Rotujen/värien luonne-erot

mildred1

Onko kukaan täällä kirjoitteleva marsuharrastaja pistänyt merkille rotujen/värien luonne-eroja?

Itselläni on ollut tähän asti kokemusta vain abessiinialaisista ja sileäkarvaisista, joskin kyllä parikymmentä vuotta. Joka tapauksessa abyt ovat lähes poikkeuksetta lauman pomoja ja ihmistenkin seurassa mukavalla tavalla känkkäränkkiä. Sileäkarvaisissa eri värien luonne-erot ovat hyvinkin selviä, vaikka joku voisi ajatella, että marsu on vain marsu ja jos luonne-eroja on, niin ne ovat vain yksilökohtaisia. Esim. blackit ovat useinmiten lauman nokkimisjärjestyksessä alimmaisia ja todella lunkia, kun taas esim. lilacit tuppaavat lähes poikkeuksetta olemaan eläväisiä vilivilpereitä kun taas goldenit ovat useinmiten olleet mielettömiä kiljukauloja.

Nyt kiinnostaisi, onko kukaan huomannut teddyillä niille luonteenomaisia piirteitä? Itse hankin vasta nyt parikymmentä vuotta marsuja harrastettuani ensimmäisen teddyni ja olen kerta kaikkiaan ihastunut siihen. Yleensä marsut antavat rapsuttaa juoksematta kättä pakoon aikaisintaan 6kk kieppeillä ja jokunen ei ikinä anna koskea itseään ilman pienimuotoista jahtaamista. Tämä 2kk ikäinen teddyni on kuitenkin niin lupsakka, että se ei väistä kättä ollenkaan, vaan antaa kaikin mokomin kenen hyvänsä rapsutella itseään ja jutun juurtakin sillä riittäisi vaikka kuinka. Eli onko juuri tämä yksilö vain tuollainen mussukka, vai onko tuollainen tyypillistä teddyille?

0

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
        Maailman menoa
        261
        3175
      2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
        Maailman menoa
        74
        1244
      3. 66
        1173
      4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
        Ikävä
        180
        978
      5. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
        Taivalkoski
        47
        876
      6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
        Ikävä
        60
        829
      7. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
        Maailman menoa
        47
        809
      8. Mitä tekisit jos

Aamulla vierestäni heräisit
        Ikävä
        45
        732
      9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
        Ikävä
        40
        721
      10. Minkä alan

Ihmisiä kaivattunne on🤔
        Ikävä
        39
        688
      Aihe