Vartiokylän Yläaste

Hylliin

EN SUOSITTELE VARTIOKYLÄN YLÄASTETTA! Koulu ei anna mahdollisuutta oman lajin harrastukseen, koulu ei anna sinulle toivomasi valinnaisia vaikka olisit valinnut kielen. Koulu välttää hyppytunteja, jonka takia monilla on 8.00-9.00 tunti, ja seuraava tunti on vasta 11.00. Koulu ei kuuntele sinua vaikka kilpailuista sm tasolla. Joillekin on okei jättää kaksi tuntia välistä, jotta pääsisi aamutreeneihin, mutta kaikille ei. Jos joku tietää hyllin, Kontulan yläasteen, suosittelen sitä, vaikka maine on huono, menkää silti sinne

69

9309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muualle

      En suosittele myöskään. Paljon häiriöitä, kiusaamista ja jopa pahoinpitelyitä. Koulu ei puutu millään tavoin ja vaikenee. Onneksemme omat lapset ovat jo pois tästä koulusta, mutta tuttavilta kuullessa tarinoita, niin ei voi sanoa kuin huh huh.

    • Vartiokyläyaonok

      Olen vartiokylän yläasteella ja täällä on kivat opettajat jotka kuuntelee sua. Sulla varmaan sattunut vaan jotkut kakkaopet tai olet itse käyttäytynyt huonosti silleen ettei ne tykkää susta

      • Lololololllll

        Miten voi olla kakkaopet jos "täällä on kivat opettajat" :D


    • EIKANNATATULLA

      Olen myös Vartiokylän yläasteella ja samaa mieltä häiriöistä. Myöskin niihin mihin muut oppilaat hakevat pääsykokeilla (luma) pääsee ulkkistaustan omaavia "ilmaiseksi", kun ei voida enää tavalliselle luokalle sijoittaa häiriöiden takia. Että näin! En tulis tähän kouluun jos muita vaihtoehtoja. Eikä noi opet jaksa mitään koulujen välisiä urheilujuttuja, kun aika menee päivästä selviytymiseen.

      • Anonyymi

        Kysyin koulusta. Yhden kerran on sijoitettu yhtenä vuonna pari kun muissa luokissa ei ollu tilaa. Vain yhden kerran. Eivät olleet luma-oppilaita kuitenkaan vaan normiluokalla, vaikka muut tunnit olivatkin luokan kanssa. Täyttä puppua siis...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyin koulusta. Yhden kerran on sijoitettu yhtenä vuonna pari kun muissa luokissa ei ollu tilaa. Vain yhden kerran. Eivät olleet luma-oppilaita kuitenkaan vaan normiluokalla, vaikka muut tunnit olivatkin luokan kanssa. Täyttä puppua siis...

        Ne ei saa kertoa tuollaisia tietoja eteenpäin, oletko joku tämän koulun rehtori, joka on epätoivossaan mennyt niin alas, että yrittää jossain Suoli24 palstalla pelastaa mainetta?
        Siltä tämä ainakin kuulostaa, kun vanhoihin viesteihinkin pitää niin puolustellen kaikkea. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ei saa kertoa tuollaisia tietoja eteenpäin, oletko joku tämän koulun rehtori, joka on epätoivossaan mennyt niin alas, että yrittää jossain Suoli24 palstalla pelastaa mainetta?
        Siltä tämä ainakin kuulostaa, kun vanhoihin viesteihinkin pitää niin puolustellen kaikkea. :D

        Olen ala-asteella olevan oppilaan äiti. Ja tieto tuosta vahvistui muualtakin. Sorry vaan! Jos yrität lietsoa täällä kakkaa, on onneksi joillakin ihan omat aivotkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ala-asteella olevan oppilaan äiti. Ja tieto tuosta vahvistui muualtakin. Sorry vaan! Jos yrität lietsoa täällä kakkaa, on onneksi joillakin ihan omat aivotkin.

        Se, että teidän pitää tänne erikseen tulla puolustamaan ei todellakaan osoita hyvää kuvaa paikasta. Päin vastoin.


    • vtupaskaa

      Samaa mieltä, oppilaat on kusipäitä ja opettajat ihan vitun idiootteja. 0/5 en menis uudestaa saatana.

    • Apsolutlinou

      Mäki oon vartsikan yläasteel enkä ikinä ois tullu tänne jos oisin tienny millast tääl on. Ja joo tääl on ollu pahoinpitelyitä ja kiusaamista, eikä niihin puututa muuten kuin sanomalla että ei saa olla tuhma. Että tällasta täällä:D Monet kuitenki kuvittelee että tää on hyvätasonen koulu ku on omakotitaloja lähellä mutta oikeesti vaan n. 20% oppilaista on omakotitalo alueelta ja loput sitten näitä maahanmuuttajia. Itse en koe koulua turvalliseksi ja menisin ennemmin hylliin.

      • BeenThereSeenThay

        En oikein pysty uskomaan, että koulun "taso" millään mittareilla mitattuna määräytyisi sen mukaan, asuvatko oppilaat, opettajat tai muu henkilökunta omakotitalossa, kerrostalossa tai ehkä peräti oikein rivitalossa.


      • Yksinkertastamatikkaa

        Ai et? Pientalo alueella kerrostalot = kaupungin vuokrataloja ja se tarkoittaa ongelmaihmisiä. Sit kun nää ihmiset valtaa alueen koulun niin voiko siit muuta tulla, kun paskaa?!


      • Anonyymi

        Onkos maahanmuuttajissa jotai vikaa??I haku nää finskit ois jotenki täydellisiä.


      • Anonyymi
        Yksinkertastamatikkaa kirjoitti:

        Ai et? Pientalo alueella kerrostalot = kaupungin vuokrataloja ja se tarkoittaa ongelmaihmisiä. Sit kun nää ihmiset valtaa alueen koulun niin voiko siit muuta tulla, kun paskaa?!

        Nythän sen näkee mihin kehitys meni. Kaveri vei vartsikalaisena lapset Sipoon kouluun. Itse kävin koulu 92-95. S2 oppilaita 30%


      • Anonyymi
        Yksinkertastamatikkaa kirjoitti:

        Ai et? Pientalo alueella kerrostalot = kaupungin vuokrataloja ja se tarkoittaa ongelmaihmisiä. Sit kun nää ihmiset valtaa alueen koulun niin voiko siit muuta tulla, kun paskaa?!

        Meidän aikana koulun pahimmat kiusaajat asuivat Vartsikassa okt alueella. 92-95


    • ÄläMeeTänne

      Ghetto!

    • Kiitti.vitusti

      Kolme vuotta kiusattiin tossa koulussa, huonot muistot jäi.

    • Mitäänhyvää

      Olisko kenelläkään hyvää sanottavaa tästä koulusta? Nyt olen kuullut pelkkää huonoa ja oma lapsi menossa tuonne ensi syksynä....

      • lkggjilkjhgfvb

        Ei mitään hyvää. Menkää jonnekin muualle. Itse käynyt tuolla paskakoulussa, ja muuttui koko menestys kun vaihdoin Roihuvuoreen. Vartiokylän kautta olisi mennyt koko elämä paskaksi. Yläasteen kävin tuolla, ja lukio Roihuvuoressa


      • Anonyymi

        Tosi hyvä koulu. Kaikki lapseni kävivät. Ja olimme tosi tyytyväisiä. Samoin alueella asuvat ystäväni. Kaikkien lapset käyneet koulun. Kaikilla vaan hyvää sanottavaa.
        Olisi kiva tietää, ketkä tänne kirjoittelee. Ne oppilaat, joilla ei oikein elämä oo hallussa... Ja ne huoltajat..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi hyvä koulu. Kaikki lapseni kävivät. Ja olimme tosi tyytyväisiä. Samoin alueella asuvat ystäväni. Kaikkien lapset käyneet koulun. Kaikilla vaan hyvää sanottavaa.
        Olisi kiva tietää, ketkä tänne kirjoittelee. Ne oppilaat, joilla ei oikein elämä oo hallussa... Ja ne huoltajat..

        Tai ehkä ne jotka oli teidän kiusaaja lapsien uhreja.
        Se on kumma kuinka sokeita ollaan omille tai omien lapsiensa teoille kun saa nauttia paremmasta asemasta. Kouluissa usein on kolikon kaksi kääntöpuolta ja sama koulu voi olla helvetti niille, jotka ei pääse niiden paremmassa asemassa olevien taivas oppilaiden tasolle.

        Ihan hyvin joku voi liiotellakin ja aina teini-ikäisenä käytetään kieltä ja puhetta ylilyövästi, mutta harvoin koulujen huono maine ihan tyhjästä syntyy. Jos näin tietämätön olet ollut ja näin täydellinen koulu muka on, mikä on mahdotonta sillä aina kouluista on jotain valittamista eikä pelkkää hyvää... Ehkä te olette olleet iso osa tätä ongelmaa?


    • KertokaalisääVartsikasta

      Minullakin tytär aloittamassa koulun siellä syksyllä. Voisiko joku kertoa tarkemmin noista pahoinpitelyistä ja kiusaamisesta ja opettajista? Tulikohan tehtyä huono päätös hakeutua kyseiseen kouluun...

    • Vartsikalainen

      Olen kyseisessä koulussa ja koulu ei ole niin "vaarallinen" kuin kommenteissa annetaan ymmärtää. Kiusaamista ei esiinny paljoa omasta mielestäni lähes ollenkaan. Koulu ei mielellään tosin anna paljoa aikaa kouluajalla tapahtuville harrastuksille, mutta aikaa saa harrastuksille kun ilmoittaa opettajille. Koulussa ajatellaan että koulunkäynti on tärkempää kuin harrastukset niin kuin omasta mielestäni onkin. Toki maahanmuuttajia on koulussa reilusti (45%), mutta suomalaiset eivät kuitenkaan ole vähemmistö kyseisessä koulussa. Maahanmuuttajat ovat äänekkäitä ja elävät oman kulttuurinsa mukaisesti, mutta eivät ole vaaraksi kellekkään jos käyttäytyy kunnioittavasti. Opettajat ovat mukavia, mutta vilkkaille ja häiritseville oppilaille saattavat olla hieman tiukempia. Oppilaat ovat kokonaisuutena myöskin mukavia. Koulu on tosissaan varoituksista ja lakiin liittyvistä asioista mm. vakaviin tappeluihin saattaa tulla poliisi tutkimaan yms. kuvaamisesta ollaan myös tosissaan niin kuin pitääkin. Pahoinpitelyjä yms. tapahtuu, mutta usein pelkästään vapaa-ajalla. Rakennus on vanha ja sitä uusitaan (huonekalut) lähes koko ajan sisältä. Minä henkilökohtaisesti sanoisin että koulu on hieman "keskitasoa" korkeammalla oleva koulu. Varmasti on parempiakin kouluja ja myös huonompia kouluja. Puotila on alueena hieman erikoinen ja poliisin valvonta on lisääntynyt kyseisellä alueella viime vuosien aikana huomattavasti.

      • Huhhuh.


      • enymmärränyt

        "kouluajalla tapahtuville harrastuksille"

        mitä harrastuksia voi olla KOULUAJALLA??


    • Kärsinyt_

      Jos on 45% maahanmuuttajataustaisia, niin ei kyl tartte ihmetellä mistä kantasuomalaislasten
      oppimisvaikeudet ja keskittymiskyvynpuute sekä viihtymättömyys johtuvat. Samat ongelmat kuin esim. Malmin, Itäkeskuksen, Vesalan kouluissa. Ja on varmasti muitakin!

    • Missäonvika

      Vartsikalainen taitaa olla kirjoituksesta päätellen koulun henkilökuntaa. Kuulisin mielelläni nykyisten oppilaiden vanhempien mielipiteitä. Sain kuulla kahden oppilaan vaihtaneen koulua kiusaamisen vuoksi .Herää kysymyksiä miten koulu ei puutu tähän?

    • Vartsikalainen

      Minä, nimimerkki Vartsikalainen en ole koulun henkilökuntaa vaan yläosat asteen nykyinen 8. luokkalainen. Minä en tiedä ketään kyseisestä koulusta joka olisi vaihtanut koulua kiusaamisen takia. Kyllä koulunkäynnistä voi tehdä toki itse vaikeaa ja tylsää mutta se on kylläkin yleensä oma vika kyseisellä ylä asteella mielestäni. Minä sanoisin Vartsikan ala-asteen käyneenä että Vartiokylän ala-asteella on tiukempi kuri ja siellä esiintyy enemmän kiusaamista kuin ylä asteella.
      Minä pyydän teitä vanhempia joita on tässä keskustelussa miettimään tai kysymään omalta lapseltaan joka on menossa kyseiselle ylä asteelle että käyttäytyykö välttämättä oma lapsi yhtä hyvin tai huonosti kuin kotona. Olen huomannut sen ala-asteella että Vartiokylän ala-asteelta tulevissa 7. luokkalaisissa on tällaisia nuoria. Mutta muistakaa nämä ovat minun mielipiteitäni enkä välttämättä puhu totta kaikkien mielestä. Minä näen Vartsikan ala-asteen ja ylä asteen näin.

      • Lollipoop

        Ehkä et mahdollisesti tiedä oppilaista jotka ovat vaihtaneet koulua kiusaamisen takia, koska koulu ei halua tuoda julki mitään negatiivista. Koulu yrittää suojella mainettaan, mutta tämän palstan perusteella ei oikein onnistu. Mutta koulun käyneenä voin todeta että kaikki negatiivinen mitä täällä nyt on tullut ilmi on todellakin totta!


      • gally

        Oh snap

        Oon vaihtamassa Vartiokylän yläasteelle kasiluokalle since se nyt on mun lähikoulu. Oisko vaa pitäny pysyä edellisessä [[meilahdessa]] vai oliks tää iha hyvä ajatus vai ei

        just confused tulenks mää selviimää nonmassateininä siellä populassa vai en : Dd


      • Anonyymi
        Lollipoop kirjoitti:

        Ehkä et mahdollisesti tiedä oppilaista jotka ovat vaihtaneet koulua kiusaamisen takia, koska koulu ei halua tuoda julki mitään negatiivista. Koulu yrittää suojella mainettaan, mutta tämän palstan perusteella ei oikein onnistu. Mutta koulun käyneenä voin todeta että kaikki negatiivinen mitä täällä nyt on tullut ilmi on todellakin totta!

        Tyttäreni vaihtoi koulua juurikin kiusaamisen takia yläasteen viimeisellä luokalla. Samoin hänen kaverinsa. Traumat vaikuttaa edelleen elämäänsä viisi vuotta myöhemmin.
        Olemme ns. kantasuomalaisia kerrostaloasukkaita Vartsikasta ; Vartiokylän Yläasteella luokalla oli puolet maahanmuuttajia, enimmäkseen poikia. Maahanmuuttajat eivät kiusanneet, olivat sen sijaan aika kiinnostuneita vaaleista tytöistä ja arvostelivat mm. ulkonäköä luokassa kaikkien kuullen. Vaikutti ilmapiiriin.

        Kiusaajat olivat ihan näitä suomalaisia tyttöjä ja muutama suomalainen poika, kaikki omakotialueen hyvin toimeentulevista perheistä.
        Katkeruus jäi näistä vuosista. Vaikka kiusaamiseen yritettiin puuttua, tyypit vain innostuivat enemmän. Joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi koulun vaihto. Opettajat enimmäkseen taitavia ja mukavia, mutta eivät mahtaneet tilanteelle mitään. Pettymys koko Vartsikan Yläaste.


    • EntinenVartsikalainen

      Hei yrittäkääpäs nyt rauhoittua. Tämä täydellinen kuva "hyvästä" koulusta on täysin mielikuvituksen tuotetta. Todella pitkälle koulussa viihtyminen on kiinni ihan omasta asenteesta ja käytöksestä. Aina moititaan aluetta tai opettajia, kun ei vain olla perillä siitä mitä oma lapsi puuhailee kun silmä välttää. Ja tämä maahanmuuttaja/ulkomaalaistaustaisten oppilaiden arvostelu on kyllä niin paksua. Aina sanotaan kuinka tähän ihmisryhmään kuuluvat henkilöt muka aiheuttavat jotakin pelkoa tai häiriötä. Koko elämäni olen asunut ja kouluja käynyt Itä-Helsingissä ja "hurjimmat" kokemukset ovat olleet putisuomalaiset juopot pyytämässä röökiä. Koettakaapas nyt ymmärtää että hekin ovat ihmisiä. Ai niin, koulun kyllä pitäisi olla etusijalla harrastuksiin verrattuna, joten turha siitä on valittaa. Ja joka kerta kun jouduin itse lähtemään harrastuksen takia koulusta, piti vanhempien vain ilmoittaa asiasta etukäteen ja se oli sillä selvä. Ja kiusaamisesta vielä. Sitä on JOKAISESSA koulussa. Se on väärin ja se on kamalaa, mutta niin se vain on. Se osataan pitää hyvin salassa, ja useat kiusatutkaan eivät kerro asiasta eteenpäin. Eivät opettajatkaan kaikkeen pysty. Miten voi muuttaa asiaa jonka olemassaoloa ei huomaa?
      Kaikille teille, jotka nyt pelkäätte itsenne tai lapsenne vuoksi Vartiokylän yläastetta, lopettakaa. Se on koulu siinä missä moni muukin. Opettajat ovat mukavia, kunhan osaat käyttäytyä normaalisti. Moni heistä yrittää parhaansa mukaan vain auttaa oppilaitaan saamaan hyvät eväät elämään.
      Yhteenvetona, koettakaa käyttäytyä, ja luopukaa turhista ennakkoluuloista. Täydellistä koulua ei ole olemassakaan, ja hyvä asenne opiskelua kohtaan vie pitkälle.

      • Miksootexvartsikalainen

        Joo se on helppo sanoa jos et ite ole joutunut kiusatuksi tai hakatuksi. Kyllä se aika avuton fiilis on, kun koulu kaikinpuolin haluaa pitää salassa ongelman, joka siellä myllää. Toivottavasti pääset kokemaan vaikka hakatuksi tulemisen ja toivottavasti kaikki vaan vähättelee! Tää on koulu helvetistä kaikkine opettajineen! Ja kun nää mamut ei uskalla tulla edes yksin yhtä vastaan vaan niitä reppanoita, kun pitää olla vähintään se 10 siinä ringissä!


      • Muutatakas

        80 luvullako siellä asustelit?


      • EntinenVartsikalainen

        Vieläkin täällä asustan, ja on minuakin kiusattu koko peruskoulun ajan, ja jo ennen sitä. En kuitenkaan syytä siitä koulua, vain niitä henkilöitä jotka minua ovat kiusanneet. Ei koulu siihen mitenkään olisi voinut vaikuttaa, eikä vaikuttanutkaan. Jos jollakin täällä on ratkaisu koulukiusaamisen lopettamiseksi, niin voisi nyt astua esiin ja kertoa ideansa. Ja anteeksi, että tiputan teidät nyt pilvilinnoistanne, mutta niin kuin aiemminkin sanoin, sitä kiusaamista tapahtuu myös niissä "paremmissa" kouluissa, ihan yhtä salaisesti, ja ihan yhtä raa'asti. Ai niin, jokainen kiusaamistilanne josta olen kuullut tai johon olen törmännyt, on tapahtunut ihan näitten suomalaisten lasten tekeminä. Lopettakaa jo tuollaisten ennakkoluulojen ruokkiminen. Tiedän kyllä että tästäkään viestistä ei ole mitään apua teidän ajatuksianne muuttamaan, mutta teinä katsoisin nyt ihan vain peiliin ennen kuin tulisin tänne valittamaan. Kyllä kertoo todella paljon ihmisestä, kun toivoo anonyymisti netissä toisen kokevan hakatuksi tulemisen. Aikuistukaa.


      • Lässyti
        EntinenVartsikalainen kirjoitti:

        Vieläkin täällä asustan, ja on minuakin kiusattu koko peruskoulun ajan, ja jo ennen sitä. En kuitenkaan syytä siitä koulua, vain niitä henkilöitä jotka minua ovat kiusanneet. Ei koulu siihen mitenkään olisi voinut vaikuttaa, eikä vaikuttanutkaan. Jos jollakin täällä on ratkaisu koulukiusaamisen lopettamiseksi, niin voisi nyt astua esiin ja kertoa ideansa. Ja anteeksi, että tiputan teidät nyt pilvilinnoistanne, mutta niin kuin aiemminkin sanoin, sitä kiusaamista tapahtuu myös niissä "paremmissa" kouluissa, ihan yhtä salaisesti, ja ihan yhtä raa'asti. Ai niin, jokainen kiusaamistilanne josta olen kuullut tai johon olen törmännyt, on tapahtunut ihan näitten suomalaisten lasten tekeminä. Lopettakaa jo tuollaisten ennakkoluulojen ruokkiminen. Tiedän kyllä että tästäkään viestistä ei ole mitään apua teidän ajatuksianne muuttamaan, mutta teinä katsoisin nyt ihan vain peiliin ennen kuin tulisin tänne valittamaan. Kyllä kertoo todella paljon ihmisestä, kun toivoo anonyymisti netissä toisen kokevan hakatuksi tulemisen. Aikuistukaa.

        Sulla ei taida ihan faktatietoon perustua ainakaan tämän koulun kiusaamisen/hakkaamisten/häiriöiden osalta tekijöiden tausta jos suomalaisiks heitä nimität. Voivat paperilla olla suomalaisia, mutta taustat on muualta. Mitenkö kiusaamisen saa loppumaan? Ei ainakaan sun tavalla "ei voi mitään"! Tekijät vastuuseen teoistaan ja asiat julkisiksi. Siinä pari vinkkiä nyt alkuun, kysy lisää jos näillä ei tärppää. Mikään ei tosin muutu niin kauan kun päättämässä istuu kaiken maailman nyhveröitä!


    • Vanhemmathuom

      Totta valitettavasti kaikki negatiivinen. Sanoisin ohjeeksi teille kenen lapset aloittavat tämän koulun, vaihtakaa vanhemmat yhteystietonne. Näin voitte tiedottaa toisianne jos ja kun jotakin tapahtuu. Koulu ei kerro mitään ja kieltää kaiken.

    • Yksvuosienää

      Mitäs vittua täällähän on mont vartsikalaista. Mut joo komppaan älkää tulko tänne menkää suosiol hylliin nii elämä on helpompaa

      • helsinginhuonoinkoulu

        Niin huono koulu huhhuh! EN SUOSITTELE. Ite olin seiskaluokan ja se riitti, tein mitä vaan että sain vaihettuu pois. Ruokalassa noin neljä päivää viikosta ei ole ruokaa lainkaan, ja useat oppilaat joutuvat istumaan lattioilla kun paikkoja ei ole tarpeeks(?!??). aivan paska koulu, opettajia ei kiinnosta ollenkaan, vaikkei menestyisi koulussa. Jos taas oot hyvä koulussa, ja haluat panostaa, sinusta tulee luokan "hikke" ja sinua kiusataan siitä, ja tässä asiassa ei ole poikkeusta. Väkivaltaa ja pahoinpitelyjä ei ollut vielä sillon tosin kun ite olin siellä 3 vuotta sitten. Kun tulin kyseiseen kouluun, keskiarvo oli 9,4. Kun pääsin seiskalta, keskiarvo laski 8,1. Kun pääsin kasilta eri koulussa, k.a nousi 9,5. Älkää edes harkitko vartsikaa jos haluutte että lapsestanne tulee edes jotakin isona :)


      • Anonyymi
        helsinginhuonoinkoulu kirjoitti:

        Niin huono koulu huhhuh! EN SUOSITTELE. Ite olin seiskaluokan ja se riitti, tein mitä vaan että sain vaihettuu pois. Ruokalassa noin neljä päivää viikosta ei ole ruokaa lainkaan, ja useat oppilaat joutuvat istumaan lattioilla kun paikkoja ei ole tarpeeks(?!??). aivan paska koulu, opettajia ei kiinnosta ollenkaan, vaikkei menestyisi koulussa. Jos taas oot hyvä koulussa, ja haluat panostaa, sinusta tulee luokan "hikke" ja sinua kiusataan siitä, ja tässä asiassa ei ole poikkeusta. Väkivaltaa ja pahoinpitelyjä ei ollut vielä sillon tosin kun ite olin siellä 3 vuotta sitten. Kun tulin kyseiseen kouluun, keskiarvo oli 9,4. Kun pääsin seiskalta, keskiarvo laski 8,1. Kun pääsin kasilta eri koulussa, k.a nousi 9,5. Älkää edes harkitko vartsikaa jos haluutte että lapsestanne tulee edes jotakin isona :)

        Kävin koulun. Viime vuonna ysillä. Oli superii. Koko aja. Tää koko keskustelu ihan älytön. Täynnä valheita!!!
        Ja muka lattialla... Joo. Lehmätkin tosiaan lentää... Ottakaa järki käteen ja käykää katsomassa.
        Totuus on ihan toinen.
        Keskustelun aloittanut joku katkeroitunut. Niitä riittää ihan kaikkialla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin koulun. Viime vuonna ysillä. Oli superii. Koko aja. Tää koko keskustelu ihan älytön. Täynnä valheita!!!
        Ja muka lattialla... Joo. Lehmätkin tosiaan lentää... Ottakaa järki käteen ja käykää katsomassa.
        Totuus on ihan toinen.
        Keskustelun aloittanut joku katkeroitunut. Niitä riittää ihan kaikkialla!

        Ai äsken olit olevinaan joidenkin lapsien vanhempi ja kehuit koulua vanhempana sekä sanoi, että muutkin ystävät oli niin tyytyväisiä kouluun. Tässä sitten esität juuri koulusta päässyttä ysiä? Heh. Omistatko koulun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai äsken olit olevinaan joidenkin lapsien vanhempi ja kehuit koulua vanhempana sekä sanoi, että muutkin ystävät oli niin tyytyväisiä kouluun. Tässä sitten esität juuri koulusta päässyttä ysiä? Heh. Omistatko koulun?

        Tai sitte vaan isä samaa mieltä ja kirjoitettiin molemmat. Herää pahvi!
        Mielelläni kyl omistaisin!


    • t34tg

      Onko Vartsikan koulussa muka viel suomalaisia? Mä kuulin jo pari vuotta sitten että se on pelkkä mamu-koulu. No jos on, niin tulkaa nyt ihmeessä muualle. Ei mikää ihme että tulee rähinää.

    • Menojatkuu

      Mahdoton meno tässä koulussa. Rehtori ja opettajat ei voisi olla vähempää kiinnostuneita mitä täällä tapahtuu. Asioita ei tuoda päivänvaloon. Toivotaan vaan ettei kukaan vanhempi puhu keskenään. Tehään se "pakollinen" puuttuminen eli jos joku veisi asioita ylemmälle taholle, missä ei tosin myöskään kiinnostusta kiusaamis ja pahoinpitelytapauksiin täällä idän alueella, niin on sit ainakin sanoa että on pyydetty lopettamaan kiusaaminen ja on muka puututtu. Munaton koulu ja koulun vaihto on ainoa keino pelastaa itsensä. Ja juu maahantunkeilijoita vuosi vuodelta enemmän. Vielä muutama vaalea naama on.

    • Kauasmuualle

      En suosittele!

    • Ysiluokkalainen

      Mä oon lukenut tän keskustelun, ja se on täynnä valheita ja puppua. Koulu on Itä-Helsingin parhaita ja asioihin kyllä todellakin puututaan. Mutta juuri se taitaa monia tässä kirjoittavia tyyppejä nyppiä. Eli minä ja mun kaverit todellakin suositellaan just meidän koulua. Onneksi valitsin tän!

      • Ysiluokkalainen2

        Totta! Voi olla ITÄ-Helsingin parhaita jos vertaa Myllikä, Vesala, Hyl, Vuokki. Taso kun on kauttaaltaan Itä-Helsingin kouluissa maahanmuutto/ruohonjuuritasolla niin ei paljon tarvii olla parempi ollakseen parempi kuin muut koulut idässä. Jos Vartsikan y-a:ta joku sanoo hyväks kouluksi, niin en tiedä missä ootte aiemmin opiskellu.Tuollahan saa kymppejä opettajilta ne jotka muutaman kyyneleen tirauttaa. Ei mitään tasoa tässä koulussa!!! Mä ja mun kaverit ei todellakaan suosittele. Onneksi pääsee kohta pois.


    • Olisjo

      Huomenna tuonne taas mentävä. No onneks enää pari kuukautta niin pääsee pois!

    • Älytöntä

      Opetuksen taso ei ole millään tasolla hyvää ja koulussa on myös paljon kiusaamista. Teette lapsillenne karhunpalveluksen jos tuonne pistätte heidät opiskelemaan! Voimia kaikille joiden lapset ovat siellä!

    • ValitkaaMuuta

      Kun rehtori vaihtui muutama vuosi sitten on alamäki ollut jatkuvaa ja jyrkkää. Älkää laittako lastanne tähän kouluun. Yläaste on tärkeä vaihe itseluottamuksen ja jatko-opintojen kannalta ja tuossa koulussa tuhoutuvat molemmat. Täällä ketjussa myös puhutut pahoinpitelyt ovat täyttä totta.

      • Anonyymi

        Omana aikanani pahoinpitelivät potkimalla yhden pojan niin pahasti, että naama vääntyi kuin syntymävammaisella, joutui pyörätuoliin ja sai pakkoliikkeitä, näyttäen kuin CP vammainen pyörätuolissa. Oli alunperin aivan normaalikuntoinen ja terve miehen alku.
        Tapaus oli 1970 luvun alussa.
        Vartiokylän yhteiskoulussa näyttää väkivalta ja maahan pudonneen potkiminen olevan vuosikymmenistä toisiin siirtyvä tradiitio.


    • Hellno

      Sairas koulu!!!

    • Vartsikalainen

      Kävin Vartsikan ya:n 92-95. Se oli aikaa ennen suurta maahanmuuttoa, mutta koulukiusaamista näin todella paljon. Itseäni ei kiusattu, mutta kyllä se oli ihan joka päiväistä. Osa ihmisistä ei tule sen takia edes luokkakokouksiin. Tyttäreni on hyllissä. Siellä ei kuulemma kiusata ja yksityisten tahojen omistamaa koulua on paljon remontoitu.

    • voivoii

      Olen nyt kyseisessä koulussa. Tässä keskustelussa ei kerrota totuutta koulusta, hyvät ihmiset älkää uskoko kaikkea mitä tyhmät ihmiset tänne kirjoittelevat, kun heillä ei kerran ole muutakaan tekemistä.

      • Anonyymi

        Mikä sun omasta mielestäsi fiksun totuus on? Tossa koulussa on kiusaamista ihan helv****ti mut kaikki kun pidetään yksittäistapauksina niin eihän niistä kaikki tiedä.


    • Kovapoika99

      Vitun nössöt täällä ei oo kyllä mitään hakkaamista tai kiusauksia jos ette kestä kaikissa kouluissa olevaa teini elämää nii jääkää saatana kotiin!!

    • Anonyymi

      Mun lapsi aloitti seiskan siellä ja JOS paskaa ilmenee niin se loppuu se on saletti asia ainakin poikani kohdalla

    • Anonyymi

      ”Koulu välttää hyppytunteja, jonka takia monilla on 8.00-9.00 tunti, ja seuraava tunti on vasta 11.00. Koulu ei kuuntele sinua vaikka kilpailuista sm tasolla. Joillekin on okei jättää kaksi tuntia välistä, jotta pääsisi aamutreeneihin, mutta kaikille ei. ”

      saisiko vielä suomeksi saman? ”koulu välttää hyppytunteja”, mutta samaan hengenvetoon toteat, että hyppytunteja on.. Siis välttää vai ei vältä? Ensinnäkin peruskoulussa ei voi olla hyppytunteja.

      Toisekseen, harrastuksia kouluaikana? en monikaam työaikana lähde harrastamaan. Seuran vika, jos laittaa treenit kouluaikaan - ei koulun. Ja miksi näin, koska todennäköisesti seura saanut halvimmat ajat, joita muut ei halua, juuri kouluaikaan ja seuraa johtaa henkilöt, jotka ei ymmärrä tai vain välitä siitä, että koulukin on käytävä..

    • Anonyymi

      Ihan hyvä ylä-aste, jos osaat käyttäytyä, ja kunnioittaa muita. Jos taas et osaa käyttäytyä, ja vittuilet muille, en näe syytä miksi sinua ei haukuttaisi tai kiusattaisi. Itseäni ei koskaan ole tuossa koulussa kiusattu, hieman härnätty, esimerkiksi kysymällä onko antaa rahaa jne. Rauhoittukaa ja jatkakaa elämää normaalisti, niin kaikki järjestyy.

      • Anonyymi

        Miettikää 6 luokkalaisten vanhemmat vakavasti lasten laittamista tähän kouluun. En voi vanhempana mitenkään suositella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miettikää 6 luokkalaisten vanhemmat vakavasti lasten laittamista tähän kouluun. En voi vanhempana mitenkään suositella.

        Osaatko perustella miksi et laittais lastas tähän kouluun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miettikää 6 luokkalaisten vanhemmat vakavasti lasten laittamista tähän kouluun. En voi vanhempana mitenkään suositella.

        Osaisitko edes hieman tarkentaa argumenttiasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaatko perustella miksi et laittais lastas tähän kouluun?

        Varmasti juuri kiusaamisen takia.


    • Anonyymi

      Kantsii soittaa ja kysyä. Ei pidä paikkaansa.

    • Anonyymi

      Kannattaa viedä asia oikeuteen. Eräs tyttö sai 70 000 valtiolta kun joutui koulukiusaamisen uhriksi.

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      4619
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2498
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2166
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe