Freestylelehti- uusi hyväntekeväisyys huijaus

Taasnäitä

Telemarkkinointikiellosta huolimatta minulle tyrkytettiin uutta Freestyle lehteä. Rahojen pitäisi mennä 80% nuorten päihdevalistukseen.
Ihan muutamalla Googlauksella tuli niin paskan maku suuhun koko touhusta. Taitaa Koulurauhaa lehden kanssa samalla konseptilla rakennettu kusetus.

65

14291

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vieras1234

Juu ystäväni työskenteli tuolla freestyle lehdessä/ja ennen sitä sitä ennen myi koulurauhalehteä, joten sama homma!

• Hobbygirl

Juu itse olen ollut lirissä tämän kyseisen yrityksen kanssa jo kesästä lähtien. Luulin että kyseessä oli hyväntekeväisyyskeräys ja siinä sivusssa saisin muutaman numeron lehteä. Sieltäpä tulikin lehtilasku. En maksanut laskua koska ajattelin etten tilannut lehteä vaan osallistuin hyväntekeväisyyskeräykseen. Sitten tuli karhukirjeitä ja hännänhuippuna perintätoimistolta että saatava on perinnässä.

• Mara885

Tottakai sieltä tulee lehtilasku. Sehän on lehtitilaus. Lehden tuotoilla rahoitetaan toiminta. Itsehän tilasit lehden?? Huoh

• Nuoriso1277

Freestyle sotketaan usein Koulurauhaa projektiin.Freestyle toiminnassa käydään kouluilla tekemässä ehkäisevää päihdevalistusta nuorille.

• Anonyymi

Minä sain laskun myös, vaikka mitään tilausta en ole tehnyt enkä mielestäni ole osallistunut millään lailla asiaan, joten en maksa laskua!!

• EIIKINÄENÄÄ

Varokaa FREESTYLE LEHTEÄ!!! PERIVÄT LIIVIMIESTEN KAUTTA LASKUT!

• Toni_o

Lähtevätkö liivimiehet perimään tuon suuruisia summia? Aika vaikea uskoa :D

• Tyytyväinenasiakas

Käsittääkseni kyseessä ei ole huijaus vaan päihdekasvatusta tekevä organisaatio. Ainakin heidän nettisivuilla on kerrottu kouluvierailuista sekä lehdestä asiallisesti ja myös myyjä esitti kampanjan tarkoituksen hyvin selkeästi. Ei missään lue eikä myyjä väittänyt, että kyseessä olisi hyväntekeväisyys vaikka hyvää työtä tekevätkin. Lehti oli laadukas ja olen itse ainakin tyytyväinen kyseiseen kampanjaan mukaan lähdöstä.

• mitäkummaa
    • Opettaja1

Siis lehteä myymällä kerätään rahaa päihdekampanjalle eli vastikekauppaa se on, eikä hyväntekeväisyyttä, mutta kyllä ne rahat silti menee hyvään tarkoitukseen. Tuo työryhmä kävi koulussa, jossa olen töissä, ja oli oikein ammattitaitoinen ja laadukas päihdetunti. Nuoretkin kehuivat puhujaa. Voisin hyvin tilata lehden, jos olisi ylimääräistä rahaa.

• Anonyymi

Muutaman kerran on tällainen freestylekin kaikkien muiden "koulukiusaamista" sivuavien kerjuiden ohella tullut luuriin.
        Kaupitsija runoili pitkät rimpsut kiitellen osallistumisiani (EI OLE OLLUT!) enkä saanut mitään selvää, mistä oli kysymys. Keräykseksi arvelin, vaan en ihan rehelliseksi.

Pyysin lopettamaan litaniansa.
        Markkinointikielto ei aura näille mitään. Onhan sekin jo todiste epärehellisyydestä.

Vanhalle ihmiselle tyrkytetään vaikka mitä. Niillä on varmaan ikätiedot ihmisistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muutaman kerran on tällainen freestylekin kaikkien muiden "koulukiusaamista" sivuavien kerjuiden ohella tullut luuriin.
        Kaupitsija runoili pitkät rimpsut kiitellen osallistumisiani (EI OLE OLLUT!) enkä saanut mitään selvää, mistä oli kysymys. Keräykseksi arvelin, vaan en ihan rehelliseksi.

Pyysin lopettamaan litaniansa.
        Markkinointikielto ei aura näille mitään. Onhan sekin jo todiste epärehellisyydestä.

Vanhalle ihmiselle tyrkytetään vaikka mitä. Niillä on varmaan ikätiedot ihmisistä.

Free style on aivan yleinen ilmaus, joten ei kerro mitään, mistä on kyse.

Selasin nettiä ja siltä tämäkin sylttytehdas löytyi.

• puhelinkusetus

Väittävät että yksittäisten tukijoiden summat käytetään oman paikkakuntasi päihdetyöhön ja päihdeammattilaisten majoituksiin jne. Koulut ne majoitukset yms maksaa. Jos lähdet tukijaksi niin tuellasi lähtee pelkkä freestylelehti.

• huhhuuh

Ja kallis lehti onkin. Neljä numeroa 79e.

• Lehdti

Siis eihän se 79e ole sen lehden hinta, vaan se on se tuki. Lehti on kiitos tuesta ja osoitus toiminnan läpinäkyvyydestä. Siitä näkee konkreettisesti, mitä kampanja tekee. Jos se tuntuu isolta summalta, niin ota pienempi tukipaketti (33e) tai ole tilaamatta.

• Silminnähnyt

Ei koulut maksa nykyään mitään majoituksia tai mitään muutakaan korvausta. Julkisen sektorin rahat on loppu ja se mitä itse kuulin oli, että sen takia tämäkin "lehti" aloitti toimintansa, että korvattaisiin sitä aukkoa päihdekasvatuksessa, minkä koulutusleikkaukset jättivät.

• Anonyymi
        huhhuuh kirjoitti:

Ja kallis lehti onkin. Neljä numeroa 79e.

Juuri katsoin ja noussut 89 e neljä numeroa :D

• mummo88v

Tilasin vuodenjakson 79e . Kerran kirpasee vanhaa mummukkaa mut pääasia et lapsoset saa tärkeää opetusta!

• ekadnkakhf

FREESTYLE-PÄIHDEKASVATUSKAMPANJA on ehkäisevää päihdetyötä tekevä kampanja, jonka tarkoituksena on herättää keskustelua päihteistä, edistää terveellisiä elintapoja ja humaaneja asenteita. Päihdekasvatuksemme on monipuolisen asiallisen tiedon ja päihdeilmiön eri näkökulmien esittämistä, jotka mahdollistavat päihdekysymysten kriittisen pohdinnan sekä tietoiset valinnat. Kannatamme vuorovaikutteisia työtapoja ja oppimista omien oivallusten kautta. Freestyle on yksityinen sitoutumaton yritys, jonka koulutetut päihdealan ammattilaiset kiertävät valtakunnallisesti kouluilla ilmaiseksi, omavaraisen rahoituksen turvin. Kouluvierailut rahoitetaan kampanjan omalla Freestyle-lehdellä.

• Eloheinä

Ostin yhden jakson viime keväänä, ja hämmästyttävän pian minulle kaupattiin uutta jaksoa. Myyjä väitti kiven kovaan, että jakso oli loppunut jo, mutta muistikirjaani olin merkannut päivän, jolloin olin laskun maksanut, ja siitä ei ollut kuukauttakaan. Voi olla, että se oli viaton virhe, mutta asia jäi vaivaamaan minua.

Myöhemmin, kun minulle kaupattiin taas kerran tuota lehteä, kerroin epäileväni firman luotettavuutta. Myyjä sanoi, ettei kyse ole hyväntekeväisyydestä, eivätkä he ole koskaan niin väittäneet. Se on vastikkeellista mitälietä. Kyse on liiketoiminnasta, ja normaaliin liiketoimintaan kuuluu, että joku saa siitä ylijäämämänä rahaa. He ovat kuitenkin ainoa valtakunnallinen päiväkasvatustyötä tekevä taho, joten jos haluaa tukea päihdekasvatustyötä, niin ei ole muita vaihtoehtoja kuin he. Heidän asiakkaansa (koulut ja opettajat) ovat tyytyväisiä, ja heistä on ollut hyötyä.

Haluaisin uskoa, että he ovat luotettava taho ja tekevät tosiaan hyvää työtä, mutta minua kiusaa se, että kyse on liiketoiminnasta. Ehkä jos tietäisin, että oikeasti 80 % menee puhtaasti kasvatustyöhön, mutta valitettavasti en tiedä, enkä usko.

• Anonyymi

Onko tutkimusta, auttaako keräys ja puhuminen ehkäisemään päihteiden käyttöä?

Jatkuva aiheen esillä pito saa van mukulat kiinnostumaan ja kokeilemaan ihan itse vaikutuksia.

Kouluissa ehkä tällaisen vuoksi on kova kiinnostus huumeisiin ja siellä myös kaupitellaan
        aineita. Uutisointia miltei päivittäin asiasta.

• Melkein_jo_tilasin

Ai että kun joku osaisi kertoa faktaa. Nämä "lehti myytiin väkisin"-marisijat ei ole tästä maailmasta ja vievät hyviltäkin toimijoilta asiakkaat!

• kannattaa.tilata

Faktaa löydät yrityksen nettisivuilta.

• kiinnostunut.ehkä

Onko kukaan täältä tilaillut? Minullekin soitettiin ja tarjottiin lehteä kylkiäisenä.

• Tyytyväinentilaaja

Täällä on taas muutama seilori veneensä kanssa ihan hukassa, huoah.

Freestyle-lehti on laadukas lehti, jokaiselle jotakin tekevät tosi tärkeää työtä. Nämä mustamaalaajat ei ole edes lukeneet ainuttakaan numeroa, koska ovat noin kujalla koko toiminnasta ja tarkoitusperistä.

Jos haluat laadukkaan lehden ja tukea tärkeää työtä, niin kantsii funtsia ainakin josko tilaisi. Siellähän on vissiin mahis ottaa puolen vuoden tai koko vuoden paketti. Että jos kirpaisee liikaa 79e niin vähemmälläkin pääsee kyllä mukaan

• tyytyväinentyöntekijäkö

Mistä tietää ettei tämä ole hyväntekeväisyyshuijaus, joita on todella paljon liikkeelllä nykyään? Monta prosenttia rahasta menee lehdentekoon ja kouluille?

• Seemslegit

Tyytyväinen tilaaja etkä ole varma minkä pituisia tilauksia voi ottaa?

• OletkoYksinkertainen
        Seemslegit kirjoitti:

Tyytyväinen tilaaja etkä ole varma minkä pituisia tilauksia voi ottaa?

Miten tuo muuten sulkee tyytyväisyyden pois?

• katsopeiliisikuule

Olenko väittänyt sulkevan? Saat kuulostamaan ettet tiedä minkä pituisia siellä voit ottaa. Eli olet tilannut sian säkissä tai olet oikeasti myyjä/omistaja, joka ei osaa trollata tarpeeksi hyvin :)

• Kukassunpeilistäkatsoo
        katsopeiliisikuule kirjoitti:

Olenko väittänyt sulkevan? Saat kuulostamaan ettet tiedä minkä pituisia siellä voit ottaa. Eli olet tilannut sian säkissä tai olet oikeasti myyjä/omistaja, joka ei osaa trollata tarpeeksi hyvin :)

Et, mutta saat kuulostamaan, että ne sulkee toisensa pois :)

• Tarjalompakko

Luepa oma tekstis uudelleen ja mieti kuulostaako mainokselta, vai ehta aidolta tilaajalta.

"Tosi laadukas lehti". "Jos et tilaa oot kujalla". "Vähemmälläkin pääset mukaan".

Niimpä. Tuskin kukaan maksaa pelkänlehden laadukkuuden takia 79e vuodessa..

• Mitäwänkkääjä

Älä. Mutta jutun juoni onkin siinä, että tukee samalla hyvää. Tai ainakin luulen niin tai näin väitetään. Ei mulla oo mitään syytä uskoa mitään muuta. Onhan 20€/LEHTI paljon ja ihan liikaa lehdestä, mutta kun tuosta iso (?) summa rahaa menee hyvään tarkoitukseen, ei kirpaise itseä siksi niin paljoa. Ehkä hehkutin liikaa ekassa postauksessa, mutta siitä alkanut vääntö kyllä naurattaa enkä ymmärrä millä menin sun ihon alle :D lainauksetkin sulla vähän miten sattuu, katotko ens kerralla et edes ne osuu kohdilleen ;)

Ps. Ootko lukenut yhtään lehteä edes?

• mitärollaattorikusettaja

Nettisivuja minulle teiltä linkattiin.

Hyvään tarkoitukseen eli sinun rahapussiisi? Eihän tuolla tuella kommenttien perusteella järjestetä mitään, vaan koulunkäyntivaraukset yms pitää itse varata. Tilaat siis lehden ja muu raha menee "jonnekin".

Et tiedä miksi menet ihon alle ja nimittelet yksinkertaiseksi ja wänkkääjäksi. No moraalia on kahdenlaista.

• Folioosyvemmälle
        mitärollaattorikusettaja kirjoitti:

Hyvään tarkoitukseen eli sinun rahapussiisi? Eihän tuolla tuella kommenttien perusteella järjestetä mitään, vaan koulunkäyntivaraukset yms pitää itse varata. Tilaat siis lehden ja muu raha menee "jonnekin".

Et tiedä miksi menet ihon alle ja nimittelet yksinkertaiseksi ja wänkkääjäksi. No moraalia on kahdenlaista.

Ei toi sullakaan oikein suju vai? Hieman veemäistä asennetta jo ekasta postauksessa lähtien, miksi luulet, että kohtelen sua jotenkin muuten kuin mitä ite mua? Mun pussiin? Teiltä? Keltä meiltä? Nyt en ihan seuraa, mutta ilmeisesti luulet minun tienaavan jotain tällä. No en tienaa vaan ihan maksan lehdestä joten se on kuluerä, ei tuloerä :)

Et vastannut kysymykseen. Oletko lukenut kantta pidemmälle vielä yhtään lehteä?

• mummon.lämmittää.folio

Missähän kohtaa mä sua nimittelin? Sun pitäis alkaa oppimaan ottaa vastaan asiakaspalautetta vastaan kun asiakaspalvelia oot.

• Hyväämatskuakyll
        mummon.lämmittää.folio kirjoitti:

Missähän kohtaa mä sua nimittelin? Sun pitäis alkaa oppimaan ottaa vastaan asiakaspalautetta vastaan kun asiakaspalvelia oot.

Hahah, luin just tätä keskustelupalstaa ekaa kertaa ja tajusin että täällä on joku muu kun vihainen asiakas haukkumassa freestyle lehteä. Pystyin lukemaan sen selvästi rivien välistä. Ei ollut kovin aitoa asiakaspalautetta vaan selkeä tarkoitua vahingoittaa asianomaista yritystä. Ja ennen kun joku vastaa tähän, niin en ole Freestylessä töissä, enkä tilannut lehteä vaan viestinnän opiskelija joka tutkii keskustelupalstojen vaikutusta liiketoiminnan taustalla.

• Köyhällekaikkionkallista

Tällä kerätään rahaa päihteidenvastaiseen työhön. Jotta keräyslupaa ei tarvittaisi niin ostetaankin lehti, jonka myyntihinnasta valtaosa menee koulujen päihteidenvastaiseen työhön. Itse osallistuin tilaamalla yhden lehden (33 e) oman paikkakuntani kouluun. Minusta se ei ole suuri summa, jos sillä saadaan edes yhden nuoren ajatukset kääntymään päihteettömyyden puoleen.

• Suojasää
        tyytyväinentyöntekijäkö kirjoitti:

Mistä tietää ettei tämä ole hyväntekeväisyyshuijaus, joita on todella paljon liikkeelllä nykyään? Monta prosenttia rahasta menee lehdentekoon ja kouluille?

No siitä tietää, että kitu lehden huijausten ja petosten jälkeen erilaisia tukijärjestöjä tutkitaan kyllä tarkkaan. Ei kukaan järkevä ihminen yritä jo käytettyä kusetusta.

• Anonyymi
        Hyväämatskuakyll kirjoitti:

Hahah, luin just tätä keskustelupalstaa ekaa kertaa ja tajusin että täällä on joku muu kun vihainen asiakas haukkumassa freestyle lehteä. Pystyin lukemaan sen selvästi rivien välistä. Ei ollut kovin aitoa asiakaspalautetta vaan selkeä tarkoitua vahingoittaa asianomaista yritystä. Ja ennen kun joku vastaa tähän, niin en ole Freestylessä töissä, enkä tilannut lehteä vaan viestinnän opiskelija joka tutkii keskustelupalstojen vaikutusta liiketoiminnan taustalla.

Täysin samaa mieltä!

• Anonyymi
        mitärollaattorikusettaja kirjoitti:

Tällaista ovat "liikemiehet" keksineet, kun keräyslupia ei noin vain heltiä.
        Myydä muka jotain ja koota isot rahat kilteiltä mummoilta ja papoilta. Hyväuskoisilta.
        Mikä tahansa myynti on mahdollista markkinataloudessa.

Aikoinaan eräs opettaja pani oppilaat myymään "Kevätpörriäistä".
        Ihan normaalia, mutta hän pani rahat oman juomakulttuurinsa tukemiseen.
        Siitä sain alun olla hiukan kriittinen keräysharrastuksiin ja puhelimessa kaupitteluun.

• Olen.pa.enka.tilaa

Asiallinen puhelinmyyjä uskoi puhetta kun en halunnut tilata. Mutta nettisivut ei kyllä vakuuta, kun ne ei kerro mitenkään kuka tai mikä homman takana on. "Pete" yhteystiedoissa ei vain riitä.

• Lastensuojalija

Petri Tyynelä.

• tampelo...87

"Telemarkkinointikiellosta huolimatta minulle tyrkytettiin uutta Freestyle lehteä. Rahojen pitäisi mennä 80% nuorten päihdevalistukseen".

Tarkkaa summaa on mahdotonta sanoa, joten tuo luku on hatusta heitetty..

• Cgjlsle....87

Onko tämä sama kusetus kun koulurauhaa lehti? Summat ja konsepti täysin sama.

• Tilaaja1976

Hieno lehti, hyvä asia, tyytyväisiä kouluja ja asiakkaita 99,9%

• AniAni

Minullakin on herännyt epäilykset juurikin samoista toimijoista, Koulurauhaa ja nyt tämä Freestyle. Hyvin samalla konseptilla soitellaan jatkuvasti, ja kun kyselee taustoista, ei saa oikein mitään muuta kuin epämääräisen nettisivun nimen. Jota Googlaamalla päädyin itse asiassa tänne....Vaikuttavat jotenkin aika heppoisilta keräyksiltä, ja olisi kiva tietää, minne rahoja on oikeasti käytetty? Koulurauhaa-lehti tuli, sinänsä se on ihan oikea lehti, mutta mieluummin olisin nekin rahat käyttänyt oikeaan toimintaan, jos sellaista on lehden tuottamisen lisäksi. Nyt vaikutaa vaan turhanpäiväisen lehden pakkomyynniltä...

• meikämanne112

Olen kyseisellä firmalla juurikin töissä, että kyselkää ihmeessä

• Lokomotiivi

Kyseessähän on yritys, FS-kustannus Oy, toimitusjohtajana Jaakko "lamborghini" Rytsölä. Jos toiminnalla ei tavoiteltaisi voittoa, päihdekasvatusta /kouluvierailuja toteuttamaan perustettaisiin kai yhdistys, eikö? Ei ole tiedossa, millainen osa lehtitilausten tuloista käytetään kouluvierailuihin. Arvelen itse, että osuus on pieni, mutta eihän sitä tiedä...

Joka tapauksessa: jos olen kiinnostunut melko kalliista mutta ehkä mielenkiintoisesta lehdestä, tilaan sen. Selkeää.

Mutta jos haluan rahallisesti tukea kouluvierailuja ja muuta päihdetyötä, googletan päihdetyön järjestöjä ja annan tukeni jollekin sellaiselle yhdistykselle, joka tosiaan käyttää tulonsa näihin tarkoituksiin.

• koijareita

Sanoin selvästi ei. Silti lehti ja lasku tuli. Kusetusta koko homma.

• Katruu

PÄIHDEKASVATUS kuuluu koulujen opetussuunnitelmaan ja sitä tehdään siellä ilmaiseksi. Tällaiset höpöhöpöjutut kannattaa jättää ostamatta! Minullekin soitettiin ja sanoin suoraan, etten usko tuollaiseen humpuukiin. Myyjä tuntui itsekin ajattelevan niin, töissä hän vain on.

• Nuorissaontulevaisuus

Oletko käynyt viime vuosina koulujen päihdevalistustunnilla? Ne on sellaista pintapuolista humpuukkia että ei ihme jos nuoret kahta kauheemmin käyttävät päihteitä. Nuoret eivät ole tyhmiä ja on heidän halveksimista ja aliarvostamista jos heitä pidetään niin typerinä että ne iänikuiset päihdesaarnat muka ehkäisisi heitä käyttämään päihteitä.

Laadullisempaa ja tehokkaampaa päihdetyötä tehdään jossain aivan muualla.

• eitilaaja

Ymmärtäkää nyt hyvät ihmiset, että Rytsölä tarvitsee toki uusia miljoonia menetettyjen tilalle.

• Matillemenee

Onpa sekavaa touhua? Tilasimme tämän Freestyle -lehden ja laskun tuli Suomen Funlife Kustannus Oy :stä?
      Eli rahat menee ihan eri yritykselle?
      Pienen tutkinnan jälkeen selvisi, että tämä Suomen Funlife Kustannus Oy on Matti Kärkkäisen yritys... i

• Juuri huijattiin vaimoni Jaakko Rytsölän bisnestä rahoittamaan. Vaivoin sai peruttua, kun kerroin faktat. Varokaa tätä Freestyle Oy firmaa! Jos nämä jatkaa tätä niin leivätön pöytä odottaa liippareita...!

• Anonyymi

Nopeen googlettelun ja selvittelyn jälkee selvis:
      Matti Kärkkäinen on mukana toiminnas ja taustal,
      myy Freestyle -lehtii http://www.freestylelehti.fi/

Muutamii Matti Kärkkäisen aikasempii yrityksii:
      Nikolex Oy
      https://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/04/11/halpaa-puhelinmyyntia-kasikirjoitus
      Nikolex Oy kaatu konkkaan.
      Riafi Oy ja lopputulos konkurssi
      Riote Oy http://www.protestilista.com/yritys/2486727-4

• Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Melkoisen kaksinaamaista touhua- lehti tekee päihdekasvatusta ja päätoimittaja Mirkan Instagram on täynnä pelkkää kippistelyä ja skumppaa! Hohhoijaa...Aiemmin tekivät tosi paljon kouluvierailuja, nykyään muutama hassu vuodessa- taitaa tukijoiden rahat mennä Mirkan kurkusta alas...

• Anonyymi

Hyvää työtä tekevät ja kouluvierailuja tehdään ympäri Suomea. Kouluissa on päihdekasvatus huonolla tolalla eikä opettajat osaa kertoo vaikeista jutuista sillai, että jengi tajuaa oikeesti. Nää kouluttajat on itte rankoista taustoista ja puhuu asiaa. Kyllä tulee selvästi sanottua mitä seuraa ku vetää viinaa ja lintsaa. Tiukkaa tekstiä tulee eikä oo mitään paskaa. Törkeetä mustamaalausta tässä ketjussa. Hävetkää.

• Anonyymi

Tätä asiaa olen ihmetellyt. Että olenko ainoa ketä nuo päihdetyöntekijän toistuvat kippistelykuvat häiritsevät.

• Anonyymi

Nyt tuli suvun vanhukselle Freestyle lehden lasku, vaikka koskaan ei ole edes yritetty kyseistä lehteä hänelle myydä. Joskus aikaisemmin oli kouluturvaa huijaukseen haksahtanut, niin ehkä sieltä oli kusettajat yhteystiedot löytäneet.

• Anonyymi

Älkää tilatko tuota lehteä ikinä ja perutkaa nykyisetkin tilaukset. Ei pidä muutenkaan tukea kyseistä yritystä millään tavalla.

Olen kieltänyt heitä sähköpostitse, sekä puhelimessa myymästä yhtään mitään vanhalle muistisairaalle sukulaiselleni. Suostuivat siihen etteivät enää kyseiselle henkilölle lehtiään ja muita tuotteitaan markkinoi, mutta laskuja tulee edelleen.

Lisäksi asiakaspalveluun on melkoisen hankalaa saada yhteyttä.

• Anonyymi

Minua ihmetyttää, että äidilleni, joka asuu vanhainkodissa on tullut lasku ko lehdestä. Hän ei ole itse sitä pystynyt tilaamaan ja laskussakin väärä osoite, Mielestäni rikollista toimintaa "hyvän asian" puolesta - selvää huijausta. Tulen tekemään rikosilmoituksen asiasta.

• Anonyymi

Isälleni myytiin kalenteri? Lasku tuli. Markkinointikielto olemassa. Ja puhelimessa hänen kanssa tulee kyllä heti selväksi ettei ole ihan. Täydessä terässä. Isäni on sairastanut Alzheimeria kohta 10vuotta. Itse olen edunvalvojana.
      Viimeksi tämän Freestylen kanssa sovitiin että poistavat isäni numeron rekistereistään. Eipä auta kun alkaa purkamaan kauppoja? Ai niin? Eihän siellä väliviikolla vastata puheluun ja vuosikin vaihtuu ja laskun eräpäivä puskee päälle 3.1. Voi helevetti tätä touhua!!!

• Anonyymi

Voihan se olla että "hyvän asian" puolesta harrastetaan tätä "pakkomyyntiä" varsinkin vanhuksille mutta myyntitapa on väärä! Paikkakunnallamme on myös käsittelyssä 2 vastaavaa tapausta kun hoivakodin asukkaille on pakkomyyty näitä lehtiä vedoten empatiaan näiden nuorten puolesta joiden hyväksi nämä henkilöt tekevät työtä. Ei ole moraalisesti oikein painostaa pienellä eläkkeellä olevaa vanhusta tällaiseen pakkotilaamiseen koska sitähän se on ja osalla on onneksi avi ja oma laki-ihminen hoitamassa mutta toiset vaan maksaa ja ovat sitten vaikka ilman jotakin tarvitsemaansa koska tosiasia on että yhteydenotto on vaikeaa tähän firmaan! Heillä on kyllä netissä ne ajat asiakaspalvelusta mutta usein on vastaaja päällä!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      46
      5851
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      58
      3246
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      184
      2701
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      12
      2524
    5. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2219
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      29
      2161
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      15
      1896
    8. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      16
      1596
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      148
      1379
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      270
      1247
    Aihe