Tämä ei liity lainkaan Kouvolan kaupunkiin. Kysymys on teoreettinen.
Siis nyt kysyn siten että mitä tarkottaa kun sanotaan että " Kouvolalaisen dekkaritaivaan uusi tähti " tai sitten että " Kouvolalaisen dekkarin uusi suurnimi."
Onko se kehumista vai vi...ilua.
Dekkaritaivaan tähti???
13
73
Vastaukset
- söyeron
Ilmaisut ovat ylisanoja, joita laadukkaassa mainonnassa ei voi käyttää. Nuo ilmaisut yhdistettynä hyvin suppealle maantieteelliselle alueelle vaikuttavat v...uilulta.
- Miäähhh
Jos olis olemassa kaupunki, jossa on useita maineikkaita dekkaristeja jopa niin, että tätä kaupunkia pidettäisiin dekkareiden Mekkana tai jotain, silloin lauseen ymmärtäisi. Siis samaan tapaan, kuin on olemassa käsite Manse-rock, jolla viitataan tamperelaisiin rokkareihin.
- eivälttämättäv---lua
Riippuu vähän kuka ja missä on sanonut. Joskus paikallislehden toimittajat innostuvat vähän liikaa paikallisesta kirjailijasta niin että lopputulos on koominen. Tai sitten mainonta on ammattitaidotonta kuten joku jo mainitsi.
- skdjlkdsjfk
Olen freelance-toimittaja, ja kirjoitan usein paikallistason juttuja yrityksistä, ihmisistä ja ilmiöistä.
Kyseinen "Kouvolan dekkaritaivaan tähti" on normaalia paikallistason lehtislangia, joka ei liity erityisesti sen enempää Kouvolaan, dekkaritaivaaseen, tähtiin kuin kyseiseen dekkaristiinkaan. Kun asioista halutaan kertoa positiivisesti ja hyvällä sykkeellä, tulee juurikin tuollaista tekstiä.
Elikkäs täytyy myöntää, että peiliin katsomisen paikka tuli tässä ketjussa. Kirjoitan parhaillaan henkilökuvaa eräästä K-kauppiaasta ja ehkä voimani ponnistaen, hampaat irvessä ja hikinauha otsalle kietaistuna voisin yrittää olla hehkuttamatta häntä kuin Kim Il Jongia.
Joten kiitos.- eivälttämättäv---lua
Kiitos itsellesi päivän nauruista :D
- wasy
Joskus tulee määräys, että pitää kirjoittaa ehdottoman myönteisesti jostakin henkilöstä. Silloin tällaista sarkasmia viljellään, varsinkin kun henkilöllä ei ole juuri muita avuja kuin hyvät suhteet johonkin tärkeään vaikuttajaan.
- tttoimittaja
"Joskus tulee määräys, että pitää kirjoittaa ehdottoman myönteisesti jostakin henkilöstä. "
Olen työskennellyt yli 20 vuotta eri medioissa enkä vielä koskaan ole saanut tuollaista määräystä enkä myöskään sellaista, että pitää kirjoittaa kielteisesti. - Tuttujuttuon
tttoimittaja kirjoitti:
"Joskus tulee määräys, että pitää kirjoittaa ehdottoman myönteisesti jostakin henkilöstä. "
Olen työskennellyt yli 20 vuotta eri medioissa enkä vielä koskaan ole saanut tuollaista määräystä enkä myöskään sellaista, että pitää kirjoittaa kielteisesti.Määräys tulee "rivien välissä". Ei sanota suoraan. Jos "määräyksiä" ei osaa tulkita oikein, tulee potku persuksille.
- tttoimittaja
Tuttujuttuon kirjoitti:
Määräys tulee "rivien välissä". Ei sanota suoraan. Jos "määräyksiä" ei osaa tulkita oikein, tulee potku persuksille.
Tiedän, että tietty osa lukijoista ajattelee juuri noin. Kuitenkin usein juuri usein uskovat täysin kritiikittä vaikkapa netin valemedioihin tai muuhun varmistamattomaan tietoon, joka vastaa heidän ennakkokäsityksiään ko. asiasta. Saa nähdä, miten tässä leikissä oikean journalismin käy.
- medialukutaitoinen
tttoimittaja kirjoitti:
Tiedän, että tietty osa lukijoista ajattelee juuri noin. Kuitenkin usein juuri usein uskovat täysin kritiikittä vaikkapa netin valemedioihin tai muuhun varmistamattomaan tietoon, joka vastaa heidän ennakkokäsityksiään ko. asiasta. Saa nähdä, miten tässä leikissä oikean journalismin käy.
Se, että valemedia on valhetta ei tarkoita sitä, että virallinen media olisi ehdottomasti totta.
- klopm
medialukutaitoinen kirjoitti:
Se, että valemedia on valhetta ei tarkoita sitä, että virallinen media olisi ehdottomasti totta.
Eihän kukaan ole sellaista väittänytkään.
- sdfsfsdfsfsdfsdfsfsdfsdf
Se kai viittaa Kouvolassa järjestettävään valtakunnalliseen dekkarikirjoituskilpailuun ja Kouvolan kirjamessuihin vai mitkä ne nyt onkaan.
- kjotri
Mutta kun ei liittynyt Kouvolaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005308378Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4358224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61975Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1561091Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17746Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57702Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.28653Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?58633En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36607Yllätyspaljastuksia uudesta Maajussille morsian -kaudesta! Vappu Pimiä sometti, myös MTV3:lta infoa
No nyt on uusiakin tuulia Maajussille morsian -ohjelmassa. Kuka mahtaa olla tämä tuttu kasvo, joka jo toistamiseen lähte5579