä tarvittaessa totta tosiaan joutuu kierrättämään vai mitä se tekniikaton on taas mennyt ulostamaan.


      • mopo_ei_keuli

        Sulavatoiminen = soveltuu karvahatu päässä körötteleville Pohjanmaalaispapoille. Ei muille, koska auto ei kelpaa aktiiviseen ajoon eikä mäkiseen maastoon. Jos kaasua joutuu polkemaan, syntyy enemmän ulinaa kuin liikettä, kun kuminauha luistaa ja vaparimopo yrittää päästä "vääntöalueelleen (4500-6000 rpm).


      • tohjo_osaa_flopata

        Ups, tässähän oli tohjon "voimaturbo" ... ja siitä huolimatta auto käyttäytyy kuin pellin alla olisi joku 1,33 l vapari. Eräänlainen saavutus sekin.


      • vaihteisto_aunuksesta
        Maksettumainos kirjoitti:

        Minusta portaatonta voisi kutsua sulavatoimiseksi, töksäyttelevää DSGeetä ei.
        Ja jos tehot on yläkierrosalueella, niin niitä tarvittaessa totta tosiaan joutuu kierrättämään vai mitä se tekniikaton on taas mennyt ulostamaan.

        > Minusta portaatonta voisi kutsua sulavatoimiseksi, töksäyttelevää DSGeetä ei.

        Eli aunuksessa on portaaton manuaali? Koeajossahan todettiin, että välitykset on parempi valita käsin. Toki tämä on jo tuttua robottivaihteiden, kuten MMT -nylkyttimen käyttäjille jo ennestään.

        Tosin manuaalitilassa vaihteisto ei ole portaaton, mutta tojopappa tyytyy siihen, että portaaton automaatti onkin todellisuudessa portaallinen puoliautomaatti, jossa vaihteet pitää valita käsin. Parempi näinkin, hys hys vaan ettei jälleenmyyntiarvi kärsi tai tojopappi sulje uskonyhtäisöstä ulos.

        > Ja jos tehot on yläkierrosalueella, niin niitä tarvittaessa totta tosiaan joutuu kierrättämään

        Pieniä vapareita on pakko kierrättää ja kierrättää piti myös turbokoneita silloin joskus 30 vuotta sitten. 2000 luvulla ahtamisella on haettu nimenomaan alakierrosten vääntöä.

        Mutta aunus edustaa tältäki osin 30 vuoden takaista tekniikkaa...


      • Miten_saatanan
        vaihteisto_aunuksesta kirjoitti:

        > Minusta portaatonta voisi kutsua sulavatoimiseksi, töksäyttelevää DSGeetä ei.

        Eli aunuksessa on portaaton manuaali? Koeajossahan todettiin, että välitykset on parempi valita käsin. Toki tämä on jo tuttua robottivaihteiden, kuten MMT -nylkyttimen käyttäjille jo ennestään.

        Tosin manuaalitilassa vaihteisto ei ole portaaton, mutta tojopappa tyytyy siihen, että portaaton automaatti onkin todellisuudessa portaallinen puoliautomaatti, jossa vaihteet pitää valita käsin. Parempi näinkin, hys hys vaan ettei jälleenmyyntiarvi kärsi tai tojopappi sulje uskonyhtäisöstä ulos.

        > Ja jos tehot on yläkierrosalueella, niin niitä tarvittaessa totta tosiaan joutuu kierrättämään

        Pieniä vapareita on pakko kierrättää ja kierrättää piti myös turbokoneita silloin joskus 30 vuotta sitten. 2000 luvulla ahtamisella on haettu nimenomaan alakierrosten vääntöä.

        Mutta aunus edustaa tältäki osin 30 vuoden takaista tekniikkaa...

        sekaisin voi Toyota-trollipoju oikein olla. Eihän sillä näytä olevan mitään tajua edes vaihteistoista ja niiden toiminnasta. Koeajossa todettiin - niinpä niin. Tämä on taas tyypillistä pojun sekoilua kun itse ei ole koskaan päässyt näköjään CVT-laatikolla ajamaan. Muistaa aina valittaa että täyskiihdytyksessä CVT huutaa, unohtaen samalla että täyskiihdytyksessä huutavat käytännössä lähes kaikki autot muutamaa luxusmallia lukuunottamatta, oli vaihteisto minkätyyppinen tahansa. Tarkoitushan onkin maksettuna trollina tonkia Toyotasta ominaisuuksia joiden tasolle Vw-konserni ei ole vielä edes päässyt. Sekin kääntyy huonoksi ominaisuudeksi ettei CVT-automaatti nytkähtele tai rytkähtele missään tilanteessa ja aina on sopiva välitys joka tilanteeseen. Kyllä palstan trollipoju on sairas, mihinkään muuhun johtopäätökseen ei voi tulla sen tollon juttuja luettuaan.


      • tojospagettia

        Tero hikeentyi. Aunuksesta sanottiin, että sopii köröttelyyn tasamalla & hattu päässä. Siis sopii tojopapoille, jotka kihnuttaa max 80 mittarinopeutta Pohjanmaan lakeuksilla.

        Ei se toinen vaihtoehto tientukkona kuhnimiselle ole täyskaasukiihdytys. Paitsi mopotojon TURBOkoneiden kanssa. Jep, tuossahan oli mahtava turbokone, jota niin etukäteen hehkutettiin. Vähän niinkuin tätä mullistavaa 1,33 l vaparimopoakin.

        Yleensä turbolla haetaan just vaivattomuutta - auto kiihtyy ja nousee ylämäet ilman, että tarvii pykältää 2 alas ja ulvottaa melkein rajoittajelle asti. Perässähiihtäjä tojo ei ole tätäkään hiffannut. No, sopii mopoauton kuskeille ja tuleville mopoauton kuskeille (papat). Mopoautoissahan ei tarvi kaasupolkimessa olla kuin 2 asentoa, on/off. Ei käy kulku liian kiivaaksi siitä huolimatta.

        Joko tojon mopoturbokoneessa ei vääntö riitä tai sitten tohjo, jonka näytöt ohjelmoinnin saralla tunnetaan (hallitsemattomat kiihtymiset), ei ole moottorin&vaihteiston ohjauksen koodia vielä kyennyt muokkaamaan turbokoneen väännölle sopivaksi ts. moottoria tosiaan huudatetaan tarpeettomasti.

        Kun ei siitä spagettikoodista pirukaan ota selvää = korjaus/muokkaus on liki mahdotonta. Tästähän tietoturva-asiantuntujat tohjoa jo varoittivat.


    • C180Kompressor

      spritmonitorissa toistaiseksi viiisi Auris 1.2t:tä. Toteutuneet kulutukset 6,51 - 7,38 l/100km

    • nuhatuhnu

      kumma kun toyota ei tarjoa puhdikasta bensaturboa aurikseen kun nissanilla pulsarissa kialla ceedissä ja hyndailla i30 on ne 1.6 litraset ja noin 200hv tehoissa liikkuvat koneet.

      • Runkovääntyy

        Tojon koreja ole mitoitettu tehokkaille koneille. Kaikki paikat sanoisi poks jos Aurikseen laittaisi tehokoneen.


      • AutoPelle

        Autojen myynti on businestä. Niitä puhdikkaampia malleja myydään hyvin vähän. Ne kuitenkin eroaa perusmalleista jarrujen, voimansiirron ja tietysti koneen osalta. Tämä taas tarkoittaa että näitä varten pitää tuotteistaa kaikki varaosat ja kouluttaa henkilöstö. Kaikki maksaa.
        Kyse liiketoiminnan positioinnista. Euroopassa TOyota on näemmä positioinut itsensä pikkuautoihin keski- ja eteläeurooppaan. Suurin osa siellä myytävistä autoista on Aurisin kokoisi ja pienempiä. Niissä myös näyttäisi olevan tyypillsiesti pieniä koneita. On kai aivan sama onko koneessa 80hp vai 160hp kun madellaan pari tuntia Pariisin tai Milanon ruuhkassa.

        Loppujen lopuksi siis kyse on liiketoiminnasta eikä mistään muusta. Kannattamattomia malleja ei kannata tehdä. Eihän kukaan enää tee esmes läppäpuhelimia. Pitäisikö niitäkin tehdä vain jos hyvin pieni ostaja joukko niitä haluaisi?


      • Sesurkeamustaaja
        Runkovääntyy kirjoitti:

        Tojon koreja ole mitoitettu tehokkaille koneille. Kaikki paikat sanoisi poks jos Aurikseen laittaisi tehokoneen.

        "Tojon koreja ole mitoitettu tehokkaille koneille. Kaikki paikat sanoisi poks jos Aurikseen laittaisi tehokoneen."

        Täysin perätön mustaamisjuttu. Toyotan jämäkkyys tulee esiin kaikkien kolaritestien voittajana.

        https://www.toyota.fi/toyota/ymparisto-teknologia/turvallisuus/euro-ncap.json


      • terveisten_kuljetukseen

        Tojon alusta ei kestä tehoja eikä kuormaa. Miten kävi karhuryhmän panssaroitujen autojen? Rahat hukkaan, niitä ei saatu rekisteriin suomessa, kun ei jarrut ja alustan komponentit kestäneet lisäpainoa!

        TM on jossain vertailussaan tuonut esiin, että tohjo yrittää piilotella autojensa olematonta kantavuutta. Auton omamassaan pitäisi sisältyä 70 kg painoinen kuljettaja, mutta tohjo huijaa tämän verran. Kantavuus on tosi vaatimaton. Hypetysautoissa on kaksinkertainen määrä tekniikkaa, mutta yhät pieni kokonaismassa kuin muissakin tohjoissa. Kaikissa malleissa kantavuus ei riitä 5 aikuiselle miehelle (75 kg/kpl) ... noh, ei kyllä riitä tilatkaan. Mutta 4 hlö kuormallakin voi kantavuus ylittyä eikä siihen montaa kaljakoppaa tarvita, jos osa matkustajista painaakin yli 75 kg.

        Ihmeen vähän tästä on julkisuudessa puhuttu, verrattuna siihen, ettei tohjoilla saa vetää peräkärryä.

        BTW, kaikkihan muistaa, että kärryn aisapainokin syö käytettävissä olevaa kantavuutta...?


      • dfsdfsdfsd
        terveisten_kuljetukseen kirjoitti:

        Tojon alusta ei kestä tehoja eikä kuormaa. Miten kävi karhuryhmän panssaroitujen autojen? Rahat hukkaan, niitä ei saatu rekisteriin suomessa, kun ei jarrut ja alustan komponentit kestäneet lisäpainoa!

        TM on jossain vertailussaan tuonut esiin, että tohjo yrittää piilotella autojensa olematonta kantavuutta. Auton omamassaan pitäisi sisältyä 70 kg painoinen kuljettaja, mutta tohjo huijaa tämän verran. Kantavuus on tosi vaatimaton. Hypetysautoissa on kaksinkertainen määrä tekniikkaa, mutta yhät pieni kokonaismassa kuin muissakin tohjoissa. Kaikissa malleissa kantavuus ei riitä 5 aikuiselle miehelle (75 kg/kpl) ... noh, ei kyllä riitä tilatkaan. Mutta 4 hlö kuormallakin voi kantavuus ylittyä eikä siihen montaa kaljakoppaa tarvita, jos osa matkustajista painaakin yli 75 kg.

        Ihmeen vähän tästä on julkisuudessa puhuttu, verrattuna siihen, ettei tohjoilla saa vetää peräkärryä.

        BTW, kaikkihan muistaa, että kärryn aisapainokin syö käytettävissä olevaa kantavuutta...?

        Ei ollut Toyotan vika. Minkään muunkaan vastaaavan autonalusta ei olisi kestänyt.


    • Hyviäjahuonoja

      Yllättävää kyllä tekniikka kestää sen minkä korikin. Huono uutinen: kori ei kestä pitkään.

      • kehitykset_eturintama

        Kyllä kori kestää 3x niin pitkään kuin moottori. Tämän takaa tohjon saavutukset turbodieselien saralla (D4D).

        Nyt jännätään, onko bensakoneestakin saatu kehitettyä samanlainen. Toivoa on, muistammehan mm. turbovariksen, johon saatiin kehitettyä 7,5 tkm huoltoväli.


    • kangasalananso

      Kangas vahvistettu katto airbag lisää kuoleman riskiä voi niskat taittua hengenlähtö lähellä.

    • pellet-petterit

      Provo-petteri tekee itsestän pellen kun parjaavat parasta merkkiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5025
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1645
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1255
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe